Mies ilmoitti sukunsa juhlissa, ettei aio kanssani koskaan naimisiin
Kummallisesti tunnen itseni nolatuksi. Takana pitkä seurustelu, jonka aikana olen toki itsekin ymmärtänyt, että tämä mies ei tosiaankaan halua asua yhdessä eikä varsinkaan halua naimisiin. Molemmilla takana avioeot ja lapset maailmalla, joten ei tässä ole kyse kuin vain meistä.
On hän välillä hämmentänyt minun mieltäni ihmettelemällä, miksen voisi muuttaa hänen taloonsa, koska tilaa ja lääniä riittää. Seuraavassa lauseessa kuitenkin sanoo, että toisaalta oltaisiin jo erottu, jos asuttaisiin yhdessä. Aika ristiriitaista viestintää. Olen kiltti ja herkkä tunneihminen ja tällaiset asiat saavat minut varuilleni ja ahdistumaan.
Nyt kun hän julisti asian ääneen sukulaistensa aikana, iski kauhea häpeä ja pakoreaktio koko suhteesta. Ihan kuin olisin täysin arvoton.
Kyseessä kuitenkin ihan kunnollinen normi kuusikymppinen perhearvoja kunnioittava mies.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Möllin kanssa oot yhdessä.
Toiset nuoremmat naiset hankkiutuu raskaaksi tai äijän firmaan töihin. Niin saavat miehen naimisiin. Ja osuuden äijän rahoihin.
Parempi tämäkin kun joku sinkkuäiti.
avioliitossa on tosi huonot ehdot miehelle. ei mitään järkeä mennä naimisiin jaantaa erossa puolet omaisuudestaan naiselle
Vierailija kirjoitti:
Oskari pahenee vaan vanhetessaan, isäänsä tullut. Osk Kat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tyypillinen tunneköyhä pappa. Ei mitään tilannetajua.
Ei älyä mennä naimisiin ja tehdä testamenttia uudelle vaimolle?
Vaikka tekisi lapsi perii. Keskiosa!
Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tyypillinen tunneköyhä pappa. Ei mitään tilannetajua.
Ei älyä mennä naimisiin ja tehdä testamenttia uudelle vaimolle?
Ei. Vaan ei ole fiksua julistaa tuollaista koko suvulle ap kuullen jossain juhlissa. Olisi sen voinut sanoa joskus muulloinkin ja miksi tuollaista pitää edes sukulaisille julistaa.
Vierailija kirjoitti:
avioliitossa on tosi huonot ehdot miehelle. ei mitään järkeä mennä naimisiin jaantaa erossa puolet omaisuudestaan naiselle
Oletko kuullut avioehdosta v.2025
Vierailija kirjoitti:
Tonttu ei tajua mistään mitään. Noista sinun kommenteista tulee myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
Amerikoissa juu. Amerikkalaisten inkkeleitten blogeja lukemalla suomi inkkeli tietysti luulee noin. Tutustu suomalaiseen lakiin joskus... ja tee avioehto. Suomalaisella naisella on yleensä ihan yhtä lailla omaisuutta. Aattele, jotkut miehet jopa saa tasoitusta naiselta erossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möllin kanssa oot yhdessä.
Toiset nuoremmat naiset hankkiutuu raskaaksi tai äijän firmaan töihin. Niin saavat miehen naimisiin. Ja osuuden äijän rahoihin.
Parempi tämäkin kun joku sinkkuäiti.
Et voi tulevaisuutta ennustaa. Ehkä naamiot vielä putoaa ajan kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi kuusikymppisten pitäisi avioitua, vai onko naisihminen rouva titteliä vaille, tai huomattavasti nuorempi.
Jos rikas vaari kannattaa pyrkiä vihille. Muutenhan on mukava kun kummallakin omat osoitteet ja vapaus tavata vapaasti lapdiaan ja ystäviään.
Rikkaan vaarin anteliaisuudesta ei ole mitään takeita. Jos saa asumistukea tai voi olla oikeutettu toimeentulotukeen silloin kun on terveydenhoito kuluja, niin yhdessä asuminen voi viedä näihin oikeuden.
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina niin ole, että se mies on rikkaampi. Naiset opiskelee pitemmälle ja tienaavat monetkin paremmin, kuin mies ja jos et satu tietämään niin Suomessa myös naiset perii vanhempansa ja kaikki rahat ei menen miehille joten kyllä naisissakin löytyy rikkaanpia, kuin miehensä.
Ihmeellistä, että vielä vuonna 2025 joku kuvittelee, että kaikki rahat on miehillä.
Ei sillä en minäkään naisena menisi menisin uusiin naimisiin, koska haluan jättää rahani lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Oskari pahenee vaan vanhetessaan, isäänsä tullut.
