Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin kuvastaa hyvin tätä eriarvoisuutta se, että työläisillä on aivan liikaa rahaa liikuntaan ja kulttuuriin (epassit jää käyttämättä)

Vierailija
08.12.2025 |

Ja itsellä ei ole varaa käydä edes uimahallissa, kun pääsymaksu on niin järjettömän hintainen. (Puhumattakaan mistään elokuvalippujen ostamisesta)

T. Työtön

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se joo epäreilua jos työssä käymällä saa siitä jotain etuja työttömänä nyhväämiseen verrattuna.

Nytkö unohdit valittaa, kuinka työssäkäyvät elävät huonommin kuin työttömät, joille Kela maksaa kaiken?

Vierailija
42/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä voi saada uimahallilipun alennushintaan. Ja monien sairauksien kohdalla myös voi saada erityisuimakortin edullisesti. Samat koskee myös kuntien kuntosaleja.

Joissain uimahalleissa joo, mutta ei täällä. Mulla ei ole sellaista sairautta mikä oikeuttaisi mihinkään erityisuimakorttiin, se on tarkoitettu vammaisille. Työttömyys ei ole vamma.

Ap

Monet ihan tavalliset sairaudet, kuten vaikka astma, oikeuttavat erityisuimakorttiin ainakin täällä päin Suomea.

Missäpäin? Olen asunut eripuolilla enkä ole koskaan törmännyt tällaiseen etuun astmaatikoille?

T.Astmaatikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me keretä käyttää niitä kun ollaan aina töissä.

Viikossa on 168 tuntia. Montako niistä siis olet töissä?

Ap

Mulla menee palkkatöissä 50 tuntia viikossa (sisältäen matkat työpaikalle), sivutoimiseen yrittäjyyteen noin 20 tuntia, nukun täydet yöunet eli siihen kuluu 56 tuntia viikossa. Loput 42 tuntia kuluu ruuanlaittoon, siivoamiseen, kaupassakäyntiin, koirien lenkkeilytykseen jne. 

-ohis

Vierailija
44/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liikaa. Se vain kertoo jotain ihmisestä, jos ei saa 200-400 euroa kulutettua liikuntaan tai kulttuuriin, koska mikään ei kiinnosta. Eri asia, jos asuu erämaassa, missä ei ole mitään.

Se on minusta todella outoa, ettei oikeasti keksi sille mitään käyttöä. Itse keksisin vaikka asuisin erämaassa.

Ap

Hanki sitten sellaisia töitä josta saat noita etuja. Tee asialle jotain. Ihan itse. Äläkä valita.

Olen yrittänyt hankkia, mutta te valittajat olette jo täyttäneet kaikki työpaikat.

Ap

Ei, niitä aukeaa ja täytetään uudelleen koko ajan. Sinun omalla vastuullasi on hankkia sellaista osaamista jonka avulla sinut valitaan siihen työpaikkaan eikä meitä muita.

Vierailija
45/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kolmea vuoroa niska limassa painavana jotain sen virkistysrahan eteen on tehnytkin. 

Joitain vuosia sitten, kun yksikkö teki hyvän tuloksen, työntekijöille maksettiin tulospalkkio (n.800e molemmin puolin). Tulospalkkio lakkautettiin, ja sen tilalle otettiin ePassi jota voi verotussyistä käyttää ainoastaan kulttuuriin -tai liikuntaan (300e) 

Se oli ainoa kannustin millä ahkerat palkittiin, nyt kaikki saavat saman ePassin tuloksesta tai ahkeruudesta riippumatta. 

Vierailija
46/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla menee palkkatöissä 50 tuntia viikossa (sisältäen matkat työpaikalle), sivutoimiseen yrittäjyyteen noin 20 tuntia, nukun täydet yöunet eli siihen kuluu 56 tuntia viikossa. Loput 42 tuntia kuluu ruuanlaittoon, siivoamiseen, kaupassakäyntiin, koirien lenkkeilytykseen jne. 

-ohis

Tuokaa tälle mitali.

Vierailija
47/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin ePassissa on omavastuu, eli joutuu itse silti maksamaan puolet. Uskon hyvin, että jää käyttämättä ihmisillä jotka eivät muutenkaan käy maksullisissa liikunnoissa tai museoissa. Itselläni taas menee normiharrastuskuluihin jo tammikuussa.

