Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus päätti ettei kannabista laillisteta.

Vierailija
10.12.2025 |

Asia on niin arka ettei siitä saa keskustella. 

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vastaavaa systeemiä mitä USA:saa (ainakin niissä osavaltioissa missä olen käynyt) on kunnolliset, apteekkimaiset, kaupat, mistä saa laadukasta tavaraa.

En polta, olen ostanut karkkeja ymv. henkilökunta kertoo mitä vaikutuksia milläkin on (rentouttaako, piristääkö jne.) ja kuinka vahvoja (otan mietoja itse) jne. täällä on arpapeliä mitä saa =en uskalla käyttää kun en luotettavia toimittajia tunne, +pitäisi itse keitellä juotavaa muotoon tai leipoa kakuiksi, USA:saa karkit näppäriä kuljettaa purkissa.

Vierailija
42/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillisena olisi hyvä ettei olisi aina niin voimakasta huonolaatuista kannabista joka haisee myös pahalle. 

Liian voimakasta on laiton kannabis. Huonot olot tulee sellaisesta ja haju on kamala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin mennä vetämään savut.

Vierailija
44/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeiston herkkä kohta. Kanmabisbosneksen voittojen jakelu 

Nyt voitot menee rikollisille ja haitat jää valtiolle. Jee kuinka "järkevää". 

Jos saisi ostaa laillisesti niin kenelle haitat sitten menevät?

Vierailija
45/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin vastaavaa systeemiä mitä USA:saa (ainakin niissä osavaltioissa missä olen käynyt) on kunnolliset, apteekkimaiset, kaupat, mistä saa laadukasta tavaraa.

En polta, olen ostanut karkkeja ymv. henkilökunta kertoo mitä vaikutuksia milläkin on (rentouttaako, piristääkö jne.) ja kuinka vahvoja (otan mietoja itse) jne. täällä on arpapeliä mitä saa =en uskalla käyttää kun en luotettavia toimittajia tunne, +pitäisi itse keitellä juotavaa muotoon tai leipoa kakuiksi, USA:saa karkit näppäriä kuljettaa purkissa.

Harva ostaaa kannabista apteekkimaisista kaupoista koska niissä on kalliimmat hinnat katumyyntiin verrattuna.

Vierailija
46/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa vain sen terveellisen tupakan polttamista ja tuhotkaa elimistö terveellisellä alkoholilla.

Vierailija
47/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ostaaa kannabista apteekkimaisista kaupoista koska niissä on kalliimmat hinnat katumyyntiin verrattuna.

Sama kuin väittäisit, että harva ostaa Alkosta kun virolaiselta saa takakontista viinaa halvemmalla. Normaali käyttäjälle on ihan sama maksaako kannabis 15€, 20€ vai 25€ gramma. Laatu ratkaisee. Itse haluan tietää lajikeen, eli millaisia vaikutuksia sillä kannabiksella on. Tällä hetkellä se ei ole kadulta mahdollista, joten on kasvatettava omat kannabiksensa.

Vierailija
48/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valikoima ja laatu ovat sellaisia asioita joista maksaa ihan mieluusti. Katukaupassa ei ole kumpaakaan.

Vierailija
49/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus päätti että ei ja kansa päätti toisin.

Vierailija
50/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä: normaalille (=työssäkäyvä jne.) ihmiselle ei tuija vaikeuksia  satunnaisesti maksaa hyvälaatuisesta ja luokitellusta kannabiksesta sitä hintaa, mitä se virallisissa kaupoissa esim. Usassa ym. maissa maksaa.

Asiaa voisi verrata siihen, että syrjäytynyt rappiojuoppo varmasti ostaakin ties mitä "pirtua takakontista", ja "normaalit" sitten Alkosta, eikä ole niin tarkkaa maksaako se viinipullo 12e vai 22e, kunhan on hyvää.

Sama juttu kannabiksen kanssa, jos kerran pari vuoteen (tai vaikka kuukaudenkin välein) käyttää, harvalle merkkaa hinta. Minä puhun siis 'keskiluokkaisen' ihmisen näkökulmasta, laillisesta ja hyvästä voisin maksaa vaikka 50e/kerta, minulla olisi tuohon hyvin varaa muutaman kerta/vuosi riittää minulle, sama juttu alkoholissa, ei edes kertaa kuussa.

Vierailija
51/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus päätti että ei ja kansa päätti toisin.

Pakko kysyä hallitukselta millä perusteella se kannabis pitää kieltää? Monessa maassa se on sallittua ja joissakin laillista. Vakio selitys on suomalainen on aina eri asia. Tässä on jotain omituista kun vähiten haitallista päihdettä ei voida sallia. Se on siis ihan fine vetää alkoholista delirium mutta kannabiksesta ei saa päihtyä. 

Se on hurjaa mihin kaikkeen selittely taipuu kun huomattavan haitallinen alkoholi voidaan sallia mutta sata kertaa vähemmän haitallinen kannabis pitää kieltää. Tuo ei ole pelkästään omituista se on absurdia. 

Vierailija
52/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillisena olisi hyvä ettei olisi aina niin voimakasta huonolaatuista kannabista joka haisee myös pahalle. 

Liian voimakasta on laiton kannabis. Huonot olot tulee sellaisesta ja haju on kamala.

Laillisena olisi eri vahvuisia syötäviä jotka eivät haise pahalle. Savuhaittoja niistä ei tule ollenkaan.

Vierailija
53/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kannabis laillistettaisiin, voitot menisivät edelleen rikollisille ja haitat valtiolle.

En myöskään ymmärrä miten laillistaminen vähentäisi pössyttelyä.

Pössyttely kun on jo valmiiksi vähän sellaisten surkimisten hommaa, joten kielletyn hedelmän makukin on vähän niin ja näin.

Tämän lisäksi jonkun pössypään satumnaisesti saamat sakot eivät ole yhteiskunnallinen ongelma.

Anna siis ennemmin uusia ideoita siitä, miten saadaan ihmiset olemaan aloittamatta huumeiden vetäminen.

Vierailija
54/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisi ostaa laillisesti niin kenelle haitat sitten menevät?

Mitkä haitat? 

Vierailija
55/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan reseptillä nettiapteekista. 

Vierailija
56/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia  taitaa olla haluttu sairaus huume hörhöillä.

Vierailija
57/127 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei laillistettu. Jo pelkkä haju on niin kamala, että voin kuvitella ne ongelmat mitä seuraisi kun niitit alkaisivat poltella sisällö asunnoissaan, eikä saisi enää edes poliiseja soittaa tulemaan väliin:(

Vierailija
58/127 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kannabis laillistettaisiin, voitot menisivät edelleen rikollisille ja haitat valtiolle.

En myöskään ymmärrä miten laillistaminen vähentäisi pössyttelyä.

Pössyttely kun on jo valmiiksi vähän sellaisten surkimisten hommaa, joten kielletyn hedelmän makukin on vähän niin ja näin.

Tämän lisäksi jonkun pössypään satumnaisesti saamat sakot eivät ole yhteiskunnallinen ongelma.

Anna siis ennemmin uusia ideoita siitä, miten saadaan ihmiset olemaan aloittamatta huumeiden vetäminen.

Vapaa-ajalla pössyttelystä saa helposti potkut. Nuorista aikuisista puolet viihdekäyttää kannabista. Muutenkin mikä järki se on olevinaan että rangaistaan vähiten haitallisen päihdyttävän aineen käytöstä? Nautinto saa aloittamaan käytön ja kannabis ei ole huumeiden vetämistä. Vai kuinka monta huumetta se kannabis on juuri sinulle?

Vierailija
59/127 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei laillistettu. Jo pelkkä haju on niin kamala, että voin kuvitella ne ongelmat mitä seuraisi kun niitit alkaisivat poltella sisällö asunnoissaan, eikä saisi enää edes poliiseja soittaa tulemaan väliin:(

Laittomuus ei estä käyttöä eikä se edes vähennä sitä. Kaiken huipuksi se laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus. Poliiseille on paljon tärkeämpiä töitä kuin vahtia ettei ihmiset käytä kannabista.

Vierailija
60/127 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei laillistettu. Hörhöjä on ihan tarpeeksi nytkin.

Laittomana siitä on suuremmat haitat. Varsinkin kun laittoman kannabiksen ohella myydään kaikkia huumeita. Ei alkossakaan myydä kaikkia aineita kun se on laillista. 

Meinaat, että ostat valtion kauppaamaa 20 euroa gramma, etkä laitonta 10 euroa gramma?

Ainoa syy laillistamiseen on, että sitten ei voi laittomiakaan takavarikoida taskusta. Kaikki väitteet suurista tuloista on kaasuvalotusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi