MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?
TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!
Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!
Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.
Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?
Kommentit (539)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole esim ulkonäöllisesti moniakaan selkeitä kriteerejä, toisen ulkonäkö jo klikkaa tai ei, mutta mielestäni pyörätuolikäyttäjän elämän kokisin liian haastavaksi itselleni. Kuka tahansa meistä voi toki moiseen tukeutua/päätyä elämänsä varrella, mutta lähtökohtaisesti etsin puolisokseni kävelykykyistä ihmistä. kuten myös näkevää ja kuulevaa? Voisihan sitä vaikka lisääntymiskumppania etsiessä olla mappi valmiina että mitä sukurasitteita kummaltakin löytyy, jättäisikö joku minut välistä, kun käy ilmi että syön verenpainelääkitystä?
Mielestäni jokaisella on oikeus valita kumppaninsa, ja olla "ronkelikin", turha sitä on lähteä tässä tuomitsemaan? Vai mikä tuomaristo jatkossa tulee nimittää minkälaisista ihmisistä kukin saa viehättyä?
N38
Niin. Eli kun tietää omat rajoitteensa kumppanin suuntaan, niin eikö olisi ihan aiheellista kertoa niistä deittiprofiilissa? Kun ei kerro, niin ihmiset olettaa ettei ole mitään rajoituksia. Kun niitä on, niin kannattaa kertoa eikä vain odottaa, että muut kertovat. Kun on itse rehellinen omista rajoitteistaan, niin toistenkin on helpompi olla ja tehdä omat valintansa. Jos ei halua pyörätuolikumppania ja jos siitä kertoo, niin sitten pyörätuolia käyttävät osaavat jättää väliin
Sitten on kanssa se, että vaikka oltaisiin tavattu alunperin ja alusta asti livenä ja puhuttu avoimestikin asioista, niin silti voi ilmentyä asioita, jotka on ikäviä yllätyksiä. Itse en nykyään harrasta mitään netti, tai sovellusdeittailua ja silti olen joutunut pettymään.
Kerran treffeille tuli mies, jonka naisystävä oli viimeisillään raskaana. Toki mies kertoi, että olivat eronneet, mutta se lapsi on silti miehen ja melkoinen pallo jalassa. En etsinyt uusperheviritelmää.
"Sekoitat asioita. On eri asia sairastua kesken suhteen tai hoitaa sairasta lastaan kuin lähteä alunperin sairaan henkilön kanssa suhteeseen. Jos on jo keskinäistä rakkautta, se kantaa monen vastoinkäymisen yli. Sen sijaan jos ei vielä tunneta lainkaan ja pohjalla on korkeintaan ihastus, ei välttämättä sitäkään, tilanne on aivan erilainen."
Yhtälailla kuvittelisi, että haluat kartoittaa henkisiä puutteita kuin fyysisiä. Niihin vain ei tunnu olevan niin helppo varautua, sen perusteella kuinka moni nainen pettyy lapsen syntymän jälkeen, vaikka miten olisi mies vaikuttanut lapsirakkaalta etukäteen ja innoissaan halunnut lapsen. Saati niiden naisten kokemukset, jotka ovat sairastuneet vakavasti/vammautuneet. Mutta elämähän on yksi suuri riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole esim ulkonäöllisesti moniakaan selkeitä kriteerejä, toisen ulkonäkö jo klikkaa tai ei, mutta mielestäni pyörätuolikäyttäjän elämän kokisin liian haastavaksi itselleni. Kuka tahansa meistä voi toki moiseen tukeutua/päätyä elämänsä varrella, mutta lähtökohtaisesti etsin puolisokseni kävelykykyistä ihmistä. kuten myös näkevää ja kuulevaa? Voisihan sitä vaikka lisääntymiskumppania etsiessä olla mappi valmiina että mitä sukurasitteita kummaltakin löytyy, jättäisikö joku minut välistä, kun käy ilmi että syön verenpainelääkitystä?
Mielestäni jokaisella on oikeus valita kumppaninsa, ja olla "ronkelikin", turha sitä on lähteä tässä tuomitsemaan? Vai mikä tuomaristo jatkossa tulee nimittää minkälaisista ihmisistä kukin saa viehättyä?
N38
Niin. Eli kun tietää omat rajoitteensa kumppanin suunta
No missä se raja kulkee? Kaikki ihmiset eivät myöskään halua, varsinkaan netissä, kailottaa kaikkia elämänsä diagnooseja, haasteita ja kipukohtia ventovieraille. Eikä sellaista voi edellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olennainen asia:
Olen monella tavalla empaattinen ihminen. Mutta parisuhde ja vanhemmuus ovat elämässä niin isoja osa-alueita, että niiden kohdalla ei halua tehdä kompromissia. En halunnut ottaa puolisoksi ihmistä, jolla on jo lähtökohtaisesti jokin suuri haaste. Tällaisia haasteita ovat esim. päihdeongelmat, arjenhallinnan suuret haasteet ja vaikeat sairaudet. Lapsia haluavan näkökulmasta monet sairaudet ovat myös este, sillä ne tekevät vanhemmuudesta hyvin haastavaa tai tuovat huolen sairauden periytymisestä lapselle.
