Jotenkin kuvastaa hyvin tätä eriarvoisuutta se, että työläisillä on aivan liikaa rahaa liikuntaan ja kulttuuriin (epassit jää käyttämättä)
Ja itsellä ei ole varaa käydä edes uimahallissa, kun pääsymaksu on niin järjettömän hintainen. (Puhumattakaan mistään elokuvalippujen ostamisesta)
T. Työtön
Kommentit (69)
Mua alkaa ihan oikeasti totaalisesti kyllästyttää. Teen töitä jaksamiseni äärirajoilla ja jokaisesta palkastani viedään pois leijonanosa jotta pystytään tarjoamaan elanto myös niille jotka ei pysty tai viitsi tehdä töitä. Silti jatkuvasti kuulee vain ja ainoastaan ruikutusta ja kateellista valitusta jokaisesta pikkuasiastakin mikä on työtä tekevällä paremmin. Ei jaksaisi ihan vaan hyväntekeväisyyttään teitä elättää, mielestäni ansaitsen sen että minulla on muutama ropo enemmän käytettävänä vaikka nyt sitten urheiluun. Sen avulla kuitenkin pysyn ehkä työkuntoisena hiukan pidempään jotta pystyn teitä useamman vuoden elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikaa. Se vain kertoo jotain ihmisestä, jos ei saa 200-400 euroa kulutettua liikuntaan tai kulttuuriin, koska mikään ei kiinnosta. Eri asia, jos asuu erämaassa, missä ei ole mitään.
Se on minusta todella outoa, ettei oikeasti keksi sille mitään käyttöä. Itse keksisin vaikka asuisin erämaassa.
Ap
Kun on alle 2000e bruttopalkka?
Ei kaikki työnantajat anna e-passi rahaa. Ja tuon kun käyttää niin tietty prosentti määrä vähennetään palkasta. Mä käytin aina sen 40e matkaeturahan kuukausilippuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me keretä käyttää niitä kun ollaan aina töissä.
Viikossa on 168 tuntia. Montako niistä siis olet töissä?
Ap
Aamuisin, iltaisin ja öisin noin 80 tuntia viikossa.
- hoitaja
Älä puhu paskaa! Kukkiako hoidat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä voi saada uimahallilipun alennushintaan. Ja monien sairauksien kohdalla myös voi saada erityisuimakortin edullisesti. Samat koskee myös kuntien kuntosaleja.
Joissain uimahalleissa joo, mutta ei täällä. Mulla ei ole sellaista sairautta mikä oikeuttaisi mihinkään erityisuimakorttiin, se on tarkoitettu vammaisille. Työttömyys ei ole vamma.
Ap
Monet ihan tavalliset sairaudet, kuten vaikka astma, oikeuttavat erityisuimakorttiin ainakin täällä päin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikaa. Se vain kertoo jotain ihmisestä, jos ei saa 200-400 euroa kulutettua liikuntaan tai kulttuuriin, koska mikään ei kiinnosta. Eri asia, jos asuu erämaassa, missä ei ole mitään.
Se on minusta todella outoa, ettei oikeasti keksi sille mitään käyttöä. Itse keksisin vaikka asuisin erämaassa.
Ap
Hanki sitten sellaisia töitä josta saat noita etuja. Tee asialle jotain. Ihan itse. Äläkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ihan oikeasti totaalisesti kyllästyttää. Teen töitä jaksamiseni äärirajoilla ja jokaisesta palkastani viedään pois leijonanosa jotta pystytään tarjoamaan elanto myös niille jotka ei pysty tai viitsi tehdä töitä. Silti jatkuvasti kuulee vain ja ainoastaan ruikutusta ja kateellista valitusta jokaisesta pikkuasiastakin mikä on työtä tekevällä paremmin. Ei jaksaisi ihan vaan hyväntekeväisyyttään teitä elättää, mielestäni ansaitsen sen että minulla on muutama ropo enemmän käytettävänä vaikka nyt sitten urheiluun. Sen avulla kuitenkin pysyn ehkä työkuntoisena hiukan pidempään jotta pystyn teitä useamman vuoden elättämään.
Irtisanoudu, ei sua väkisin siellä töissä pidetä. Mielelläni tulen sun tilalle sinne.
Ap
Meillä ainakin ePassissa on omavastuu, eli joutuu itse silti maksamaan puolet. Uskon hyvin, että jää käyttämättä ihmisillä jotka eivät muutenkaan käy maksullisissa liikunnoissa tai museoissa. Itselläni taas menee normiharrastuskuluihin jo tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudu, ei sua väkisin siellä töissä pidetä. Mielelläni tulen sun tilalle sinne.
Ap
Se sata tekosyytä sieltä taas tulisi jos sulle tätä paikkaa tarjottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnat tarjoavat työttömille usein alennuksella tai jopa ilmaiseksi liikuntapalveluita, kuten kuntosaleja, uimahalleja ja ryhmäliikuntaa. Itsekin käyn vesijuoksussa, pilateksessa ja ihan ilmaisessa kaverikävelyllä.
Kivat sulle. Täällä maksaa uimahalli/kuntosalikäynti 6,50 euroa kerta.
Ap
Miten sitten muilla on liikaa rahaa jos siellä ei saa alennusta tai juuri sinä
Vierailija kirjoitti:
no ei työttömällä kuulukaan olla sama elitaso tai edut kuin työssäkäyvällä
Siihen ei ole yhteiskunnalla vaan varaa, mutta eivät ole ihmisinä sen arvottomampia kuten olisi jos ikäänkuin kuuluisi olla huonompi.
Mitäs jos lakkaisit vertaamasta itseäsi muihin. Jospa keskittyisi siihen oman tilanteen parantamiseen kaikissa asioissa. Toisiin vertailu on ok, jos sen tekee positiivisessa hengessä, kannustavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä voi saada uimahallilipun alennushintaan. Ja monien sairauksien kohdalla myös voi saada erityisuimakortin edullisesti. Samat koskee myös kuntien kuntosaleja.
Joissain uimahalleissa joo, mutta ei täällä. Mulla ei ole sellaista sairautta mikä oikeuttaisi mihinkään erityisuimakorttiin, se on tarkoitettu vammaisille. Työttömyys ei ole vamma.
Ap
Monet ihan tavalliset sairaudet, kuten vaikka astma, oikeuttavat erityisuimakorttiin ainakin täällä päin Suomea.
Niin. Joka paikassa on vähän eri systeemit. Eikä mulla ole astmaakaan.
"Kortin hankkimiseen oikeuttaa liikkumisesteisen pysäköintitunnus, vammaisen pysäköintilupa, näkövammaiskortti tai EU:n vammaiskortti."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai sinä olet se joka ei ole pyörätuolissa jalat ja kädet amputoitu tai polkupyörä on varastettu
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan osia. Minä tulen tekemään työsi, ja sinä saat makailla kotona. Lupaan etten halveksi sinua työttömyytesi vuoksi, enkä muutoinkaan tee sinusta syntipukkia Suomen suurtyöttömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan osia. Minä tulen tekemään työsi, ja sinä saat makailla kotona. Lupaan etten halveksi sinua työttömyytesi vuoksi, enkä muutoinkaan tee sinusta syntipukkia Suomen suurtyöttömyyteen.
Kiva, tervetuloa itäsuomalaiseen pikkukylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me keretä käyttää niitä kun ollaan aina töissä.
Viikossa on 168 tuntia. Montako niistä siis olet töissä?
Ap
Aamuisin, iltaisin ja öisin noin 80 tuntia viikossa.
- hoitaja
Älä puhu paskaa! Kukkiako hoidat?
Olen päivisin ihan virassa terveyskeskuksessa ja teen sen lisäksi keikkaan vanhustenpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hanki sitten sellaisia töitä josta saat noita etuja. Tee asialle jotain. Ihan itse. Äläkä valita.
Olen yrittänyt hankkia, mutta te valittajat olette jo täyttäneet kaikki työpaikat.
Ap
Olisi aikaa, vaan ei halua. Mä tykkään liikkua itsekseni luonnossa, en missään saleilla tai ohjatuissa liikunnoissa.