Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä vuonna olet syntynyt? Piiskattiinko sinua lapsena?

Vierailija
09.12.2025 |

Itse olen syntynyt 1980. Sain tukkapöllyä, litsareita äidiltäni. Isä antoi remmiä. Omia lapsiani en ole kurittanut fyysisesti.

Kommentit (333)

Vierailija
261/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä antoi kovia luunappeja. Hänellä oli pitkät kädet. Mutta kykeni äkäisesti hypähtämään sohvalta 3 metriäkin ja samalla heilautti rennosti etukädellä kovan luunapin otsaani. Pahiten se sattui silmässä ja ohimossa.

Joskus tuli ihan mustelmiakin. Hän ei tykännyt että uutisten eteen mennän, kun seurasi uutisia töllöstä.

Nykyäänkään en katso tai seuraa uutisia lainkaan. 

Vierailija
262/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju, kiitos.

En sotuhetuani nyt

kumminkaan jaa..🧐😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertomustani ei julkaista? Onko liian rankka? Silti totta! t: mies 62 vee

Vierailija
264/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1992 ja äiti on minua muutamia kertoja lyönyt jollain esineellä tai piiskalla tai ottanut kiinni kovakouraisesti. 

Vierailija
265/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt 1982

Sain tukkapöllyä, luunappeja, korvatillikoita, piiskaa. Ihan aiheesta, eli olin jotain tyhmää tehnyt. Mutta jo lapsena ihmettelin että miksi pitää tehdä toiselle kipeää, ei se saanut minua muuttamaan käytöstä, se sai vaan panostamaan enemmän siihen etten jäisi kiinni. Ja opetti pelkäämään väkivaltaa ja opetti alistumaan.

Itselläni on kolme lasta, heitä en kurita fyysisesti, vaan selvitän asiat ikätasoisesti puhumalla.

M43

Vierailija
266/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntynyt 1982

Sain tukkapöllyä, luunappeja, korvatillikoita, piiskaa. Ihan aiheesta, eli olin jotain tyhmää tehnyt. Mutta jo lapsena ihmettelin että miksi pitää tehdä toiselle kipeää, ei se saanut minua muuttamaan käytöstä, se sai vaan panostamaan enemmän siihen etten jäisi kiinni. Ja opetti pelkäämään väkivaltaa ja opetti alistumaan.

Itselläni on kolme lasta, heitä en kurita fyysisesti, vaan selvitän asiat ikätasoisesti puhumalla.

M43

Ne luonnolliset reaktiot on lähteä karkuun, kun tietää että kohta tulee selkää ja sitten oppii valehtelemaan ja peittelemään jälkiään. Mun isoveli oli sellainen että se meni ihan lyötäväksi ja tuli hymyillen pois. Ilmeisesti tottui kipuun. Äidille ja isälle se huusi AII SATTUU, ja minulle vnkkasi silmää ja hymyili. 

Sitten se teki taas jotain tyhmää. Minusta tuntui että isoveli haki myös vanhemmilta sillä tavalla huomiota ja rakkautta. Ne olikin ainoita kertoa, kun vanhemmat otti syliin tai koski. Otti polvelle ja löi selkään tai pepulle tai väänsi hiuksissta.

Vierailija
267/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1976 ja ei todellakaan lapsiin koskettu sillä tavalla. Herranen aika, sehän oli jo laitontakin vuodesta 83 tai 84 lähtien. Lisäksi vanhempani ovat koulutettuja ja sivistyneitä ihmisiä. Sen huomasin jo lapsena, että kouluttamattomat ja nuoret vanhemmat oli piiskan kanssa riehumassa ekana. Kertoo sivistyksen puutteesta. 

Vierailija
268/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-71. Sain jonkun kerran piiskaa ja tukkapöllyä myös. Ehkä johonkin 8v asti.

Vierailija
269/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli naapurin mies kiva ja se tuli välillä perheriitoja selvittelemään. Asui rapun toisella puolella. Muistan kuinka yhtenä uutena vuotena se totesi isälleni että nyt olet juonut ihan tarpeeksi ja kaasi meidän wc-pyttyyn isän juomat!!!

Kerran kun isä antoi meille selkää pihalla, niin naapurin mies tuli ja otti isää raiveleista ja heitti nurmikolle. Totesi että kokeileppa oman kokoiselle antaa selkää. Isä luikki tiehensä. Hän myös hakkasi nyrkillä ovea, kun kuuli kotoa selkäsaunan ääniä ja uhkasi soittaa poliisit. 

Eräällä kertaa isä erehtyi avaamaan oven raivoissaan ja kävi huutamaan Turuselle, niin Turunen kimpaantui ja repi isän rappukäytävään tiukkaan otteeseen. Kyseli että oletko jo rauhoittunut. Sitten kun minä tulin ovelle, niin Turunen hymyili ja sanoi että hän rauhoitti iskän nyt ja sano vaan kun haluat että päästän iskän irti vapaaksi. Äitiäkin nauratti ja piteli kättä suun edessä. 

Hän tuli kahvillekin ja isäkin oli ihan rauhallisen hymyileväinen, mutta naamasta ihan punainen. Setä oli puristanut isän pään soikeaksi! En tiennyt edes hautajaisista, äiti siitä kertoi ja ihmetteli etten tiennyt omaa sukuani. Ei meillä sukulaisista koskaan puhuttu tai nähty ketään. Ne kun asui kaukana pohjoisessa ja äiti sekä isä työskenteli tehtaissa. Ei joutanut käydä missään. Setä oli ainoa kenet tiesin tai myöhemmin tiesin sedäksi.

Sama sukunimi oli. En minä tiennyt pienenä tyttönä kaikkea. Kamalan mukava mies se Turunen oli. Oma mieheni muistuttaa paljon setää. Isämaha löytyy, pyöreä kihara ruskea tukka, parta ja tykkää pukeutua villapaitoihin. Minä näen sen hymyn aina parran alta ja siitä tulee turvallinen olo.

Vierailija
270/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pystyy saadaan orkkuja vain miehen kanssa jota pelkää.

Vierailija
271/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt 1961 tukkapöllyä, litsareita, potkimista, tönimistä, hakkaamista, remmiä, pakkasessa ulkona seisottamista, uhkailua

Akateeminen. Ei sukulaissuhteita.

Vierailija
272/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä remmiä annettiin siihen päähän, jonka silmästä näkö ei voi lähteä.

Tuostapa muistin kerran kun olin kaverilla. En muista mitä tapahtui, maito kaatui tai jotain epätoivottavaa kävi. Kaveri sai selkäsaunan siitä hyvästä ja minä katsoin vierestä. Hänen isänsä tempaisi Teemun syliin polville ja laski housuja sen verran että pakarat näkyi. Sitten tuli vyöstä. Oli niin rivakkaa ruoskintaa että ylhäällä oleva lamppu hajosi vyönsoljesta. Hänen isänsä ei ollut huomioinut keittiönpöydän ylhäällä olevaa lamppua. 

Lamppu poksahti ja Teemun äiti säikähti. Minä olin nolona katsomassa koko esitystä.  Pöydällä oli vielä kääretorttua ja keksejä. Koko tarjoilu oli siinä. Kaikki lasinsiruissa. Isä alkaa huutamaan perkeleenhelvetinvittua. Siinä vaiheessa otin jalat alleni. Teemu tuli juosten perässä rappuun. Teemun äiti alkoi huutaa hänen isälleen ja ulkonakin kuultiin. 

Pihan tupakkanaiset kuunteli ja katseli Teemun asunnon ikkunalle päin. Myöhemmin kuulin että kääretorttu oli joutanut roskiin ja isä oli ollut nolona, eikä ne olleet jutelleet viikkoon keskenään. 

Pienestä menee parisuhde rikki. Minun perheessä ei isä koskaan rangaissut vahingoista. Maito oli vain maitoa ja se pyyhittiin pois, jos läikkyi.

Vierailija
273/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on sadistilla ja masokistilla? -Sadistilla on piiska hallussa ja masokistilla on...

Vierailija
274/333 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-81

Tukkpöllyä olen saanut kerran niin, että muistan. Varmaan saanut useammankin kerran.

Naapurissa annettiin koivuniemen herraa. Yksi heidän lapsista sai paljaalle takapuolelle itse hakemastaan oksasta. Me muut seisottiin rivissä katsomassa.

Vierailija
275/333 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

84 syntynyt nainen. Pahinta ei ollut kipu, vaan housujen alas ottaminen. Varsinkin teininä kun isä antoi. 

Siinä edessä piti hammasta purren naama häpeästä punaisena vetää kaikki housut polviin ennen kuin tuli komento reisille poikittain. Ylivoimaisesti nolointa mitä olen koko elämässäni kokenut. Kipu oli sen sijaan ihan siedettävissä

Vierailija
276/333 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-88

Vyöllä tai vitsalla ja housut kintuissa. Yleensä tuolia tai sohvan käsinojaa vasten mahallaan. Vitsa kirveli aivan saatanasti. Vyö ei ollut niin paha vaikka sattui sekin. 

Vierailija
277/333 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-88

Vyöllä tai vitsalla ja housut kintuissa. Yleensä tuolia tai sohvan käsinojaa vasten mahallaan. Vitsa kirveli aivan saatanasti. Vyö ei ollut niin paha vaikka sattui sekin. 

Miksihän vyöllä piiskaamista pidettiin ankarampana vaikka vitsa sattui enemmän ja pidempään?

Vierailija
278/333 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja olen syntynyt 1983

Vierailija
279/333 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli keksi mielestään nerokkaan tavan jatkaa kuritusta kun 84 lakimuutos tuli.

Ei enää remmi viuhunu mutta tää sadisti asetti nokkoset penkille ja pakotti paljaalla pyllyllä istumaan nokkosten päälle. Avusti olkapäistä painamalla jos ei itse istunut. Aivan helvetin sekopää

Vierailija
280/333 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntynyt 1982

M43

Sitten kun "ikätasoinen puhuminen" ei autakaan, niin vanhemmat ovat aika lailla voimattomia. Moni alkaa siinä kohtaa tuoda esiin, että se on oikeastaan ihan positiivinenkin asia että lapsi ei tottele, koska se vahvistaa lapsen itsetuntoa. Myös nepsyepäily tulee monesti kuvioihin silloin, koska täytyyhän lapsessa olla jotain vikaa, kun hän ei kuuntele.