Se on ihan työnantajan sopimuksesta kiinni. Meillä ja monella ei ole olenkaan omavastuuta 

Vierailija
48/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liikaa. Se vain kertoo jotain ihmisestä, jos ei saa 200-400 euroa kulutettua liikuntaan tai kulttuuriin, koska mikään ei kiinnosta. Eri asia, jos asuu erämaassa, missä ei ole mitään.

Se on minusta todella outoa, ettei oikeasti keksi sille mitään käyttöä. Itse keksisin vaikka asuisin erämaassa.

Ap

Hanki sitten sellaisia töitä josta saat noita etuja. Tee asialle jotain. Ihan itse. Äläkä valita.

Olen yrittänyt hankkia, mutta te valittajat olette jo täyttäneet kaikki työpaikat.

Ap

Ei, niitä aukeaa ja täytetään uudelleen koko ajan. Sinun omalla vastuullasi on hankkia sellaista osaamista jonka avulla sinut valitaan siihen työpaikkaan

Ne täytetään työpaikkaa vaihtavilla valittajilla, jotka ovat tyytymättömiä edelliseen työpaikkaansa ja sen "surkeisiin" etuihin.

Ap

Vierailija
49/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa ihan oikeasti totaalisesti kyllästyttää. Teen töitä jaksamiseni äärirajoilla ja jokaisesta palkastani viedään pois leijonanosa jotta pystytään tarjoamaan elanto myös niille jotka ei pysty tai viitsi tehdä töitä. Silti jatkuvasti kuulee vain ja ainoastaan ruikutusta ja kateellista valitusta jokaisesta pikkuasiastakin mikä on työtä tekevällä paremmin. Ei jaksaisi ihan vaan hyväntekeväisyyttään teitä elättää, mielestäni ansaitsen sen että minulla on muutama ropo enemmän käytettävänä vaikka nyt sitten urheiluun. Sen avulla kuitenkin pysyn ehkä työkuntoisena hiukan pidempään jotta pystyn teitä useamman vuoden elättämään.

Kyllästyin jo viime hallituskaudelle tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Pyrin kuluttamaan, jne mahdollisemman vähän ja näin yhteiskunta eli muut ihmiset hyötyy minusta mahdollisemman vähän. Vaikka tekoni on vain symbolinen voin itse paremmin kuin koskaan ennen. 

Vierailija
50/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on nikn paljin töitä että eivät ehdi tai jaksa?

Vierailija
51/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä voi saada uimahallilipun alennushintaan. Ja monien sairauksien kohdalla myös voi saada erityisuimakortin edullisesti. Samat koskee myös kuntien kuntosaleja.

Joissain uimahalleissa joo, mutta ei täällä. Mulla ei ole sellaista sairautta mikä oikeuttaisi mihinkään erityisuimakorttiin, se on tarkoitettu vammaisille. Työttömyys ei ole vamma.

Ap

Monet ihan tavalliset sairaudet, kuten vaikka astma, oikeuttavat erityisuimakorttiin ainakin täällä päin Suomea.

Missäpäin? Olen asunut eripuolilla enkä ole koskaan törmännyt tällaiseen etuun astmaatikoille?

T.Astmaatikko

Raisio

Vierailija
52/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-ohis

Ihmeen paljon aikaa silti riittää palstalla päivystämiseen.

Vierailija
53/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-ohis

Tuokaa tälle mitali.

No mieluummin tuolle annan mitalin kuin aloituksen inisijälle.

Ps.olen itsekin ollut työtön enkä kyllä silloinkaan kadehtinut kenenkään e-passin jämiä. 

Vierailija
54/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niillä on nikn paljin töitä että eivät ehdi tai jaksa?

Niinpä, munkin elanto kertyyy kolmesta eri työstä. 

Vierailija
55/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuja työttömille:

Valtakunnallinen, Ruoka-apu.fi Ruokajako

Valtakunnallinen, Kaikukortti Maksuton

Valtakunnallinen, Pam Maksuton jäsenille

Valtakunnallinen, Työttömien keskusjärjestö Maksuton

Helsinki, Ateneum -10e/12e lipuista

Helsinki, Helsingin kaupunginmuseo Vapaa pääsy

Helsinki, Oodi Kaikille avoin

Helsinki, Sinebrychoffin taidemuseo -8e lipuista

Helsinki, Ruiskumestarintalo Vapaa pääsy

Helsinki, Ratikkamuseo Vapaa pääsy

Helsinki, Teatterimuseo -8e lipuista

Helsinki, Alvar Aallon kotitalo -15e lipuista

Helsinki, Helsinki liikkuu Alennus lipuista

Helsinki, Kansallisteatteri Alennus lipuista

Helsinki, Helsingin taidemuseo -6e lipuista

Helsinki, Urheiluhallit -15% lipuista

Helsinki, Kalasataman vapaakaupunki Vapaa pääsy

Helsinki, Kotiharjun sauna -3e lipuista

Helsinki, Ruusulan keilahalli Alennus lipuista

Helsinki, Messukeskus Alennus lipuista

Helsinki, K1 Kämp Galleria -10e lipuista

Helsinki, Didrichsen museo -6e lipuista

Helsinki, Urheilumuseo -5e lipuista

Helsinki, Allas sea & pool -5e/6e lipuista

Helsinki, Vihreä Keidas Maksuton aamupala ja toimintaa

Helsinki, Stadin yhteisötalot Maksutonta toimintaa

Helsinki, Helsingin Työväenopistojen kurssit Kurssimaksut -50%, kuitenkin vähintään 14€

Helsinki, Korkeasaari lainaa pääsylippu kirjastosta

Helsinki, Kausikortit erilaisiin tapahtumiin lainaa pääsylippu kirjastosta

Helsinki, Kalliola opisto Kurssit -50€ tai -30%

Helsinki, Linnanmäki ilmainen sisäänpääsy ja 7 laitetta

Turku, Forum marinum -5e lipusta

Espoo, Espoo liikkuu Alennus lipuista

Espoo, Yhteisötalo Espoon keskus Kaikille avoin

Espoo, Espoon mielenterveysyhdistys EMY Kaikille avoin

Espoo, Omnia työväenopisto -50% yli 20e maksuista

Vantaa, Vantaan työnhakijat Ruokajako, alennus ompelutöistä, ilmainen leipäpäivä

Vantaa, Korson työttömät Palveluita edullisesti

Vantaa, Aikuisopisto Vantaa Alennus maksuista

Vantaa, Heureka -7e/9e lipuista

Porvoo, Tatsin korttelikeittiö Vapaaehtoinen maksu

Oulu, Oulun liikuntapaikat Alennus lipuista

Oulu, Hairfancy -10% palveluista

Oulu, Goals -10% palveluista

Kerava, Keravan kaupunki Alennus lipuista

Hyvinkää, Hyvinkään opisto -30% yli 50e maksuista

Hyvinkää, Hyvinkään museokeskus Työttömät maksutta

Forssa, Forssan museo -2e/4e lipuista

Forssa, Forssan kaupunki Alennus lipuista

Seinäjoki, Seinäjoen jalkapallokerho -5e lipusta

Tampere, Sara Hildénin taidemuseo -10e lipuista

Tampere, Työväenmuseo Werstas maksuton sisäänpääsy

Tampere, Poliisimuseo maksuton sisäänpääsy

Mikkeli, Harjukosken mylly maksuton sisäänpääsy

Varkaus, Soisalo-opisto -20€ kurssista

Vierailija
56/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-ohis

Ihmeen paljon aikaa silti riittää palstalla päivystämiseen.

Palstailulle on hyvin aikaa palkkatyön ohessa, siihen kun kuuluu ruokis ja pari kahvitaukoa. 

Vierailija
57/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T.Astmaatikko

Raisio

Tuollakin näköjään työttömät maksavat täyden hinnan (6 tai 8 euroa) mutta seniorit tuloista riippumatta pääsevät rajattomasti uimaan 10 euron KUUKAUSIhinnalla :D

Vierailija
58/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jäi osa käyttämättä, kun oli vaan liikunta ja kulttuuri, mutta nyt kun on flex, niin siihen kuuluu myös hyvinvointi, niin on helpompi käyttää, kun käy suuhygienistillä ja hierojalla.

Vierailija
59/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää käyttämättä kun tarjonta huonoa. Ottaisin mielummin palkkana 

Ikääntyville (kohta eläkkeelle pääseville) hoitajille hyvinvointiosuus, vaikka hierontaan tai jalkahoitoon, olisi oikein vetävä mahdollisuus. Sitä ei vaan anneta, eikä mitkään festarit tai lätkämatsi, edes elokuvat ei jaksa innostaa. Tai, jos voisi ostaa epassilla uudet työkengät, tulisi käytettyä. Mutta kun ei, niin ei. 

Vierailija
60/69 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiski edes 200 €. Se meidän saama satanen ei riitä mihinkään...