Oltiin miehen kanssa molemmat terveitä sinkkuja, kun tavattiin. Molemmilla kävi huono tuuri ja sairastuttiin +30 v iässä eri sairauksiin. Oltiin kuitenkin oltu vuosia yhdessä, tiivis tiimi ja vanhempia, joten sairastuminen ei ollut parisuhteen kannalta ongelma. Rakkaus ja yhteinen arki on ollut hyvä liima, kun se ol
No miten se muuttaa asioita?
Siis.. oikeestiko noi avannepussit on niinku miten yleisiä alle 50 v. miehillä?
"No missä se raja kulkee? Kaikki ihmiset eivät myöskään halua, varsinkaan netissä, kailottaa kaikkia elämänsä diagnooseja, haasteita ja kipukohtia ventovieraille. Eikä sellaista voi edellyttää."
Siksi kannattaisikin heidän, joilla on valmis lista terveydellisistä deal breakereista, julkaista se profiilissaan. Tietävät kelpaamattomat olla ottamatta yhteyttä alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!
Ajatteletko, että sairaus ja onnettomuus ovat jotain sattuman kauppaa?
Muutenkin nauretavaa vedota "täydellisyyteen" kun puhutaan kirjaimellisesti 50% toimintakyvyttömästä ruumiista. Syyllistämisestä ja säälistäkö sen naisen pitäisi kiihottua? Naisella on omat seksuaaliset preferenssinssä ja hän saa ihan itse valita, kenen kanssa parittelee ja kenen kanssa ei. Jos mies saa huijattua naisen treffeille, niin nyt hänellä on säälistä velvollisuus panna petollista rampaa? Jep jep... Kuunnelkaa vähän itsejänne.
Kukaan ei ole huijannut ketään. Jos tekee treffikumppanista oletuksia, se on ihan omalla vastuulla.
Tätä palstaa kun lukee, arvioisin joka kolmannella vastaantulijalla lörtsyt.
Mulle olis uniapneakin turn off. Haluan nukkua kumppanini vierellä enkä kestä sitä unimaskia. En odota, että yksityisasoista kerrotaan heti, mutta en myöskään treffaile ylipainoisia, joilla tämä ongelma yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin elää suhteessa sellaisenkin henkilön kanssa, jonka kanssa en pysty harrastamaan seksiä syystä tai toisesta. Mulle on täysin ok el
Ok, pidetään mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olennainen asia:
Olen monella tavalla empaattinen ihminen. Mutta parisuhde ja vanhemmuus ovat elämässä niin isoja osa-alueita, että niiden kohdalla ei halua tehdä kompromissia. En halunnut ottaa puolisoksi ihmistä, jolla on jo lähtökohtaisesti jokin suuri haaste. Tällaisia haasteita ovat esim. päihdeongelmat, arjenhallinnan suuret haasteet ja vaikeat sairaudet. Lapsia haluavan näkökulmasta monet sairaudet ovat myös este, sillä ne tekevät vanhemmuudesta hyvin haastavaa tai tuovat huolen sairauden periytymisestä lapselle.
Oltiin miehen kanssa molemmat terveitä sinkkuja, kun tavattiin. Molemmilla kävi huono tuuri ja sairastuttiin +30 v iässä eri sairauksiin. Oltiin kuitenkin oltu vuosia yhdessä, tiivis tiimi ja vanhempia, joten sairastuminen ei ollut parisuhteen kannalta ongelma. Rakkaus ja yhteinen arki on ollut hyvä liima, kun se ol
Kyseessä oli arvot, eikä satunnainen tuttavuus. Jos lähtökohta on että treffeille mennään etsimään kumppania, niin tapaamisvaoheessa on jo päästy tiettyjen "kynnysten yli" että treffit ylipäätään toteutuu, eli potentiaalinen kumppani ollaan tapaamassa, etenkin, jos vuorovaikutusta on ollut jo kuukausia ennen tätä viestittelemällä. Arvoista kertoo se, ettei ole valmis tekemään mitään kompromissia tapaamansa ihmisen fyysisten tai psyykkisten oireiden kanssa. Minä veikkaan että tämä nainen olisi vaihtanut toiseen mieheen ellei olisi sairastunut itsekin ja todennut ettei se parisuhteen saaminen niin helppoa olekaan kun on sairas. Mutta yhtä kaikki: onnea puolisoiden etsintään, ei ole ketään kellään ei ole tai tule joskus olemaan fyysisiä tai psyykkisiä haasteita elämässään.
Ärtyvän suolen oireyhtymä tekee myös hunajalomat Karibialla haastaviksi. Vessapassi kun ei siellä ole kuulemma tuttu käsite.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vammat näkyvät päälle päin ja toiset, usein ne vakavimmat, näkyvät suhtautumisena toisiin ihmisiin.
Tarkoitatko ap:ta vai hänen deittiään? Ymmärrän ettei kaikesta halua avautua heti tuntemattomille, mutta minusta esim halvaantuminen on sen verran merkittävä asia että siitä pitäisi kertoa melko pian jos sovelluksessa tutustutaan. Livenähän sen näkee heti, sitä ei voi piilottaa. Minusta sama kuin viivytellä sen kertomista, että on lapsia. Elämän oleellisia tietoja jotka joillain voi vaikuttaa siihen jatkuuko kiinnostus. Itse haluaisin ainakin avointa keskustelua siitä miten pyörätuoli vaikuttaa elämään.
Vierailija kirjoitti:
No missä se raja kulkee? Kaikki ihmiset eivät myöskään halua, varsinkaan netissä, kailottaa kaikkia elämänsä diagnooseja, haasteita ja kipukohtia ventovieraille. Eikä sellaista voi edellyttää..
"Rehelllisyys on minulle ehdottoman tärkeää. Haluan että kumppanini voi lähteä mukaan minulle tärkeisiin harrasteisiin xxx ja yyy." (karsii pois ne joilla liikuntavamma tai muu este näihin). "En halua elämääni lapsia enkä ylimääräistä draamaa eksien vuoksi. Olen koirille ja kissoille allerginen."
Ei kaikkea tietenkään tarvitse kailottaa mutta jos on ihan pakko (miksi olisi???) lähteä hakemaan seuraa nimenomaan deittiappia käyttäen niin ne selvimmät ja ehdottomimmat seurustelun esteet pitää laittaa näkyviin. Muuten käy kuten ap:n kertomuksessa.
Mikäli huomaa että luettelosta tulisi kovin pitkä niin ehkäpä kannattaisi miettiä uudelleen haluaako ensinkään lähteä mukaan tuohon peliin ainakaan netin kautta.
M60
Eli oikeaoppinen treffi-ilmo voisi olla tämänsuuntainen:
"Täydellisen eheän suoliston omaava leikkelemätön luomu narsisti etsii komeaa leikkisää villikarjuaan. PS: Nenä 0,005 mm vasemmalle vino, auto-onnettomuus (hirvi, uros) v.1997, otsalohkodementiaa äidin puolen enolla ja serkulla. Persettä kehuttu monesti. Älä suotta epäröi, iske kiinni!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistithan itse mainita olevasi pinnallinen, julma ja muita halveksiva ihminen, joka ei etsi rinnalleen lajitoveria vaan näytösnautaa?
Aha. No onko pyörätuolissa oleva sitten rampa, vammaine ja luuseri? Jos tällaiselle haukkumis- ja halventamislinjalle lähdetään? Jokaisella on oikeus valita parittelukumppaninsa, se ei ole mikään valtion tasavertaisuusperiaatteella jaeltava yleishyödyke. Lisäksi rampa oli valehtelija ja petollinen, tiedostaen toista väärin kohteleva mulkku. Eli sen lisäksi, että oli fyysisesti puolikuntoinen, oli myös luonteeltaan vammautunut.
Ette te mitään erityiskohtelua ansaitse tai tule saamaan vammojenne vuoksi. Nöyrästi tapailette omalla tasollanne ja ennemminkin panostatte entistä kovemmin siihen hyvään luonteeseen, johon kuuluu mm. rehellisyys ja avoimuus, jos haluatte saada jotakin. Se että on fyysisesti JA henkisesti vammainen on tuplamiinu
Voisikohan olla mitenkään, että hänen tarkoituksensa oli tuoda ilmi, että ap:nkin olisi pitänyt ilmoituksessaan kertoa omat rajoitteensa eikä vain paheksua sitä, että hän nyt joutui deiteille, joissa toinen ei ollutkaan kertonut omia rajoitteitaan. Eli hän näkee vian vain toisessa, joka ei kertonut, vaikka itsekin jätti kertomatta? Eikö ole karmallisesti ihan oikein, että hän tapasi toisen lajitoverinsa: "valehtelijan". Sitaatit, koska valehtelijuuden käsite on niin lavea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistithan itse mainita olevasi pinnallinen, julma ja muita halveksiva ihminen, joka ei etsi rinnalleen lajitoveria vaan näytösnautaa?
Joo tämä pitäisi sanoa jo profiilissa, koska se on monelle kynnyskysymys.
Miksi se pyörätuoli-ihminen valitsi hyväkuntoisen ja vetävän naisen, eikä esim. sairaalloisen ylipainoista tai muuten elämänvalinnoillaan itsensä rampauttaneen? Taisi olla vammaisen ja petollisen lisäksi vielä pinnallinen! Kolme miinusta.
emme me varmaan tiedä kaikkia hänen valintojaan? ehkä hällä ei olekaan mitään rajoitteita toisen suhteen
Entä jos parisuhteen aikana joku sairastuu. Kippaatteko tyypin ulos korttikärryillä? Tai esität että jaksat.
Kyseessähän ei ollut puoliso silloin, kun he vasta pariutuivat. Silloin hän oli satunnainen tuttava.