Syötkö 800 g vihanneksia kuten pippa laukka sanoo että pitää syödä
Joka päivä 800 g vihanneksia. Tein perunamuusin kanssa ja 6 alapuikon kanssa 800 g vihanneksia. On porkkanaa, herneitä ja kukkakaalia. Tuo 800 g on tosi paljon joten pitäis syödä vain vihannekset ja jättää muusi ja kalapuikot syömättä. Silti tuntuu mahdottomalta jos ne vihannekset jakaa kolmeen osaan ja syö aamulla päivällä ja illalla.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Teen niin että osta kurkkua ja tomaattia. Punnitsen ne ja sitten puristan niistä vedet pois.
Esim kilon kurkkukasasta jää enää noin 50g jäljelle kun vesi on pois. Helppoa.
Kesällä vesimeloni on mainio tuohon. Helposti menee 800g. Vesihän on tyhjää.
Voi syödä viikon kasvismäärän helposti päivässä.
Kerran söin kahdeksan banaania illalla ennen nukkumaan menoa.
En muistanut päivällä syödä juurikaan kasviksia. Muistin sitten asian juuri ennen nukkumaan menoa.
Yksi nyrkin kokoinen tomaatti siivuina leivän päälle = 100 g kasviksia
pari desiä marjoja jugurttiin = 100 g
tuosta saa jo aamupalalla helposti 200 g
ruoan oheen se saman kokoinen tomaatti = toiset 100 g, ja jos ottaa tomaatin kokoisen palan kurkkua, sekin painaa n. 100 g
Lounaalla tuli jo taas 200g
välipalaksi tai iltapalaksi omena 150 - 200 g
Nyt mennään jo 600 grammassa / päivä ja on päivällisen kasvikset laskematta
Kesällä syön vesimelonia paljon. Parissa päivässä menee yks kokokainen pallo vesimelonia.
Vierailija kirjoitti:
800 g on vaikea saada, mutta 500 g on ihan realistinen.
Komppaan tätä, 400-600 gr tulee aika helposti, kun joka aterialla on edes jotain kasviksia ja jollain vähän enemmän. Tykkään ruuasta, jossa on vihanneksia, aasialaisesta, välimeren alueen ruuasta ym. Silloin kasvikset ei ole jotain mitä syödään muun ruuan lisäksi, vaan erottamaton osa ateriaa.
800 gr joka päivä alkaa jo vaatia keskittymistä ja muiden ruokien korvaamista kasviksilla. 1-2 ateriaa pitäisi olla pääasiassa kasviksista koostuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen luopunut jauhelihasta ja alkanu syömään kasviksia enemmän. Puolet lautasella pitäisi olla kasviksia mutta en minä 800 g syö, korkeintaan 300 g.
Miksi pitäisi?
Miksei perunoita lasketa tuohon mukaan? Tulisiko suomalaisilla liian helposti määrä täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Kesällä syön vesimelonia paljon. Parissa päivässä menee yks kokokainen pallo vesimelonia.
Sitä ei lasketa kasvikseksi koska sisältää liikaa vettä.
Myös monissa muissa kasviksissa on liikaa vettä.
Vesimelonia kuuluu syödä 18kg päivässä että saat kasviskiintiön täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei perunoita lasketa tuohon mukaan? Tulisiko suomalaisilla liian helposti määrä täyteen?
Koska niissä on niin paljon hiilihydraattia, että ne lasketaan hiilihydraatinlähteisiin. Samaan kategoriaan menee myös viljat, jotka nekin ovat biologisessa mielessä kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Perunaa. Porkkanaa. Lanttua ja Sipulia ei lasketa. Niitä syödään muutenkin.
Pitää olla oikeita kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei lasketa kasvikseksi koska sisältää liikaa vettä.
Myös monissa muissa kasviksissa on liikaa vettä.
Vesimelonia kuuluu syödä 18kg päivässä että saat kasviskiintiön täyteen.
"Kasviskiintiö" Kenenköhän keksintö sekin on ja mihin se edes perustuu?
Ei ainakaan terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä porkkana, sipuli ja lanttu lasketaan. Peruna on hiilarinlähde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa. no mä lasken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko lailla hiilareita on noissa muissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli karjalanpaistissa noita kaikkia.
Ongelmaksi tuli se että oli pakko syödä koko padallinen sitä että sai kiintiön täyteen.
Meni 800g lihaakin siinnä sivussa. Nyt hirveä ähky. Mutta onnellinen olo kun on kiintiö täysi.
Illalla kebabkioskille hyvin mielin.
Täällä menee vähintään tuon verran. Aamupalalla tomaatti leivän päällä ja pari mandariinia tai omena kahvin kanssa. Lounaalla kunnon kasvissalaattia, vähän proteiinia mukaan. Päiväkahvin kanssa omena. Illalla kurkkua tai hedelmää. Joskus menee enemmänkin. Olen syönyt jo muutaman vuoden näin, en juuri välitä näistä suosituksista. Pidän tuoreista, rapsakoista vihanneksista ja tietyistä hedelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä menee vähintään tuon verran. Aamupalalla tomaatti leivän päällä ja pari mandariinia tai omena kahvin kanssa. Lounaalla kunnon kasvissalaattia, vähän proteiinia mukaan. Päiväkahvin kanssa omena. Illalla kurkkua tai hedelmää. Joskus menee enemmänkin. Olen syönyt jo muutaman vuoden näin, en juuri välitä näistä suosituksista. Pidän tuoreista, rapsakoista vihanneksista ja tietyistä hedelmistä.
Olet varsinainen sokerihiiri :)
Varmaan onkin ankeaa syödä kasviksia, jos pakottaa itsensä syömään pakastettuja sekavihanneksia. Porkkana, tomaatti tai pari, kurkun pätkä, pala kaalia, pari hedelmää, marjoja ja jotain muuta vielä tykö, lajeja vaihdellen.
Olen luopunut jauhelihasta ja alkanu syömään kasviksia enemmän. Puolet lautasella pitäisi olla kasviksia mutta en minä 800 g syö, korkeintaan 300 g.