Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä
Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.
Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.
Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tämä tuntuu Suomessa olevan yleinen kuvio. Mies kerryttää omaa omaisuuttaan sijoituksiinsa ja asuntolainaan. Nainen maksaa juoksevia kuluja, lasten menoja ja huvitukset pienemmästä palkastaan. Eron tullen miehellä muhkea omaisuus ja naiselle ei jää mitään. Mies ei tietenkään halunnut naimisiin tai on avioehto
Sitten otetaan eron jälkeen tilalle joku puolta nuorempi onnenonkija, johon ne rahat käytetään ilman mitään napinoita. Älkää naiset mahdollistako miehille tämmöistä hyväksikäyttöä.
Olet 10 vuotta odottanut, että alkaisi sijoittaa sinuun?
Tämä ketju on siitäkin omituinen että täällä väitetään että ihminen joka välillä tarjoaa parisuhteessa jotain ylimääräistä, ei pystyisi sijoittamaan. Todellakin pystyy sijoittamaan! Ei tuollainen toiselle tarjoamatta jättäminen ole mitään myytä kuin tunnekylmyyttä. Voisin nimittäin heittää satasen pantiksi ettei tuo ap:n mies mitään muutakaan ekstraa tee suhteessa kuten vaikka tee kotona synttäriaamiaista jos ap:lla on syntymäpäivät. Eiköhän ap saa syntymäpäiväkahvinsakin keittää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tämä tuntuu Suomessa olevan yleinen kuvio. Mies kerryttää omaa omaisuuttaan sijoituksiinsa ja asuntolainaan. Nainen maksaa juoksevia kuluja, lasten menoja ja huvitukset pienemmästä palkastaan. Eron tullen miehellä muhkea omaisuus ja naiselle ei jää mitään. Mies ei tietenkään halunnut naimisiin tai on avioehto
Sitten otetaan eron jälkeen tilalle joku puolta nuorempi onnenonkija, johon ne rahat käytetään ilman mitään napinoita. Älkää naiset mahdollistako miehille tämmöistä hyväksikäyttöä.
Jep, on nainen jota kupataan ja jossa loisitaan, ja sitten se johon ne rahat sijoitetaan. Huolehtikaa siitä, että olette aina se nainen, johon sijoitetaan. Jos sijoittaminen loppuu, mies välittömästi vaihtoon. Ja mitään pysyviä sopimuksia tai pääsyjä ei miehille taata, ellei ole myös pysyviä sopimuksia elatuksista ja sijoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on siitäkin omituinen että täällä väitetään että ihminen joka välillä tarjoaa parisuhteessa jotain ylimääräistä, ei pystyisi sijoittamaan. Todellakin pystyy sijoittamaan! Ei tuollainen toiselle tarjoamatta jättäminen ole mitään myytä kuin tunnekylmyyttä. Voisin nimittäin heittää satasen pantiksi ettei tuo ap:n mies mitään muutakaan ekstraa tee suhteessa kuten vaikka tee kotona synttäriaamiaista jos ap:lla on syntymäpäivät. Eiköhän ap saa syntymäpäiväkahvinsakin keittää itse.
Miksi ihmeessä ap on ollut hänen kanssaan 10 vuotta! Mikä ajaa jäämään tuollaiseen suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa.
Muistan kun kävimme vierailulla tuttavapariskunnan luona. Siellä oli tosi niukat tarjoilut. Selvisi, että perheen mies oli sijoittanut perheen kaikki rahat osakkeisiin. Syötiin suurinpiirtein kaurapuuroa.
Tota rataa se meno oli koko ajan. Kaikesta piti tinkiä, että on varaa ostaa osakkeita ja rahastoja.
Kun ero tuli, mies tietenkin piti ostamansa osakkeet.Miksi nainen antoi sijoittaa hänen omat rahansa?
Tietty luuli että saa omansa takasin. Ja jos jotain voittoa niin osan siintä.
Ei kai nyt kukaan luule että se ukko sano että mä otan ja sijotan sun rahat ja pidän ne sitten itselläni? Johan masokistikin olis siintä herättänyt älläkän.
Toinen mahdollisuus on että naisen rahat men asumiseen, laskuihin ja ruokiin ja lapsiin.
Mies taas pysty sijottamaan omistaan.
Teillä ei tietenkään ole avioehtoa. Mutta onko teillä yhteisiä lapsia? Miten PERHEEN kulut ja muut vastuut jaetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikset tienaa omia rahojasi?
Niinpä, ja mies hoitaa oman munansa sekä siivoaa kotinsa. Ja asuu yksin.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei tietenkään ole avioehtoa. Mutta onko teillä yhteisiä lapsia? Miten PERHEEN kulut ja muut vastuut jaetaan?
Ei tuollainen mies naimisiin mene koska sen myötä voisi vaimollakin olla oikeus rahoihin. Lapsia jos olisi, olisi se myös varmasti jo mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa.
Muistan kun kävimme vierailulla tuttavapariskunnan luona. Siellä oli tosi niukat tarjoilut. Selvisi, että perheen mies oli sijoittanut perheen kaikki rahat osakkeisiin. Syötiin suurinpiirtein kaurapuuroa.
Tota rataa se meno oli koko ajan. Kaikesta piti tinkiä, että on varaa ostaa osakkeita ja rahastoja.
Kun ero tuli, mies tietenkin piti ostamansa osakkeet.Miksi nainen antoi sijoittaa hänen omat rahansa?
Ei kai nyt kukaan luule että se ukko sano että mä otan ja sijotan sun rahat ja pidän ne sitten itselläni? Johan masokistikin olis siintä herättänyt älläkän.
Toinen mahdollisuus on että naisen rahat men asumiseen, laskuihin ja ruokiin ja lapsiin.
Mies
No hemmetin typerä, jos antaa sijoitaa toisen nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa huima satsaus siivota ja harrastaa seksiä jos toinen maksaa kaiken elämiseen liittyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hommaa sitten siivoojan ja käy välillä maksullisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa.
Mies
Tästä on ollut juuri lehdissäkin juttua, miten taloudellinen väkivalta näkyy usein "parisuhteissa". Toinen maksaa juoksevia kuluja kun toinen sijoittaa omiin nimiinsä - yleensä useimmiten mies. Sama juttu perheissä, nainen sijoittaa lapsiin ja mies itseensä.
Kerta kaikkiaan ymmärtäkää, että koiras on läpi eläinkunnan itsekkäämpi ja ahneempi, eikä jaa omastaan vasta kun on saanut kyllikseen. Mutta mikä riittäisi ihmismiehelle? Ei se, että syö lautasensa tyhjäksi, vaan loppurahat pitää sijoittaa materiaan tai lupauksiin ja papereihin, tulevaisuuteen.
Miettikää. Ja olkaa tarkkoja, kun päästätte näitä otuksia elämiinne. Nykypäivänä ei yhdenkään naisen ole edes tarpeen olla missään tekemisissä yhdenkään miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mentiin syömään exukon vanhemmille niin kukkien osto hänen äidilleekin oli ihan turhaa. Meni sitten seki mun pussista.
Olisin kieltäytynyt lähtemästä mukaan ellei ukko edes äidilleen kukkia osta tai olisin pakottanut ostamaan ne kukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hommaa sitten siivoojan ja käy välillä maksullisissa.
Ja maksaa näistä reilun markkinahinnan, toisin kuin rakkaalle vaimolleen tai "kumppanilleen". Sitä sopii miettiä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan tuollaisen kanssa halua lapsia tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen tullaa itkemään vauvalle kuinka kaikki naiset on lompakkoloisia.
Karma sanon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa huima satsaus siivota ja harrastaa seksiä jos toinen maksaa kaiken elämiseen liittyvän.
Laskin joskus huvikseni markkinahinnat hiljaisesta työstä siivouksista seksiin ja synnyttelyyn sekä lastenhoitoon ja siinä puhutaan useista sadoista tuhansista euroista, ei suinkaan mistään parista kympistä. Tämä on kaikki ilmaishyötyä miehelle naiselta. Seksillä on kova tuntihinta, lastenhoito on 24/7 työ, kohdunvuokraus itsessään maksaa kymmeniä ellei satoja tuhansia euroja. Äidinmaito 20e/l. Jne. jne. jne.
Jos nainen käy työssä tai hänellä on muu elanto, hänellä ei ole MITÄÄN syytä laittaa tikkua ristiin miehen vuoksi. Ei yhtään mitään. Mistään haarojen availusta puhumattakaan.
Jos mentiin syömään exukon vanhemmille niin kukkien osto hänen äidilleekin oli ihan turhaa. Meni sitten seki mun pussista.