Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nuoret naiset pidä mökkeilystä?

Vierailija
08.12.2025 |

Olen 36v parhaaseen tulodesiiliin kuuluva, akateemisesti koulutettu, pitkä, komea, mukava mies joka rakastaa mökkeillä. Vietän mm. kesälomat ja paljon pitkiä viikonloppuja Saimaan rantamökillä.

Huomaan, että tinderissä harva nainen listaa mökkeilyä kiinnostuksenkohteeksi, yleensä se kiinnostuslista ennemminkin viintä ja ulkomaan matkailua. En juuri kuluta alkoholia, liikunnasta kyllä pidän. Moni miespuolinen kaveri sanoo samaa, että heitä ei kiinnosta katella samoja lentokenttiä ja istua 12h kalliissa lentävässä pötkylässä vaan mökkeilisivät mieluusti vaikka koko ajan. Mistä tämä ero johtuu?

Kommentit (231)

Vierailija
141/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies sanoo itse itseään komeaksi. Komeuden arvoi aina toinen eikä ihminen itse. Sehän on makuasia.

Vierailija
142/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä, mitä nuoret naiset profiiliinsa kirjoittavat? Olet heidän hakukriteeriensä ulkopuolella joka tapauksessa, eivätkä he etsi noin vanhaa miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se mökkielämä on naisille samoja kotitöitä mitä kotona, mutta alkeellisissa oloissa. Miehillä on enemmän mukavaa puuhastelua kuten kalastusta, saunomista ja grillaamista.

Eli saunominen ja grillaaminen ei naisille käy :D Kauheita kotitöitä.

Saunominenhan mökkioloissa menee yleensä siten (varsinkin jos siellä ollaan porukassa) että naiset ja pikkulapset menevät saunaan ensin heti, kun se on lämmin. Hoitavat omat ja lasten peseytymiset. Sillä aikaa miehet istuvat mökin terassilla ja vetävät kaljaa. Kun naiset ja lapset tulevat saunasta, siirtyvät miehet saunaan loppuillaksi. Istuvat vuorotellen saunassa ja saunan terassilla ja vetävät kaljaa. Sillä aikaa naiset hoitavat lapsille vaatteet päälle ja valmistelevat iltapalan, jotta lapsille ja miehille o

Kaljasta/etanolista en noin perusteellisesti perusta, mutta yksinkertaisesta ruoasta kyllä.

Grillilihat kun ostaa valmiina pihveinä, niin KAIKKI nuo luettelemasi asiat voi jättää tekemättä kokonaan: ei pilkota mitään, ei tehdä vartaita, ei tehdä salaattia ja kertakäyttölautaset poltetaan syömisen jälkeen. Lisäkkeenä vaikka leipä, kunkin itse valikoimilla päällisillä.

Itse teet elämästäsi tarpeettoman monimutkaista täysin ilman mitään syytä. Vai onko marttyrointi se syy?

Jee. Pelkkää valmismarinoitua lihaa ilman mitään lisäkkeitä, lärpättäviltä paperilautasilta syöden.

Kruunaa kyllä sen mökkeilyn kurjuuden maksimoimisen. 

Vierailija
144/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily miehen kanssa on sitä, että minä tiskaan ahtaassa keittiössä ja siivoan koko porukan jälkiä sekä täytän, lämmitän ja pesen paljun. Toki pilkon kasvikset ja teen lisukkeet myös kaikille aterioille sekä katan ja siivoan pöydät. Haen ja kuivatan sateeseen unohtuneet pyyhkeet ja keräilen kalsarit ja tölkit terassilta. Toki myös huolehdin juomaveden, ruoan, tarvikkeiden ja kaikkien vaatteiden pakkaukset mennen tullen. Mies lämmittää saunan ja laittaa lihat grilliin.

Ja ei, mies ei ole tuollainen torvelo tavallisessa arjessa. Jotenkin vaan tuntuu kuvittelevan, että mökillä on sama palvelu kuin viiden tähden hotellissa ja kaikki vaan hoituu itsestään ja palataan kaikki kotiin ah, niin rentoutuneena. 

Vierailija
145/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mökki. On vesivessa, sauna ja suihku ja sähköt. Yksikään nainen ei ole mökilleni halunnut tulla 10 vuoden aikana kun olen mökin omistanut. No eipä haittaa viihdyn siellä yksinkin. Menen huomenna mökille taas ja lasken verkot mereen. Juhannuksena tutut naiset ei halua mökilleni, ovat mielummin kotona.

Niin, kotona on mukavampaa kuin mökillä. On omat tavarat ja ihmisten ilmoilla, jos sattuu jotain tarvimaan. Ikäni omakotitalossa asuneena ja puulämmitteistä saunaa lämmittäessä en koskaan ole ymmärränyt mökin viehätystä. Ainoa mitä kotona ei ole, on oma ranta. Ja kun en ikinä ui luonnonvedessä niin silläkään ei itseasiassa ole minulle mitään merkitystä. Lomalla olen joko kotona tai lähden reissuun. 

Vierailija
146/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se mökkielämä on naisille samoja kotitöitä mitä kotona, mutta alkeellisissa oloissa. Miehillä on enemmän mukavaa puuhastelua kuten kalastusta, saunomista ja grillaamista.

Eli saunominen ja grillaaminen ei naisille käy :D Kauheita kotitöitä.

Saunominenhan mökkioloissa menee yleensä siten (varsinkin jos siellä ollaan porukassa) että naiset ja pikkulapset menevät saunaan ensin heti, kun se on lämmin. Hoitavat omat ja lasten peseytymiset. Sillä aikaa miehet istuvat mökin terassilla ja vetävät kaljaa. Kun naiset ja lapset tulevat saunasta, siirtyvät miehet saunaan loppuillaksi. Istuvat vuorotellen saunassa ja saunan terassilla ja vetävät kaljaa. Sillä aikaa naiset hoitavat lapsille vaatteet päälle ja valmistelevat iltapalan, jotta lapsille ja miehille o

Kaljasta/etanolista en noin perusteellisesti perusta, mutta yksinkertaisesta ruoasta kyllä.

Grillilihat kun ostaa valmiina pihveinä, niin KAIKKI nuo luettelemasi asiat voi jättää tekemättä kokonaan: ei pilkota mitään, ei tehdä vartaita, ei tehdä salaattia ja kertakäyttölautaset poltetaan syömisen jälkeen. Lisäkkeenä vaikka leipä, kunkin itse valikoimilla päällisillä.

Itse teet elämästäsi tarpeettoman monimutkaista täysin ilman mitään syytä. Vai onko marttyrointi se syy?

Minkä hiton takia lähtisi jonkun mieliksi mökille syömään pahvilautasilta kuivaa lihan känttyä ja leipää, jos vaihtoehtoehtoisesti voi kotona valmistaa herkullisen ruoan salaatteineen ja lisukkeineen? 

Vierailija
147/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mökki. On vesivessa, sauna ja suihku ja sähköt. Yksikään nainen ei ole mökilleni halunnut tulla 10 vuoden aikana kun olen mökin omistanut. No eipä haittaa viihdyn siellä yksinkin. Menen huomenna mökille taas ja lasken verkot mereen. Juhannuksena tutut naiset ei halua mökilleni, ovat mielummin kotona.

Niin, kotona on mukavampaa kuin mökillä. On omat tavarat ja ihmisten ilmoilla, jos sattuu jotain tarvimaan. Ikäni omakotitalossa asuneena ja puulämmitteistä saunaa lämmittäessä en koskaan ole ymmärränyt mökin viehätystä. Ainoa mitä kotona ei ole, on oma ranta. Ja kun en ikinä ui luonnonvedessä niin silläkään ei itseasiassa ole minulle mitään merkitystä. Lomalla olen joko kotona tai lähden reissuun. 

Itsekin kun olen asunut lähes koko lapsuuden maalla + kesät vedettömällä kesämökillä, niin pidän kaupunkiasumista mitä rentouttavampana luksuksena. Kun on se tieto, minkälainen työleiriä se "rentouttava" mökkeily oikeasti on.

Kotimaan matkailusta kyllä pidän, nimittäin hyvässä hotellissa majoittuen.

Vierailija
148/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea tämä. Kertoo mitä miehet yleensä hakevat mökkeilyltä: konkreettista tekemistä, raatamista, saunomista jne.

---

Valtteri Lindholm rikastui Varustelekalla ja osti saaren Vielä pitää päästä eroon koko elämän mukana kulkeneesta vihasta

Lindholmin elämässä ohjenuorana on ollut hyvien puolella oleminen. Perseilyn sijaan rahalla kannattaa ostaa saari ja sahata siellä lankkuja

https://www.apu.fi/artikkelit/varustelekan-valtteri-lindholm-osti-saare…

Vierailija
149/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa. Miesten harrastukset on kunnollisia ja oikeita, naisten taas vääränlaisia ja turhia. 

Minun lähipiirissäni on mökkeilyyn monella eri tavalla suhtautuvia naisia. Yhdellä on oma mökkikin, sellainen perinteinen vedetön rantamökki. Viihtyy siellä viikonloput ja lomat. Toiset käyvät silloin tällöin vuokramökeillä. Itseäni ei mökkeily kiinnosta, paitsi jos mökki on oikeasti hyvällä paikalla ja maisemat kauniit ja sieltä löytyy kaikki mukavuudet mitä kotoakin, tiskikonetta myöten. Tällainen mökki jossain hyvällä paikalla olisi ihan kiva, voisin viettää silloin tällöin viikon siellä. Mikään alkeellinen pikkutönö jossain keskellä metsää mutaisen järven rannalla ei todellakaan kiinnosta. Olen eniten kaupunkilomien ystävä, tykkään suurkaupunkien vilinästä. 

Aika hyviä ja osuvia nuo kuvaukset noista mökkeilyn työnjaoista, noinhan ne yleensä menee. On se kumma kun ei naista kiinnosta tulla kantamaan kaivosta vettä ja käsin tiskaamaan astioita. Samalla mies juo saunassa kaljaa ja nainen yrittää tiskaamisen lomassa vahtia ettei lapset huku mökkirantaan. Oli tosi rentouttava loma, kun kaikkeen tekemiseen menee kolminkertaisesti aikaa ja energiaa. 

Vierailija
150/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ihana mies eikä ole kellekään kelvannut 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tätä itsekin mietin. Joku muu yhtälössä mättää kuin mökki.

Ja miksi naiset ei laita mökkeilyä kiinnostuksen kohteeksi? Koska kukaan nainen ei halua että se mies alkaa kertoa että mökki ois tyhjillään ensi viikonloppuna ja sinne voitaisiin mennä vaikka vähän saunomaan.

Vierailija
151/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset eivät pidä mökkeilystä kun siellähän ollaan ilman meikkiä ja irtoripset pitää ottaaa pois yötä myöten... kauhistus! Ja irtokynnet voi irrota tai katketa. 

Vierailija
152/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi naiset ei laita mökkeilyä kiinnostuksen kohteeksi? Koska kukaan nainen ei halua että se mies alkaa kertoa että mökki ois tyhjillään ensi viikonloppuna ja sinne voitaisiin mennä vaikka vähän saunomaan.

Mikäs vika mökkeilyssä ja saunomisessa on? 

Vierailija
153/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että nuoret  sosetta pitävät, osa ainakin mökkeilystä, tosin ei vanhan ukon kanssa. Itse olen 22 ja pidän raittiista ulkoilmasta ja mökkeilystä mieheni 23 kanssa.

Vierailija
154/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että nuoret naiset pitävät, osa ainakin mökkeilystä, tosin ei vanhan ukon kanssa. Itse olen 22 ja pidän raittiista ulkoilmasta ja mökkeilystä mieheni 23 kanssa.

Vierailija
155/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vika mökkeilyssä ja saunomisessa on? 

Ei varmaan mitään, jos sinä olet sarjamurhaaja ja etsit naisia vietäväksi metsän keskelle. Naisilla voi olla toinen tulokulma asiaan ensitreffien tapaamispaikkana.

Vierailija
156/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät, mutta eivät sinun kanssasi, ap.

Vierailija
157/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan siellä mökillä ei tarvi tehdä mitään, nin voin tulla kerran pari käymään.

Vierailija
158/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miehiä (mikäli noita milleniaalipoikia siksi voi kutsua), jotka eivät arvosta matkustamista. Minne kadonneet perinteiset ihanteet maailmaa nähneistä miehistä? Säälittävä tämä kolmekymppisten pullamössösukupolvi. Ei ole edes mitään vahvaa astetta taustalla tästä, vaan jälleen omaa laiskuutta pyritään selittelemään muiden viaksi. Tässä taas yksi vapaan kasvatuksen tutos..

t. M56

Vierailija
159/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas stereotypiat naisista ja miehistä rehottavat kuin nokkospuskat ulkohuoneen takana😅.  Oma suhtautuminen mökkeilyyn on varovaisen positiivinen. Kuljen paljon retkeilemässä ja lintuja kuvaamassa,  ja erähenkinen ihmisenä minun kai "kuuluisi" pitää mökkeilystä. Totuus kuitenkin on se, että samalla mökillä aikani tulee pitkäksi. On kivempaa vuokrata mökki eri puolilta Suomea ja tutustua uusiin seutuihin ja niiden linnustoon. Kuljen maastossa vaeltaen ja siirryn paikasta toiseen pyörällä/sähköpyörällä. Omat havaintoni naisen roolista mökeillä ovat sellaisia, ettei suoraan sanoen kiinnosta. En tykkää kokata, syön mieluummin eväslepiä kannon nokassa erämaassa. Ikiaikaiset sukupuoliroolit rehottavat erityisesti mökeillä. En myöskään dokaa, lipitä viinejä ja selaile verkkokauppoja mökillä. Kyllä on teillä pojat aika yksipuolinen kuva naisista! 

Vierailija
160/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä pitää! Samaten lähellä sijaisevilla sukulaistenkin mökeillä viihtyvät heidän nuoret aikuiset tyttärensä.