Jotenkin kuvastaa hyvin tätä eriarvoisuutta se, että työläisillä on aivan liikaa rahaa liikuntaan ja kulttuuriin (epassit jää käyttämättä)
Ja itsellä ei ole varaa käydä edes uimahallissa, kun pääsymaksu on niin järjettömän hintainen. (Puhumattakaan mistään elokuvalippujen ostamisesta)
T. Työtön
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Etuja työttömille:
Valtakunnallinen, Ruoka-apu.fi Ruokajako
Valtakunnallinen, Kaikukortti Maksuton
Valtakunnallinen, Pam Maksuton jäsenille
Valtakunnallinen, Työttömien keskusjärjestö Maksuton
Helsinki, Ateneum -10e/12e lipuista
Helsinki, Helsingin kaupunginmuseo Vapaa pääsy
Helsinki, Oodi Kaikille avoin
Helsinki, Sinebrychoffin taidemuseo -8e lipuista
Helsinki, Ruiskumestarintalo Vapaa pääsy
Helsinki, Ratikkamuseo Vapaa pääsy
Helsinki, Teatterimuseo -8e lipuista
Helsinki, Alvar Aallon kotitalo -15e lipuista
Helsinki, Helsinki liikkuu Alennus lipuista
Helsinki, Kansallisteatteri Alennus lipuista
Helsinki, Helsingin taidemuseo -6e lipuista
Helsinki, Urheiluhallit -15% lipuista
Helsinki, Kalasataman vapaakaupunki Vapaa pääsy
Helsinki, Kotiharjun sauna -3e lipuista
Helsinki, Ruusulan
Eivät hyödytä mua millään tavalla.
Kaikukorttia vartenkin pitää olla asiakkuus sosiaali- ja terveydenhuollossa, tai olla jonkun muun Kaikukortti-verkostoon kuuluvan toimijan asiakkaana. Mulla ei ole muuta ongelmaa kuin työttömyys.
Ap
Meillä oli tuollainen epassi johon oli ladattu jotain etuja kulttuuriin, liikuntaan ja ruokailuun. En käyttänyt ikinä kun se oli niin, että ihan sama missä sitä käytti niin sieltä passilta meni 15% hinnasta ja loput olisi pitänyt maksaa itse, eikä se edes käy joka paikassa, joten päätin urheilla ja tehdä safkat ihan itse ilman mitään saleja ja ravintoloita ja telkkarista tulee ihan riittävästi kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tuollainen epassi johon oli ladattu jotain etuja kulttuuriin, liikuntaan ja ruokailuun. En käyttänyt ikinä kun se oli niin, että ihan sama missä sitä käytti niin sieltä passilta meni 15% hinnasta ja loput olisi pitänyt maksaa itse, eikä se edes käy joka paikassa, joten päätin urheilla ja tehdä safkat ihan itse ilman mitään saleja ja ravintoloita ja telkkarista tulee ihan riittävästi kulttuuria.
Tuo onkin eri asia.
Ap
Kaikukorttia vartenkin pitää olla asiakkuus sosiaali- ja terveydenhuollossa, tai olla jonkun muun Kaikukortti-verkostoon kuuluvan toimijan asiakkaana. Mulla ei ole muuta ongelmaa kuin työttömyys.
Ap
Sittenhän sulla on asiat paljon paremmin kuin monella muulla. Miksi silti keskityt valittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sittenhän sulla on asiat paljon paremmin kuin monella muulla. Miksi silti keskityt valittamaan?
Ottaa vaan päähän lukea valituksia siitä, kun on niin vaikeaa keksiä mihin käyttää epassi-rahansa. Lähettäkää tänne ne, niin minä voin käyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ottaa vaan päähän lukea valituksia siitä, kun on niin vaikeaa keksiä mihin käyttää epassi-rahansa. Lähettäkää tänne ne, niin minä voin käyttää.
Ap
Tämä on osa ongelmaa, eli se etu on henkilökohtainen. Ei voi viedä kaveria leffaan, koska voit maksaa vain oman.
Oikea vastaus on: Ei ole aikaa eikä energiaa käyttää. Työ vie kaikki mehut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä voi saada uimahallilipun alennushintaan. Ja monien sairauksien kohdalla myös voi saada erityisuimakortin edullisesti. Samat koskee myös kuntien kuntosaleja.
Joissain uimahalleissa joo, mutta ei täällä. Mulla ei ole sellaista sairautta mikä oikeuttaisi mihinkään erityisuimakorttiin, se on tarkoitettu vammaisille. Työttömyys ei ole vamma.
Ap
Monet ihan tavalliset sairaudet, kuten vaikka astma, oikeuttavat erityisuimakorttiin ainakin täällä päin Suomea.
Missäpäin? Olen asunut eripuolilla enkä ole koskaan törmännyt tällaiseen etuun astmaatikoille?
T.Astmaatikko
Pirkanmaa.
Googletin vähän. Esimerkiksi Vantaalla näyttäisi olevan myös. Varmasti monessa paikassa.
Kyllä minullakin on suoraan sanottuna vähän vaikeuksia saada se käytettyä, vaikka olen aktiiviliikkuja. Juoksen ja hiihdän ja teen kotona punttitreeniä. Lisäksi harrastan huonekalujen entisöintiä, kirjoittamista ja puutarhanhoitoa. Noh, ei ole oikein ePassista iloa noihin harrastuksiin.
Joka kerta kuitenkin sen jotenkin käytän, mm. nyt olen menossa ostamaan sydäntalven ajaksi kuntosali + ryhmäliikuntakortin, mitä en tekisi, jos ei olisi tuota etua. Ehkä sit pahimmilla pakkasilla voi mennä vaikka jumppaan, jos ei hiihto nappaa.