Eikö nuoret naiset pidä mökkeilystä?
Olen 36v parhaaseen tulodesiiliin kuuluva, akateemisesti koulutettu, pitkä, komea, mukava mies joka rakastaa mökkeillä. Vietän mm. kesälomat ja paljon pitkiä viikonloppuja Saimaan rantamökillä.
Huomaan, että tinderissä harva nainen listaa mökkeilyä kiinnostuksenkohteeksi, yleensä se kiinnostuslista ennemminkin viintä ja ulkomaan matkailua. En juuri kuluta alkoholia, liikunnasta kyllä pidän. Moni miespuolinen kaveri sanoo samaa, että heitä ei kiinnosta katella samoja lentokenttiä ja istua 12h kalliissa lentävässä pötkylässä vaan mökkeilisivät mieluusti vaikka koko ajan. Mistä tämä ero johtuu?
Kommentit (231)
Miehenä sanoisin, että sulla on väärä kohderyhmä. On paljon naisia jotka itseasiassa ihan asuvat mökeissä. Tosin Usein ilman miestä josta kokevat olevan lähinnä riesaa. :D
Ja muuten parhaaseen a ryhmään kuuluva mies ei kirjoita "viintä" edes läpällä. Sen verran ärsyttävä termi. Joten oletko fantasiamaailman tuote?
Avarra maailmaasi ja sulje tinder. Mökkeilijät eivät ole siellä kun eihän siellä metsässä mätsejä tuu.
Jos sä et ap ole naisille kelvannut tähänkään nennessä, heikolta näyttää. Ei toimi setelinipuilla löyhyttelykään. Se nimittäin kertoo misogyniastasi. Olet oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena vihasin mökkeilyä. Ei siellä ollut mitään tekemistä.
Minä kiinnostuin mökkeilystä vasta sitten, kun mökistä tuli oma. Sain tehdä sen omannäköiseksi, sain sisustettua nätiksi, sain kaadettua puita, jottei tarvinnut istua hyttysten keskellä yms. Ja kun se on oma, niin tietää, mitä sielläpitää tehdä. Olin silloin liki 50 v. Nykyään rakastan mökkeilyä.
Niin, sille deittinaiselle se apn mökki ei ole oma. Vaan ihan outo mökki missä kaikki on tottuneet pissaamaan metsään ettei huussia vaan joudu tyhjentämään tänä viikonloppuna, ja aamuksi saunan vesi on jo jäähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily on miesten hommaa. T. M55 (jonka vaimo ei suostu nykyisin enää olemaan mökillä yötä, vain ns päiväseltään käymään. Onneksi mökille on vain tunnin matka pihasta pihaan.)
Kiinnostavaa. Miksi yöpyminen mökillä on vaimollesi niin vaikeaa? Eikö olisi ihana herätä kesäaamuun luonnonhelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mökillä ei ole bideetä en sinne lähde.
🤣🤣 Joopa joo
T. Pastilliperseinen sika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella kyseenalaistan naisena myös tuon, että miksi mökki on saimaalla. Oletko savolainen? Savolainen mielenlaatu ei ole kovin kuumassa huudossa siinä, mitä naiset kumppaniltaan etsivät.
Naisilla on sisäinen vaisto edistää ja kehittää kulttuuria, ja itä-suomeen savolaisten keskelle vetäytyminen ei sellaiselta kuulosta. Puhumattakaan jos olet itse sellainen. Miksi muuten mainitset tulosi ja akateemisuutesi, onko näistä jotakin etua naiselle? Oletko provider ja/tai etsimässä vaimoa? Vai pelkästään mökkipanoja nuorista tsirbuloista?
Alapeukku savon dissaamisesta. Saimaa on ehdottomasti paras mökkijärvi. Savossa on myös yliopistoa ja oopperaa, vaikka se voi olla vaikea uskoa, jos et ole koskaan käynyt siellä. Muuten onnistut puhumaan ihan asiaa.
SAvo: rikollispersujen, salametsästäjien ja yli 50-vuotiaiden misogyyni-incelien tyyssija.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kyllä ja tututkin tykkää mökkeillä normaali järkisten miesten kanssa. Sinunlaisesi saa kyllä olla yksin loppuelämän.
Ei taida ap. olla kovin koulutettu, kun käyttää sanaa viintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily on miesten hommaa. T. M55 (jonka vaimo ei suostu nykyisin enää olemaan mökillä yötä, vain ns päiväseltään käymään. Onneksi mökille on vain tunnin matka pihasta pihaan.)
Kiinnostavaa. Miksi yöpyminen mökillä on vaimollesi niin vaikeaa? Eikö olisi ihana herätä kesäaamuun luonnonhelmassa.
Penis pystyssä, tymäkän hien haistessa karvaisissa kainaloissa, varmasti aivan ihanaa.
Naisena, juustoista mulkkua tyrkyttävän ääliömiehen seurassa heikoin hygieniamahdollisuuksin, painajaista.
Luonnon helman yhteen kirjoittava mies on niin juntti että päätä särkee.
Niin ihana mies eikä ole kellekään kelvannut 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tää aihe toimiii yllättävän hyvin. Vuodesta toiseen.
Mies mökillään sijoittelemassa busineksiinsä ja kartuttamassa varallisuutta, ja nainen vain poseeraa insta matkoillaan tuhlaten rahojaan.
Äh.. Aika kulunut setti vaikka miten vääntää.
1/5
Näin miehenä vastaan, vaikkei kysytä. Kavereilla on joillakin sellainen 60- luvulla rakennettu lautamökki. Omallakin perheelä oli, muistan kun sitä rakennettiin 60- luvun loppuvuosina. Oma on myyty ajat sitten.
Mutta nämä kavereitten mökit on yhä samassa iskussa kuin silloin 60 vuotta sitten. Ei mitään mukavuuksia. Enintäin sähkö vedetty tänä aikana. Koko mökki haisee niin vahvasti KY-viitoselta, että vaatteita saa tuulettaa monta päivää vierailun jälkeen. Ei mitään pesumahdollisuutta. Joko käyt meressä tai jos sauna on illalla lämmitetty, niin aamulla siellä on vielä tilkka haaleaa vettä. Minulla on veneessäkin yleellisempi vessa- pesutila, vaikkei sitä vierassatamassa edes käytetä.
40- luvulla syntyneet vielä mökkeilevät paljon. Olivat tottuneet alkeellisiin oloihin ja kaipaus kaupungista kotipitäjään oli kova. Siedettiin huonoa käytöstä ja uhraudutttiin tekemään kaikkea vaikka ei olisi haluttu. Maailma oli erilainen.
Kesälomaa on keskimäärin neljä viikkoa, joka menee nopeasti. Kesä on loppujen lopuksi lyhyt. Sitä haluaa tehdä muutakin kuin mökkeillä. Olen melkein viiskyt ja kokemusta äitini mökistä, puolison sukumökistä ja siirtolapuutarha mökistä. Paras mökki olisi pienessä kaupungissa tai kunnassa lähellä taajamaa, mutta kuitenkin isoon kaupunkiin alle tunnin matka kotoa.
Haasteita mökeillä on liikaa. Meno ja tulo siivous, pajon kuluja, puu voi kaatua sähkölinjan päälle (näin on käynyt), myrskytuhot, punkit, ei hetken rauhaa hyttysistä, alkeelliset peseytymis mahdollisuudet, hullut naapurit ja tapaturmat kaukana kaikesta jne
Mielummin käyn kahviloissa, teen pyöräretkiä, taidenäyttelyt ja tapahtumat, lemmikin kanssa puuhastelua ja retkeilyä, staycation eli lähimatkailua ja isoissa kaupungeissa on ohjelmaa vaikka kuinka. Voi mennä päiväretkelle luontoon ja illaksi kodin mukavuuksiin.
Ehkä ne mökkeilevät nuoret naiset ei ole tindessä. Ei kaikki etsi kumppania treffipalvelun kautta.
Vierailija kirjoitti:
En ole nuori, mutta arvelen, että urheilulliset nuoret naiset tykkäävät mökkeillä. Jos katsoo Tinderistä se meikatuimman naisen niin hän ei varmaan tykkää saunoa, kun muoviripset irtoavat. Sitten ne pitkät akryylikynnet ovat hankalat huussissa ja mustikkametsässä.
Joku esim suunnistaja, hevosnainen, maatalouslomittaja jne voi olla parempi kuin sellainen joka näyttää supermallilta.
Kannattaa pitää järki päässä, kun kuvia selailee.
Olen urheilullinen nuori nainen. En todellakaan mene johonkin mökille vaan vaellukselle tai melontareissulle teltan kanssa. Haluan myös, että mies suosii leiriytymistä mökin sijaan. En todellakaan taho kököttää samalla rantaviivalla joka kesä.
Vierailija kirjoitti:
36-vuotias nainen ei ole nuori!
37-vuotias mies on vielä vähemmän nuori. Päässä jotain vikaa, jos ei ole tuohon ikään mennessä naista löytynyt ja kuvittelee löytävänsä vielä jonkun parikymppisen nuoren naisen. Se juna meni ohitse jo omassa nuoruudessa.
Mökkeilin vanhempien kanssa kaiket kesät lapsuudessa. Mutta vanhempien erottua ja mökin mentyä siinä vaiheessa myyntiin, aikuisiällä ei ole muuta kuin vuokramökkejä ollut käytössä silloin tällöin. Jossain vaiheessa haaveilin omasta mökistä, mutta sitten tajusin ettei se ole vaihtelunhaluiselle luonteelleni sopiva valinta, lisäksi minulla tai miehelläni ei ole remontointitaitoja joten mökistä huolehtiminen olisi liian kallista ja meidät yhteen paikkaan sitovaa. Mielummin matkustelen eri paikoissa ja vuokraan mökkejä. Jossain vaiheessa ostan todennäköisesti retkeilyauton jolla voi päästä vesistöjen ääreen ja aina uusiin maisemiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin puolisoa etsimässä, niin kriteerinä nimenomaan olisi se, että hän ei halua mökkeillä.
Sama. Yhden kerran olen mennyt vipuun, kun puhuttiin "rentouttavasta viikonlopusta mökillä".
Eli työnjako oli, että minä laitan ruokaa vedettömässä ja sähköttömässä mökissä, ja toki tiskaan. Toinen lämmittäisi sillä aikaa saunan.
Eli suomeksi, toinen iski tulet pesään, ja istuskeli sitten saunan terassilla selaamassa puhelinta. Välillä kävi lisäämässä klapia.
Toiste en mökkiviikonlopuille lähde. Ellei puhuta melkoisesta luksushuvilasta.
Minulla on mökki. On vesivessa, sauna ja suihku ja sähköt. Yksikään nainen ei ole mökilleni halunnut tulla 10 vuoden aikana kun olen mökin omistanut. No eipä haittaa viihdyn siellä yksinkin. Menen huomenna mökille taas ja lasken verkot mereen. Juhannuksena tutut naiset ei halua mökilleni, ovat mielummin kotona.
Fyysisesti nuorempi kuin samanikäinen mies. Viittaan JYU:n gerontologian kaitoksen tutkimukseen.
Ap on taas näitä tähdemiehiä, jotka on 20 vuotta myöhässä. Siinä ei tulodesiilillä ole mitään väliä kun korvien välissä asuu miesvauva.