Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin kuvastaa hyvin tätä eriarvoisuutta se, että työläisillä on aivan liikaa rahaa liikuntaan ja kulttuuriin (epassit jää käyttämättä)

Vierailija
08.12.2025 |

Ja itsellä ei ole varaa käydä edes uimahallissa, kun pääsymaksu on niin järjettömän hintainen. (Puhumattakaan mistään elokuvalippujen ostamisesta)

T. Työtön

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin on suoraan sanottuna vähän vaikeuksia saada se käytettyä, vaikka olen aktiiviliikkuja. Juoksen ja hiihdän ja teen kotona punttitreeniä. Lisäksi harrastan huonekalujen entisöintiä, kirjoittamista ja puutarhanhoitoa. Noh, ei ole oikein ePassista iloa noihin harrastuksiin.

Joka kerta kuitenkin sen jotenkin käytän, mm. nyt olen menossa ostamaan sydäntalven ajaksi kuntosali + ryhmäliikuntakortin, mitä en tekisi, jos ei olisi tuota etua. Ehkä sit pahimmilla pakkasilla voi mennä vaikka jumppaan, jos ei hiihto nappaa. 

Vierailija
62/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuja työttömille:

Valtakunnallinen, Ruoka-apu.fi Ruokajako

Valtakunnallinen, Kaikukortti Maksuton

Valtakunnallinen, Pam Maksuton jäsenille

Valtakunnallinen, Työttömien keskusjärjestö Maksuton

Helsinki, Ateneum -10e/12e lipuista

Helsinki, Helsingin kaupunginmuseo Vapaa pääsy

Helsinki, Oodi Kaikille avoin

Helsinki, Sinebrychoffin taidemuseo -8e lipuista

Helsinki, Ruiskumestarintalo Vapaa pääsy

Helsinki, Ratikkamuseo Vapaa pääsy

Helsinki, Teatterimuseo -8e lipuista

Helsinki, Alvar Aallon kotitalo -15e lipuista

Helsinki, Helsinki liikkuu Alennus lipuista

Helsinki, Kansallisteatteri Alennus lipuista

Helsinki, Helsingin taidemuseo -6e lipuista

Helsinki, Urheiluhallit -15% lipuista

Helsinki, Kalasataman vapaakaupunki Vapaa pääsy

Helsinki, Kotiharjun sauna -3e lipuista

Helsinki, Ruusulan

Eivät hyödytä mua millään tavalla.

Kaikukorttia vartenkin pitää olla asiakkuus sosiaali- ja terveydenhuollossa, tai olla jonkun muun Kaikukortti-verkostoon kuuluvan toimijan asiakkaana. Mulla ei ole muuta ongelmaa kuin työttömyys.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollainen epassi johon oli ladattu jotain etuja kulttuuriin, liikuntaan ja ruokailuun. En käyttänyt ikinä kun se oli niin, että ihan sama missä sitä käytti niin sieltä passilta meni 15% hinnasta ja loput olisi pitänyt maksaa itse, eikä se edes käy joka paikassa, joten päätin urheilla ja tehdä safkat ihan itse ilman mitään saleja ja ravintoloita ja telkkarista tulee ihan riittävästi kulttuuria.

Vierailija
64/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuollainen epassi johon oli ladattu jotain etuja kulttuuriin, liikuntaan ja ruokailuun. En käyttänyt ikinä kun se oli niin, että ihan sama missä sitä käytti niin sieltä passilta meni 15% hinnasta ja loput olisi pitänyt maksaa itse, eikä se edes käy joka paikassa, joten päätin urheilla ja tehdä safkat ihan itse ilman mitään saleja ja ravintoloita ja telkkarista tulee ihan riittävästi kulttuuria.

Tuo onkin eri asia.

Ap

Vierailija
65/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikukorttia vartenkin pitää olla asiakkuus sosiaali- ja terveydenhuollossa, tai olla jonkun muun Kaikukortti-verkostoon kuuluvan toimijan asiakkaana. Mulla ei ole muuta ongelmaa kuin työttömyys.

Ap

Sittenhän sulla on asiat paljon paremmin kuin monella muulla. Miksi silti keskityt valittamaan?

Vierailija
66/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sittenhän sulla on asiat paljon paremmin kuin monella muulla. Miksi silti keskityt valittamaan?

Ottaa vaan päähän lukea valituksia siitä, kun on niin vaikeaa keksiä mihin käyttää epassi-rahansa. Lähettäkää tänne ne, niin minä voin käyttää.

Ap

Vierailija
67/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ottaa vaan päähän lukea valituksia siitä, kun on niin vaikeaa keksiä mihin käyttää epassi-rahansa. Lähettäkää tänne ne, niin minä voin käyttää.

Ap

Tämä on osa ongelmaa, eli se etu on henkilökohtainen. Ei voi viedä kaveria leffaan, koska voit maksaa vain oman.

Vierailija
68/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus on: Ei ole aikaa eikä energiaa käyttää. Työ vie kaikki mehut.

Vierailija
69/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä voi saada uimahallilipun alennushintaan. Ja monien sairauksien kohdalla myös voi saada erityisuimakortin edullisesti. Samat koskee myös kuntien kuntosaleja.

Joissain uimahalleissa joo, mutta ei täällä. Mulla ei ole sellaista sairautta mikä oikeuttaisi mihinkään erityisuimakorttiin, se on tarkoitettu vammaisille. Työttömyys ei ole vamma.

Ap

Monet ihan tavalliset sairaudet, kuten vaikka astma, oikeuttavat erityisuimakorttiin ainakin täällä päin Suomea.

Missäpäin? Olen asunut eripuolilla enkä ole koskaan törmännyt tällaiseen etuun astmaatikoille?

T.Astmaatikko

Pirkanmaa.

Googletin vähän. Esimerkiksi Vantaalla näyttäisi olevan myös. Varmasti monessa paikassa.