Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?

Vierailija
07.12.2025 |

TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!

Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!

Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.

Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?

Kommentit (540)

Vierailija
181/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suolistosyövän ja siihen liittyvän radikaalin hoitotoimenpiteen seurauksena avannepussi. Voin sanoa, ettei elämä ole läheskään niin simppeliä kuin se oli ihan normaalin toimivan suolen ja peräaukon omaavana. Minulla on lantionpohjan toimintaan liittyvä pysyvä liitännäissairaus, kiitos minulle tehdyn suoliamputaation. Toki - mielummin elän näin, kuin olisin kuolleena kirkkomaalla.

Mutta olen siinä kyllä muutaman kommentoijan kanssa eri mieltä, ettäkö avannepussin kanssa voisi elää ihan normaalia elämää - kun ei voi! En ensinnäkään voi syödä ihan mitä tahansa. En voi lähteä matkoille tai tapahtumiin, missä ei ole vesipistettä tai WC:tä nopeasti saatavilla. Välillä avanne ärtyy liiasta liikkeestä, tärinästä ja heilahduksista, jolloin olen ärtyisä ja vaisu. Pussi on helteellä tukala, koska se on likimain kokoa A4-arkki ja hengittämätöntä muovia. Saan pussin vuoksi ajoittain sieni- ja hiivatulehduksia. Ai niin - ja t

Pussiin saa ihan kankaisia suojia, ei hikoile, ei kutise ja estää ihottumaa ja kosteutta iholla. Varmaan tuo aiempi kommentoija tarkoitti että avanne on helpotus, sillä remissioton IBD esim. pitää ihmisen täysin kodin ja vessan vankina eikä pääse mihinkään mitä normaalisti voisi tehdä: kauppa, keikat, matkustaminen, sosiaaliset kanssakäymiset on ihan mahdottomia. Tiedän, koska olen 6 vuotta sairastanut eikä mitkään lääkkeet auta ja edessä ohutsuoliavanne. Minä haluan elää enkä olla kuolleena kotona.

Vierailija
182/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pyörätuolista on järkevää mainita jo viestittelyn aikana, mutta miksi avannepussista pitäisi kertoa?

Suurin osa naisista ei halua omaishoitajaksi vaan etsii ihan kunnollista elämänkumppania, joka on toimintakykyinen ja pystyy keventämään naisen kuormaa sen sijaan, että heittää sairaan kehonsa tämän riesoiksi. 

Avannepussi ei vaadi omaishoitajaa, höpsö.

Mutta pyörätuoli on vähän eri asia sen suhteen, että pitäisikö kertoa. Pitää.

Niin, vielä. Mutta puoliso on esim. elatuselvollinen, jos toisen terveydessä ilmenee muita haittoja.

Höpsö.

Kaikki saavat itse päättää, tapailevatko blondia, brunettia, vammaista, tervettä, va

Ehkä sinä, kun noin vakaasti uskot. Moni kuolee myös suorilta jaloilta, onnettomuuksiin, tai nukkuu pois ennen kuin on avuntarvitsijan asemassa. Kaikenlaisia kohtaloita löytyy.

Onnettomuuksiin joutumistakin voi miettiä, onko se todellakin asia, joka voi sattua kenelle tahansa. Itse en ole koskaan joutunut onnettomuuksiin kuin miesten läsnäollessa. Joissakin kulttuureissa sanotan, että onnettomuudet johtuvat pahoista hengistä. Miehet ovat vakuutustenkin perusteella onnettomuusalttiimpia. Tämän kokemuksen perusteella jo miehen seura on itselleni riski ja hyvinvointini turvaamiseksi minun ei kannattaisi olla tekemisissä yhdenkään miehen kanssa, puhumattakaan miehestä kenellä on taipumuksia erittäin vakaviin onnettomuuksiin.

Siinäpä pohdittavaa yksinkertaisille palstalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi olla pitkä lista niitä. Ei vain kaksi. Vaatisi kaavakkeen ja infot.

Vierailija
184/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kellekään tuntemattomalle ei kuulu yksityisasiat

Kannattaa varautua yksinäiseen elämään ilman sosiaalisia taitoja.

Sosiaalisista taidoista ei kyllä kerro se, että halveksuu muiden terveydentilaa, haukkuu vammaisia ja väittää ettei avanneihmiset elä elämisen arvoista elämää. Ulkonäkösyistäkö sinäkin kieltäydyt kuolemaan johtavista hoidoista jos sinulle sellainen eteen tulee vai valitsetko kuitenkin elämän?

Tämä ketjun perusteella ennemmin kuolisin, kun elämä yksin ällöttävine pusseineni näyttäisi muuten olevan edessä.

Jos et näe elämälläsi mitään muuta funktiota kuin parittelun niin ehkäpä sillä ei sitten ole kovin suurta arvoa tosiaan.

Vierailija
185/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisista taidoista ei kyllä kerro se, että halveksuu muiden terveydentilaa, haukkuu vammaisia ja väittää ettei avanneihmiset elä elämisen arvoista elämää. Ulkonäkösyistäkö sinäkin kieltäydyt kuolemaan johtavista hoidoista jos sinulle sellainen eteen tulee vai valitsetko kuitenkin elämän?

Tämä ketjun perusteella ennemmin kuolisin, kun elämä yksin ällöttävine pusseineni näyttäisi muuten olevan edessä.

Jos et näe elämälläsi mitään muuta funktiota kuin parittelun niin ehkäpä sillä ei sitten ole kovin suurta arvoa tosiaan.

Omituista, jos näet elämänkumppanin löytämisessä olevan kyse vain "parittelusta".

Vierailija
186/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.

No jos se diagnoosi on pyörätuoli niin valitettavasti se on ensimmäinen asia mitä jalallinen henkilössä näkee. Miksi pyörätuoli-ihminen ei tapaile itse vaikkapa kehitysvammaista vaan yrittää pariutua ylöspäin?

Taidat olla vähän kehitysvammainen.

Tuo, jolle vastasit, ei tosiaan taida olla pakin terävimpiä työkaluja. Kehitysvammaisten on yleensä hyvä seurustella keskenään, koska ovat tietyllä tapaa samalla tasolla. Pyörätuoli sen sijaan ei vaikuta aivojen toimintaan eikä pyörätuolilla liikkuva ole henkisesti yhtään erilainen kuin kahdella jalalla käveleväkään.

Aivojenko kanssa seurustelet ja parittelet? Jännä otus olet, joku syvänmeren eläinkö?

Vierailija
187/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa avanne liikaa, olen tosi pahoillani että näin on, mutta entisessä työssäni vaihdoin pussin välillä enkä voisi seurustella sitä käyttävän kanssa. Kun tiedän miltä alue näyttää. Ei se useimpia haittaa, minua haittaa.

Mä en ole ollut sellaisen kanssa tekemisissä. Lähtökohtaisesti sillä ei ole mulle mitään merkitystä, mutta voi olla, että seksuaalinen haluni lopahtaa, jos kumppanilla on sellainen. En osaa sanoa, kun ei ole koskaan tullut vastaan.

Älä huoli, hänellä ei ole sinussa mitään menetettävää. Harvempi haluaa elää suhteessa itsekeskeisen ihmisen kanssa.

Itsekäs ja rehellinen sekä sopimuksiin kykenevä on parempi kuin "empaattinen" ja epärehellinen, petollinen. Sori siitä.

Vierailija
188/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskenkasvuiset vaahtoavat asiasta josta eivät tiedä mitään.

Avanne rajoittaa elämää. Uskokaa pois.

Mutta huomattavasti vähemmän kuin ilman avannetta, usko pois. Menetin vuosia elämästäni ilman avannetta ja nyt pystyn tekemään niitä asioita mitä ennen sairastumistakin. 

Vierailija
189/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pyörätuolista on järkevää mainita jo viestittelyn aikana, mutta miksi avannepussista pitäisi kertoa?

Suurin osa naisista ei halua omaishoitajaksi vaan etsii ihan kunnollista elämänkumppania, joka on toimintakykyinen ja pystyy keventämään naisen kuormaa sen sijaan, että heittää sairaan kehonsa tämän riesoiksi. 

Onneksi sä et sairastu koskaan? Avanteen kanssa elävä ei tarvitse mitään omaishoitajaa. Elämä ennen avannetta onkin ollut monille silkkaa helvettiä sairaalakierteineen ja avanteen SAAMINEN on pelastanut hengen ja elämän ylipäätään, että pääsee kodistaan joskus poiskin. Pelkkää hyötyä ja etujako sä haet suhteista, joihin ei kuulu muiden terveydellisten haasteiden h

Mistäs tiedät, onko sopeuduttu jo? Hirveä länkytys ja uho, toisilla saattaa olla taustallaan vaikka minkälaisia selviytymistarinoita jo kauan ennen kuin sinä olet mistään ongelmista kuullutkaan.

Vierailija
190/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kertonut esimerkiksi mielenterveysongelmista jo ekoilla treffeillä. Suurin osa miehistä ei kerro heikkouksistaan, ja naiset lankeavat näihin miehiin.

Vierailija
191/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista, jos näet elämänkumppanin löytämisessä olevan kyse vain "parittelusta".

Ei ollenkaan omituista tekstiä kun kyse todellisuuden sijaan on provoilusta ja riidan haastamisesta. 

Vierailija
192/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!

Vierailija
193/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et näe elämälläsi mitään muuta funktiota kuin parittelun niin ehkäpä

Jos ei ole niin ota koira/kissa/homosuhde. Jätetään lisääntymishommat suorituskykyisille.

Vierailija
194/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fyysinen sairaus, joka ei näy päällepäin.

En ole sinkku, mutta jos olisin: minusta tällaisista isoista elämään vaikuttavista asioista kuuluu kertoa heti kättelyssä. Sellainen ihminen ei ole minua varten, joka ei minua sairauteni kanssa hyväksy. Ja minä en ole häntä varten, jos hän toivoo tervettä kumppania.

Minusta on moraalitonta jättää kertomasta itsestään joku iso asia ja olettaa, että ihastunut ihminen painaa sitten tämän asian villaisella, kun siitä lopulta kuulee.

Vierailija
195/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskenkasvuiset vaahtoavat asiasta josta eivät tiedä mitään.

Avanne rajoittaa elämää. Uskokaa pois.

Mutta huomattavasti vähemmän kuin ilman avannetta, usko pois. Menetin vuosia elämästäni ilman avannetta ja nyt pystyn tekemään niitä asioita mitä ennen sairastumistakin. 

Näin varmasti on. Silti on turha väittää, että avanne on ihan huomaamaton eikä sen takia tarvitse tehdä mitään eritavalla.

Vierailija
196/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä kuolemansairaskin saa vähän hupia itselleen suoda?

Vierailija
197/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa avanne liikaa, olen tosi pahoillani että näin on, mutta entisessä työssäni vaihdoin pussin välillä enkä voisi seurustella sitä käyttävän kanssa. Kun tiedän miltä alue näyttää. Ei se useimpia haittaa, minua haittaa.

Mä en ole ollut sellaisen kanssa tekemisissä. Lähtökohtaisesti sillä ei ole mulle mitään merkitystä, mutta voi olla, että seksuaalinen haluni lopahtaa, jos kumppanilla on sellainen. En osaa sanoa, kun ei ole koskaan tullut vastaan.

Älä huoli, hänellä ei ole sinussa mitään menetettävää. Harvempi haluaa elää suhteessa itsekeskeisen ihmisen kanssa.

Itsekäs ja rehellinen sekä sopimuksiin kykenevä on parempi kuin "empaattinen" ja epärehellinen, petollinen. Sori siitä.

Millä tavoin empatia tekee ihmisestä epärehellisen? Sä jätät puolisonkin, joka on terve kun tutustutte mutta sairastuu suhteenne aikana? Muista myös kertoa tämä hänelle. Ja tietenkin niin, että tilanne on vastavuoroinen. Hän ei jää hoivaamaan sinua etkä sinä häntä.

Vierailija
198/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmiset varmaan toivoo, että heidät kohdattaisiin normaaleina ihmisinä eikä heidän sairautensa kautta. Siellähän se treffipaikalla selviää, he näkevät oletko normaali empatialla varustettu vai et. Eikä hekään halua ihmistä, jonka naamalta paistaa pettymys, mutta tulipa selväksi, millä tavalla heidän kaltaisia ihmisiä kohtelet kohdatessa. Sehän on melkein kuin supervoima, näkee ihmisen todellisen luonteen heti alkuun, kunnon heidät tapaa pyörätuoli alla.

Vierailija
199/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin elää suhteessa sellaisenkin henkilön kanssa, jonka kanssa en pysty harrastamaan seksiä syystä tai toisesta. Mulle on täysin ok elää ilman seksiä.

Vierailija
200/540 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!

Ajatteletko, että sairaus ja onnettomuus ovat jotain sattuman kauppaa? 

Muutenkin nauretavaa vedota "täydellisyyteen" kun puhutaan kirjaimellisesti 50% toimintakyvyttömästä ruumiista. Syyllistämisestä ja säälistäkö sen naisen pitäisi kiihottua? Naisella on omat seksuaaliset preferenssinssä ja hän saa ihan itse valita, kenen kanssa parittelee ja kenen kanssa ei. Jos mies saa huijattua naisen treffeille, niin nyt hänellä on säälistä velvollisuus panna petollista rampaa? Jep jep... Kuunnelkaa vähän itsejänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi