Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellekään käynyt niin että posti vienyt paketin väärään noutopisteeseen, yli 100km päähän?

Vierailija
09.12.2025 |

Siinäpä se kysymys tulikin. Että mitäköhän ittua nyt?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun pakettini meni kaukaiseen noutopaikkaan, selvitin asian Postin chatissa, joka siirsi sen läheiseen noutopaikkaan.

Vierailija
22/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soittelin kadonneen paketin perään (seurantatietojen mukaan ei edes vastaanotettu kuljetukseen) ja 2 tuntia soiton jälkeen lähetyksen tietoihin tuli lajittelua 2 min välein ainakin 15 kertaa aamun aikana. Paketti on myös kerran oltu jättämässä vastaanottajalle, mutta tätä ei tavoitettu ja seuraava kuittaus oli taas 2 min myöhemmin lajittelukeskuksessa Vantaalla. Mitä mahtavat sille kirjalle tehdä, joka on paketin sisältönä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään soittelin kadonneen paketin perään (seurantatietojen mukaan ei edes vastaanotettu kuljetukseen) ja 2 tuntia soiton jälkeen lähetyksen tietoihin tuli lajittelua 2 min välein ainakin 15 kertaa aamun aikana. Paketti on myös kerran oltu jättämässä vastaanottajalle, mutta tätä ei tavoitettu ja seuraava kuittaus oli taas 2 min myöhemmin lajittelukeskuksessa Vantaalla. Mitä mahtavat sille kirjalle tehdä, joka on paketin sisältönä?

Aika huikeaa säätämistä.

Vierailija
24/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei posti mutta joku noista muista kuljetusfirmoista päätti viedä paketin lähimmän noutopisteen sijaan jonnekin 5km päähän.

No kuinka lähellä sulla on sitten lähin noutopiste, jos 5 kilsaa on jo "jonnekin" :D

Mä olisin onnesta mykkyrällä, jos lähin noutopiste olisi ainoastaan viiden kilsan päässä, kun se nyt on 15 kilsan päässä.

On sinun valintasi asua jossain maalla. Enkä sitten tiedä miksi koitat tuolla ylpeillä. 

Vierailija
25/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei posti mutta joku noista muista kuljetusfirmoista päätti viedä paketin lähimmän noutopisteen sijaan jonnekin 5km päähän.

No kuinka lähellä sulla on sitten lähin noutopiste, jos 5 kilsaa on jo "jonnekin" :D

Mä olisin onnesta mykkyrällä, jos lähin noutopiste olisi ainoastaan viiden kilsan päässä, kun se nyt on 15 kilsan päässä.

On sinun valintasi asua jossain maalla. Enkä sitten tiedä miksi koitat tuolla ylpeillä. 

Asun maalla siten, että paketit tuodaan tilaamatta kotiovelle, ei tarvetta hakea mistään noutopisteestä. 

Vierailija
26/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti tuli kyllä ihan oikein perille, myöhässä, mutta matka hki-tku kulki seurannan mukaan rovaniemen kautta.

Vierailija
27/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on käynyt. Paketti meni 250 km päähän. Soitin sinne noutopisteeseen ja selitin asia. Paketti lähti sitten seuraavalla kyydillä oikeaan osoitteeseen. Tätä sattuu muutaman kuukauden välein. Omalla paikkakunnallani on useita pisteitä, mistä paketin voi hakea. Joskus mietin onko tuo vahinko, vai tekeekö joku noin tahallaan.

Vierailija
28/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuolto toimitti lähelle, mutta lokeron avaaminen olisi vaatinut Bluetooth - appi härdelliä. Kovin sekavaa. 

Vierailija
29/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km:n päähän useasti ja postilaatikkoon jaettu vajaan 1 km:n päässä asuvan henkilön posti. Jatkossa toimitukset Matkahuollon tai Postnordin kautta. Positiivista, että Posti em. toimittajista ollut nopein kotiinkuljetuksessa. Oma kirjeposti, jos mahdollista sähköisenä, niin minimoidaan virheellisen jaon riski. 

Vierailija
30/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tilasin samalta toimittajalta 4 pakettia. 3 tuli perille ja yksi meni n.200 km päähän R-kioskiin.

Vierailija
31/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kotona-aikana paketti Turkuun. Asun Vantaalla. Silloin en saanut edes kunnon asiakaspalvelua, vaan paketti lähetettiin takaisin. Postilta tuli tyyliin pahoittelua, mutta ei muuta. 

Vierailija
32/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketti voi mennä väärään paikkaan monesta eri syystä. Aina vika ei ole Postissa vaikka usein onkin. Usein puhelinnumero tai joku muu tieto on jo liikkeestä lähtiessä paketissa väärin. Sitä Posti pysty mitenkään korjaamaan. 

Paketin lähettänyt verkkokauppa oli jo yhteydessä minuun ja tällä kertaa kyseessä on ihan puhdas postin reititysvirhe. Korjataan eikä siis maksa minulle mitään. Toivottavasti ei kestä montaa viikkoa.

ap

Vierailija
33/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on käynyt. Olin itse paketin lähettäjä ja posti vei paketin ihan väärälle puolelle Suomea. Kahdesti soitin asiakaspalveluun ja toisen soittokerran jälkeen vasta paketti lähti matkaamaan oikeaan noutopaikkaan. Tästä on muutama vuosi aikaa.

Vierailija
34/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni Helsinkiin tulossa oleva paketti Jyväskylään, eli on. 

Vierailija
35/41 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt. Otin yhteyttä siihen verkkokauppaan (Adlibris), josta paketti oli lähetetty ja se siirrettiin lähemmäksi.

Vierailija
36/41 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta Matkahuolto voi noin 200 kilometrin päähän. Oli muuten haastavaa saada se sieltä oikeaan paikkaan. Postinumero oli pyöristetty matematiikan sääntöjen mukaan tyyliin numerosta 11160  numeroon 11200, kun logistisesti olisi pitänyt olla 11100.

Vierailija
37/41 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ainakin sinulle.

Vierailija
38/41 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kerran sain saapumisilmoituksen paketista, jonka kerrottiin olevan 150km päässä. Soitin sitten asiakaspalveluun ja siirsivät paketin seuraavaksi päiväksi oikeaan paikkaan. 

Niinkin on käynyt, että paketti oli saapunut oikeaan automaattiin, mutta kun noudi sitä, ei lokerossa ollut yhtään mitään. Tästä otin yhteyttä lähettäneeseen kauppaan, sain uuden tuotteen ja selvittivät postin kanssa sitten keskenään, mitä sille ekalle lähetykselle tapahtui.

Vierailija
39/41 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Posti muuttaa sinun itsesi valitseman noutopaikan joksikin muuksi, se Postin tekemä vaihto tuskin on sadan km:n päässä. Oletko varma ettet ole itse tilausta tehdessäsi tehnyt virhettä noutopaikan valinnassa.

Vierailija
40/41 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin telkkarin ja minun piti se hakea postin toimipisteestä mutta posti ilmoitti että tuovat kotiin 12-15 välissä. Saa nähdä tuovatko tänään. Olisin sen voinut hakea itsekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme