Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus päätti ettei kannabista laillisteta.

Vierailija
10.12.2025 |

Asia on niin arka ettei siitä saa keskustella. 

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen vastustajat eivät ole koskaan kokeilleet kannabista mutta tietävät sen olevan vaarallista. Minä tiedän muutaman jotka pettyivät siihen kuinka vähän kannabis päihdyttää. Niiden mielestä alkoholi oli parempi siksi kun siitä meni kunnolla sekaisin. Itse tykkään juuri siitä ettei mene niin sekaisin. Kannabis kun on lievempi päihteenä kuin alkoholi.

Kannabis on yleisin laittomista päihteistä ja aika vähän siitä päihtyneenä aiheutetaan häiriöitä tai rikoksia. Alkoholi sen sijaan aiheuttaa paljon häiriökäytöksiä ja väkivaltarikoksia. Suurin osa väkivalta ja henkirikoksista tehdään humalassa. Kuitenkaan tuollaiset faktat ei vaikuta suomessa siihen että kannabis voitaisi edes sallia. 

No miksi sinun täytyy sitä ylipäänsä käyttää? Erään naisen mies sitä polttelee eikä kykene töissä käymään kun on muita ihmisiä ylempänä. Nainen elättää tätä miestä omalla palkallaan. Mies ostaa poltettavaa tukirahoillaan. 

Vierailija
102/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen vastustajat eivät ole koskaan kokeilleet kannabista mutta tietävät sen olevan vaarallista. Minä tiedän muutaman jotka pettyivät siihen kuinka vähän kannabis päihdyttää. Niiden mielestä alkoholi oli parempi siksi kun siitä meni kunnolla sekaisin. Itse tykkään juuri siitä ettei mene niin sekaisin. Kannabis kun on lievempi päihteenä kuin alkoholi.

Kannabis on yleisin laittomista päihteistä ja aika vähän siitä päihtyneenä aiheutetaan häiriöitä tai rikoksia. Alkoholi sen sijaan aiheuttaa paljon häiriökäytöksiä ja väkivaltarikoksia. Suurin osa väkivalta ja henkirikoksista tehdään humalassa. Kuitenkaan tuollaiset faktat ei vaikuta suomessa siihen että kannabis voitaisi edes sallia. 

No miksi sinun täytyy sitä ylipäänsä käyttää? Erään naisen mies sitä polttelee eikä kykene töissä käymään kun on muita ihmisiä ylempän

Yleisin syy käyttöön on nautinto. Aivan samoin kuin alkoholilla. Kannabis on paljon vähemmän haitallista niin sen pitäisi olla laillista tai ainakin sallittua. Kun mitään syytä kieltoon ei ole niin onhan tuo tyhmin kielto ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä hullua kun poliitikot oikein tukevat kannabiksen laitonta myyntiä. Näin sitä huumeongelmaa kasvatetaan.

Ei sitä tueta, vaan näitä polttelijoita on liikaa. Mikä on mennyt pieleen elämässä kun päätä pitää jatkuvasti sekoittaa. 

Päätä saa sekoittaa alkoholilla. Se sekoittaa paljon enemmän kuin kannabis. Miksi tuo jako lailliseen ja laittomiin on näin typerä?

Vierailija
104/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista että joudun jatkamaan laittoman kannabiksen kulutusta. Minun käyttööni laittomuus ei vaikuta, mutta rahat tästä valuu laittomille markkinoille.

Ikävä kyllä näin joutuu tekemään. 

Onko teillä jokin sairaus, että ette pärjää ilman kannabista?

Eikös tämä ole aivan oma valinta haluaako tukea rikollisuutta ja ihmiskauppaa?

Vierailija
105/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä kannabista, koska se on laitonta. So simple.

En myöskään tarvitse laillisiakaan päihteitä. Minulla on paremmat nautinnot.

Vierailija
106/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista että joudun jatkamaan laittoman kannabiksen kulutusta. Minun käyttööni laittomuus ei vaikuta, mutta rahat tästä valuu laittomille markkinoille.

Käyttäjät eivät ole valinneet laittomuutta vaan päättäjät. Ne jotka haluavat pitää kannabiksen laittomana tukevat rikollisuutta. Kun vastustaa laillistamista niin siinä väkisin silloin tukee laitonta toimintaa.

Vierailija
107/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjät eivät ole valinneet laittomuutta vaan päättäjät. Ne jotka haluavat pitää kannabiksen laittomana tukevat rikollisuutta. Kun vastustaa laillistamista niin siinä väkisin silloin tukee laitonta toimintaa.

Että tuollalailla sait asian päässäsi kääntymään. Kannabis taitaa vaikuttaa aivoihin?

Vierailija
108/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon kannabiksen käyttäjiä harmittaa se, että Suomessa on paljon myös täysin päihteettömiä ihmisiä, jotka saavat nautinnon esim. lenkkeilemällä tällaisessa aurinkoisessa pikku pakkassäässä? Kävin jo aamupäivällä ottamassa tämän nautintoni. Toki muitakin nautintoja minulla on, kuten seksi, itse tehty terveellinen ruoka, kirjat, käsityöt ja pidän myös siivoamisesta. 

Vierailija
109/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon kannabiksen käyttäjiä harmittaa se, että Suomessa on paljon myös täysin päihteettömiä ihmisiä, jotka saavat nautinnon esim. lenkkeilemällä tällaisessa aurinkoisessa pikku pakkassäässä? Kävin jo aamupäivällä ottamassa tämän nautintoni. Toki muitakin nautintoja minulla on, kuten seksi, itse tehty terveellinen ruoka, kirjat, käsityöt ja pidän myös siivoamisesta. 

Itselläni samat nautinnot joskus ne kruunaa pikku sauhut tai kylmä huurteinen. Tai siivoaminen ei ole nautinto vaan välttämätön paha mutta jokaine nauttii omalla tavallaan.

Vierailija
110/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeiston herkkä kohta. Kanmabisbosneksen voittojen jakelu 

Nyt voitot menee rikollisille ja haitat jää valtiolle. Jee kuinka "järkevää". 

Mutta porttihuume, appelsiinit jne. 

tuo portti teorian takia juuri pitäis laillistaa, koska kynnys kovempiin huumeisiin nousee, jos pilveä voisi ostaa "kahviloista" eikä rikollisilta. 

tietty pitäisi olla k-18 ja sallittu määrä kerralla mitä saisi myydä pitäis olla joku 10g . 

kaikki psykoosit yleensä esiintyy heillä joilla on siihen korkeampi riski muutenkin ja sekakäyttö ja liikakäyttö. lisäksi tähän vaikuttaa lajikkeet jotka on jalostettu olemaan yli 20 thc pitoisuuksia.

kannabiksesta ei voi saada yliannostusta 

siihen ei ole yksikään ihminen todistettavasti kuollut.

toki se lisää riskejä ja on huume siinä missä mikä tahansa päihde, mutta alkoholi on silti pahempi päihde noh ei sekään ole hyvä syy sallia sitä, mutta minusta alkoholi pitäisi sitten myös kieltää tai laillistaa pilvi, mutta todennäköisesti suomessa se ei tule tapahtumaan ennen kuin ruotsi sen tekee ensin ja sitäkään tuskin tapahtuu koskaan .. koska Kultahattu tädit saa itku potku raivarit.

Vierailija
111/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tuollalailla sait asian päässäsi kääntymään. Kannabis taitaa vaikuttaa

Se on kannabiksen tarkoitus että se vaikuttaa aivoihin. Jos ei se vaikuttaisi niin kukaan ei käyttäisi sitä nautintoaineena. Alkoholikin vaikuttaa aivoihin ja sitä käytetään samoista syistä. Halutaan nauttia päihtymisestä. Se ei ole rikos kun päihtyy haitallisemmalla alkoholilla. Jollain tekosyyllä itsensä päihdyttäminen vähemmän haitallisella aineella on rikos. Tuollainen laki ei ole järkevä saati looginen.

Vierailija
112/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei harmita millään tavalla muiden tekemiset. Se harmittaa että kannabis on laitonta ja käyttökin on rikos. Kummallista että saa vain ryypätä vaikka se on valtavan paljon haitallisempaa kuin kannabispäihtyminen. Alkoholiin kuolee ihmisiä mutta kannabiksen käyttöön ei kuole.

Vierailija
113/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhdentekevä päätös terveille ihmisille. Ei kosketa minua.

Kannatan myös sitä, että korvaushoidot lopetetaan. Valtio voisi ennemmin laittaa ilmaiseen levitykseen terästettyä huumetta, että hörhöt pääsisivät tuskistaan.

Vierailija
114/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan myös sitä, että korvaushoidot lopetetaan. Valtio voisi ennemmin laittaa ilmaiseen levitykseen terästettyä huumetta, että hörhöt pääsisivät tuskistaan.

Kannabiksen laillistaminen siis vaikuttaisi kovien huumeiden leviämiseen vähentävästi vai lisäävästi? Etkä vaikuta ihan terveeltä kun toivot muille kuolemaa.

Vierailija
115/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen laillistaminen siis vaikuttaisi kovien huumeiden leviämiseen vähentävästi vai lisäävästi? Etkä vaikuta ihan terveeltä kun toivot muille kuolemaa.

Ei ihmisiä pidä kiduttaa ja pitkittää heidän kärsimyksiään. Ovat kuitenkin jo menetettyjä tapauksia.

Vierailija
116/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttaa maihin, joissa kannabis on laillinen huume. Mitä te täällä itkette?

Vierailija
117/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusivat suojella rikollisten rahantuloa.

Vierailija
118/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pösyttely on laitonta juominen ei, eikö huumeukot tuota tajua. jos ei niin muuttaa maahan jossa huumehörhöily on sallittua.Elätte sitten sekoilun ja hölmöilyn kaltaisen elämän, huumeet sallittua , huumeet maksaa, no rahaa saa kun tekee ryöestelyjä varkauksia jopa tappoja ja miksei ihan työlläkin mutta silloin pitää jo tienata extraa että viihdettä voi jatkaa.

MIkä ihme estää kasvattamista itse? Sinulla on aika harhaiset kuvat kannabiksen käyttäjistä.

Vierailija
119/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hallituksen päätös. Minä käytän joka tapauksessa kannabista, viina on liian kova huume.

Vierailija
120/155 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin koville ottaa, että alkoholi on sallittua myydä, niin kielletään sekin sitten. 

Ei haittaa yhtään. Päin vastoin saisin pitää sisareni terveenä pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi