Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti sukunsa juhlissa, ettei aio kanssani koskaan naimisiin

Vierailija
12.12.2025 |

Kummallisesti tunnen itseni nolatuksi. Takana pitkä seurustelu, jonka aikana olen toki itsekin ymmärtänyt, että tämä mies ei tosiaankaan halua asua yhdessä eikä varsinkaan halua naimisiin. Molemmilla takana avioeot ja lapset maailmalla, joten ei tässä ole kyse kuin vain meistä. 

On hän välillä hämmentänyt minun mieltäni ihmettelemällä, miksen voisi muuttaa hänen taloonsa, koska tilaa ja lääniä riittää. Seuraavassa lauseessa kuitenkin sanoo, että toisaalta oltaisiin jo erottu, jos asuttaisiin yhdessä. Aika ristiriitaista viestintää. Olen kiltti ja herkkä tunneihminen ja tällaiset asiat saavat minut varuilleni ja ahdistumaan. 

Nyt kun hän julisti asian ääneen sukulaistensa aikana, iski kauhea häpeä ja pakoreaktio koko suhteesta. Ihan kuin olisin täysin arvoton.

Kyseessä kuitenkin ihan kunnollinen normi kuusikymppinen perhearvoja kunnioittava mies.

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta huomaat hänen pettäneen sua ja menevän toisen kanssa naimisiin.

Vierailija
182/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aviomies sanoi jo heti kun tavattiin, ettei halua naimisiin..Minulle se on ok, mutta vaikeuttanut tietenkin siihen, miten yhteiselämä on järjestetty.

Meillä on yhteinen kaupunkiasunto, jossa olemme kirjoilla. Miehellä talo ja mulla kesämökki.Joskus Mies ehdotti, että tekisimme hänen talostaan yhteisen kodin, mut niin et hän omistaa sen..En tietenkään suostunut siihen.

Jos hän kuolee ennen mua, mulle on ihan sama, lunastanko hänen perukunnaltaan puolikkaan pois vai he multa. Koti on siellä missä on puutarha eli mökillä ja kun omistan sen yksin, päätän kaikesta..En ole typerys  , joka rakentaisi elämänsä paikkaan, johon ei ole mitään oikeuksia.

Siis avomies...ei aviomies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla persumiehillä on otsalohkodementia. Se alkoi jo teini-ikäisenä. Naisviha on yleensä ensimmäinen oire. Sitä sitten mies yrittää kovasti peitellä. Totuus tulee ilmi (juurikin tällaisten "möläytysten" kautta) koska mies ei yksinkertaisesti osaa pitää turpaansa kiinni. 

Vierailija
184/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ahdistuisin siitä, että toisten silmissä olen tuon jälkeen väliaikaisratkaisu. Se vaikuttaisi suhteisiin sukuun ja ystäviin jne.

Siis anteeksi mitä?

Vierailija
185/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perhearvoja kunnioittava"???

Äijä on eronnut, uhkailee/vitsailee erolla, nolaa sinut suvun edessä ja pilkkaa avioliittoa. 

Missä ne perhearvot ovat?

Onhan se akkakin eronnut.

Vierailija
186/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haarat kiinni kunnes pyytää anteeksi ja suostuu muuttamaan yhteen.

6-kymppisen kipsipillun kiristysarvo on aika vähäinen.

Kuusikymppisen lerppakullimiehen jälleenmyyntiarvo parisuhdemarkkinoilla on paljon huonompi kuin kuusikymppisen naisen. Naiselle löytyy aina uusi kumppani. Aina. Eri juttu sitten, onko uusi kumppani yhtään laadukkaampi kuin tuon per lerppakulli. Mutta pointti onkin se, että naisen on parempi elää sinkkuna kuin olla miehelle pelkkä seksiobjekti ja nyrkkeilysäkki (henkisen/fyysisen väkivallan kohde). 

Siis ap:n miesystävä sanoi, että ei ole menossa naimisiin ap:n kanssa ja nyt hän on sitten harjoittanut henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja on lerppakulli. Vain siksi, että sanoi ääneen, että ei ole menossa vihille! Vuonna 2025 se on sama asia kuin väkivalta!

Vierailija
187/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin näpäyttänyt rajusti takaisin. Kun mies sanoo, että hän ei aio mennä naimisiin, minä vastaan että minulla on eropäätös jo tehtynä. Odotin vain sopivaa hetkeä julkistaa se. Sopiva hetki on nyt, koska mies ei osaa käyttäytyä fiksusti edes muiden ihmisten seurassa. Kunpa vain tietäisitte, miten hän puhuu minulle kun olemme kahdestaan.

Itse olisin tässä tilanteessa alkanut itkeä (ihan tahallani) ja poistunut paikalta. Muut ihmiset jäävät istumaan pöytään. Mies kiemurtelee nolona. Muut ihmiset pohtivat, onko mies ollut väkivaltainen (henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen) minua kohtaan aiemmin. Aivan sama, mitä ajattelevat. Tämä suhde päättyy tähän. 

Todennäköisesti tuossa tilanteessa muut katsoisivat perääsi hämmentyneinä ja kysyisivät, onko nuo mielenterveysongelmat jatkuneet jo pitkään. Ei ole noloa tai väkivaltaista sanoa, että ei, me emme ole menossa naimisiin. Se on ihan tavallista eronneiden aikuisten puhetta, siihen ei liity mitään arvolatausta tai toisen halveksimista. Se ei ole huonoa käytöstä, se on pelkkää keskustelua. Miten kukaan aikuinen nainen saa siitä draamaa aikaan?

Ja hienoa, jos suhde päättyy tuohon, koska kaikki samassa pöydässä istuneet onnittelevat miestä jälkeenpäin siitä, että ei haksahtanut dementikon omaishoitajaksi.

Vierailija
188/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haarat kiinni kunnes pyytää anteeksi ja suostuu muuttamaan yhteen.

6-kymppisen kipsipillun kiristysarvo on aika vähäinen.

Kuusikymppisen lerppakullimiehen jälleenmyyntiarvo parisuhdemarkkinoilla on paljon huonompi kuin kuusikymppisen naisen. Naiselle löytyy aina uusi kumppani. Aina. Eri juttu sitten, onko uusi kumppani yhtään laadukkaampi kuin tuon per lerppakulli. Mutta pointti onkin se, että naisen on parempi elää sinkkuna kuin olla miehelle pelkkä seksiobjekti ja nyrkkeilysäkki (henkisen/fyysisen väkivallan kohde). 

Pesismaila eteiseen

Vierailija
189/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOHAMETTI siinä taas . Montako niitä entisiä olikaan ?  

Vierailija
190/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelta on jäänyt huomaamatta, että mies ei sanonut: "Olemme päättäneet, että emme halua mennä naimisiin.", vaan: "En aio koskaan mennä naimisiin ap:n kanssa."

Näillä on olennainen ero. Ekassa on kysymys yhteisestä päätöksestä. Toisessa taas mies sanoo, että ap ei ole tarpeeksi hyvä hänen aviopuolisokseen.

Me emme tiedä, mitä mies sanoi. Me olemme lukeneet ap:n tarinan aiheesta, tosielämä on todennäköisesti toisenlaista.

Eikä ap sitä miestä jätä. Kuka muu olisi maksuton autonkuljettaja, lasten muuttoapu, mökkitalkkari jne. Ap haluaa naimisiin vain siksi, että haluaa ilmaispalvelujen varmasti jatkuvan, ei häntä se mies sinänsä kiinnosta.

Vierailija
191/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö noi tietää tai tuntee? Julkkiksia tms. 

Vierailija
192/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen itsetunto? Mies on sanonut, että ei me naimisiin mennä ja nainen on pitkään tämän tiennyt. Nyt sitten itsetunto murenee, kun miehen sukulaisetkin asian tietävät ja siksi ei sitten enää ostella miehelle ruokaa. Siis miehelle, jonka kanssa ei edes asuta ja joka on tähänkin asti ruokansa itse ostanut.

Niin just!

Tuntuu nyt siltä, että jengi täällä yllyttää ap:ta eroon. Oikein lietsoo.

Miksi ihmeessä? Ap ja mies ovat pitkään tienneet, etteivät mene naimisiin eivätkä muuta yhteen. Ja nyt tämä sitten onkin yhtäkkiä joku ongelma, kun tämä seikka tuli sukulaisten tietoon. Eihän tämä ollut ongelma ap:lle alun perinkään.

Vierailija
193/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx sanoi että hän ei mene , juu hänen toinen nainen oli synnyttämässä juuri.  Turkkilainen sulttaani sama kaava. Ne on sinkkuja aina yhdelle sitten toiselle kolmannelle .  Vaikka raskaana on monia naisia samaan aikaan. Rahat ne vie. M

Vierailija
194/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta osaajaa on ne kun vannoo rakkautta vaikka toisella paikkakunnalla on vaimo .  Älkää nyt enää uskonto tyhjiä puheita .  

Vierailija
195/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yx sanoi että hän ei mene , juu hänen toinen nainen oli synnyttämässä juuri.  Turkkilainen sulttaani sama kaava. Ne on sinkkuja aina yhdelle sitten toiselle kolmannelle .  Vaikka raskaana on monia naisia samaan aikaan. Rahat ne vie. M

Täällä faktana kerrottiin, ettei ota eteen. WTF. Lapsia?

Vierailija
196/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskari pahenee vaan vanhetessaan, isäänsä tullut.

Vierailija
197/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla vanhenevilla miehillä on otsalohkodementia. Naisviha = äitivihaa, on yleensä ensimmäinen oire. Syliin. Tutti suuhun tai naapurin kulli. Näitä sitten mies yrittää kovasti peitellä. Totuus tulee ilmi (juurikin tällaisten "möläytysten" kautta) koska mies ei yksinkertaisesti osaa pitää turpaansa kiinni. 

Vierailija
198/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möllin kanssa oot yhdessä.

Toiset nuoremmat naiset hankkiutuu raskaaksi tai äijän firmaan töihin. Niin saavat miehen naimisiin. Ja osuuden äijän rahoihin. 

Vierailija
199/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen itsetunto? Mies on sanonut, että ei me naimisiin mennä ja nainen on pitkään tämän tiennyt. Nyt sitten itsetunto murenee, kun miehen sukulaisetkin asian tietävät ja siksi ei sitten enää ostella miehelle ruokaa. Siis miehelle, jonka kanssa ei edes asuta ja joka on tähänkin asti ruokansa itse ostanut.

Niin just!

Tuntuu nyt siltä, että jengi täällä yllyttää ap:ta eroon. Oikein lietsoo.

Miksi ihmeessä? Ap ja mies ovat pitkään tienneet, etteivät mene naimisiin eivätkä muuta yhteen. Ja nyt tämä sitten onkin yhtäkkiä joku ongelma, kun tämä seikka tuli sukulaisten tietoon. Eihän tämä ollut ongelma ap:lle alun perinkään.

Mies ilmaisi asian tökerösti. Sitä seurustelukumppania ei kannata nolata julkisesti sukulaisten edessä. Kutyen joku jo tuossa kirjoitti, niin ainoa oikea tapa olisi sanoa, että kyseessä on yhteinen päätös.

Vierailija
200/228 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ahdistuisin siitä, että toisten silmissä olen tuon jälkeen väliaikaisratkaisu. Se vaikuttaisi suhteisiin sukuun ja ystäviin jne.

Siis anteeksi mitä?

Kai teille on selvinnyt - elämänkatsomus, elämänarvot, mahdolliset toiveet ja tavoitteet edes jokseenkin yhteneväiset?

Eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä