Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍
Kaipaus kukoistakoon !
Kommentit (1873)
Jei, illan ejpotissa 3+1. Mut mitä ihmettä, kaikki voittonumerot koostui numeroista 1,3,4 ja 8. Erikoista.
Evoluutiobiologian dosentti: "Rakkaus ei ole tunne"
Kumppanin löytäminen järkiperusteilla olisi ylivoimaisen vaikeaa, koska sopivia vaihtoehtoja on liian paljon. Asiantuntijoiden mukaan luonnonvalinta on kehittänyt aivokemiallisen reaktion eli ihastumisen, joka voi sysätä ihmisen parisuhteeseen ventovieraan kanssa. Aivoissa romanttinen rakkaus toimii huumeriippuvuuden lailla ja sumentaa järjen.
Jos olisi mahdollista, haluaisin nähdä viiden vuoden päähän. Oikeastaan haluaisin nähdä sinun päähän. Siellä asuu tieto, jota tarvitsisin.
Vierailija kirjoitti:
En välttele mut henki meinaa salpautuu nähdessä :)
Millon näitte viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tää nakertaa omanarvontuntoa kun rohkaistuu yrittämään ja huomaa olevansakin ilmaa toiselle. Ei tee hyvää naisen itsetunnolle
Ei miehenkään
Väestöliiton tutkimusprofessorin Anna Rotkirchin mukaan rakkauteen kuuluu usein 3 eri tasoa eli romanttinen rakkaus, seksuaalinen intohimo ja kumppanuusrakkaus.
Romanttinen rakkaus on vahva voima, joka saattaa kumppanit yhteen.
Kun alkuhuuma hälvenee, romanssi voi syventyä pitkäkestoiseksi kumppanuusrakkaudeksi.
Seksuaalinen kiinnostus voi kohdistua useisiin ihmisiin yhtäaikaa, mutta romanttinen rakkaus vain yhteen.
Evloluutiobiologia selittää mm. sitä, mikä ihmisiä ohjaa parin valinnassa.
Evoluutiobiologian dosentti Markus Rantala pitää aiheesta kaikille avoimia kursseja Turun kesäyliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Minun kaivattuni tuoksuu joskus vesimelonilta. 🍉
Milloin viimeksi?
Rakkaus voittaa järjen
Vaikka pyrimme selittämään maailmaa järjellä, tarvitsemme myös vietin, joka sumentaa järjen. Muuten kumppanin valinnasta tulisi aivan liian vaikeaa, kertoo Turun yliopiston evoluutiobiologian dosentti Markus Rantala.
Geneettinen yhteensopivuus, lapsuuden ympäristö ja oma hormonitaso muodostavat tiedostamattoman riman sille, millainen kumppani koetaan puoleensavetävänä. Jos ihmiset vertailisivat kaikkia potentiaalisia kumppaniehdokkaita ja yrittäisivät tehdä rationaalisen päätöksen, kukaan ei päätyisi naimisiin, koska se olisi mahdoton tehtävä.
Rantalan mukaan evoluutio on nopeuttanut pariutumista siten, että aivoissa käynnistyy neurokemiallinen muutostila eli ihastuminen, kun ihminen tapaa henkilön, joka vastaa hänen tiedostamatonta rimaansa. Ihastumisen tunne on itse asiassa psykologinen adaptaatio, joka motivoi ihmistä tavoittelemaan ihastuksen kohteen seuraa.
Kun rakkaudella on sormensa pelissä, myös lähtökohta suhteen solmimiselle paranee.
Rakkauden tehtävä on saada sammakko näyttämään prinssiltä, jotta parinvalinta olisi mahdollista, eikä toisen virheisiin turhaan kiinnitetä huomiota, Rantala sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Minun kaivattuni tuoksuu joskus vesimelonilta. 🍉
Ai jaa, mulle on sanottu että tuoksun makealta popcornilta. Ki ne sitten love corn.
Vierailija kirjoitti:
Eipä olla aikoihin nähty. Pari vilausta susta puoleen vuoteen. Välttelen myös jatkossa parhaan kykyni mukaan, vain siksi koska tykkään susta. Oot silti mielessä tänäänkin. Öitä.
Mikä logiikka on vältellä jos tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tää nakertaa omanarvontuntoa kun rohkaistuu yrittämään ja huomaa olevansakin ilmaa toiselle. Ei tee hyvää naisen itsetunnolle
Ei miehenkään
Mä oon yrittänyt ja hän on paennut. Mitäpä tässä sitten muuta voi.
Suukkopalkka on vielä antamatta. Saa nähdä, lunastatko sitä vai jääkö noutamatta. Ikävöin sinua tänäkin iltayönä. Hyvää yötä.
En saa susta silmiäni irti ja oikeastaan toivon että huomaat sen :)
Ja mitä jos olisit nähnyt viis vuotta sitten tähän hetkeen? Mitä ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus suurinta rakkautta on antaa toisen mennä.
Vihaan tätä lausetta. Oikea luusereiden taideteos 🤦
Ai että tyyliin kaveri on menossa naimisiin ja sä oot bestman. Oot rakastunut sen muijaan, mutta tiedostat, että se on rakastunut kaveriisi ja ne on ihan sopivia toisilleen ja haluaa perheen. Ni sit ootkin luuseri jos ei mene ja möläytä sille morsmaikulle että hei, sori että tälleen hääpäivänä häiritten, mutta mä oon suhun kuule rakastunut.
Mietipä nyt vielä mitä mussutat.
Kiitos siitä, että oot olemassa 🤗 ja hyvää yötä
**** -> ********
Hyvää ja ihanaa yötä rakas nainen.