Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (521)
Miten lasten läsnäolo estää saunassa käymisen, viinin lipittämisen ja elokuvan katsomisen?
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten läsnäolo estää saunassa käymisen, viinin lipittämisen ja elokuvan katsomisen?
Estää koska mitään noita ei voi tehdä omassa rauhassa jos lapset on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme.
Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa.
Vain Suomessa voi olla näin hölmöjä mielipiteitä.
Nää eroperheaiheiset rage baitit ei kyllä koskaan epäonnistu. :D Varsinkin "eksän nyksä" on henkilö jolle mammat tykkää huutaa kuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa sattui ja juuri jouluna haluat juoda lasin viiniä. Tee kaunis joulu miehesi lapsille. sinä olet hänet ottanut mieheksesi ja asutte samassa taloudessa. Kun kerran olet tykännyt miehestä jolla on jo lapsia, niin kyllä on syytä käyttäytyä sen mukaisesti.
Laita yksinkertainen jpulu. Tai tilaavalmiita aterioita.
Ei ne ruuat ole vaikeita. Laatikot (lapset oppivat syömään) kinkku ja jotain salaattia. Ei siinä muuta tarvita. Tosin on syytä kattaa joulupöytä ylellisesti.
Ei pidä kiulutella. Juo viiniä jonain muuna iltana. Vastuu ja velvollisuus ja hyväksyminen ovat tärkeitä.
Minkä helvetin takia ap:n pitäisi vääntää minkään sortin jouluruokia? Mieskö ei osaa ruokkia omia lapsiaan?
Ja minkä helvetin takia ap ylipäätään on pariutunut miehen, joka on isä, kanssa? Tai ylipäätään kenenkään kanssa? Tuolla asenteella olisi parasta olla ihan yksinään ja keskittyä siihen omaan itseensä. Minä, minä, minä ja minun haluni. Ei tämä ap ainakaan halua minkäänlaista harmoniaa luoda ympärilleen, ei vaikuta rakastettavalta ja kivalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jumalauta jaksa.
Et ole kohtuuton, mutta helpompi ja järkevämpi sinun on lomailla kuin että mies vie koko köörin johonkin. Sitä paitsi todennäköisesti oletti että sinä laitat ruat ja joulun muutenkin, oppiipahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme.
Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa.
Vain Suomessa voi olla näin hölmöjä mielipiteitä.
Tässä tulee mammoilla vähän ristiriitaista viestiä kun joka toinen tölvii ilmeisen paheksuvasti viinin "lipittämisestä" ja joka toinen ihmettelee että miksei muka voi ottaa viiniä ja katsoa leffaa jos joku taapero pyörii jaloissa. Koittakaahan akat päättää.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Luitko aloitusta? Ap sanoi että isä voi mennä lasten kanssa tai hän itse menee johonkin yksin. Ei vaatinut että isä ei olisi lasten kanssa. Ei vaan itse halua lapsijoulua. Mies haluaa että ap on myös lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän lapsineen pitäisi mennä jonnekkin kylpylään tai hotelliin. Mene sinä ja jätä isä lapsineen viettämään joulua teille.
Etkö osaa lukea? Niinhän se ehdottikin. Ja mies oli sitä mieltä, että ap on itsekäs. Koska pitäähän talossa piika olla että se joulu myös järjestyy.
Ei sitten käväissyt pienessä mielessäsi, että mies haluaisi viettää joulun kaikkien rakkaittensa kanssa, siis myös uusiovaimonsa kanssa? Heti ollaan piikaa huutamassa, jos niin on, niin ap on ylipäätään valinnut väärän miehen itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapseton nainen on ottanut perheellisen miehen. Itselläni perheettömänä ei olisi tullut mieleenkään alkaa seurustella jo perheen perustaneen kumppanin kanssa.
Mielestäni perheelliselle on parempi perheellinen kumppani, jolloinka molemmat ovat sidoksissa entiseen perheeseensä yhtä paljon eikä siten toinen kärsi toisen velvollisuuksista.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin rakkaus? Ei sitä silloin rakastuneena mieti onko toisella lapsia vai ei! Yhteenmuuttoa voisi harkita järjellä!
Hyvää Joulua
Vierailija kirjoitti:
Jos toisella on odotukset siitä, miten se uusi puoliso osallistuu siihen jouluidylliin kuin ydinperheessä oltaisiin, niin voi olla rentoutuminen kaukana siinä kireässä tunnelmassa.
