Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geenikauniilla ulkonäkö ei muutu ilman meikkiä ja saunapuhtaana, hän on edelleen kaunis ja samannäköinen kuin meikattunakin

Vierailija
10.12.2025 |

Geenikauneudella on monta tunnusmerkkiä (kauniit sopusuhtaiset kasvotpiirteet, paksut hiukset, hyvä iho, hyvät kehon mittasuhteet, tiimalasivartalo jne.), mutta tuo otsikossa mainittu unohdetaan usein mainita. 

Taitavalla meikkauksella ja pukeutumisella voi feikata eli häivyttää huonoja puoliaan. Tämä on tullut mieleen muutamasta julkkiksesta, joka on intoutunut esiintymään ilman meikkiä. Eivät he rumiakaan ole, mutta täysin erinäköisiä eivätkä mitenkään poikkeuksellisia kaunottaria, vaan tavallisen nättejä. 

Jos osaa katsoa, tunnistaa kyllä puutteet meikatuissa kasvoissakin, mutta myös toiseen suuntaan on menty rajusti viime vuosikymmeninä. Tarkoitan sitä, että osa kauniista naisista pilaa ulkonäkönsä huulitäytteillä ja muilla rumentemistoimenpiteillä jo nuorena.

Niinpä geenikaunottaria on jo nykyään paljon vähemmän kuin ennen. Samaan suuntaan vaikuttaa nuorten lihominen. Luulen, että siitä johtuu, että jopa hyvinkin iäkkäät naiset herättävät vielä miesten kiinnostusta, jos ovat kauniita - eivät siis vain vanhojen miesten kiinnostusta, vaan nuortenkin. En pidä sitä hyvänä, se tuntuu jopa perverssiltä.

Kommentit (282)

Vierailija
141/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tummapiirteiset ovat harvinaisempia joten heitä pidetään kauniimpana. Aasiassa nimenomaan pohjoiseurooppalainen haaleanvaaleapiirteisyys on varsinkin nykyajan kauneusihanne, hiukset ja kulmakarvat vaalennetaan, iho meikataan vaaleammaksi ja värimeikissä käytetään paljon suomalaisille tyypillisiä vaaleanpunaisen sävyjä. Täällä parjattu sileän suora vaaleanruskea tukka on siellä todella haluttu.

Ja nämä maantieharmaata haukkuvat ovat varmaan sitä ikäluokkaa jolloin kaikkien piti värjätä tukkansa mustaksi ja tummanruskeaksi ja piirrellä räväkät mustat kulmat ja silmienrajaukset naamaan. Se vasta suomalaista rumentaakin jos ei ole silmää laittautumiselle ja ole todella kaunis.

Tämä on minusta jännä ilmiö. Lapsesta asti ollut itsellä vaaleat ja huomaamattomat kulmakarvat ja ripset. Nyt jo 50+ ja edelleen. En ole pitänyt koskaan minään kivana piirteenä tätä. Mutta oliko nyt loppusyksystä, kun IS kirjoitti nettijulkaisussaan uutuusripsiväritrendistä. Väri taisi tosiaan olla valkoinen:) Tosin luin puolihuolimattomasti, joten tarkasti ei muistiin jäänyt kun keskityin samalla ihan muuhunkin. Mutta outona pidän:D

Vierailija
142/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen geneettisesti kaunis ja ainoa selkeä ero saunanpuhtaana vs meikattuna on että saunan jälkeen naama on ihan punainen ja ilman meikkiä ripset ei oikein erotu, koska ripseni ovat vaaleat. Perus arkimeikkini on meikkivoide peittämään punaisuutta ja ripsari antamaan väriä ripsiin ja huulipuna ihan muuten vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kerran ollut kateellinen toisen naisen ulkonäöstä ja nyt ymmärrän miksi kun luin tämän ketjun.

Olimme kaverin vanhempien kesämökillä ja lähdimme sieltä katselemaan paikkakunnan nähtävyyksiä. Yksi minulle vähän vieraampi nainen laittoi ripsari ja huulipunaa ja eräs miehistä sanoi näin: no nyt tuli huulipuna kuvioon. Ihmettelin, että miten olet niin samannäköinen heti herätessä, ei naiset yleensä ole.

Se iski kuin lekalla minuun, joka heti aamulla menin vessaan meikkaamaan. Olin niin kateellinen, että oikeastaan koko mökkireissu oli pilalla. Olen ihan keskinätti nainen, mutta minäkin olin jotenkin ajatellut, että hän on kaunis, koska laittautuu hyvin. Osaa vaan paremmin kuin minä.

Vierailija
144/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu. 

Minun mielestäni taas tummat eivät ole sen paremman tai huonomman näköisiä. Jotkut ihmiset on kauniita, olen nähnyt blondeja jotka on kauniita ilman meikkiä.

Ripset harvoilla on näyttävät ilman taivutusta ja ripsaria, pätee myös tummempiin.

Vierailija
145/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan kauan olet ap tätä aloitusta suunnitellut? Olisi kannattanut käyttää sekin aika itsensä sivistämisee

--

Tämä

Vierailija
146/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt aina itseäni tummana, mutta ei se niin mene.

Eräs saksalainen sanoi minua vaaleaksi. Minulla on

tummat kulmakarvat ja ripset luonnostaan.

Tummat hiukset mutta ei mustat. Ihoni ei ole kalpea kuten suomalaisilla, vaan ns. terveen värinen.

Täällä kalpeiden ihmisten maassa mammat pitävät ns. normaalin väristä ihmistä "tummana."

Ap ei ole tainnut kovinkaan montaa esim. keskieurooppalaista nähdä ja vielä vähemmän Välimeren kansoja.

Vierailija
147/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo termi tuo keksitty geenikauneus. 

Mutta mun aikuinen tytär on saman näköinen meikillä ja ilman . Vaalea tasainen iho, mutta tummat hiukset, pitkät tummat ripset ja tummat kulmat. Isän peruja. Ei muutu meikkaamalla, jollei jotain hullua teatterimeikkiä tekisi. 

Vierailija
148/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää että tämän ketjun on perustanut joku pakkoneuroosista kärsivä joka puhuu ja vastailee itselleen.

Sitten kun ap aikuistuu ja vanhenee, ulkonäkö ei ole kenenkään ns. normaalin ihmisen keskipiste

Todella karseaa, jos ihminen vanhentuessaankin vielä miettii koko ajan ihmisten ulkonäköä.

Kannattaisi jo nyt alkaa sivistää itseään.

Vanhana elämä on rikkaampaa kun on henkistä pääomaa.

Minusta jokaisen ihmisen pitäisi ikääntyä arvokkaasti. Se on tyylikästä.

Vierailija
149/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä pidetään huonompana keskustelun aiheena kuin muita? Naisellinen tapa on, että ulkonäöstä puhutaan niin sitä aina dissataan, kun joku henkinen pääoma on tärkeämpää. Ei se tutustumisvaiheessa miehille kyllä ole.

Miehenä olen tehnyt sen arvion, että yleensä se luonnonkaunis on porukan ystävällisin myös. Olen ajatellut, että se johtuu siitä, että ovat tottuneet positiiviseen huomioon ja ei ole tarvetta itsekorostukseen kuten muilla. Joskus tuntuu myös, että miehenä olen naiselle jotain velkaa, kun hän on nyt on nähnyt niin kamalasti vaivaa kauneutensa eteen, puleeraa ja maksaa isoja summia.

Vierailija
150/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummat hiukset mutta ei mustat. Ihoni ei ole kalpea kuten suomalaisilla, vaan ns. terveen värinen.

Täällä kalpeiden ihmisten maassa mammat pitävät ns. normaalin väristä ihmistä "tummana."

Ap ei ole tainnut kovinkaan montaa esim. keskieurooppalaista nähdä ja vielä vähemmän Välimeren kansoja.

Jaha kalpea tai terveen värinen, sangen ystävällisiä sanavalintoja :D jos se kalpeus on normaalia, niin siihen verrattuna ei tarvi olla kovinkaan tumma näyttääkseen tummalta. Riippuu ihan mittakaavasta, jos laajentaa sitä tarpeeksi niin melkein mikä vaan tummuus alkaa näyttään vaalealta

Vierailija
151/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripset harvoilla on näyttävät ilman taivutusta ja ripsaria, pätee myös tummempiin.

Ei kaikki tarvi ripsientaivuttajaa. Esim. mulla on aina ollut erittäin kaartuvat ripset. En ole ikinä edes pitänyt kädessä ripsientaivuttajaa.

Vaikka mulla on vaaleankupariset hiukset, mun kulmakarvat ja ripset ovat sellaiset maantienväristä hieman tummemmat. En koskaan laita kulmakarvoihin väriä, sillä en tarvitse. 

Vierailija
152/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

136. Otin asian käsittelyyn siksi, koska se esiintyy palstalla päivittäin. Nimenomaan siinä muodossa kuin sinäkin asian nyt esität. Aika monta sanaa käytit näinkin turhaan pohdintaan, joten muodostui kuva siitä mitä aiheesta ajattelet, joten ei siitä sen enempää.

Kommentissasi on vähän sitäkin häivettä edelleen, että jos pyrkii pyörittelemään aihettaan monista näkökulmista, se nähdään valtavana vaivannäkönä, liiallisena tai muuten epänormaalina. Omassa maailmassani taas se on normaali tapa suhtautua mihin tahansa juttuun, jota pohtii. Ei niin, että asiasta esitetään mielipide, jonka jälkeen vain väitellään siitä kuka on oikeassa. Minusta keskustelu on vasta sellainen, jossa oivalletaan jotain uutta sen avulla mitä toiset kertovat.

Joten kiitos aiheen avaamisesta omalta kannalta keskustelijoille. Toki ymmärrän, että myös tekin voitte ajatella asioista monipuolisemmin kuin pelkässä lyhyessä kommentissa. Ja jokaine

Minuakin kiinnostaa monet asiat monista näkökulmista. Luin koko ketjun, ja jäin vain miettimään kuinka vähän tällaisesta aiheesta voi saada uusia näkökulmia. Ketjun aiheen voi tiivistää: jotkut ovat kauniimpia kuin toiset. Ihan aidosti tämän toistaminen tuntuu vähän pakkomielteiseltä. Jos joku tietty jalkojen muoto on kaunein, niin eipä sille mitään mahda onko saanut geeneissään sellaisen vai ei. 

Vierailija
153/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää että tämän ketjun on perustanut joku pakkoneuroosista kärsivä joka puhuu ja vastailee itselleen.

Sitten kun ap aikuistuu ja vanhenee, ulkonäkö ei ole kenenkään ns. normaalin ihmisen keskipiste

Todella karseaa, jos ihminen vanhentuessaankin vielä miettii koko ajan ihmisten ulkonäköä.

Toisaalta toisille se ulkonäkö nimenomaan vanhetessa aiheuttaa pahojakin kriisejä, kun naaman rupsahdus ei vastaa sisäistä olotilaa itsestään. Ulkonäöstä voi vanhetessa nimenomaan tulla kaiken keskipiste, kun omaa rupsahdusta ei kestä ja jokainen katse peiliin aiheuttaa ikävän mielen.

Varsinkin tämä ketjun aloittaja ei taatusti kestä omaa vanhenemistaan, niin pakonomaisesti täällä puhuu geenikauneudesta. Miltei jopa jo sairaalloisella tavalla.

Vierailija
154/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen muuttuu meikkaamalla. Muuten kukaan ei meikkaisi. Pelkkä ripsiväri ei muuta kenenkään ulkonäköä ratkaisevasti, mutta jos laitetaan silmän rajaukset, varjostukset, huulipunat jne. niin ei ole mitään väliä, oletko ("geenikaunis", hirveä termi :D) vai ihan tavis. Ulkonäkö ja kasvojen ilme muuttuu jokaisella.

Moni, joka on tämän ajan kauneusihanteen mukaan kaunis (symmetriset kasvot jne) ei ole silti ole monen silmissä mitenkään erityisen kaunis tai ainakaan puoleensavetävä. Kauneus on todellakin katsojan silmässä -onneksi!

Vierailija
155/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa monet asiat monista näkökulmista. Luin koko ketjun, ja jäin vain miettimään kuinka vähän tällaisesta aiheesta voi saada uusia näkökulmia. Ketjun aiheen voi tiivistää: jotkut ovat kauniimpia kuin toiset. Ihan aidosti tämän toistaminen tuntuu vähän pakkomielteiseltä. Jos joku tietty jalkojen muoto on kaunein, niin eipä sille mitään mahda onko saanut geeneissään sellaisen vai ei. 

No eihän niitä uusia näkökulmia tule, kun jankataan vain tätä tai sitä, että aplla on pakkomielle ulkonäöstään ja pelkää vanhenemista.

Mulla on tosiaan muutakin sanottavaa sen perusteella, että tiedän, mitä ap tarkoittaa. Tuo miehen kanta on ihan totta. Meistäkin kaunotar on aina se ystävällisin ja iloisin, ei koskaan koppava jne. Ja se johtuu siitäkin, että hän aidosti odottaa ihmisiltä vain positiivista. Koska niin usein sitä saa. Luulen, että hän itse ei tajua edes, miten monet asiat, jotka vaan jotenkin luistaa, johtuu hänen ulkonäöstään.

Lisäksi tunnen kyllä joskus kaunaa sen vuoksi, että minä laitan itseäni tunnin ja toinen vetäisee kamman hiusten läpi. Tuntuu, että se menee hukkaan, sitä ei arvosteta niin paljon kuin pitäisi. Tiedän tunteen olevan hullu, mutta tunnen sen silti.

Voisin mäkin alkaa ilkkumaan, että kyllä se vanhuus tulee tälle ystävällekin ja siinäpä sitten kriiseilee. Joudun vain nähtävästi vielä odottamaan, kun ollaan jo siellä kuusissakympissä ja ei näy.

Vierailija
156/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu. 

Mitä pahaa on valjussa? Ei meikit naamassa voi pyöriä 24/7. 

Ei siinä mitään pahaa toki ole. Otin vaan kantaa väitteeseen, että ns. geenikauniit aina näyttäisivät yhtä hyviltä saunapuhtaanakin. Itse olen sitä mieltä, että on olemassa piirteiltään tosi kauniita, joiden kauneutta ei välttämättä helposti meikittömänä huomaa.

Kyllä monet geenikauniit näyttää ihan valjummalla väritykselläkin kauniimmilta luomuna. Osalla näin. 

Vierailija
157/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi jo nyt alkaa sivistää itseään.

Vanhana elämä on rikkaampaa kun on henkistä pääomaa.

Minusta jokaisen ihmisen pitäisi ikääntyä arvokkaasti. Se on tyylikästä.

Tähän voisin sanoa, että useimmat vanhetessaan oppivat hieman käytöstapoja mitä tulee muiden tuntemattomien ihmisten haukkumiseen. Vain sillä perusteella, että hän on aloittanut tällaisen ketjun.

Huvittaahan tuo kyllä enemmän kuin loukkaa. Kertoo vain siitä miten erilaisissa ympyröissä elämme. En ole nähnyt kummoistakaan sivistyksen osoittamista tässä ketjussa etenkään niiden osalta, jotka sitä peräänkuuluttavat. Jos aihe kovasti ärsyttää, niin olisi sivistynyttä olla hiljaa ja poistua paikalta, ellei ole mitään kohteliasta sanottavaa. Mutta ei.

Toki se on tuttua jo sitäkin kautta, että jostain syystä koetaan asiallisena suomalaisessa ympäristössä kommentoida, jos vaikkapa on pukeutunut korkkareihin tavanomaisessa arkitilanteessa. Se ei kuitenkaan käy, jos sanotaan, että onpa sinulla ruma pusero.

On kuitenkin huvittavaa, että sivistyksestä puhuvat ne, jotka eivät osaa keskustella millään muulla tavalla kuin haukkumalla muita ihmisiä kuten tässä kommentissa: kärsin pakkoneuroosista, vastailen itselleni, en ole aikuistunut, en ole normaali, mietin koko ajan muiden ulkonäköä (? mitä ihmettä), olen sivistymätön, minulla ei ole henkistä pääomaa, en ole ikääntynyt arvokkaasti enkä ole tyylikäs!  Melkoinen litania haukkuja! :D  Joku voisi pitää sinua todellisena moukkana tuon perusteella. Ap

Vierailija
158/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen asunut Italiassa ja Espanjassa ja myös lattareissa. Mutta tämä aihe on jo käsitelty perusteellisesti, joten ei siitä sen enempää. Palstatotuuden mukaan kaikki blondit ovat rumia kalpeanaamoja :)  Ap

Vierailija
159/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä pidetään huonompana keskustelun aiheena kuin muita? Naisellinen tapa on, että ulkonäöstä puhutaan niin sitä aina dissataan, kun joku henkinen pääoma on tärkeämpää. Ei se tutustumisvaiheessa miehille kyllä ole.

Miehenä olen tehnyt sen arvion, että yleensä se luonnonkaunis on porukan ystävällisin myös. Olen ajatellut, että se johtuu siitä, että ovat tottuneet positiiviseen huomioon ja ei ole tarvetta itsekorostukseen kuten muilla. Joskus tuntuu myös, että miehenä olen naiselle jotain velkaa, kun hän on nyt on nähnyt niin kamalasti vaivaa kauneutensa eteen, puleeraa ja maksaa isoja summia.

Täytyy sanoa, että tällä palstalla on poikkeuksellisen ilkeitä naisia. Jos miettii vaikkapa tuota äskettäin saamaani kommenttia. Mistä riittää pokkaa haukkua tuntematon ihminen, toinen nainen, aivan pataluhaksi. Sitä voi vain ihmetellä. 

Esitin jo joitakin arvauksia siitä miksi ulkonäöstä ja kauneudesta keskusteleminen on huonompi aihe osalle naisista. Toisaalta väärä keskustelunaihe väärällä tavalla tarjoaa hyvän tekosyyn haukkua muita, koska sillä tavalla oma olo kohenee ainakin hetkeksi.

Miehet suhtautuvat ulkonäöstä puhumiseen mielestäni neutraalimmin. Siis palstalla. Muualta ei ole hirveästi kokemusta, koska en ole varmaan ikinä puhunut ulkonäöstä tähän tyyliin livenä olisiko siellä sitten samantyyppisiä jakoja kuin täällä. Tuskin kuitenkaan kukaan kehtaisi haukkua pataluhaksi kuten täällä. Ap

Vierailija
160/282 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kaikki tarvi ripsientaivuttajaa. Esim. mulla on aina ollut erittäin kaartuvat ripset. "

Samoin. Joskus juhlameikkiin taivutan ripset ja laitan niihin erikoisripsaria tietyllä tekniikalla, jotta niistä tulee hyvin pitkät ja näyttävät. Siinä lookissa ripsiäni on epäilty tekoripsiksi, jo nuorempanakin. Mutta alaripsistähän sen olisi huomannut, että nekin ovat pitkät ja tuuheat, jos olisi osannut katsoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi