Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (521)

Vierailija
201/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olisit kohtuuton jos vaatisit miestä viettämään joulun erillään lapsistaan koska jotenkin vihaisit heitä, mutta jos se on mies joka vaatii että sinä teet joulun hänelle ja lapsilleen, niin hän on kohtuuton. Sano se hänelle suoraan. Aikuinen mies, pitäisi osata itse järjestää, jos ei osaa niin lähettäköön lapset taas äidilleen joka ilmeisesti osaa.

Vierailija
202/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet yhteen lapsekkaan miehen kanssa, jos et halua näitä elämääsi?

Veikkaan, että rakkaus on sokaissut naisen silmät. Se vaan, että kun sillä rakaudella on tapana haihtua kiihkeän alun jälkeen ja sitten alkaa arki. Nyt on tasan 2 vaihtoehtoa: sietää miehen lapsia tai erota. Tosin joulu on vain kerran vuodessa ja miehen lapset tulevat isälleen joka vain  toinen joulu. Jospa se siitä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille se k si on todella tärkeää. Se suorastaan kruunaa joulun. Ei taida isimies haluta pelkkää lasten nissenpolkkaa ja siitä se kiukku tulee.

Laivalle minä lähtisin, porukalla tai yksin. On valmis pöytä, tunnelmallista ja etäisyyttäkin pystyy ottamaan jos ei lapsia jaksa.

Vierailija
204/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monessa perheessä myös mies oikesti järjestää sitä joulua ja tekee jouluruokia. Onko ap ottanut miehen, joka ei tee mitään?"

En tiedä yhtään eronnutta isää, joka hoitaa kaikki joulujutut. Koristelee, kokkaa, selvittää lahjatoiveet, hankkii lahjat, paketoi, hommaa ehkä nätit jouluvaatteet.

Tunnen siis ihan hyviä ja rakastavia isiä. Joulut ne vaan tuppaa olemaan sitä, että mennään sukuloimaan ja siinä se joulu. Yksi toimii sitkeästi itse joulupukkina, niin ei "voi" olla järjestämässä joulua itse.

Joulun tekeminen ei vaadi kuin massia.

Samoin voi miettiä millainen Joulu on se oikea JOULU!

Kuka sen määrittelee. Naisten mielestä lapset, vaan onko heiltä mitään kysytty kuinka yltäkylläinen sen tulee olla? Sanotaan, että joulu siis tehdään lasten vuoksi.  Jopa viikkojen valmistelut ärhentelyineen. Voisiko jostain luopua? Vai onko Äidin tekemä Joulujatkumo se ainoa oikea?

Vierailija
205/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen tuomitsevaa porukkaa täällä. Itse en välitä pätkääkään joulusta: En ole kristitty, en pidä jouluruoista, en kaipaa krääsää enkä halua antaa krääsää. Tonttupolkat sun muu teennäinen metelöinti ärsyttää. Parasta lapsettomuudesta onkin juuri se että joulun saa viettää kuten haluaa tai olla kokonaan viettämättä. Jos joku edes vihjaisi, että minun pitäisi jollain lailla uhrautua tekemään joulua jonkun muun lapsille, "kun ei se niin vaikeaa ole", nauraisin paskaisesti ja sen jälkeen varaisin sen kylpyläloman tai äkkilähdön etelään.

Vierailija
206/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt jaksaa tehtailla jokapäivä näitä uusperhe provoja

Eikö ole pipipäällä parempaa tekemistä? 

Vierailija
207/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.

Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan? 

Siksi koska aloittaja ei halua viettää joulua miehen lasten kanssa. Olen ollut siinä uskossa että erolapsilla on kaksi kotia. Toinen äidin ja toinen isän luona. Olenko ollut aina väärässä?

Mutta jokainen vanhempi haluaa viettää joulua perheensä, johon ne lapset kuuluva, kanssa. Siksi ne joulutkin yleensä on vuorovuosin vanhempien kesken jaettu 

Ei se mene niin, että vanhempi JOUTUU ottamaan lapset omalla vuorollaan, vaan hän SAA OLLA lastensa kanssa.

Vierailija
208/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltainen puoliso on aika jännä valinta mieheltä, jolla on vielä alaikäisiä lapsia. Tai vielä olisi ihan ok, jos molemmilla olisi omat asunnot, miksi on pitänyt muuttaa yhteen, jos toinen ei miehen lapsia halua lähelleen? 

Ei ne lapset häviä mihinkään täysi-ikäistyessäkään. Ja siihen päälle vielä lapsenlapset.

Totta, joskus olen itse miettinyt sitä, että jos vielä jostain löytäisi uuden miehen, niin vaikka lapset olisivat aikuisia, niin onhan se aika iso asia sekin, että hänellä on läheisiä ihmisiä hänelle itselleen ja minulla ei ole oikeastaan mitään tunnesidettä heihin ja jos kävisi vielä niin, että minä ja miehen lapset ei edes pidettäisi toisistamme yhtään. Siihen sitten vielä tulisi lastenlapsia sekaan jne. Siksi minusta onkin parempi se, että olisi kummallakin omat asunno

Onko sinulla yleisestikin vaikeaa tulla toimeen ihmisten kanssa? 

Oletuksena nyt on, että puhutaan tavallisista ihmisistä, ei mistään persoonallisuus- tai luonnehäiriöisistä 

Vierailija
209/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta jokainen vanhempi haluaa viettää joulua perheensä, johon ne lapset kuuluva, kanssa. Siksi ne joulutkin yleensä on vuorovuosin vanhempien kesken jaettu 

Ei se mene niin, että vanhempi JOUTUU ottamaan lapset omalla vuorollaan, vaan hän SAA OLLA lastensa kanssa."

Ei sentään jokainen vanhempi halua joulua viettää lastensa kanssa. Se on liioittelua. Sitä paitsi oleellisinta on, kenen kanssa lapset haluaa joulun viettää.

Ap:n tapauksessa ja ap:tä piikittelemättä ajattelen, että ap:n miehen lasten mielipidettä ei olla taidettu kysyä. Että onko isukin ja hänen uuden naisen kanssa vietetty joulu parempi kuin äidin kanssa vietetty.

Vierailija
210/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP,miten monta vuotta olette olleet yhdessä?entä asuneet yhdessä?

Vierailija
211/521 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö päätöksen palstalaisten vastausten perusteella? Vai miksi kysyt asiaa täällä? Eli jos suurin osa vastaa että olet kohtuuton niin jäät kotiin ja vietät joulun lasten kanssa, jos taas suurempi osa kehottaa sua lähtemään jonnekin niin lähdet. 

Sinusta keskustelupalstalla ei saisi kysyä mitään? :D

Vierailija
212/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos kaikki, lapset ja heidän vanhempansa ja nyksät viettäisivät joulun yhdessä? Sopuisassa ja lasten etua ajattelevassa erossa tehdään niin. Tunnen useamman tällaisen eroperheen. Se kenellä on isoin asunto, tarjoaa tilat, muut tuovat ruuat ja lahjat. Yhdessä pelaillaan ja ollaan. Lapset etusijslla. Kouluikäisiä lapsia heillä. 

Vierailija
213/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuisi miehesi asemassa pahalta myös. Olen lapseton, mutta tykkään käydä sukuloimassa jouluna ja etenkin lasten ilo tuntuu hyvältä katsoa, olisin siis mielelläni kerran vuodessa äiti, niin että voisin laittaa joulua lapsille :) 

Mutta tietty ymmärrän ettei kaikki tunne näin! Mies varmaankin järjestää joulun lapsille, et haluaisi siis edes piipahtaa heidän joulunvietossa? Jos et, niin jouluksi pois vaan! Ja varaa itsellesi jokin lomakohde äkkiä, joulu on aika lähellä jo.

Tuossa nyt varmaan vaikuttaa myös se, että oletetaanko ap:n järjestävän elämysjoulu joulusiivouksineen, mahtavine jouluruokineen ja -leipomuksineen, koristeluineen jne jne.

Ja toki niin, että muut auttavat toteamalla "me tästä lähdetäänkin leffaan niin ei olla tiellä :)".

Vierailija
214/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos kaikki, lapset ja heidän vanhempansa ja nyksät viettäisivät joulun yhdessä? Sopuisassa ja lasten etua ajattelevassa erossa tehdään niin. Tunnen useamman tällaisen eroperheen. Se kenellä on isoin asunto, tarjoaa tilat, muut tuovat ruuat ja lahjat. Yhdessä pelaillaan ja ollaan. Lapset etusijslla. Kouluikäisiä lapsia heillä. 

Turhien erojen perheet tekee noin. Lasten asioissa voi olla sopuisa ilman että kestitsee exää ja hänen sukulaisiaan.

Kun muutenkin suhteessa tuskastuin epäreiluun työnjakoon, niin tuollainen meininki nostaisi asiat uudelle stressitasolle. Enemmän porukkaa, enemmän ruokaa ja mietittävää. Ex miettisi asiaa aattoaamuna ja lähtisi kiireellä Prismaan. Huikkaisi ovelta että "mitä pitää tuoda?".

Vierailija
215/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama oletko kohtuuton. Minä miehenä vietän joulun lapsieni kaa joka tapauksessa. Ja joka tapauksessa teen isosti kaikki jouluruoat...tykkään tehdä ruokaa. Vaimon rooli on leipoa jouluksi...ei muuta milä helposti on korvattavisssa 

Vierailija
216/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monessa perheessä myös mies oikesti järjestää sitä joulua ja tekee jouluruokia. Onko ap ottanut miehen, joka ei tee mitään?"

En tiedä yhtään eronnutta isää, joka hoitaa kaikki joulujutut. Koristelee, kokkaa, selvittää lahjatoiveet, hankkii lahjat, paketoi, hommaa ehkä nätit jouluvaatteet.

Tunnen siis ihan hyviä ja rakastavia isiä. Joulut ne vaan tuppaa olemaan sitä, että mennään sukuloimaan ja siinä se joulu. Yksi toimii sitkeästi itse joulupukkina, niin ei "voi" olla järjestämässä joulua itse.

Joulun tekeminen ei vaadi kuin massia.

Samoin voi miettiä millainen Joulu on se oikea JOULU!

Kuka sen määrittelee. Naisten mielestä lapset, vaan onko heiltä mitään kysytty kuinka yltäkylläinen sen tulee olla? Sanotaan, että joulu siis tehdään lasten vuoksi. Jopa viikkojen valmistelut ärhentelyineen. Voisiko jostain luopua? Vai onko Äidin tekemä Joulujatkumo se ainoa oikea?

Ap:han voisin testata tätä. Ei mitään siivouksia tai kuusen hankkimista, ruoaksi tilataan pitsa (jos ovat auki, muuten pakastepitsa).

Hyvää joulua!  

Vierailija
217/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisikö aloittaja hetkeksi unohtamaan itsekkyytensä ja ajattelemaan niitä lapsia. Heille isä ja yhteinen aika on tärkeä. Olisit miettinyt asiaa jo silloin, kun pariuduit miehen kanssa, jolla on entuudestaan lapsia. Voit viettää joulusi, missä tykkäät, mutta älä pilaa lasten joulua typeryydelläsi. 😠

Vierailija
218/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapseton nainen on ottanut perheellisen miehen. Itselläni perheettömänä ei olisi tullut mieleenkään alkaa seurustella jo perheen perustaneen kumppanin kanssa. 

Mielestäni perheelliselle on parempi perheellinen kumppani, jolloinka molemmat ovat sidoksissa entiseen perheeseensä yhtä paljon eikä siten toinen kärsi toisen velvollisuuksista. 

Vierailija
219/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätäkin rölläystä jaksettu jatkaa näin pitkälle...

Vierailija
220/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vakavan suhteen mieheen, niin otat lapset mukaan elämääsi. Tuollainen ei tule kestämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme