Kuinka kaunis naisen pitää olla 50+ ikäisenä, että voi itse valkata haluamansa miehen?
Kysymys kiinnostaa, kun olen seurannut sinkkuystävän elämää. Seksiä saa helposti, mutta entäs parisuhde?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulkonäkö nyt ensimmäisenä kriteerinä ole, mutta koska nimenomaan kysyttiin sitä, niin vastaan ulkoisen nuorekkuuden olevan tärkeää. Jos on ihan mummoutunut jo viisikymppisenä, niin ei oikein iske. Semmoinen jota luullaan usein esim. 3-5 vuotta ikäistään nuoremmaksi on hyvä.
M52
Mitä tuo "mummoutunut" tarkoittaa? Monesti noin sanotaan, mutta minulle se ei aukea. Entisajan nummot kulki hieman kumarassa, harmaat hiukset (nutturalla), vanhanaikaiset "näkymättömät" vaatteet, harrastuksena ehkä virkkaaminen ja martat. Nykyisin en tunne yhtään tuollaista ihmistä, edes 70+ ikäiset sukulaiseni eivät ole tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä naisten markkinat on jo menneet. Seksiä kyllä saa vaikka nuoremmilta mut parisuhde, varsinkin hyvän miehen kanssa on sit eri asia. Onneksi monet naiset tuossa iässä sinkkuna ollessaan ei enää miestä haluakaan.
Minkä ikäinen olet itse? Oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi vain valkata. Niistä halutuimmista 50-vuotiaista miehistä on kiinnostuneet myös osa 30+ naisista.
Esim. Vilma Peltosen (35) uusi mies on Ville Kopra (48).
Puhutaan nyt yli viisikymppisistä, ei alle viisikymppisistä. Elämänvaihe lapsiperheenä on toisenlainen kuin vanhempana, kun lapset eivät enää asu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksessä oli "valkata haluamansa miehen". Siihen riittää, että on tasoa Jennifer Lopez tai Elisabeth Hurley. Mäkin lähtisin heti mukaan, jos jompikumpi kysyis.
Hyvä kun annoit esimerkkejä. Niitä on helppo ottaa julkkiksista. Onhan kauniita naisia paljon ihan tavallisissa naisissa, siis vanhempia, voin heti luetella omasta ystäväpiiristä yhtä kauniita useammankin kuin nuo kaksi julkkista.
On jotenkin liikkistä, kun täällä usein kehutaan ja ihailllaan joitain julkkisnaisia, jotka ovat omaan silmääni hyvinkin tavallisen näköisiä ja oloisia vanhempia naisia. Ulkonäkökriteerit eivät sitten kuitenkaan ole niin kamalan korkealla.
Pitää muistaa, että julkisuudessa olevat kauniit naiset ovat "virallisesti" kauniita. Tämä on miehille tärkeää. Jos joku on valittu joskus vaikka Miss Suomeksi, hän on aina miehen silmissä missi vaikka ulkonäkö muuttuisi kovastikin.
Laumaeläiminä miehet arvostavat hierarkiaa ja arvonimiä. On tärkeää, että muut arvostavat tai ovat arvostaneet naisen ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksessä oli "valkata haluamansa miehen". Siihen riittää, että on tasoa Jennifer Lopez tai Elisabeth Hurley. Mäkin lähtisin heti mukaan, jos jompikumpi kysyis.
Eikä edes ne voi. Onhan niitä vaikka ja kuinka superkauniita, nuoriakin, julkkiksia, jotka on ihastuneet saavuttamattomaan, esim. varattuun tai sellaiseen joka ei muuten ole hänestä kiinnostunut.
Ihan jo otsikossa mennään asian ytimestä ihan metsään. Pelkkä ulkonäkö ei ole parisuhdemarkkinoilla se merkittävin asia +50 -vuotiaana tai nuorempanakaan. Yleisellä tasolla sanoisin, että itsestään huolehtiva, huumorintajuinen, fiksu ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen miellyttää missä ikäluokassa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on typerä. Suhde on aina kahden kauppa. Kukaan nainen ei voi valkata ketä tahansa miestä, missään iässä. Eikä mies naista.
Se on totta, vähän provoilua otsikossa, koska muuten kukaan ei avaa ketjua.
Mutta on siinä eroa minkä verran voi valkata. Olen itse aina saanut sen miehen, jonka haluan, siisi nuorena.
Oliko niillä miehillä silloin tarjolla käytännössä rajaton määrä kauniita naisia yhden swaippauksen päässä?
Nykypäivän halutuimmilla miehillä on.
Mun piireissäni ei ole kovin tavallista käyttää deittiäppejä. Ja nuo parit, jotka ovat syntyneet, ovat olleet pitkäikäisiä. Ehkä nuoremmilla ihmisillä pariutuminen on mennyt swaippailuksi ja ajatellaan, että se on hienoa. Ketjun aihe on kuitenkin yli viisikymppiset. Missään minun tuntemassani maailmassa ei nähdä sitä hienona, että kumppanit vaihtuvat vähän väliä. Se on vain palstalla esiintyvää ihailua tällaisia oletettuja miehiä kohtaan. Itse asiassa miesten kohdalla asenteet ovat kovempia kuin naisten kohdalla eli naisten useita liittoja katsotaan suopeammin kuin miesten vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi vain valkata. Niistä halutuimmista 50-vuotiaista miehistä on kiinnostuneet myös osa 30+ naisista.
Ei näiden julkisuudenhenkilöiden paritumisista voi vetää johtopäätöksiä naapurin Tiinan ja Antin suhteisiin.
Onhan Jasmine Pajarikin itseään vanhemman miehen kanssa. Ja Jenni Haukio. Jenniä kyllä arvostan tosi korkealle, ja Jasmine on herttainen. Entä Emmanuel Macron ja vanhempi vaimonsa.. Madonnan kumppanit..
Naapurin hieman vatsakas raksamies Antti ei ehkä ole kovin kuumaa kamaa lapsensa ikäisten naisten silmissä. Eikä datanomi-Jussi, joka on ollut vain pätkätöissä Nokian romahduksen jälkeen.
Sen sijaan Katri Helena on upea, ja Tommi todella symppis. Ikäerosta huolimatta vaikuttavat hyvin tasavertaiselta pariskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö löydy täyspäistä 50+ miestä vastaamaan? Mitä tasoa pitää suurin piirtein olla sinulle?
En ala väittämään että olisin (ainakaan monen mielestä) täyspäinen, mutta ei siihen naisen mahdollisuuteen mielensä mukaan 'valkata' mies itsellensä ainakaan se 'kauneuden' ns. taso millään muotoa edes lähtökohtaisesti mitenkään ratkaiseva ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun annoit esimerkkejä. Niitä on helppo ottaa julkkiksista. Onhan kauniita naisia paljon ihan tavallisissa naisissa, siis vanhempia, voin heti luetella omasta ystäväpiiristä yhtä kauniita useammankin kuin nuo kaksi julkkista.
On jotenkin liikkistä, kun täällä usein kehutaan ja ihailllaan joitain julkkisnaisia, jotka ovat omaan silmääni hyvinkin tavallisen näköisiä ja oloisia vanhempia naisia. Ulkonäkökriteerit eivät sitten kuitenkaan ole niin kamalan korkealla.
------------------
Kirjoitin, että noiden tasolla. Julkkiksia on hyvä käyttää esimerkkinä, kun yllättäen ihmiset tietävät mistä puhutaan. Jos sanon Maire Pihtiputaalta, niin ei se oikein lukijalle aukea. Jos sun ystäväpiirissä on useita ulkonäöksellisesti noiden mainittujen tasolla olevia 50+ naisia , niin varmasti hekin saavat useimmat miehet halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuorempiakin miehiä kiinnostaa jos eivät ole enää lapsia hankkimassa 😉
Niin, seksiin...
No, on minulla enemmän kavereita, jotka ovat vanhempina pariutuneet heti uudelleen kuin niitä, jotka eivät ole (vain kaksi). Mietin vain mistä kaikesta se on kiinni. Onko niin, että tosiasiassa ulkonäkö ratkaisee.
No ehkä typeryksillä ulkonäkö tosiasiassa ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan nyt yli viisikymppisistä, ei alle viisikymppisistä. Elämänvaihe lapsiperheenä on toisenlainen kuin vanhempana, kun lapset eivät enää asu kotona.
Tämä! 50+ naisena omat lapset ovat jo muuttaneet omilleen, mutta deittimarkkinoilla on todella paljon ikäisiäni miehiä joilla on vielä alakoululaisia lapsia. En enää jaksa lapsiarkea, edes teiniarkea.
Näytän vielä toistaiseksi ikäistäni nuoremmalta ja kiinnostuneita miehiä ilmaantuu aina silloin tällöin, vaikka en itse etsi enkä ota uutta miestä. Miehille tuntuu riittävän ulkonäkö. Tuskin minulla olisi muuten mitään oleellista yhteistä näiden kiinnostuneiden miesten kanssa.
No jos jotain konkretiaa ap on hakemassa, esim. viisikymppisen naisen ollessa kauneudeltaan tasoa edesmennyt Maria Jungner tai Pauliina Laitinen, saa nainen omasta ikäluokastaan ja sosioekonomisesta asemastaan käytännössä luultavasti valita kenet tahansa sinkkumiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että julkisuudessa olevat kauniit naiset ovat "virallisesti" kauniita. Tämä on miehille tärkeää. Jos joku on valittu joskus vaikka Miss Suomeksi
-------------
Tai sitten niin päin, että "virallisesti" kauniiksi julistettu nainen noudattaa yleisiä ulkonäköihanteita ja siksi hänet on valittu vaikkapa missiksi tai elokuvatähdeksi. Vaikka tätä kuinka koittaisi kääntää taas väärinpäin. "miehet on laumaeläimiä" tms, niin tosiasia on, että miehet ovat kauniiden naisten asiantuntijoita. On vähän kuin sisäänrakennettu ominaisuus. Vaikka sun mielestä kuinka sun keveri on kauniimpi kuin J.Lo, niin ei se sitten kuitenkaan oikesti ole. Jos olis, niin se olisi elokuvatähti tai malli. Olisi löydetty moneen kertaan.
Ei kukaan voi valkata haluamaansa, miehillä on ihan oma tahto. Juuri se, jonka haluaisit, ei välttämättä valitse naista kauneuden perusteella.
Ei kannata kuunnella näitä, jotka väittää, että mukamas vain miehet on kiinnostuneita huomattavasti nuoremmista naisista. Juu, on tietty ryhmä miehiä jotka tätä tekee (ja tiedoksi kaikille, heitä kannattaa vältellä kuolemaan asti), mutta on myös paljon miehiä, jotka etsii aidosti parisuhdetta eikä jotain nuorempaa, jota saavat manipuloida.
Itse löysin 44v iässä miehen, joka on 6 vuotta nuorempi. En siis mitenkään yrittänyt saada nuorempaa. Itseasiassa mun ikähaitari on aina ollut 5 vuoden sisällä, eli yli tai ali. Päätin kuitenkin antaa mahdollisuuden tälle miehelle, koska oikeasti vaikutti hyvältä tapaukselta. Nyt ollaan yhdessä oltu 4 vuotta.
Kyllähän minuakin yritti niin kovasti ne melkein 60 ikäset miehet saada, mutta ei kiitos. Myös kun olin 30, niin kovasti yritti viisikymppiset. Onhan niitä yrittäjiä aina, mutta mitä itse olen nähnyt, elämä heidän kanssa ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö löydy täyspäistä 50+ miestä vastaamaan? Mitä tasoa pitää suurin piirtein olla sinulle?
Kauneus ei riitä ja 50+ ei voi sillä saralla enää kilpaillakaan.
Pitäisi olla erittäin korkeaa tasoa positiivisuudessa, aktiivisuudessa, mielenterveydessä ja mielenkiintoisuudessa. Käytännössä tällaisia ei tule vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se parisuhde vaatii muuta kuin kauneutta?
Kyllä mutta ilman parisuhdetta, ei saa ikinä alkamaan kovin laadukasta parisuhdetta.
Voivat katsella, mutta pariutuvat aikalailla ikäisensä kanssa.