Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niiiiin vihaan ryhmätöitä korkeakoulussa

Vierailija
11.12.2025 |

Olen korkeakouluopiskelija, enkä voi tajuta miten aikuiset ihmiset ei voi hoitaa sitä mitä lupaa ajallaan. Päiviä myöhässä rävelletään jotain, missä ei oo järkeä selkeästi käytetty hitustakaan.  

No ei oo mun homma heitä kasvattaa. EI jaksa! Tulee tätä olemaan harvinaisen ala-arvoinen suoritus, mut paikkailen ite tentissä. Ainoa huoli on, ettei kukaan näisät idareista tuu työelämässä vastaan.

Miten kukaan voi sietää ryhmätöitä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siksi osa oppia onkin karistaa itsekeskeisyys ja hyväksyä ryhmäsuoritus arviointiperusteena. Se ohjaa itsekkään kadehtijan joko vähitellen miettimään uudelleen omaa suoritustaan siltä kannalta että kuinka voisi parantaa koko ryhmän suoritusta onin toimin, tai ohjaa pois alalta jossa ei ole edellytyksiä menestyä. Työelämässä ei myöskään valikoida työkavereita itse. Tiimissä on keitä pomot siihen määrää ja heidän kanssa on kyettävä yhteistyöhön vaikka olisivat kuinka huonoja tai hankalia. Sen sietäminen opettelu on ihan ehdottoman tärkeää. "

No siinä mielessä tuo ei kyllä vastaa työelämää, että jos minä työelämässä havaitsen, että projektissani on henkilö joka ei tuo siihen lisäarvoa vaan päin vastoin vaarantaa sen-, niin minä otan tämän asian puheeksi ensin kyseisen henkilön kanssa itse ja sen jälkeen olen yhteydessä hänen esihenkilöönsä ja totean, että en aio vaarantaa projektin läpimenoa hänen vuoksee

Ja sitku se on pomon poika niin joudut tekee vaan kaiken ite

T. Kokemusta asiasta

Vierailija
62/66 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sitku se on pomon poika niin joudut tekee vaan kaiken ite

T. Kokemusta asiasta"

Joo, nepotismi työpaikalla on syvältä, vaikka onneksi ei itsellä olekaan kokemusta asiasta, mutta varmasti jos kohdille osuisi niin kiikarit alkais hakemaan tollasesta duunista ulospääsyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lusmut on tajunneet, että tärkeintä on verkostoituminen ja paskan jauhaminen. Sillä sitä elämässä menestyy, eikä ahkeroimalla.

Vierailija
64/66 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvinnut koskaan opiskella amiksen jatkokoulutuksessa. AMK-tutkinto on sori nyt vain aikamoinen vitsi muutenkin.

Kyllä se kuule yliopistossakin vaan nykyään tehdään töitä ryhmässä - ei ole enää sellaista ruutupaperin nurkkaan sulkakynällä nyhertämistä kuin silloin 1950-luvulla kun pappa oli nuori.

Aiettä, tykkäsin nyhertää ruutupaperille omia töitäni 80-luvulla, tosin oli ihan tavallinen kynä. Mun oppimiseen sopi hyvin.

Vierailija
65/66 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette vaan ihan suoraan kärytä niitä laiskureita? "Anteeksi vaan Janne/Jonna ei tehnyt osaansa/mitään tässä projektissa".

Mitä sitten jos suuttuvat? Hyvä jos pysyy vastaisuudessa sinusta erossa.

Vierailija
66/66 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä AMK:ssa oli paljon näitä tyyppejä, jotka tekee kaiken, vaikka ryhmätöissä tarkoitus on jakaa tehtävät. Yritin aina selittää että pitää jakaa mutta kun ei. Kerran sitten hermostuin ja jätin koko ryhmän kun alkoi mennä ihan draamaksi ja tyyppi lähti loukkaamaan mua henkilökohtaisesti. Sanoin, että nyt menee liian pitkälle ja tein yksin. Muuten, välillä en jaksanut enää tapella ja annoin näiden ylisuorittajien tehdä yli puolet tehtävistä. Aina saatiin 3-4 arvosanaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi