Ei tässä ole mitään järkeä, että taksit on pilattu niin, että niihin ei enää uskalla mennä
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nämä takseja pelkäävät ihmiset uskaltavat tehdä yhtään mitään muutakaan. Mikä mielenterveyden häiriö tämä on? Eivät varmaan koskaan matkusta edes ulkomaille kun pelottaa niin kamalasti. Ja olen kaiken lisäksi melko rohkeasti pukeutuva nuori nainen, eikä yhtään huonoa kokemusta ole.
Eli jos sinulla ei ole huonoa kokemusta, niin ei voi olla kenelläkään muullakaan? Ehkä kannattaisi seurata edes vähän uutisointia.
Jos sinulla on huonoja kokemuksia, ei kaikilla muilla ole. On itsellänikin osunut kuljettaja joka ei osannut ajaa navigaattorin ohjeen mukaan. Mutta ei voi yleistää, ettei kukaan osaisi...
Nyt kannattaisi naisten iskeä markkinarakoon ja alkaa ajamaan taksia.
- turkulainen naistaksi
Vierailija kirjoitti:
Taas hysteeriset ihmiset peloissaan. Hohhoijaa. Uber ja Bolt ovat oikein turvallisia vaihtoehtoja, kun kuskilta loppuu hommat nopeasti huonojen arvostelujen takia. En todellakaan kulkisi jollain perinteisellä taksilla jo hinnan takia. Melkein joka viikonloppu ja joskus arkisinkin kuljen Uberilla/Boltilla useamman vuoden ajan eikä yhtään huonoa kokemusta.
Tiedostathan kuitenkin, että:
halpa kyytihinta -> tuloilla ei voi Suomessa elää mitenkään -> valtio maksaa tukia kuljettajalle -> kyseessä on välillinen yritystuki -> SINÄ ITSE maksat ne yritystuet
Kunhan varmistan.
Itse en ennenkään ajanut taksilla kuin harvoin, syystä että hinta on aika korkea. Nykyään en uskalla, paitsi jos porukalla matkaisi. Mieheni käyttää Boltia säännöllisesti ihan yksinkin matkatessa ja naurettavan halpaahan se on. Hänen ei kuitenkaan tarvitse pelätä sitä, että kuski viehättyisi kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin halpoja takseja. Nyt niitä on.
Itse en ajaisi ikinä taksilla jollei se kuulu luottofirmaan. Maksan ekstraa turvallisuudesta. Lapsille maksan kalliimman taksin jos tarvis.
Kuka halusi? En minä ainakaan. Jos halpaa haluaa voi mennä bussilla. Taksissa on kyse laadusta (=kalliimpi hinta).
Suomalainen taksi oli ennen uudistusta maailman paras: autoina laadukkaat premiumit ja kuskeina siististi pukeutuneet, kohteliaat ja osaavat ammattilaiset. Siitä maksaa ilomielin.
Ennen 2018 taksiuudistusta taksilupaan kuului päivystysvelvollisuus. Tämä kattoi koko Suomen. Yleensä taksin siis sai jopa jossain random Rautavaaralla tiistaina aamuyöstä.
Nyt ei ole pienintäkään toivoa saada autoa tällä tavoin. Kannattamattomina aikoina ja edes hieman maaseudun puolella olet ilman kyytiä 100% aina. Jopa siellä Nurmijärvellä.
Katson tarkkaan jonon ja valitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin halpoja takseja. Nyt niitä on.
Itse en ajaisi ikinä taksilla jollei se kuulu luottofirmaan. Maksan ekstraa turvallisuudesta. Lapsille maksan kalliimman taksin jos tarvis.
Kuka halusi? En minä ainakaan. Jos halpaa haluaa voi mennä bussilla. Taksissa on kyse laadusta (=kalliimpi hinta).
Suomalainen taksi oli ennen uudistusta maailman paras: autoina laadukkaat premiumit ja kuskeina siististi pukeutuneet, kohteliaat ja osaavat ammattilaiset. Siitä maksaa ilomielin.
Ennen 2018 taksiuudistusta taksilupaan kuului päivystysvelvollisuus. Tämä kattoi koko Suomen. Yleensä taksin siis sai jopa jossain random Rautavaaralla tiistaina aamuyöstä.
Nyt ei ole pienintäkään toivoa saada autoa tällä tavoin. Kannattamattomina aikoina ja edes hieman maaseudun puolella olet il
Höpö höpö. Aina saa kyydin kun tarvitsee. Ainakin kun sopii jonkun autoilijan kanssa etukäteen. Kelataksin tai vpl-/shltaksin saamisessa voi hetki kestää, jos ei ole tilannut etukäteen.
Jos uutisissa uutisoitaisiin esimerkiksi siitä, että sun käyttämässä kaupassa on ollut myynnissä käyttökelvotonta ruoka-ainetta, mutta tiedät, ettet ole ostanut sitä, niin vaihdatko kauppaa? Tuskin, koska tiedät, ettet käytä sitä. Sama juttu taksien kanssa, voi käyttää vain sellaista, jonka tietää turvalliseksi.