Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat naiset! Miten selviätte juhlapyhistä herkutteluineen?

Vierailija
07.12.2025 |

Esim. mitä/miten syötte jouluna? Laihduttaja etsii inspiraatiota tulevaisuuden elämään.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään muutakin sisältöä kuin syöminen. Tunteita pitää oppia käsittelemään ilman mässyttämistä.

Pätkäpaasto, lisäksi hiilarien minimointi, niin ei painoa oikein meinaa kertyä. Lisäksi pitkiä kävelylenkkejä. Jos nyt paino  kilon nousee, niin se lähtee alle viikossa joulun jälkeen, kun palaa normaaliin.

Vierailija
22/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain aattona isomman aterian mutt silloinkin niin että vain kevyt aamupala tyyliin hedelmä eikä muuta. Joulupäivänä pienet annokset jouluruokaa. Meillä ei ole makeita leivonnaisia ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen normaalisti joulun pyhien aikana, mikä auttaa. Syön aattona ja joulupäivänä mitä haluan, ja niin paljon kuin haluan, mutta usein olen siinä joulun välipäivinä sitten pitänyt päivän tai kahden paaston (paastoan säännöllisesti aina muutaman kuukauden välein siis muutenkin). 

Vierailija
24/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tietysti herkuttelen juhlakaudella! Kaikkea mitä on käsillä ainakin maistelen!

Itselläni hoikkuus on ainakin vailla omia ansioita! Olen luonnostaan aktiivinen, enkä pysty vetämään isoja määriä herkkuja yms. Tykkään luonnostaan suht. terveellisestä ruoasta, toki aivan vähän epätetveelkustäkin pitää olla. Herkuttelen ihan arjessa varmaan joka päivä. 

Vierailija
25/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ikinä kovin isoja määriä, en siis edes sitä jouluruokaa. Tuleehan sitä syötyä esim torttuja ja suklaata, mutta ei niitäkään kovin paljon jaksa syödä. Olen myös tosi aktiivinen.  

Vierailija
26/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se viikonkin lupa itselleen mässäillä vaikuttaa armotta kilojen kertymiseen. Ei tahdo ne joulun jälkeen aloitettavat kuurit tehota, liekö niin terveellistäkään.

Saati kun moni on jo alkanut paistaa ja syödä toruttuja ym makeita.jo Maraskuussa.

Nyt olikin kyse hoikista ihmisistä. Ei hoikat olisi hoikkia, jos ahmisivat viikkokaupalla. Joulupyhien määrä on kolme, jonka jälkeen palataan normiruokaan. Uutena vuotena syödään epäterveellisemmin 1-2 päivää. Hoikan annoskoko ja makean himo on maltinen juhlapyhinäkin eikä mitään kuureja tarvita.  Painoa voi tulla 1-2 kg ja se häviää tekemättä mitään viikossa parissa. N49

Vierailija
27/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin, annan itselleni luvan mässäillä jouluna ja syön ihan normi jouluruokaa, koska muulloin syön tosi terveellisesti ja liikun paljon niin se hetkellinen mässäys ei kovin paljoa vaikuta.

Jeps, just näin. Juhlapäivinä syön aina kuten muutkin. Se mun ruokavalio onkin sitten aika erilaista muina arkipäivinä. Todellakin nautin joulusta ja muista juhlapäivistä ruuan, juoman ja herkkujen kanssa. Tosin mun ruoka-annoksen koko on puolet pienenpi myös juhlina koska syön muutenkin pieniä annoksia. Kaikkea ei edes vatsaan mahdu joten joudun valitsemaan esim porkkanalaatikon ja kermaperunoiden välilta ja tietysti otan ennemmin laatikkoa koska perunoita voi syödä milloin vaan.

Vierailija
28/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän pätee kyllä se ikivanha sanonta, että sillä ei ole väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä, vaan sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä.

justhan mä sen tuonne kirjoitin!

?

Vierailija
29/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulun herkuttelut ole ongelma, joulu on vain kerran vuodessa. Ei siitä pysyvästi lihoamaan pääse.

Vierailija
30/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes tee mieli ladata lautasta täyteen. Syön saman verran kuin yleensäkin, ei ähkyyn asti.

Vierailija
31/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se viikonkin lupa itselleen mässäillä vaikuttaa armotta kilojen kertymiseen. Ei tahdo ne joulun jälkeen aloitettavat kuurit tehota, liekö niin terveellistäkään.

Saati kun moni on jo alkanut paistaa ja syödä toruttuja ym makeita.jo Maraskuussa.

Ihan hyvin minulla paino on pysynyt normaalina vaikka jouluaterialla mässäänkin.

Vierailija
32/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mukava lukea näistä hoikkien naisten keinoista. Osalla näyttää olevan luontaisesti nopea aineenvaihdunta, osa kontrolloi painoaan jonkin verran, osa vahvemmin. Aktiivisuus tukee painonhallintaa, ei uutinen sinänsä. 

-Eri

Vierailija
33/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsevää, että joku ajattelee hoikkien ihmisten pysyvän hoikkina vain kontrolloimalla syömistään erityisesti. Hoikkuus on normaalisti seurausta terveistä elintavoista, joihin kuuluu terveellinen tavallinen ruoka, normaalit annoskoot ja liikkuminen. Jouluna liikunta saattaa jäädä vähemmälle ja olla enemmän herkkuja, mutta jos ihmisellä on terve suhde ruokaan, ei joulun kanssa pitäisi olla mitään ongelmaa. 

Itse suosittelisin etsimään apua vaikka ravintoterapeutilta, jos suhde ruokaan on vääristynyt ja esim. ahmiminen tai muu epäterveellinen mättö ongelmana. Uskon, että ylipainoisilla on monesti ongelmaa myös venyneen vatsalaukun vuoksi, eli normaali ruoka-annos ei riitä tuomaan kylläisyyttä. Ja ne kaloripitoiset juomat pitäisi ensimmäisenä jättää kokonaan pois. Juokaa vettä, se ei lihota. 

Vierailija
34/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan 1400 kcal ruokavaliota arkena ja pyhänä 

Vierailija
35/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun syömisillä ei mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä. T.hoikka

Vierailija
36/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kohtuudella. En liho joulunakaan.

Vierailija
37/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä pitää hoikkana! 

Vierailija
38/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä puhetta jouluähkystä tai herkkuahdistuksesta. Miksi pitäisi syödä itsensä ähkyyn asti tai ahdistua jo valmiiksi herkuista? Itse syön vuoden jokaisena päivänä sopivasti. Liikun päivittäin. Herkuttelen viikoittain. Joulupyhien syömiset herkutteluineen eivät venettä keikauta suuntaan tai toiseen. Jos joku muutama sata grammaa tulee lisää, niin tasaantuu itsekseen parissa päivässä. Mitään vaakaa ei tarvita, oman painon tai annosten punnitsemiseen. Kyse kohtuudesta ja liikunnallisesta elämäntavasta läpi vuoden. Terveellisen, riittävän syömisen, liikunnan ja lihasmassan ansiosta kroppa polttaa kalorit eikä ole jollakin säästöliekillä.

N42

Vierailija
39/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei tartu, toki en ihan älyttömästi mässäilekään. Elimistö koko ajan ylikierroksilla. En suosittele terveyden kannalta, mutta paino tosiaan ei nouse.

Vierailija
40/94 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herkuttelen pyhinä ihan niin paljon, kuin huvittaa. Tosin käyn myös heittämässä juoksulenkin 10 km ainakin pari kertaa joulun aikana. Herkutella saa, mutta arjen perus ruokavalio täytyy pitää suht terveellisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme