Syötkö 800 g vihanneksia kuten pippa laukka sanoo että pitää syödä
Joka päivä 800 g vihanneksia. Tein perunamuusin kanssa ja 6 alapuikon kanssa 800 g vihanneksia. On porkkanaa, herneitä ja kukkakaalia. Tuo 800 g on tosi paljon joten pitäis syödä vain vihannekset ja jättää muusi ja kalapuikot syömättä. Silti tuntuu mahdottomalta jos ne vihannekset jakaa kolmeen osaan ja syö aamulla päivällä ja illalla.
Kommentit (77)
En. Mun pitäs siinä tapauksessa kantaa perheelle kasviksia yli 22 kiloa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lautaselle muuta mahtuisi jos laittaa 800 g vihanneksia.
Ei niitä noin syödä! Meinaatko hedelmänkin laittaa lautaselle? 800 g vuorokaudessa.
Ei tuossa vihannesten syömisessä ole mitään järkeä. Oikeasti tuossa ohjelmassa pitäisi kehottaa syömään riisiä.
Riisi on - pitkäketjuista hilihydraattia - joka pilkkouu hitaasti pitäen nälkää pitkään poissa ja OIKEASTI auttaa painon hallinnassa.
Vihannekset pitää nälkää vain hetken, niissä on lähinnä vettä ja vitamiineja. Sekä aiheuttavat piereskelyä.
Toki ohjelmassa ei voida esittää pelkkää 10kg, Riisi säkkiä ja puhdasta broileria. Jolloin värikäs, mandariini, porkkana, vihannes yhdistelmänäyttää ohjelman tuottamisen kannalta paremmalta tv-sisällöltä siinä pöydällä.
Jos oikeasti tarvitset apua painon hallintaan: SYÖ RIISIÄ
En syö. Syön vuorokaudessa yhtään mitään ehkä tuon 800g, joten ei ole varaa käyttää koko painoa rehuihin.
n60 kg
500-800g menee useimmiten, ei se ole vaikeaa. En kyllä pakastevihanneksilla. Huomiseksi esim mulla on lähes kilon myskikurpitsa, teen siitä kookoskerman kanssa keiton.
Vierailija kirjoitti:
500-800g menee useimmiten, ei se ole vaikeaa. En kyllä pakastevihanneksilla. Huomiseksi esim mulla on lähes kilon myskikurpitsa, teen siitä kookoskerman kanssa keiton.
Ja syöt sen kaiken huomenna? Mihin mahaan? Vai vedätkö samaa keittoa kaikilla viidellä aterialla?
Näinpä on, hänen ohjeensa ovat erikoisia. Kaiken yllä on itsetehostus. Onko kaunis? No, on, mutta kuitenkin tavanomainen vaikka lirkuttaisi miten päin. Aika monta hassunhauskaa lääkäriä vipeltää verkossa. Vastaanotolla tarvittaisiin, mutta kunnon työ ei ehkä kiinnosta. Tylsää se onkin tutkia kipeitä vanhuksia, jotka ovat vailla apua. Toisaalta, ei Jutikaan ihan nuorisoa ole, mutta muuten liehittelyn arvoinen.
Millä tun rahalla?
Syön 800g lunta päivässä. Ne keltaiset mehujään näköiset kohdat on parhaita!
- köyhä
Pidän paljon järkevämpänä vuosia ollutta suositusta syödä puoli kiloa kasviksia päivässä. Ravintosuositusten pitää olla realistisia, silloin niitä tulee noudatettua. Kun ne vedetään tuolla tavalla överiksi, ne vain lannistavat, ja tuntuu että miksi edes yrittää, kun kuitenkaan mikään ei riitä.
Helposti. Tänään esim on mennyt
Aamulla marjoja 150g kreikkalaisen jogurtin kanssa.
Lounaalla salaatti, paino 350g ennen proteiinin lisäämistä. (Salaatti, kurkku, tomaatti, kesäkurpitsa, punakaali)
Samaa päivällisellä.
Iltapalaksi mahdollisesti vielä omena ~170g
Vierailija kirjoitti:
No, en todellakaan syö. Eihän siinä jää tilaa ravinnolle ollenkaan. Huono neuvo erityisesti syömishäiriöisille (jollainen Laukkakin on ollut ja mahdollisesti on vieläkin).
Hyvä neuvo yli puolelle suomalaisista, jotka ovat ylipainoisia.
Syön. Marjoja, hedelmiä ja vihanneksia. Olen terve ja hoikka.
Puoli kiloa päivässä menee ja mun mielestä se riittää edelleen. Mistä yhenäkin keksittiin että pitääkin syödä 800g? Onko se sit kohta niin, et eikun pitääkin syödä kilo...
Kasviksia, marjoja ja hedelmiä suositellaan monipuolisesti vähintään 500800 grammaa päivässä, mikä vastaa 59 annosta.
Olen lähes vegaani (pari siivua juustoa joka kolmas päivä), mutta en saa menemään kuin joku 200-500g päivässä. Esim tänään aamiaiseksi/lounaaksi söin avokadoleipiä rucolalla ja tofulla, mutta ei siitä tullut kuin ehkä 100g kasviksia kun rucola on niin kevyttä ja tahnaa oli yhden avokadon verran. Illalliseksi on vege kebabbia riisillä ja salaattia, mutta siitäkin tulee vain 50g (tomaattikastike) + 100g (puoli lautasellista salaattia)= 150g. Eli vasta 250g noista ja vielä pitäisi ennen keskiyötä syödä yli puoli kiloa?
Ei. En syö joka päivä yhtään mitään.
Syöt vain 300 g vuorokaudessa?
Hedelmää, marjaa ja vihannesta.