Itsekin tuossa tilanteessa varaisin itselleni jonkun mukavan miniloman, ja antaisin lasten viettää isänsä kanssa joulua.
Miksi ei mies voi olla keskenään lasten kanssa? Varaa ap nyt vain itselle joku rentouttava parinpäivän reissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän lapsineen pitäisi mennä jonnekkin kylpylään tai hotelliin. Mene sinä ja jätä isä lapsineen viettämään joulua teille.
Etkö osaa lukea? Niinhän se ehdottikin. Ja mies oli sitä mieltä, että ap on itsekäs. Koska pitäähän talossa piika olla että se joulu myös järjestyy.
Ei sitten käväissyt pienessä mielessäsi, että mies haluaisi viettää joulun kaikkien rakkaittensa kanssa, siis myös uusiovaimonsa kanssa? Heti ollaan piikaa huutamassa, jos niin on, niin ap on ylipäätään valinnut väärän miehen itselleen.
Voivathan viettää ns. toisen joulun kaksistaan sitten myöhemmin. Ei se joulu pitäisi aikuisilla olla päivämäärästä kiinni, joulunaika kun jatkuu kuitenkin tammikuulle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estää koska mitään noita ei voi tehdä omassa rauhassa jos lapset on paikalla.
Ei kannata pariutua ollenkaan, niin saa aina olla ihan omassa rauhassa.
Meitä on 10 joulupöydässä, kaksi taaperoikäistä lasta. Kaksi isovanhempaa, lasten vanhemmat ja neljä ehdotonta velaa. Jollain kummalla tavalla me ollaan aina onnistuttu viettämään tunnelmallinen joulu kaikkine tykötarpeineen. Kaikki istuvat ison ja kauniisti joulupöydän ääressä, kaikille maistuvia herkkuja on tarjolla viineineen päivineen, lapset syötyään siirtyvät lähettyville leikkimään. Ruokailun jälkeen tulee joulupukki, joka jakaa lapsille lahjat, meille aikuisille riittää hyvä ruoka, viini ja mukava seura.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miten niin kohtuuton? Ap juuri ehdotti, että itse menisi jonnekin jouluksi, mutta se ei ollut sopinut miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisikö aloittaja hetkeksi unohtamaan itsekkyytensä ja ajattelemaan niitä lapsia. Heille isä ja yhteinen aika on tärkeä. Olisit miettinyt asiaa jo silloin, kun pariuduit miehen kanssa, jolla on entuudestaan lapsia. Voit viettää joulusi, missä tykkäät, mutta älä pilaa lasten joulua typeryydelläsi. 😠
Tämä toteutuu parhaiten niin, että ap lähtee jonnekin koko jouluksi. Isä saa viettää lastensa kanssa laatuaikaa eikä lasten tarvitse kokea ristiriitaa siitä, että samassa asunnossa on joku heille etäinen ihminen jakamassa isän huomiota. Outoa koko kuviossa on se, että tämä ei sovikaan isälle itselleen vaikka olisi lasten kannalta paras ratkaisu. Eikö isä ajattelekaan lastensa parasta ja miksi ei?
Kyllä meillä ainakin olisi lasten mielestä kummallista, että isän puoliso häipyisi jouluksi pois, heitä pakoon! Ehkä isä ei halua, että lapset ihmettelisivät, että miksi "Maisa" ei ole täällä. Riippuu toki siitä, että minkä ikäisiä lapset ovat ja kuinka kauan ovat "Maisan" tunteneet.
Voi toki olla, että isä ei osaa laittaa joulua lapsillee, vaan ex vaimo on sen aina hoitanut 😁
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea tässä on? Olla sitten saman katon alla viettämässä joulua eri tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea tässä on? Olla sitten saman katon alla viettämässä joulua eri tavoin?
Miten niin? Meinaatko, että mies ja lapset eivät voi käydä saunassa? Tai ettei isä voi juoda viiniä? Tai katsoa elokuvaa? Vai meneekö ap yhdeksältä nukkumaan ja haluaa tehdä kaiken ennen sitä?
Tämä toteutuu parhaiten niin, että ap lähtee jonnekin koko jouluksi. Isä saa viettää lastensa kanssa laatuaikaa eikä lasten tarvitse kokea ristiriitaa siitä, että samassa asunnossa on joku heille etäinen ihminen jakamassa isän huomiota. Outoa koko kuviossa on se, että tämä ei sovikaan isälle itselleen vaikka olisi lasten kannalta paras ratkaisu. Eikö isä ajattelekaan lastensa parasta ja miksi ei?