Hallitus päätti ettei kannabista laillisteta.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin vastaavaa systeemiä mitä USA:saa (ainakin niissä osavaltioissa missä olen käynyt) on kunnolliset, apteekkimaiset, kaupat, mistä saa laadukasta tavaraa.
En polta, olen ostanut karkkeja ymv. henkilökunta kertoo mitä vaikutuksia milläkin on (rentouttaako, piristääkö jne.) ja kuinka vahvoja (otan mietoja itse) jne. täällä on arpapeliä mitä saa =en uskalla käyttää kun en luotettavia toimittajia tunne, +pitäisi itse keitellä juotavaa muotoon tai leipoa kakuiksi, USA:saa karkit näppäriä kuljettaa purkissa.
Harva ostaaa kannabista apteekkimaisista kaupoista koska niissä on kalliimmat hinnat katumyyntiin verrattuna.
Sama kuin väittäisit, että harva ostaa Alkosta kun virolaiselta saa takakontista viinaa halvemmalla. Normaali käyttäjälle on ihan sama maksaako kannabis 15€, 20€ vai 25€
Ei tasan ole sama. Nyt ei olla mistään eliitistä puhumassa vaan työtä vieroksuvasta, köyjästä pössyttelijästä.
Laillistamista halutaan, jotta poliisi ei voisi toimia laittomien aineiden suhteen. Ei he sitten enää hajusta tunnista laitonta pössyttelijää laillisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin vastaavaa systeemiä mitä USA:saa (ainakin niissä osavaltioissa missä olen käynyt) on kunnolliset, apteekkimaiset, kaupat, mistä saa laadukasta tavaraa.
En polta, olen ostanut karkkeja ymv. henkilökunta kertoo mitä vaikutuksia milläkin on (rentouttaako, piristääkö jne.) ja kuinka vahvoja (otan mietoja itse) jne. täällä on arpapeliä mitä saa =en uskalla käyttää kun en luotettavia toimittajia tunne, +pitäisi itse keitellä juotavaa muotoon tai leipoa kakuiksi, USA:saa karkit näppäriä kuljettaa purkissa.
Harva ostaaa kannabista apteekkimaisista kaupoista koska niissä on kalliimmat hinnat katumyyntiin verrattuna.
Sama kuin väittäisit, että harva ostaa Alkosta kun virolaiselta saa takakontista viinaa halvemmalla. Normaali käyttäjälle on
Hajusta ei erota polttaako laillista cbd kukkaa vai ihan oikeaa thc kukkaa. Hyvä juttu tuokin kun ei laillisteta. Siinä sitten juoksevat myös laillisen kukan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei laillistettu. Hörhöjä on ihan tarpeeksi nytkin.
Laittomana siitä on suuremmat haitat. Varsinkin kun laittoman kannabiksen ohella myydään kaikkia huumeita. Ei alkossakaan myydä kaikkia aineita kun se on laillista.
Meinaat, että ostat valtion kauppaamaa 20 euroa gramma, etkä laitonta 10 euroa gramma?
Ainoa syy laillistamiseen on, että sitten ei voi laittomiakaan takavarikoida taskusta. Kaikki väitteet suurista tuloista on kaasuvalotusta.
Jos laiton myynti on niin paljon parempaa niin eikö anneta myös alkoholi laittomasti myytäväksi. En piru vie ymmärrä tuota laittoman myynnin puolustelua. Se on aivan varmaa että laiton kannabis on haitallisempaa kuin laillinen.
ei tarvitse täällä suomessa ottaa mallia trumpetin maan tavoista.
Emme tarvitse enää yhtään enempää päihteitä tähän maahan. Alkoholinkin saisi kieltää, mutta sallitun kieltäminen on paljon vaikeampaa kuin kielletyn salliminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin väittäisit, että harva ostaa Alkosta kun virolaiselta saa takakontista viinaa halvemmalla. Normaali käyttäjälle on
Nyt puhutaan yleisimmästä laittomasta päihteestä. Sillä on laittomanakin pienimmät haitat kaikista päihteistä ja huumeista. Käyttäjiä on kaikissa ryhmissä eikä vain köyhissä työttömissä. Kun kieltoon ei ole mitään oikeaa syytä niin silloin pitää vähintään sallia käyttö. Järkevintä olisi laillistaa niin olisi alkoholilla laillisesti sata kertaa vähemmän haitallinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
ei tarvitse täällä suomessa ottaa mallia trumpetin maan tavoista.
Laillistaminen alkoi ennen trumppia. Colorado oli ensimmäinen ja nyt suurin osa osavaltioista on laillistanut. En ymmärrä miksi haluat pitää kannabiksen rikollisten käsissä?
Vierailija kirjoitti:
Emme tarvitse enää yhtään enempää päihteitä tähän maahan. Alkoholinkin saisi kieltää, mutta sallitun kieltäminen on paljon vaikeampaa kuin kielletyn salliminen.
Niitä tulee jatkuvasti lisää. Niitä sanotaan muuntohuumeiksi. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Mikä on se kannabiksen niin vaarallinen ominaisuus että sitä ei voi sallia suomalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittomana siitä on suuremmat haitat. Varsinkin kun laittoman kannabiksen ohella myydään kaikkia huumeita. Ei alkossakaan myydä kaikkia aineita kun se on laillista.
Kyllä tässä nyt pitäisi ottaa kova linja. Jos kysyntä poistettaisiin, niin loppuisi laiton huumebisneskin.
Kysyntä poistuu riittävän kovilla rangaistuksilla, jotka kohdennetaan nuoriin. Ekasta kärystä ikuisesti ulosottokelpoinen sakko, ei mitään opiskelupaikkoja eikä tukia. Tästä syntyy sellainen pelote, että jää useimmilta kokeilematta.
Kaduilla notkuvat narkkarit pitää myös ajaa niin ahtaalle, että missään et voi olla ja narkata. Alkaa vieroitushoidot maistumaan.
Niin kauan kuin on kysyntää, on myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että eliitin käytön voisi sallia? Ne taitavat vedellä ihan muuta kuin kannabista. Kokaiinin käyttö on kasvanut eniten viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt pitäisi ottaa kova linja. Jos kysyntä poistettaisiin, niin loppuisi laiton huumebisneskin.
Kysyntä poistuu riittävän kovilla rangaistuksilla, jotka kohdennetaan nuoriin. Ekasta kärystä ikuisesti ulosottokelpoinen sakko, ei mitään opiskelupaikkoja eikä tukia. Tästä syntyy sellainen pelote, että jää useimmilta kokeilematta.
Kaduilla notkuvat narkkarit pitää myös ajaa niin ahtaalle, että missään et voi olla ja narkata. Alkaa vieroitushoidot maistumaan.
Niin kauan kuin on kysyntää, on myyjiä.
Jo nykyinen rankaisu leimaa niin että se enemmän pahentaa käyttöä kuin vähentää sitä. Esimerkiksi portugali sai huumeongelman pienemmäksi kun lopetti käytöstä rankaisemisen. Ne joilla ei ole huumeongelmaa eivät hyödy rankaisemisesta ja ne jotka ovat koukussa eivät välitä rankaisemisesta.
Kaduilla notkuvat narkkarit käyttävät kovia huumeita. Kun kannabis on yhtä laitonta kuin kovat tai oikeat huumeet niin koko huumepolitiikassa ei ole järkeä.
Vaikka kokoomusnuoretkin vielä muutama vuosi sitten ajoivat tuon laillistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kokoomusnuoretkin vielä muutama vuosi sitten ajoivat tuon laillistamista.
Suurin osa politiikan nuorisojärjestöistä kannattaa kannabiksen laillistamista tai sallimista. Varsinaisista puolueista vihreät ehdottivat ensimmäisenä kannabiksen laillistamista. Siitä saivat paljon kuraa niskaan. Nyt kun vasemmisto ehdotti laillistamista niin siitä ei pillastuttu yhtä paljon kuin ensimmäisestä vihreiden ehdotuksesta. Se on suorastaan ihmeellistä kun laittoman myynnin kannattajia ei haukuta samoin kuin niitä jotka haluavat laillistamista. Se on todellista huumemyönteisyyttä kun pidetään kannabis huumeiden seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi joutua leikkaukseen kun et tiedä onko hoitava taho eilen pössytellyt ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi joutua leikkaukseen kun et tiedä onko hoitava taho eilen pössytellyt ?
Vähemmän se pelottaisi kuin jos leikkaaja olisi edellisenä päivänä ryypännyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58-vuotias nainen. Polttelen kukkaa ehkä 1-2 kertaa vuodessa. En ymmärrä miksi kannabis ei voisi olla laillistettu ja kontrolloitu kuten monessa muussa maassa.
Siihen on sellaisia syitä kuten porttiteoria ja kannabispiikit. Sen parempia syitä kieltoon ei löydy. Suomessa pätee sellaiset syyt jotka eivät ole totta. Se ei ole estänyt käytön kasvua. Kannabiksen käyttö on viisinkertaistunut ysäriltä nykypäivään. Silloin ysärillä alettiin suomessa kasvattamaan kukkaa niin paljon että se lopetti huonon hassiksen maahantuonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu puolustaa kannabiksen kieltoa jolle ei ole perusteluja? Se on kiellettyä niin sen pitää olla kiellettyä. Tuollaista se on kun lukee näitä juttuja. Jos sille kiellolle on perustelu niin henkilö voi kertoa sen. Huomautan että perustelun pitää olla jokin todellinen haitallisuus. Keksityt jutut kuten porttiteoria ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu puolustaa kannabiksen kieltoa jolle ei ole perusteluja? Se on kiellettyä niin sen pitää olla kiellettyä. Tuollaista se on kun lukee näitä juttuja. Jos sille kiellolle on perustelu niin henkilö voi kertoa sen. Huomautan että perustelun pitää olla jokin todellinen haitallisuus. Keksityt jutut kuten porttiteoria ei kelpaa.
Eri vastaaja
Minulla on perustelut kannabiksen kieltämiseen, mutta kannatan kannabiksen dekriminalisointia. En halua sitä että kannabis laillistetaan.
On niin vahvaa kannabista että jos se laillistetaan niin se menisi ihan överiksi. Niin runsasta kannabista olisi lailistettua että jokaiken runsauden tunteen kokenut ihminen sanoisi että ei ole normaalia. Kumminkin on parempia runsauden elämänlähteitä, esim. 1chilillä voi syntyä 11 kympin vauvaa kun runsaimman kannabiksen genetiikalla voi syntyä 10 kympin vauvaa. Pitää kysyä Tsingis Khaanilta että kumpi on parempi vauvojen tekoon, habanero tai kush kannabislajike
Vahvinkin kannabis on edelleen kannabista. Tuo on koomista kuinka kannabiksen eri vahvuudet ovat ongelma. Alkoholin eri vahvuudet eivät haittaa samalla tavalla. Se vahvinkaan kannabis ei tapa käyttäjää. Pirtu tappaa ihan varmasti jos sitä juo liikaa.
Hyvä vain. Ja kumminkin sitä pjaskooooooooooooo käytetään kaikkialla !!!!!!! Miten se on mahdollist ??????? On se nyt kumma, ku kaikki kaupungin yleisövessatkin on ihan täynnä jotaki pjaskooooooooooooo, ovet ei mee kii lukkoon asti....... Wc-papru on aina loppu.........WC o todella likainen..............vesi ei toimi, tai sitä käyttäessä se hana melua ihan hirveeessstiiiiiiiiii !!!! Sellainen on todel noloo !!!!!!!