Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikattu tt-tuki on alimmillaan VAIN 287,88 e/kk!!!

Vierailija
10.12.2025 |

Ihan oikeasti, miten kukaan voi kuvitella että tuolla kukaan elää? Ja tällä voi monikin ihminen mennä kuukausia putkeen. Summa löytyy tuolta:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/516f8753-a4c3-4719-b81b-e6f54e729…

Kommentit (868)

Vierailija
261/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan joku alkaa lahtaamaan näitä poliitikoita jotka ajavat tätä kylmää leikkauspolitiikkaa? En yhtään ihmettelisi. 

Sanoisinpa jopa että jotkut päättäjät ansaitsisivat sen

Minä en enää tuomitse poliittista väkivaltaa niin kuin ennen. En sitä edelleenkään kannata enkä siihen ketään yllytä. Mutta ymmärtäisin kyllä ihan eri tavalla kuin aiemmin. Tämä hallitus on niin kamala.

Vierailija
262/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukijärjestelmän pitäisi olla velvoittavampi ja tukien tason korkeampi. Mitään vastikkeetonta tukea ei saisi olla, mutta heille ketkä hoitavat velvollisuutensa kunnolla, pitäisi olla aito mahdollisuus hyvään arkeen. Mutta oma osuus om tehtävä, aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukijärjestelmän pitäisi olla velvoittavampi ja tukien tason korkeampi. Mitään vastikkeetonta tukea ei saisi olla, mutta heille ketkä hoitavat velvollisuutensa kunnolla, pitäisi olla aito mahdollisuus hyvään arkeen. Mutta oma osuus om tehtävä, aina.

Ymmärrän ajatuksen taustalla, mutta tuo veisi (on vienyt, ja vie) palkkatöitä. Pupukurssit eli väkisin värkätyt vastikkeet hyödyttävät vain kurssin tuottajia ja kaltaistesi oikeudentuntoa.

Vierailija
264/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.

Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43%) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "

https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…

Vierailija
265/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "

Toimeentulotukea maksetaan vain  800 miljoonaa vuodessa ja hallitus jaksaa näperrellä sen kanssa. 

Vierailija
266/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on oikeiston politiikka. Mutta jos näillä mennään verotuksen voi lopettaa eli ei senttiäkään veroa. Tämä on varmasti reilu ehdotus sinne kokoomuksen ja persujen suuntaankin. Mitä tahansa teetkin niin maksat itse. Jos joku on köyhä niin rikollisuus on yksi tapa ansaita. Jos leikitään niin leikitään sitten kunnolla jottei jää mitään epäselvää? 

Vierailija
267/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kannattaisi varmaan hakea niitä ensisijaisia etuuksia. Oma vika jos joutuu alennetulle tuella vain siksi että on laiska läskiperse paska.

Entä työkyvyttömät työttömät? Kela on lukuisista eri lääkäreiden lausunnoista hylännyt esim. sairauspäivärahat ja työkyvyttömyyseläkkeen. Sinun tulee silloin ilmoittautua työnhakijaksi. Sitten lykästää ja pääset töihin. Töitä et voi tehdä ja työsuhde päättyy lääkärin kirjoittaman sairausloman ja työnantajan kanssa yhteisymmärryksessä. Työkkäri määrää karenssin. Näin et ole oikeutettu edes ensijaiseen tukeen.

Tämä on se kaikista heikoimmassa asemassa oleva ryhmä. Hirvittää ajatella, miten näiden ihmisten käy? Hallitukselta tämä leikkauspolitiikka on vain ja ainoastaan arvovalinta. Köyhät saavat vaikka kuolla, ministereitä ei kiinno

Minä olen yksi näistä. Viimeisin käänne tilanteessa: ei ollut varaa käydä lääkärissä ja pyytää b lausuntoa kelalle. 28€+ 57€ yhteensä maksaisi. Monen viikon ruokarahat tai kaikki laskut pitäisi jättää maksamatta. Olenko syömättä vai jätänkö laskut maksamatta? Lääkettä olisi pitänyt ostaa mutta ei ole rahaa siihenkään. Mitä tekee TE virkailija, hihittelee pilkallisesti ja kysyy miten minä jaksan, kuin yrittäen saada minut itkemään, josta saisi sairaaseen mieleensä lisää virtaa. Viranomaisissa on paljon mielenterveysongelmaisia jotka nauttii toisen kärsimyksestä. Tunnusti äänestäneensä jotain hallituspuoluetta. Nauratti häntä kovasti sekin.

Vierailija
268/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on oikeiston politiikka. Mutta jos näillä mennään verotuksen voi lopettaa eli ei senttiäkään veroa. Tämä on varmasti reilu ehdotus sinne kokoomuksen ja persujen suuntaankin. Mitä tahansa teetkin niin maksat itse. Jos joku on köyhä niin rikollisuus on yksi tapa ansaita. Jos leikitään niin leikitään sitten kunnolla jottei jää mitään epäselvää? 

Juuri näin. Alkaa kunnon kekkerit ja katsotaan kuka jää henkiin. Veikkaan että se ei ole verorahoilla elävä persukansanedustaja. Ihan vaan arvailen. 

Vierailija
269/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden vähäosaisten ongelma on heidän oma asenteensa. Jokainen tilanne nähdään ongelmana, johon on mahdotonta itse mitenkään vaikuttaa. Halu nähdä tilanne ratkaisukeskeisesti ja toimia sen mukaan, puuttuu useilta aivan täysin. 

Moni on tottunut siihen että joku taho/instanssi auttaa, ulkopuolisten pitäis olla selvittämässä yksilön asioita enää ei ite yritetä nähdä vaivaa, tutkia asioita, parantaa omaa jaksamista, elämänlaatua. 

Vierailija
270/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Miten Suomea voidaan enää kutsua hyvinvointivaltioksi? Tai sivistyneeksi valtioksi? Meno alkaa olla kuin Venäjällä tai Kiinassa... 

Olen samaa mieltä. Miten ollaankin tultu tähän, että oma vastuu ei lainkaan kiinnosta vaan yhteiskunnan pitäisi joka välissä olla auttamassa. Tällä palstalla sanotaan usein, että yhteiskunnan sivistys mitataan sillä, miten se pitää huolta köyhistään. Kyllä onhan se yksi tekijä. Toinen tekijä tai mittari on se, miten hyvin heikko-osaiset itse ottavat vastuun tilanteestaan. Sitä ei tosin yleensä mainita, ainakaan siinä yhteydessä, kun yhteiskunnan sivistyksen tasoa pohdiskellaan. Vaikka se oman vastuun ottaminen on jopa se primäärinen mittari, mahdollinen apu tulee vasta sekundaarisena. 

Haista v*ttu saatan an paskaka sa!!!!!!!!!!!

Jos ei järjellä niin tunteella ja sivistyksen taso mukana pitäen. 

Vierailija
271/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan joku alkaa lahtaamaan näitä poliitikoita jotka ajavat tätä kylmää leikkauspolitiikkaa? En yhtään ihmettelisi. 

Sanoisinpa jopa että jotkut päättäjät ansaitsisivat sen

Minä en enää tuomitse poliittista väkivaltaa niin kuin ennen. En sitä edelleenkään kannata enkä siihen ketään yllytä. Mutta ymmärtäisin kyllä ihan eri tavalla kuin aiemmin. Tämä hallitus on niin kamala.

Minä olen alkanut ajatella samoin. Ymmärrän sataprosenttisesti miksi joku tarttuu kättä pidempään ja tekee jotain pahaa, itselleen tai toisille. Heidät on ajettu siihen tekoon, viranomaisten ja päättäjien avustuksella. Media tekee oman osuutensa syöttämällä tiettyä asennetta kansalle. Viranomaiset ja esim hoitoalan ihmiset ovat vain puhuvia päitä jotka hokevat yhtä oppimaansa "totuutta" eikä kenelläkään ole todellista halua auttaa tai ratkaista ongelmia. Päät vieläpä vaihtuvat pöydän toisella puolella tai puhelimessa. Siirrellään toisille tahoille ja naureskellaan kun asiakas menettää hermonsa vuosien nakkelun jälkeen. Ymmärrystä ei löydy yhdeltäkään koska oma elämä on hyvässä tilanteessa.

Vierailija
272/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin syyllisiä ovat aina työttömät ja työkyvyttömät. Ihan puhdasta sairasta ajojahtia.

Vierailija
273/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea maksetaan vain  800 miljoonaa vuodessa ja hallitus jaksaa näperrellä sen kanssa. 

Kyseessä on vain ja ainoastaan arvovalinta. On ollut koko ajan.

Vierailija
274/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

274/274: tuollaista haistattelua ja kiroilua kuulee vähän väliä kun pitäis ottaa vastuuta omasta elämästään. Aika moni noista haistattelijoista ja kiroilijasta on itse vastuussa oman elämänsä luisumisesta,, eri asia on monisairaat, konkreettinen köyhyys yms, olen huomannut että he osaavat iloita niistä pienistäkin asioista ja tekevät kaikkensa että heillä ja heidän lapsillaan olisi hyvä olla vaikka vaivaisikin köyhyys, sairaus tms. 

Vierailija
275/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkaripersujen märkä päiväuni. Köyhät kyykkyyn ja silleen. Tuntuu että purra kostaa jotain jollekin (ne sen maireat hymyt mm saksikuvissa) mutta kun tietäisi vielä, että mitä ja kenelle?

vioittunut äitisuhde. Pakkohoitoonhan tuo saksikäsi kuuluisi.

Vierailija
276/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gyne aika roikkunut jo pitkään. Lääkäri sanoi etten julkiselle pääse. Kipujen takia pelkään syöpää, siihen on sukulaisia kuollut. Tukia ei vaan myönnetä. Ja kyllä, töitä yritän löytää.

Vierailija
277/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkaripersujen märkä päiväuni. Köyhät kyykkyyn ja silleen. Tuntuu että purra kostaa jotain jollekin (ne sen maireat hymyt mm saksikuvissa) mutta kun tietäisi vielä, että mitä ja kenelle?

vioittunut äitisuhde. Pakkohoitoonhan tuo saksikäsi kuuluisi.

Juu ei todellakaan ole purra terve. Muistellaan vaan nimimerkki riikan kommentteja scriptaan...  Ja tämä sekopää on meilla ministerinä.

Vierailija
278/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä leikkauksia puolustavat eivät takuulla itse pärjäisi alle 290 eurolla kuukautta. Eivät pärjäisi edes työkkäreillä eli 595 eurolla. Tulee vielä monelle "mene töihin" huutelijalle hätä käteen, jos omat työt loppuvat tai sairastuminen iskee.

Vierailija
279/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ajatuksen taustalla, mutta tuo veisi (on vienyt, ja vie) palkkatöitä. Pupukurssit eli väkisin värkätyt vastikkeet hyödyttävät vain kurssin tuottajia ja kaltaistesi oikeudentuntoa.

Miksi Tanska on sitten pärjännyt hyvin?

Vierailija
280/868 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

287,88 e on niin pieni raha, että asunnottomuus tulee vielä raketoimaan. Oikeasti, moni joutuu kohta miettimään syökö riittävästi vai maksaako vuokraa. 

Ehkä asunnotomuus lieveilmiöineen sitten tulee halvemmaksi kuin tt-tuen menot? Tämän hallituksen mielestä varmasti. Hyvinhän niiden toimet ovat saaneet aikana ne luvatut 100 tuhatta uutta työpaikkaakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi