Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pysytte järjissänne tässä tylsässä ja ilottomassa maailmassa?

Vierailija
12.12.2025 |

Kaipaan aivan valtavasti 80- 90- ja 00- lukua. Silloin ei koskaan ollut tylsää. Nää älypuhelimet ovat pilanneet elämän monipuolisuuden.

Arki on muuttunut yhä yksipuolisemmaksi. Kaikkea politisoidaan vain. Missään ei ole vilpitöntä keveyttä ja iloa tai mitään mistä nauttia. Yhteiskunta on muuttunut kovaksi ja piikikkääksi. Mitään positiivista, aitoa ja hyvää ei suosita. Itsekkyys räjähtänyt käsin.

Elämä on muuttunut älyttömän tylsäksi kun netistä pitäisi vain tilata tavaraa kun ei ole enää kauppoja, kauppojen valikoima on umpisurkea. Missään ei ole juhlan tunnelmaa tai kotoisuutta. Kaikki vaa riitelee keskenään ja arjesta on tullut hyvin politisoitunutta.

Mitä auttaa teitä jaksamaan? TVstä tai suoratoistoistakaan ei tuu mitään hyvää.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlimalla kauniiden ja iloisten naisten kanssa.

Vierailija
42/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan sellaisen vinkin, että vaikka ensi viikon alusta laitat esim työpäivän jälkeen puhelimen äänettömälle piironginlaatikkoon, et avaa televisiota, radiota, yms. Noin viikossa ehkä huomaat, että omilla valinnoilla on merkitystä. 

Laitan puhelimen äänettömälle enkä vastaa ns. ystävien puheluihin, kun en jaksa kuunella heidän valituksiaan illasta iltaan raskaan työpäivän jälkeen. No seuraavana päivänä on sitten puhelin täynnä viestejä, että mikset vastaa mikset soita...huah. Ärsyttää.

Sinua ärsyttää, kun omat voimavarasi ei riitä ja haluat miellyttää muita suojautuakseen heidän kielteisiltä tunteiltaan ja reaktioiltaan, jne. Jos edes hetkeksi uskallamme lakata juoksemasta siinä oravanpyörässä, jonka olemme itsellemme ehtineet luoda, saattaa mieleemme nousta kysymys kuka minua käskee ja kenen takia tätä kaikkea teen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uhriutuu aamusta iltaan miten kaikki on ihan paskaa, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla ja teoilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Niin ajatukset, toiminta ja teot muokkaavat tulevaisuutta itse kullakin. Niiden merkitys valkenee usein paljon myöhemmin.

Joka hetki voi valita mitä ajattelee ja miten toimii. Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla olosuhteisiin. Elämä ei ole vankila, vaikka aika moni tuntuu niin välillä uskovan.

44/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tanssiharrastuksen. Treeneissä päähän ei mahdu ikäviä ajatuksia kun pitää keskittyä musiikkiin ja omaan liikkumiseen. Ja kun on hyväntuuliset opettajat ja hymy herkässä muillakin osallistuvilla niin sieltä lähtee paremmalla tuulella kuin mitä oli tullessa. 

Vähensin uutisten seuraamista enkä katso telkkaria. Tärkeät uutiset saa tietoonsa myöhemminkin eikä tartte tietää että juuri nyt on joku katastrofi käynnissä maailmalla. Illalla en lue uutisia kännykästä nukkumaan mentäessä.

M60

Vierailija
45/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika outo jos ei huomaa mihin pisteeseen ollaan tultu.

Uskon että monet huomaa. Mutta se on ihmisestä itsestä kiinni, alistuuko sellaiseen negatiiviseen ilmapiiriin ja mukautuuko siihen. Minulle positiivisuus on tietoinen valinta, pyrin järjestelmällisesti rakentamaan elämästäni sellaista, että se tuo minulle ja muille iloa 😊

Sama täällä. Kunhan elämä tuo iloa itselleni ja läheisilleni muista viis.

Olen kanssa huomannut, että terve itsekkyys kannattaa. Ikinä ei pidä pistää muiden hyvinvointia etusijalle. 

Vierailija
46/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan sellaisen vinkin, että vaikka ensi viikon alusta laitat esim työpäivän jälkeen puhelimen äänettömälle piironginlaatikkoon, et avaa televisiota, radiota, yms. Noin viikossa ehkä huomaat, että omilla valinnoilla on merkitystä. 

Laitan puhelimen äänettömälle enkä vastaa ns. ystävien puheluihin, kun en jaksa kuunella heidän valituksiaan illasta iltaan raskaan työpäivän jälkeen. No seuraavana päivänä on sitten puhelin täynnä viestejä, että mikset vastaa mikset soita...huah. Ärsyttää.

Laita sormi vesilasiin, jääkö sinne jälki? 

Vierailija
47/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uhriutuu aamusta iltaan miten kaikki on ihan paskaa, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla ja teoilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Niin ajatukset, toiminta ja teot muokkaavat tulevaisuutta itse kullakin. Niiden merkitys valkenee usein paljon myöhemmin.

Joka hetki voi valita mitä ajattelee ja miten toimii. Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla olosuhteisiin. Elämä ei ole vankila, vaikka aika moni tuntuu niin välillä uskovan.

Niin on. On ihanaa, kun voi valita aivan rauhassa itse, mitä itselleen ja muille tekee.

