Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se tytär, jota isän puoliso ei voinut sietää.
AP:lle sanon ihan nätisti, että hoida itsesi vaikka hevon kuuseen siksi aikaa, kun miehesi lapset ovat isänsä luona. Ne lapset olivat miehellä ensin. Sinä tulit siihen mukaan myöhemmin, tietäen lasten olemassaolon.
Jos miehellesi ei käy, että jätät hänet yksin huolehtimaan lapsistaan joulun ajan, jätä koko mies lapsineen.
Eiköhän isäsi kuitenkin halunnut sitä vierasta naista, joten siinä nyt ei vaan perhe pysy kasassa. Lapset on lainaa, elämänkumppani on elämänkumppani. Vastaavat eri tarpeisiin. Kaikki ei edes tykkää joulusta. Oli sitten mies tai nainen.
Kuinka mones elämänkumppani on menossa? Etenkin sillä miehellä?
Meneekö minulta jotain ohi, kun alkusivuilla sanotaan tuohtuneina, että ap voi itse lähteä pois lasten tieltä? Ap:hän kertoo ehdottaneensa "tai minä menen itse johonkin". Mutta mies loukkaantui tästä.
Ja tämä on teidän ensimmäinen joulu ja keskustelu aiheesta.
Miksi isän lapsineen pitäisi mennä jonnekkin kylpylään tai hotelliin. Mene sinä ja jätä isä lapsineen viettämään joulua teille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te tunnevammaiset pariudutte ihmisten kanssa joilla on lapsia???
no mitä ihmettä nyt taas?? Olen ollut yli 10 vuotta mieheni kanssa yhdessä enkä ole joulua viettänyt kertaakaan hänen lastensa kanssa. He ovat joka toisen joulun äidin luona joka toisen isän luona ja kun ovat isän luona niin haluavat aina koko poppoo mennä mummolaan jouluksi. Viime vuonna tosin lapset oli isällään ja tänä jouluna taas ovat isällään sillä koko heidän suku haluaa mennä jouluksi mummolaan. Minulla on oma lapsuuden perheeni ja jälkikasvui ja sukuni kenen kanssa vietän joulut ja mies viettää joulut myös minun kanssani joka toinen joulu kun lapset ovat äidillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän lapsineen pitäisi mennä jonnekkin kylpylään tai hotelliin. Mene sinä ja jätä isä lapsineen viettämään joulua teille.
Etkö osaa lukea? Niinhän se ehdottikin. Ja mies oli sitä mieltä, että ap on itsekäs. Koska pitäähän talossa piika olla että se joulu myös järjestyy.
Olet. Tai haluta saa, mutta aikuinen ymmärtää käyttäytyä.
Olen nainen ja sitä mieltä, että mun lapset menee minkä tahansa miehen edelle. Eli en katselisi tuollaista puolisoa jolle mun lapset ei sovi jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te sitten miestä tarvitsette? Alatte vinkua muutamasta päivästä kaikkien 365 päivän osalta. Tehkää kuitenkin itse joulu. Keittiöt on kerrassaan keittiökoneilla varustettu, ihan kuin autoverstaat, joten työtä ei sen enempää ole naisillakaan.
Sitähän on yritetty sanoa, ap:n mies voi näppärästi järjestää lapsilleen joulun, sehän on nykykoneilla niin helppoa, että mieskin osaa. Ap voi sen aikaa lillua kylpylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te sitten miestä tarvitsette? Alatte vinkua muutamasta päivästä kaikkien 365 päivän osalta. Tehkää kuitenkin itse joulu. Keittiöt on kerrassaan keittiökoneilla varustettu, ihan kuin autoverstaat, joten työtä ei sen enempää ole naisillakaan.
Sitähän on yritetty sanoa, ap:n mies voi näppärästi järjestää lapsilleen joulun, sehän on nykykoneilla niin helppoa, että mieskin osaa. Ap voi sen aikaa lillua kylpylässä.
Monessa perheessä myös mies oikesti järjestää sitä joulua ja tekee jouluruokia. Onko ap ottanut miehen, joka ei tee mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mies ja ex ovat tässä ne kohtuuttomat, kun eivät ole ottaneet sinun toiveitasi huomioon. Ihan hyvin ne lapset voisivat olla joulun äitinsä luona.
Eipäs. Ap:lta pääsi jossain kohtaa unohtumaan että hän on mennyt naimisiin miehen kanssa, joka on ollut isä pidempään kuin ap on ollut hänen elämässään.
Ap:n miehenä sanoisin hyvästi ja hyvää joulua, mene vaan sinne mökkiin juomaan punkkua ja katsomaan leffoja. Tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ja ex ovat tässä ne kohtuuttomat, kun eivät ole ottaneet sinun toiveitasi huomioon. Ihan hyvin ne lapset voisivat olla joulun äitinsä luona.
Eipäs. Ap:lta pääsi jossain kohtaa unohtumaan että hän on mennyt naimisiin miehen kanssa, joka on ollut isä pidempään kuin ap on ollut hänen elämässään.
Ap:n miehenä sanoisin hyvästi ja hyvää joulua, mene vaan sinne mökkiin juomaan punkkua ja katsomaan leffoja. Tämä oli tässä.
Hah, luuletko että joku parin kersan isimies on deittimarkkinoilla sellaisessa asemassa, että jättäisi lapsettoman naisen (joka puolestaan on aika korkealla ihan kaikenlaisten miesten toiveissa)? Ja varsinkaan tällaisen syyn takia? Unen näit.
Lainauksen bugittaa, joten vastaus on viestiin 176/196. Onhan se tietysti tuokin tapa ylentää itsensä, tuollainen alentuva ja pilkallinen suhtautuminen, että heikot toistavat samaa kaavaa ja rohkeat rikkovat niitä.
Valitettavasti taidan olla sitten se rohkea, koska ilman äitiä sadistisen äitipuolen ja väkivaltaisen ja alkoholistisen isän perheessä kasvaneena (lastensuojeluilmoituksia tehty jo siitä lähtien kun olin vähän reilu vuoden ikäinen ja laitoksessa olin sijoitettuna 15-vuotiaasta lähtien) olen ylittänyt omat lasikattoni jo sen sata kertaa ja vastoin kaikkia todennäköisyyksiä olen a) kouluttautunut b) vakituisessa ja hyväpalkkaisessa työsuhteessa c) minulla ei ole päihdeongelmia eikä persoonallisuushäiriöitä ja olen onnistunut myöskin välttämään sen miinan, että kunppaninani olisi persoonallisuushäiriöinen ja väkivaltainen mies. Kaikki psykiatrian erikoislääkäreistä, lääkäreistä ja psykologeista lähtien ovat olleet hämmästyneitä siitä, mihin asti olen elämässäni päässyt ja miten monelta asialta olen onnistunut itseäni suojelemaan, mutta onneksi sinä tiedät paremmin, että olen vain heikko, joka ei osannut kaiken lisäksi vielä tätä sukupolvikokemusta paikkaamaan sataprosenttisesti ja valitsemaan täydellistä puolisoa.
On se mahtavaa että meillä on tuollaisia sinun kaltaisiasi mahtavan rohkeita naisia, jotka pystyvät ylemmyydentuntoisesti kertomaan muille naisille, missä kaikissa asioissa nämä epäonnistuvat. Tuntematta näitä naisia tai tietämättä heidän elämästään yhtään mitään. Toivon todella, että sinulla on edes ymmärrystä hävetä omaa tarvettasi ylemmyydentunteeseen ja toisten alentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene äitisi luo? Onko sinulla ollut koskaan isää?
Ymmärrätkö, että aikuisen ihmisen vanhemmat saattavat olla vaikka mullan alla?
On paljon muuttujia tässä tapauksessa.
"Monessa perheessä myös mies oikesti järjestää sitä joulua ja tekee jouluruokia. Onko ap ottanut miehen, joka ei tee mitään?"
En tiedä yhtään eronnutta isää, joka hoitaa kaikki joulujutut. Koristelee, kokkaa, selvittää lahjatoiveet, hankkii lahjat, paketoi, hommaa ehkä nätit jouluvaatteet.
Tunnen siis ihan hyviä ja rakastavia isiä. Joulut ne vaan tuppaa olemaan sitä, että mennään sukuloimaan ja siinä se joulu. Yksi toimii sitkeästi itse joulupukkina, niin ei "voi" olla järjestämässä joulua itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, luuletko että joku parin kersan isimies on deittimarkkinoilla sellaisessa asemassa, että jättäisi lapsettoman naisen (joka puolestaan on aika korkealla ihan kaikenlaisten miesten toiveissa)? Ja varsinkaan tällaisen syyn takia? Unen näit.
Miksi pitäisi haluta siihen asemaan? Lapset jo on hommattu ja kaikki sitä rataa hyvin. Ei muuta tarvitsekaan, jos on älliä yläpäässä.
Vierailija kirjoitti:
"Monessa perheessä myös mies oikesti järjestää sitä joulua ja tekee jouluruokia. Onko ap ottanut miehen, joka ei tee mitään?"
En tiedä yhtään eronnutta isää, joka hoitaa kaikki joulujutut. Koristelee, kokkaa, selvittää lahjatoiveet, hankkii lahjat, paketoi, hommaa ehkä nätit jouluvaatteet.
Tunnen siis ihan hyviä ja rakastavia isiä. Joulut ne vaan tuppaa olemaan sitä, että mennään sukuloimaan ja siinä se joulu. Yksi toimii sitkeästi itse joulupukkina, niin ei "voi" olla järjestämässä joulua itse.
Joulun tekeminen ei vaadi kuin massia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että sinä ja lähipiirisi olette vähemmistössä ja selitys tuli omassa kommentissasi. Sinä olet saanut toisenlaisen mallin omasta lapsuuden perheestäsi ja saat olla todella onnellinen ja kiitollinen sen suhteen :). Sen sijaan että ärsyynnyt naisille, joilla on toisenlaiset lähtökohdat (suurin osa tietyn ikäluokan naisista) ja joille nyt ei vain ole olemassa niitä hyviä vaihtoehtoja, niin voisitko hetken aikaa tarkastella omaa etuoikeutettua asemaasi, johon olet sattumalta sattunut syntymään ja ymmärrätkö sitä, miten suuri vaikutus etuoikeutetulla ympäristölläsi on ollut sinun suhteesi? Mutta että näitä samoja etuoikeuksia ei valitettavasti ole joka toisella eikä joka kolmannellakaan.
Ehkä vähän sama kun rikas, joka on syntynyt rikkaaseen perheeseen ihmettelee, että miten kukaan voi
Aivan, ymmärsin sitten väärin. Hienoa että sinä olet päättänyt ja myöskin onnistunut löytämään kerrassaan passelin miehen. Minä en yrityksistäni huolimatta ole onnistunut löytämään noin hyvää eikä valitettavasti ole tainnut kukaan läheisistäni, ystävistäni tai tuttavistanikaan löytää. Toki tämä ei taas tarkoita sitä, että mieheni ei tekisi mitään ja minä teen kaiken, en ole sellaista koskaan väittänytkään enkä sellaisen miehen kanssa olisikaan. Mutta kaikkien niiden naisten suhteen, jotka vain suinkin tunnen ja tiedän, niin sanottuna roolina on ollut jaksaa ja pystyä paljon enemmän mitä heidän miehensä niin lasten, talouden hoidon kuin rahallisten valmiuksienkin suhteen. En ole oikeasti nähnyt yhtäkään täysin tasavertaista parisuhdetta, jossa kotityöt menevät puoliksi, taloudesta kannetaan yhtä suuri vastuu, lapsista kannetaan yhtä suuri vastuu ja parisuhteeseen panostetaan samanlaisella tarmolla. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että miehet eivät tekisi mitään, näin mustavalkoinen jako ei sentään ole. Kuten ei minunkaan suhteessani.
Kuinka vanhoja nämä lapset olivat kun Ap tapasi nykyisen miehensä?
Montako näitä lapsia on?
Ja tunteeko Ap lasten äidin? Voisi sopia naisten kannalta asioitsa.