Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä
Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.
Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.
Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Näissä maksu menee todella tarkkaan laskettuna (mies laskee sentilleen) puoliksi. Jos kaupasta haluaa ns. Extraa esim. Aura-juustoa, niin minä maksan, koska mies ei raaski. Toki hänelle kotona piparkakut ja juusto maistuivat.
ap
Mikä hänellä jää ymmärtämättä, kun sanot että jos maksa et myöskään syö. Pieniruloisempi maksaa varakkaamman kulutuksen on lähinnä taloudellista pahoinpitelyä.
Pakottaako se varakas ostamaan niitä tuotteita?
Miettikääpä hetki. Miten pärjään eläketulollani jos minulla ei ole säästöjä. Toinen kerää ehkä sitä varten, toinen käyttää rahansa nyt.
niinhän viisivuotias lapsikin elää. Kysy häneltä haluaako hän yhden karkin nyt vai pussillisen karkkia jos odottaa kymmenen minuuttia. Jos ottaa karkin nyt niin ei saa sitten myöhemmin mitään.
viisivuotias ottaa sen karkin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Näissä maksu menee todella tarkkaan laskettuna (mies laskee sentilleen) puoliksi. Jos kaupasta haluaa ns. Extraa esim. Aura-juustoa, niin minä maksan, koska mies ei raaski. Toki hänelle kotona piparkakut ja juusto maistuivat.
ap
Kuvittava hyväksikäyttäjä tuo miehesi. Miksi suostut taloudelliseen hyväksikäyttöön???
Eihän tuossa muu auta, kun muutat vaan omaan asuntoon.
Hommaa itsellesi sopivampi mies ja hommaa myös omat rahat. Ja ekana lakkaa tarjoamasta miehelle niitä kivoja juttuja, voi tulla mukaan jos maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, miehesi on jotenkin sairas, eikä tämän vuoksi arvosta parisuhdettanne. Sijoittaminen on hänelle riippuvuus. Vähän niinkuin joillekin peliriippuvuus tai jonkin turhan keräily ja hamstraaminen.
Hän ei ymmärrä, että elämyksetkin ovat kuin laittaisi rahaa henkiseen pankkiin.
Ai sairas, kun kiinnostaa olla kotona ja lenkkeillä vaan? Minäkin tykkään olla kotona ja lenkkeilen paljon koirani kanssa. Ilmeisesti olen sitten sairas.
Sairas, kun ei maksa omaa osuuttaan ostoksista ja sitten syö pienempituloisen ostoksia. Säästäminen voi muuttua sairaudeksi ja muiden hyväksikäytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä hänellä jää ymmärtämättä, kun sanot että jos maksa et myöskään syö. Pieniruloisempi maksaa varakkaamman kulutuksen on lähinnä taloudellista pahoinpitelyä.
Pakottaako se varakas ostamaan niitä tuotteita?
Miksi hän syö niitä, kun ei niistä maksakaan? Ihan sairas kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko "Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä" on aika naurettava! :D
Siis ihan vie ilon elämästä se ettei pääse loisimaan?
Kyllä tuo hyvin ankealta ja ilottomalta elämältä kuulostaa että ap:n mies haluaa pelkästään lenkille ja katsomaan televisiota. Yhtä hyvin ap voisi siis ottaa vaikka koiran - koirankin kanssa voi käydä lenkillä ja katsoa televisiota.
Koira ei kuitenkaan pysty elättämään ap:ta.
Aloittaja käy töissä eli ei tarvitse elättäjää. Vaihtaisin kylläkin tuon loismiehen mieluummin kissaan ja lenkkeilisin yksin.
Jonkinlainen kompromissi olisi, että molemmat käyttävät sitten tasan tarkkaan omat rahat itseensä. Nainen käyköön mukavissa jutuissa yksin tai jonkun kaverinsa kanssa, jolle ei tarvitse tarjota.
Ap haluaa nautiskella miehen varoista, ei yllätä.
Ap voisi ponnistella ja kartuttaa omaa omaisuuttaan, mutta sen sijaan havittelee miehen varoja ja uhriutuu kun mies ei anna niitä vapaaseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitaa kaiken. Mutta nämä eivät ole niitä hauskoja kuluja mitä tarkoitin.
ap
Joopa joo. Eli hän elättää sinut, mutta tähän päälle pitäisi vielä saada joku huvitteluraha?
Mitä sinä maksat omista tuloistasi? Pelkkiä omia kulujasi, ja harvoin joitain yhteisiä huvituksia?
Elatusvelvollisuuteen kuuluu myös huvittelurahat, jos perheessä huvitellaan. Ei se niin mene, että yksi elää kuin herra ja puoliso on hädin tuskin hengessä pysyvä s eksiorja.
MIhin ihmeen elatusvelvollisuuteen? Suomen lainsäädäntö ei tuollaista tunne.
Seurustelin pihin miehen kanssa, mutta ei se haitannut yhtään. Minä matkustin kavereiden kanssa, kun hän jäi mieluummin kotiin. Vapaa-ajalla käytiin juoksemassa, pyöräilemässä ja hiihtämässä yhdessä. Ihan tavallista perusarkea.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä hetki. Miten pärjään eläketulollani jos minulla ei ole säästöjä. Toinen kerää ehkä sitä varten, toinen käyttää rahansa nyt.
niinhän viisivuotias lapsikin elää. Kysy häneltä haluaako hän yhden karkin nyt vai pussillisen karkkia jos odottaa kymmenen minuuttia. Jos ottaa karkin nyt niin ei saa sitten myöhemmin mitään.
viisivuotias ottaa sen karkin nyt.
On ihan hyvä, että säästää, mutta silloin ei syödä muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuvittava hyväksikäyttäjä tuo miehesi. Miksi suostut taloudelliseen hyväksikäyttöön???
Oudointa on se, että ap ostaa asioita, joille ei oikeastaan ole tarvetta ja sitten syyttää miestä omista tekemisistään. Olisiko ap:n aika kasvaa aikuiseksi ja kantaa vastuu teoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, miehesi on jotenkin sairas, eikä tämän vuoksi arvosta parisuhdettanne. Sijoittaminen on hänelle riippuvuus. Vähän niinkuin joillekin peliriippuvuus tai jonkin turhan keräily ja hamstraaminen.
Ai sairas, kun kiinnostaa olla kotona ja lenkkeillä vaan? Minäkin tykkään olla kotona ja lenkkeilen paljon koirani kanssa. Ilmeisesti olen sitten sairas.
Sairas, kun ei maksa omaa osuuttaan ostoksista ja sitten syö pienempituloisen ostoksia. Säästäminen voi muuttua sairaudeksi ja muiden hyväksikäytöksi.
Syökä väkisin? On ap sanonut ettei saa syödä?
Eroa. Ei mies muutu. Ota joku kiva mies. Tai sinkkuna ok. Monella on pihi läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sairas, jos samalla et käytä puolisoasi taloudellisesti hyväksi ja pakonomaisesti kasvata osakesalkkuasi arjen elämisen kustannuksella.
Saa puskurirahaa olla, mutta myös joku tolkku säästämiselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa nautiskella miehen varoista, ei yllätä.
Ap voisi ponnistella ja kartuttaa omaa omaisuuttaan, mutta sen sijaan havittelee miehen varoja ja uhriutuu kun mies ei anna niitä vapaaseen käyttöön.
Hyvätuloinen mieshän syö pienituloisen ap:n yksin maksamia ostoksia. Ihan outo ja sairas kuvio.
Eroa.
Muistan kun kävimme vierailulla tuttavapariskunnan luona. Siellä oli tosi niukat tarjoilut. Selvisi, että perheen mies oli sijoittanut perheen kaikki rahat osakkeisiin. Syötiin suurinpiirtein kaurapuuroa.
Tota rataa se meno oli koko ajan. Kaikesta piti tinkiä, että on varaa ostaa osakkeita ja rahastoja.
Kun ero tuli, mies tietenkin piti ostamansa osakkeet.
Miksi et vaan eroa, jos teillä on erilaiset elämäntyylit?