Vierailija
48/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla provoilu auttaa, ja päihteet.

Passiivis-aggressiivisuutta besser wisserillä tänään kuittailussa.

Oletko sä tehnyt jotain pahaa?

Varmasti jonkun mielestä. Riippuu perspektiivistä. 

Vierailija
49/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika outo jos ei huomaa mihin pisteeseen ollaan tultu.

Uskon että monet huomaa. Mutta se on ihmisestä itsestä kiinni, alistuuko sellaiseen negatiiviseen ilmapiiriin ja mukautuuko siihen. Minulle positiivisuus on tietoinen valinta, pyrin järjestelmällisesti rakentamaan elämästäni sellaista, että se tuo minulle ja muille iloa 😊

Sama täällä. Kunhan elämä tuo iloa itselleni ja läheisilleni muista viis.

Olen kanssa huomannut, että terve itsekkyys kannattaa. Ikinä ei pidä pistää muiden hyvinvointia etusijalle. 

Kuka on se sun elämän tärkein ihminen? Se, ei ole joka taas soittaa ja valittaa, että kaikki tuntuu taas väärältä. Ne omat rajat on jokaisen vedettävä ihan itse. 

Vierailija
50/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo kossuu ja anna murheille tossuu 🤤

Alkoholi aiheuttaa alkoholismia ja on keholle haitallista. 

Vierailija
51/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tiedän että kohta pääsen muuttamaan aikuisten lasteni luokse ulkomaille. Ei tule ikävää konkurssiSuomea

Ainahan voit uskotella itsellesi ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen. Ei se vaan sitä ole.

No on siellä kyllä paljon mukavampaa asua. Mietin vaan kuin tyytyväisiä aikuiset lapset ovat kun äiskä tulee nurkkiin pyörimään. Mä en kestäisi ollenkaan.

Vierailija
52/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, kuka täällä haluaa vanhuksena tallustella? Nautin ja lähden kun aika koittaa tyytyväisenä ettei mitään jäänyt tekemättä tai kokematta.

Vierailija
53/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tapana sanella muille, miten tätä elämää pitää elää? Mistä sellainen tarve kumpuaa?

Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on tulkita toisten kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun raivostut toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin? Ehkä hän tarkoittikin hyvää.

Olet asian ytimessä. Raivostutaan ennenkuin otetaan selvää mitä on meneillään ja miksi. Tehdään salamana tulkinta joka on totaalisen väärä. Mulla on / oli tällainen ystävä ja elämä on ihan järkyttävän rankkaa, hänellä. Ainoa joka on uhri, muissa vika, aina. Se on rankkaa taas ystäville.

Itse olen huomannut, että se ikävissä asioissa märehtiminen ei todellakaan helpota oloa. Olen todennut, että vastoinkäymiset kuuluvat elämään ja vaikka ne kuormittavat ja tuntuvat kamalalta, niitä jokaiselle tulee. Kyllä, itken, suren ja harmittelen ja sitten menen eteenpäin. En jää ns. tuleen makaamaan, iloitsen siitä hyvästä mitä elämässäni on ja se on aika paljon mukavampaa kuin velloa itsesäälissä.

Vierailija
54/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä kanssasi!

Vierailija
55/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on oikeus puolustaa omia voimavarojamme kaikissa ihmissuhteissa. Ystävien kanssa on mahdollista sopia menettelytavoista, esim milloin ei ole hyvä aika soittaa, jne. 

Vierailija
56/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartoitan eduskunnassa töissä olevia. Heidän liikkumisiaan ja kotiosoitteita, elintapoja.

Vierailija
57/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessani huomaan, että ei täällä kovin moni järjissään olekaan. Mikä surullista, vain harva meistä huomaa, että ei ole järjissään.

Kun itse tajusin, että en ole ollut enää hetkeen järjissäni, lakkasin murehtimasta sitä, kuinka maailma menee aina vain hullummaksi. Odotan innolla sivilisaation romahtamista.

Sotakuumeilua on joka puolella, vaikka osa mieluummin kulkisi laput silmillä.

58/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, kuka täällä haluaa vanhuksena tallustella? Nautin ja lähden kun aika koittaa tyytyväisenä ettei mitään jäänyt tekemättä tai kokematta.

No ainakaan minulla ei ole mikään kiire lähteä pois ennenaikaisesti. Eli tähtään siihen että tallustelisin vielä vanhuksenakin. Ja viina jos ihmisen vie niin se lähtö tapahtuu usein varsin ikävällä tavalla hitaasti hivuttaen ja elämänilon sammuttaen jo kauan ennen kuolemaa.

M60

59/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessani huomaan, että ei täällä kovin moni järjissään olekaan. Mikä surullista, vain harva meistä huomaa, että ei ole järjissään.

Kun itse tajusin, että en ole ollut enää hetkeen järjissäni, lakkasin murehtimasta sitä, kuinka maailma menee aina vain hullummaksi. Odotan innolla sivilisaation romahtamista.

Sotakuumeilua on joka puolella, vaikka osa mieluummin kulkisi laput silmillä.

Suosittelen somepaastoa ja sitä että luet uutiset vasta viiveellä. Ja jätät lukematta kaiken iltalehdessä julkaistun.

M60

Vierailija
60/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhentää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme