Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö 800 g vihanneksia kuten pippa laukka sanoo että pitää syödä

Vierailija
11.12.2025 |

Joka päivä 800 g vihanneksia. Tein perunamuusin kanssa ja 6 alapuikon kanssa 800 g vihanneksia. On porkkanaa, herneitä ja kukkakaalia. Tuo 800 g on tosi paljon joten pitäis syödä vain vihannekset ja jättää muusi ja kalapuikot syömättä. Silti tuntuu mahdottomalta jos ne vihannekset jakaa kolmeen osaan ja syö aamulla päivällä ja illalla.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Syön kuten ennenkin mutta illalla syön 800g kasviksia.

Parin Pitsan ja Kebabin jälkeen on aika ahtaminen mutta ne on vaan pakko ahtaa nassuun kun käsketään.

Vierailija
22/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena ja appelsiini on jo puolet siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lautaselle muuta mahtuisi jos laittaa 800 g vihanneksia.

Vierailija
24/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, koska en syö esim. aamiaista ja välipaloja. Ruokamääräni on sen verran pieni että muuta en sitten söisikään. Kasviksia kylläkin paljon. Tänään söin esim lounaaksi kanasalaatin, illalliseksi on villikauraa ja kanaviillokkia + uunissa haudutettuja porkkanoita. Iltapalaksi syön voileivän, päällä toki kasviksia ja ehkä keitetyn munan. 

Olisikohan tuossa ehkä joku 400-500 grammaa kasviksia? 

Vierailija
25/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty mitenkään syömään tuollaista määrää. Syön joka päivä marjoja ja ruoassa tai ruoan kanssa on aina jotain kasviksia, muttei minulla maha vedä isoja annoksia, enkä toisaalta tykkää syödä "jatkuvasti", eli viisi kertaa päivässä. Syön kolme kertaa päivässä ja yritän syödä ruokaa, joka pitää nälkää, vaikka määrät olisivat pienempiä. 

Ja siis minun pitäisi syödä enemmän kasviksia, mutten keksi, mitä niillä korvaisin tai missä välissä niitä söisin, kun aterioilla ei mahdu mahaan määräänsä enempää ja aterioiden välissä napostelua en halua aloittaa. Ruokavalioni on nyt jo todella askeettinen, eli ei ole oikein mitään, mitä voisin jättää pois ja ottaa tilalle kasviksia niin, että saisin kuitenkin edes likimain riittävästi proteiinia myös. Enkä ole edes mikään proteiiniuskovainen, en todellakaan vedä sitä tyyliin gramma per painokilo päivässä, vaan ehkä puolet siitä. 

Vierailija
26/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lautaselle muuta mahtuisi jos laittaa 800 g vihanneksia.

ei sitä 800 g kerralla siihen lautaselle tarvitsekaan tunkea, vai etkö syö kuin kerran päivässä?

Ja myös hedelmät ja marjat lasketaan, joku reilumman kokoinen omena on jo helposti 150 - 200 g ja siinä on jo melkein neljäsosa päivän saannista.

Vierailija
27/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole punninnut, mutta melko varmaan syön, koska syön lihaa todella harvoin ja kalaa pari-kolme kertaa viikossa. Muu ruoka on käytännössä kasvista. Toki syön myös riisiä, pastaa ja perunaa, joita ei tässä kai lasketa kasviksiin, ja vähän leipääkin, ja maitotuotteita ja rasvoja myös jonniin verran. En ole kuitenkaan ihan varma, syönkö edes koko päivän aikana 800 g ruokaa. 

Vierailija
28/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty mitenkään syömään tuollaista määrää. Syön joka päivä marjoja ja ruoassa tai ruoan kanssa on aina jotain kasviksia, muttei minulla maha vedä isoja annoksia, enkä toisaalta tykkää syödä "jatkuvasti", eli viisi kertaa päivässä. Syön kolme kertaa päivässä ja yritän syödä ruokaa, joka pitää nälkää, vaikka määrät olisivat pienempiä. 

Ja siis minun pitäisi syödä enemmän kasviksia, mutten keksi, mitä niillä korvaisin tai missä välissä niitä söisin, kun aterioilla ei mahdu mahaan määräänsä enempää ja aterioiden välissä napostelua en halua aloittaa. Ruokavalioni on nyt jo todella askeettinen, eli ei ole oikein mitään, mitä voisin jättää pois ja ottaa tilalle kasviksia niin, että saisin kuitenkin edes likimain riittävästi proteiinia myös. Enkä ole edes mikään proteiiniuskovainen, en todellakaan vedä sitä tyyliin gramma per painokilo päivässä, vaan ehkä puolet siitä. 

Mä olen ottanut kasvikset riisin, pastan ja perunan tilalle, proteiinia syön ihan yhtä paljon kuin ennenkin.

Vierailija
29/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse vihanneksia. Saan vitamiinit pillereistä.

Vierailija
30/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei minuun mahdu mitään ruokaa liki kiloa päivässä. 

Vierailija
31/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse pippoja kertomaan mulle ravinnostani.

Vierailija
32/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti kyllä ja varmaan ylikin. En syö lihaa juuri ollenkaan. en myöskään perunaa, pastaa tai riisiä oikeastaan koskaan, vaan olen vuosia korvannut nuo kaikenlaisilla kasviksilla. Kun miettii niin oikeastaan lähes kaikki mitä syön on jotain rehua. 😂 Tosin käytän päivittäin myös munia ja maitotuotteita, enkä ole mikään vegaani, en vain ole koskaan tykkännyt lihasta. 

Vierailija
33/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 500g on myös ehkä tavoitettavissa. Olen tosi huono syömään. Pakko on jotain yrittää tankata vaikka ei nälkä juurikaan ole. ettei mene ihan luille.

Vierailija
34/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2 kertaa päivässä. En syö aamupalaa. Keitän pari porkkanaa 200 g korkeintaan ja syön muun ruuan kanssa se riittää mulle päivässä.

Vierailija
35/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen ottanut kasvikset riisin, pastan ja perunan tilalle, proteiinia syön ihan yhtä paljon kuin ennenkin."

Samoin minun täytyy tehdä, koska ei mulla täyty edes vanha 500 gramman suositus läheskään joka päivä. Pitää vaan ruveta höyryttämään pakastevihanneksia joka ruoan lisukkeeksi ja laittaa entistä enemmän kasviksia laatikkoruokiin, kastikkeisiin ja keittoihin. 

Lainaamasi

Vierailija
36/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 500g on myös ehkä tavoitettavissa. Olen tosi huono syömään. Pakko on jotain yrittää tankata vaikka ei nälkä juurikaan ole. ettei mene ihan luille.

Varsinaista typeryyttä: "Pakko syödä, vaikka ei ole edes nälkä"

Kun joku "käskee" :D:D:D

Vierailija
37/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin että osta kurkkua ja tomaattia. Punnitsen ne ja sitten puristan niistä vedet pois.

Esim kilon kurkkukasasta jää enää noin 50g jäljelle kun vesi on pois. Helppoa.

Vierailija
38/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viikossa...

Vierailija
39/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen niin että osta kurkkua ja tomaattia. Punnitsen ne ja sitten puristan niistä vedet pois.

Esim kilon kurkkukasasta jää enää noin 50g jäljelle kun vesi on pois. Helppoa.

Sä oletkin fiksu. Sanoisin melkein nero...

Vierailija
40/77 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mun ripulipainotteinen ärtyvä paksusuoli kestää hyvin rajallisesti kasviksia. Yli 300 gramman jos menee niin alkaa vesipska lentää 10-20 kertaa päivässä.