Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullut suomalaiset tehtailee lastensuojeluilmoituksia linnan juhliin heti synnytyksen jälkeen osallistuneen parin lapsesta

Vierailija
12.12.2025 |

Täydellistä tyhmyyttä vai tahallista kiusantekoa?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/linnan-juhliin-heti-synnytyksen-jal…

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta typerääjän tuo oli, vastasyntynyt jälkeläisesi vai pönötysjuhlat. Tuli arvokärjestys selväksi.

Sinäkö se lasun tehtailit, eiköhän vauva pärjää muutaman tunnin hoivassa, mummoni aikoinaan kun synnytti niin muutaman tunnin päästä oli lehmiä lypsämässä, ennen on töihin menty heti.

Vierailija
42/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on ollut läheisen henkilön hoidossa. Vauvan äiti hyvä viitonen. Raskaus sujunut hyvin samoin synnytys. Lapsen synnytys ei ole sairaus vaan normaali tila. Kun kaikki on hyvin voi vauva ja äiti poistua saman vuorokauden sisällä synnytyksestä. Heille merkityksellinen arvostus presidentiltä kutsu itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Tietenkin he osallistuivat. Esimerkillinen pariskunta normaaleista henkilöistä. Raskaus eikä synnytys ole sairaus vaan normaali biologinen tapahtuma.

Jälleen syyllistetään reipasta äitiä. Aivan sama on jos kotona jo isompi sisarus arki alkaa normaalisti kun kotiudutaan. Vaikka jo vuorokausi synnytyksestä.

Tunneköyhyys on taas näiden some kiusaajien termistöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa some ja netti yleensäkin pitäisi kieltää myös aikuisilta. Siis hitto mitä idiootteja.

Vierailija
44/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat ilkeitä ihmisiä. Kateus ja pahantahtoisuus asuu suomalaisten geeneissä. 

Vierailija
45/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämötöntä miten arvotatte Stubbin lärvin ja telkkarikamerat vastasyntyneen lapsenne ohi. 

Oliks sille lapselle jotain haittaa siitä, että vanhemmat oli muutaman tunnin poissa?

Vierailija
46/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa anonyyminä ilman mitään vastuuta aiheuttaa kiusaa, niin kivaahan se vaan on.

Suomen suurimpia ongelmia on, ettei kukaan ole vastuussa mistään.

Vierailija
47/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmiä äitejä ei saa arvostella. He loukkaantuvat ja uhriutuvat. He jankuttavat, että lapsi kyllä pärjää kotona hoitajan kanssa. No sittenhän pärjää. Ei ole kyse pärjäämisestä, vaan lapsen äidin omasta arvojärjestyksestä. 

Jos kerran lapsi pärjää, niin miten tämä liittyy arvojärjestykseen? Arvojärjestyksestä voitaisiin puhua silloin, jos laitettaisiin vastakkain lapset tarpeet vs juhla. Mutta tässä tilanteessa huolehdittiin ensin siitä, että lapsen tarpeet täytettiin (lapsella oli hoitaja) ennen kuin mitään muuta tehtiin, joten lapsi ei ollut missään "arvojärjestyksessä" minkään muun perässä.

Vierailija
48/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että on muutaman tunnin pois vauvan luota, silloin kun hänellä on luotettava hoitaja, ei ole lasun paikka. 

Itsekkin kävin hammaslääkärissä ihan vaan kauan aikaa sitten varatussa tarkastuksessa 2vrk synnytyksestä, ei olisi ollut pakko, vaan ajan olisi voinut myös perua, mutta miksi olisin turhaan perunut, kun kykenin menemään.

Pukeudutko sinä hammaslääkäriin samalla tavalla kuin Linnan juhliin? Mekko päällä, meikit naamassa, hiukset laitettuna. Nyt vähän valoja päälle. Hammaslääkäri on täysin eri asia kuin Linnan juhlat. Ja näistä kahdesta se hammaslääkäri on paljon tärkeämpi. Äidin huono suuhygienia on aina terveysriski vauvalle. 

Ai nytkö ongelma onkin se, että vanhemmat oli juhlavaatteissa?!?

Vierailija
49/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huolissani lähinnä äidin terveydestä, että lähdetään synnytyksen jälkeisenä päivänä juhlimaan. 

Vierailija
50/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämötöntä miten arvotatte Stubbin lärvin ja telkkarikamerat vastasyntyneen lapsenne ohi. 

Oliks sille lapselle jotain haittaa siitä, että vanhemmat oli muutaman tunnin poissa?

Ei, mutta äidille voi tulla komplikaatioita kun synnytyksestä on vain vuorokausi. 

Vierailija
51/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huolissani lähinnä äidin terveydestä, että lähdetään synnytyksen jälkeisenä päivänä juhlimaan. 

Mitäs jos olisit huolissassi ihan vaan omista asioitasi.

Vierailija
52/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olis irronnu kirveelläkään lapsen viereltä mihinkään juhliin esikoisen synnyttyä. Erikoista käytöstä tämän minun mielestäni, jotenkin kuvastaa nykyaikaa. Mutta tuskin vauva vaarassa oli, hoitaja katsomassa. En silti arvosta pätkääkään näitä vanhempia. 

Vierailija
53/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta äidille voi tulla komplikaatioita kun synnytyksestä on vain vuorokausi. 

Selitpäppä hyvin tarkkaan, miksi tämä on sinun ongelma?

Vierailija
54/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että on muutaman tunnin pois vauvan luota, silloin kun hänellä on luotettava hoitaja, ei ole lasun paikka. 

Itsekkin kävin hammaslääkärissä ihan vaan kauan aikaa sitten varatussa tarkastuksessa 2vrk synnytyksestä, ei olisi ollut pakko, vaan ajan olisi voinut myös perua, mutta miksi olisin turhaan perunut, kun kykenin menemään.

Pukeudutko sinä hammaslääkäriin samalla tavalla kuin Linnan juhliin? Mekko päällä, meikit naamassa, hiukset laitettuna. Nyt vähän valoja päälle. Hammaslääkäri on täysin eri asia kuin Linnan juhlat. Ja näistä kahdesta se hammaslääkäri on paljon tärkeämpi. Äidin huono suuhygienia on aina terveysriski vauvalle. 

Mistä se vauva tietää onko äiti hammaslääkärissä vai linnan juhlissa, meikattuna ja hiukset laitettuna vai ilman?

Vierailija
55/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitpäppä hyvin tarkkaan, miksi tämä on sinun ongelma?

Ei ole minun ongelma mutta olen huolissani äidin terveydestä. Juuri synnyttänyt ei ole täysin terve vaan kuuluu levätä.

Vierailija
56/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys sujunut normaalisti. Ei mitään ohjelmaa lähteä juomaan kahvit ja maistelemaan pikku leivonnaisia. Ei synnytyksen jälkeen ole tarkoitus jäädä sohvalle loikomaan vaan toimia juuri normi arjessa. Kaupassa käynti,pyykit,ruokaa jne. 

Miksi nyt normaali asia muutetaan aivan epänormaaliksi. Äiti voi lähteä yksin kävelylenkille ja viipyä sillä jopa tunnin! Hui kamala miten kehtaa! Tätä nyt on teidän kauhistelunne. 

Pariskunta saanut kutsun presidentiltä ja arvostivat kutsua. Hienoa! Näissä on tulevaisuus.

Vierailija
57/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siis oikeasti moralisoi yhtään, linnanjuhlat ainutkertainen kokemus. Enkä mieti mitään traumatisoitumisisia. Ainut mitä mietin, on imetys. Kun päivän ikäinen vauva täytyy syöttää niin usein. Jos antaa pulloa, ei huoli rintaa. 

Vierailija
58/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on ollut läheisen henkilön hoidossa. Vauvan äiti hyvä viitonen. Raskaus sujunut hyvin samoin synnytys. Lapsen synnytys ei ole sairaus vaan normaali tila. Kun kaikki on hyvin voi vauva ja äiti poistua saman vuorokauden sisällä synnytyksestä. Heille merkityksellinen arvostus presidentiltä kutsu itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Tietenkin he osallistuivat. Esimerkillinen pariskunta normaaleista henkilöistä. Raskaus eikä synnytys ole sairaus vaan normaali biologinen tapahtuma.

Jälleen syyllistetään reipasta äitiä. Aivan sama on jos kotona jo isompi sisarus arki alkaa normaalisti kun kotiudutaan. Vaikka jo vuorokausi synnytyksestä.

Tunneköyhyys on taas näiden some kiusaajien termistöä.

Vai olisiko ihan sairaalassa? 

Isän Instagram julkaisussa vauvalla  oli sairaalan kettu-peitto käytössä, mistä keskusteltiin kovasti. Olivat perhepedissä. 

Vierailija
59/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olis irronnu kirveelläkään lapsen viereltä mihinkään juhliin esikoisen synnyttyä. Erikoista käytöstä tämän minun mielestäni, jotenkin kuvastaa nykyaikaa. Mutta tuskin vauva vaarassa oli, hoitaja katsomassa. En silti arvosta pätkääkään näitä vanhempia. 

Tämähän oli pariskunnalle jo kolmas. Ei siis olla samanlaisessa kuplassa kuin esikoisen jälkeen.

Vierailija
60/98 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on itse paras arvioimaan tilaansa. Mitäpä jos tietää, että viimeinen tilaisuus hetkeen mennä käymään juhlissa, kun kaikki on valmiina ja vointi hyvä. Sitten saa keskittyä vaavin hoitoon pitemmän aikaa. Outoa, että tuollainen pistäytymis- ja kättelytapahtuma on niin kaamea homma joidenkin mielestä. Kuvissa pariskunta näytti hyvin onnelliselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi