Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nuoret naiset pidä mökkeilystä?

Vierailija
08.12.2025 |

Olen 36v parhaaseen tulodesiiliin kuuluva, akateemisesti koulutettu, pitkä, komea, mukava mies joka rakastaa mökkeillä. Vietän mm. kesälomat ja paljon pitkiä viikonloppuja Saimaan rantamökillä.

Huomaan, että tinderissä harva nainen listaa mökkeilyä kiinnostuksenkohteeksi, yleensä se kiinnostuslista ennemminkin viintä ja ulkomaan matkailua. En juuri kuluta alkoholia, liikunnasta kyllä pidän. Moni miespuolinen kaveri sanoo samaa, että heitä ei kiinnosta katella samoja lentokenttiä ja istua 12h kalliissa lentävässä pötkylässä vaan mökkeilisivät mieluusti vaikka koko ajan. Mistä tämä ero johtuu?

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan välitä mökkeilystä. Koska mökit on aina sellaisia orjaleirejä, et saa vain olla. Joskus vuokraillaan airbnb:stä mökkiä, mutta ei viikkoa pidempään. Sielläkin joutuu siivoamaan ja laittamaan omat lakanat. Helpommalla kotona pääsee. En halua ahdistua missään mökillä keskellä ei mitään. Kivempi nähdä muita maita. 

T. 36 v muija

Kuule, ne lakanat kannattaa vaihtaa kotona useammin, kuin kerran vuoteen...

Vierailija
62/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yhdistän mökkeilyn vahvasti keski-ikään. Me ostettiin miehen kanssa se Saimaan rantamökki kun alettiin lähestyä viittäkymppiä. Nuorempina mekin reissattiin maailmalla, niin kahdestaan kuin lasten kanssa. Aikansa kutakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika onkin juuri siinä että sinäkin asetat mökkeilyn ja matkustelun vastakkain. Se kuulostaa mustavalkoiselta ja jämähtäneeltä. Itse rakastan mökkeilyä mutta se ei ole millään tavalla pois siitä että välillä on myös kiva lähteä jonnekin muualle.

Ehkäpä naiset ovat huomanneet että mökkeilystä innostuneet miehet ovat vähän liikaakin innostuneet olemaan vain siellä ja jämähtävät vain siihen. Ja naisia tämä ei kiehdo vaikka sinällään ei olisi mitään mökkeilyä vastaan.

Vierailija
64/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat nauttia elämästä, naiset haluavat lyödä toisten naisten somekuvat omillaan.

Ehkä se mökkeily ei ole naiselle nautintoa.

Ei se ainakaan minulle ole koskaan ollut mitään nautintoa. Se on ollut raskasta työtä, ötököitä, märässä metsässä rämpimistä, heikkoja peseytymismahdollisuuksia...

Se on ollut pelkästään selviytymistä.

Sehän on juuri nautintoa kun kaikki ei ole yhtä pehmeää hedonistista olemista.

Ulkovessa ja kuukautiset, siitä on hedonismi kaukana.

Voi sitä pimppaa pestä kuule ihan järvessä.

Ei voi, kun sieltä iskee

Enemmän olisin huolissani tulehdusriskistä, eikä järvivesi ole läheskään aina mitään puhdasta vaan bakteereja täynnä. Sinileväisen veden jälkeen pitäisi ainakin päästä kyllä puhtaaseen suihkuun eikä tuota saa edes kiukaalle heittää.

Vierailija
65/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain oopperassa ja juon kallista shampanjaa. t. hieno nainen

Vierailija
66/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saunominenhan mökkioloissa menee yleensä siten (varsinkin jos siellä ollaan porukassa) että naiset ja pikkulapset menevät saunaan ensin heti, kun se on lämmin. Hoitavat omat ja lasten peseytymiset. Sillä aikaa miehet istuvat mökin terassilla ja vetävät kaljaa. Kun naiset ja lapset tulevat saunasta, siirtyvät miehet saunaan loppuillaksi. Istuvat vuorotellen saunassa ja saunan terassilla ja vetävät kaljaa. Sillä aikaa naiset hoitavat lapsille vaatteet päälle ja valmistelevat iltapalan, jotta lapsille ja miehille on sitten syötävää."

Varmaan monilla näin. En ollut edes aikoihin ajatellut että se menee monille näin koska meillä menee aika lailla toisin päin. Meillä miehet menevät aina ensin saunaan ja heitä aletaan sitten jo jonkin ajan päästä hätistellä sieltä pois laittamaan ruokaa ja että naiset pääsevät saunaan. Miehet sitten huutelevat naisia syömään kun ruoka on valmista.

Vierailija
67/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mökistä. Askeettisella ulkohuussimökillä jaksan olla ehkä pari päivää. Paremmin varustellulla jaksan olla pidempään. Mökillä haluan tehdä vain kivoja juttuja. En tykkää siitä että tavalliset arjen toiminnot vaatii ylimääräistä työtä. 

Vierailija
68/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on geneettisesti lähempänä apinaa kuin nainen. Siitä. Apinan kanssa metsään meneminen on aika höpsö ajatus noin keskimäärin naiselle, joka välittää yhteiskunnasta ja mahdollisesti myös asemastaan yhteisöissä. 

Vierailija
69/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa elää näin niin se on ihan ok. Ei siitä ketään voi syyttää, ettei halua oleilla karvaisen röllin kanssa metsässä.

Vierailija
70/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydneyssä yksityiskoneella. 

terv. toinen hieno nainen

Vierailija
71/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat nauttia elämästä, naiset haluavat lyödä toisten naisten somekuvat omillaan.

Kyllä minä haluan elämästäni nauttia. 

Siihen nauttimiseen kuuluu mm. se, että haluan hanasta tulevan juoksevaa vettä (myös kuumaa), "vapaa-aika" ei ole rikkaruohojen kitkemistä tai muuta työleiriä, enkä halua käydä jossain ulkohuussissa. Pahimmillaan vielä sähköjäkään ei ole, niin ei kiitos.

Viimeksi olin yhden yön mökillä liki kolme vuotta sitten, ja se kokemus riittää taas vuosikymmeneksi.

Vierailija
72/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mökistä. Lähtökohtaisesti en ole koskaan ollut mökki-ihminen, koska vihaan itikoita, käärmeitä, hämähäkkejä ja muita tyypillisiä mökkieliöitä. En pidä huusseista, enkä halua tiskata järvivedessä enkä ylipäätään ymmärrä, miksi mukavista oloista pitää lähteä lomalle kurjempiin oloihin. En ui järvessä, enkä meressä koskaan. En ota aurinkoakaan. Sieluni lepää paremmin viiden tähden hotellissa kaikilla mukavuuksilla kuin mökillä itikoiden keskellä.

Vierailija
73/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella kyseenalaistan naisena myös tuon, että miksi mökki on saimaalla. Oletko savolainen? Savolainen mielenlaatu ei ole kovin kuumassa huudossa siinä, mitä naiset kumppaniltaan etsivät.

Naisilla on sisäinen vaisto edistää ja kehittää kulttuuria, ja itä-suomeen savolaisten keskelle vetäytyminen ei sellaiselta kuulosta. Puhumattakaan jos olet itse sellainen. Miksi muuten mainitset tulosi ja akateemisuutesi, onko näistä jotakin etua naiselle? Oletko provider ja/tai etsimässä vaimoa? Vai pelkästään mökkipanoja nuorista tsirbuloista?

Vierailija
74/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä toisiksi alimpaan desiiliin kuuluva, keskitasoisesti kouluttautunut samanikäinen perunalta näyttävä nainen, joka rakastaa mökkeillä ja ulkomaanmatkailee vain harvoin. Oltaisko hyvä match? 

Vierailija
75/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se mökkielämä on naisille samoja kotitöitä mitä kotona, mutta alkeellisissa oloissa. Miehillä on enemmän mukavaa puuhastelua kuten kalastusta, saunomista ja grillaamista.

Aamen. 

Vierailija
76/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä nuoria naisia katselet, jos olet 36-vuotias. Et mainitse lapsista mitään eli joko olet eronnut viikonloppuisä tms. tai sitten olet sinkkuillut (joko omasta tahdosta tai et ole kelvannut kellekään) koko ikäsi.

Mökkeilystä sen verran, että sitäkin on monenlaista. Toinen viihtyy työleirillä ja toisessa ääripäässä on huvilatyyppinen loma-asunto. Tulodesiilistäsi (tämä nauratti) päätellen sinulla tulisi olla korkeatasoinen mökki mukavuuksilla.

Sää on se syy, miksi minä matkustan enkä mökkeile. Jos Suomessa olisi lämmintä ympäri vuoden, niin olisin vaan mökillä omassa rauhassa. Ilman miestä, tosin.

Vierailija
77/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työleiri alkeellisissa oloissa on tosiaan jo mainittu.

Mutta lisäksi mulle on vastenmielinen ajatus, että kumppanilla olisi joku sellainen harrastus tai elämäntapa, joka määrittelisi munkin vapaa-ajan mikäli erehtyisin seurustelemaan. Oli se sitten mosaiikkityöt tai mummon omaishoitajuus, moottoripyöräily tai mökkeily. Jos yhteistä aikaa ei löydy tai se on vietettävä vain miehen määrittelemällä tavalla, niin ei kiitos.

Vierailija
78/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mökkeily ei ole naiselle nautintoa.

Ei se ainakaan minulle ole koskaan ollut mitään nautintoa. Se on ollut raskasta työtä, ötököitä, märässä metsässä rämpimistä, heikkoja peseytymismahdollisuuksia...

Se on ollut pelkästään selviytymistä.

Sehän on juuri nautintoa kun kaikki ei ole yhtä pehmeää hedonistista olemista.

Niin, ja nautinnosta tulisi täydellinen kun saisit sinne mökille naisen laittamaan ruokaa ja siivoamaan sun jälkiä. Silloin saisit keskittyä nauttimaan kaikista kivoista puuhasteluista ilman ikäviä velvollisuuksia. Niinhän se perinteisesti menee.

Se on varmasti kiva juoda kaljaa t

Juuri tämä. Korona-aikana mies alkoi haaveilla, että hankittaisiin mökki. Meillä on omakotitalo ja iso piha, missä on jo nyt hommaa enemmän kuin ehtii tehdä saati, että olisi vielä mökki, missä saisi tehdä samat asiat, mutta kurjemmissa olosuhteissa. Sanoin, että hanki vaan - minä tulen sinne tasan kaksi kertaa: silloin, kun se ostetaan ja silloin kun se myydään.

Vierailija
79/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies sanoo olevansa komea se on minulle punainen lippu. Miehessä kiinnostaa onko hän luotettava ja kunnollinen ja onko myös minun hyvinvointi hänelle yhtä tärkeää kuin oma. Ja huom en tarkoita mitään toksisia provider- kuvioita. Meillä molemmat maksaa omat kulunsa ja yhteiset kulut tasataan nettotulojen suhteessa. 

Vierailija
80/231 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yhdistän mökkeilyn vahvasti keski-ikään. Me ostettiin miehen kanssa se Saimaan rantamökki kun alettiin lähestyä viittäkymppiä. Nuorempina mekin reissattiin maailmalla, niin kahdestaan kuin lasten kanssa. Aikansa kutakin. 

Ei minua 50+ kyllä kiinnosta mökkeily lainkaan ja vielä vähemmän miestä. Niillä ei ole mitään tekemistä, ei kulu aika.