Oliko mara kataj (kaappi)homo?
Vierailija kirjoitti:
Mun aviomies sanoi jo heti kun tavattiin, ettei halua naimisiin..Minulle se on ok, mutta vaikeuttanut tietenkin siihen, miten yhteiselämä on järjestetty.
Meillä on yhteinen kaupunkiasunto, jossa olemme kirjoilla. Miehellä talo ja mulla kesämökki.Joskus Mies ehdotti, että tekisimme hänen talostaan yhteisen kodin, mut niin et hän omistaa sen..En tietenkään suostunut siihen.
Jos hän kuolee ennen mua, mulle on ihan sama, lunastanko hänen perukunnaltaan puolikkaan pois vai he multa. Koti on siellä missä on puutarha eli mökillä ja kun omistan sen yksin, päätän kaikesta..En ole typerys , joka rakentaisi elämänsä paikkaan, johon ei ole mitään oikeuksia.
Näin se menee ja kun suhde perustuu tunteeseen,se voi päättyä milloin tahansa. Toki avioliittokin voi, mutta yhteisomistajuus tuo toiselle turvaa asumiseen. Tosin vain toinen voi erossa yleensä jäädä asumaan yhteiseen kotiin. Itse haluaisin pitää kotini, johon voin muuttaa eron tullessa takaisin.
Ilmeisesti et yhtään ole sen arvoinen
Pidetäänkö eroa nykyisin todennäköisenä? Toisin sanoen suhteita väliaikaisina?
Oletusarvo on määräaikaisuus, esim 2-5 vuotta.
Kahdessa vuodessa ensihuuma jo haihtunut ja tultu tutuiksi.
Vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes pyytää anteeksi ja suostuu muuttamaan yhteen.
6-kymppisen kipsipillun kiristysarvo on aika vähäinen.
Kuusikymppisen lerppakullimiehen jälleenmyyntiarvo parisuhdemarkkinoilla on paljon huonompi kuin kuusikymppisen naisen. Naiselle löytyy aina uusi kumppani. Aina. Eri juttu sitten, onko uusi kumppani yhtään laadukkaampi kuin tuon per lerppakulli. Mutta pointti onkin se, että naisen on parempi elää sinkkuna kuin olla miehelle pelkkä seksiobjekti ja nyrkkeilysäkki (henkisen/fyysisen väkivallan kohde).
Siis ap:n miesystävä sanoi, että ei ole menossa naimisiin ap:n kanssa ja nyt hän on sitten harjoittanut henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja on lerppakulli.
Lopeta uhriutuminen. Taidat itse olla väkivaltainen (henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen) kun sinua noin pahasti ahdistaa tämä ketju.
Miksi tästä on tehty hirveä haloo?
Ehkäpä joku kysyi siellä juhlissa asiasta ja siksi mies otti asian sitten puheeksi.
En noin huonokäytöksistä miestä jaksaisi enää tuossa iässä roikottaa elämässäni.
Jos julkisesti möläyttelee mokomia, ottaisin ap:n tilanteessa oman elämäni laadun pohdintaan. Mieleinen harrastus ja hyvät ystävät ovat parempi vaihtoehto kuin mies, joka nolaa julisesti.
Vierailija kirjoitti:
En noin huonokäytöksistä miestä jaksaisi enää tuossa iässä roikottaa elämässäni.
Jos julkisesti möläyttelee mokomia, ottaisin ap:n tilanteessa oman elämäni laadun pohdintaan. Mieleinen harrastus ja hyvät ystävät ovat parempi vaihtoehto kuin mies, joka nolaa julisesti.
Millä tavalla mies nolannut? Mitä noloa on siinä, että ei aio mennä naimisiin?
Mitä mä en nyt ymmärrä tässä?
Joo, luulen että mies saa mennä seuraaviin juhliin yksin tai jonkun toisen daamin kanssa. Suosittelen että pidät taukoa tuosta miehestä. Eikä sitä miehelle tarvitse erikseen kertoa, sulla vaan sattuu olemaan muita kiireitä kovasti etkä ehdi paapomaan miestä. Ja kaikki kokkaus, siivous yms palvelut seis heti jos olet miehen hyväksi sellaista harrastanut. Seksistä puhumattakaan.
Siinä ei sinänsä ole mitään väärin ettei halua naimisiin. Mutta todella rumasti tehty viedä ensin toinen oman sukunsa juhliin ja sitten julistaa kaikille että tuon naisen kanssa en sitten ikinä mene naimisiin. Miksi se piti erikseen sukujuhlissa kertoa? Mies oli tahallaan ilkeä.