MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?
TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!
Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!
Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.
Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?
Kommentit (539)
Aika törkeää odottaa, että toinen, täysin tuntematon henkilö alkaisi kertoa toiselle tuntemattomalle henkilökohtaisia yksityisiä asioitaan jossain deittiprofiilissa, jonka periaatteessa kuka tahansa saa lukea. Tai edes yksityisviestissä ennenkuin on nähnyt ja tavannut toisen ja saaut todeta hänestä ettei ainakaan ole huijari tai hyväksikäyttäjä.
Paljon terveempi ja toista kunnioittavampi tapa on todellakin se, että itse laittaa omat deal breakerinsa profiiliin luettavakseen. Jos ei halua pyörätuolimiestä, niin sanoo siitä. Jos ei halua lihavaa, niin sanoo siitä, jos ei halua mt-potilasta, niin sanoo siitä. (tai kirjoittaa, jos vaikka profiili on kirjallinen videollisen sijaan)
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä se raja kulkee? Kaikki ihmiset eivät myöskään halua, varsinkaan netissä, kailottaa kaikkia elämänsä diagnooseja, haasteita ja kipukohtia ventovieraille. Eikä sellaista voi edellyttää..
"Rehelllisyys on minulle ehdottoman tärkeää. Haluan että kumppanini voi lähteä mukaan minulle tärkeisiin harrasteisiin xxx ja yyy." (karsii pois ne joilla liikuntavamma tai muu este näihin). "En halua elämääni lapsia enkä ylimääräistä draamaa eksien vuoksi. Olen koirille ja kissoille allerginen."
Ei kaikkea tietenkään tarvitse kailottaa mutta jos on ihan pakko (miksi olisi???) lähteä hakemaan seuraa nimenomaan deittiappia käyttäen niin ne selvimmät ja ehdottomimmat seurustelun esteet pitää laittaa näkyviin. Muuten käy kuten ap:n kertomuksessa.
Mikäli huomaa että luettelosta tulisi kovin pitkä niin ehkäpä ka
Vai voisiko se olla toisinpäin?
Hän, jolla niitä vaatimuksia on, esittää ne jo profiilissaan.
"Ps. Jos sinulla on avanne tai käytät pyörätuolia, älä vaivaudu"
Itse asiassa tämä olisi rehellistä ja reilua. Nykyään ei saa kertoa mitään ja siksi moni pettyy jo heti alkumetreillä. Kun tehdään selväksi mitä halutaa, niin pettymykset jäävät puolin ja toisin vähemmälle.
Petturit seurustelkoon keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!
Jos vammaudun tai sairastun vakavasti, niin toivon puolisoni jatkavan elämää ilman minua. En halua, että minulle rakas ihminen joutuu luopumaan elämästään minun vuokseni.
Juuri näin.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos parisuhteen aikana joku sairastuu. Kippaatteko tyypin ulos korttikärryillä? Tai esität että jaksat.
No raaka totuushan on että moni ei jaksa ja halua jaksaa. Varsinkin miehet yleensä jättävät sairastuneen puolisonsa ja etsivät tilalle terveen.
Mielestäni perusteeton yleistys miehistä ainakin oman tuttavapiirini perusteella.
Mutta tilastollisesti totta. Hyvä että sinun tuttavapiirissäsi asia on toisin.
Pitääkö autistin ilmoittaa ennen deittejä olevansa autisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!
Jos vammaudun tai sairastun vakavasti, niin toivon puolisoni jatkavan elämää ilman minua. En halua, että minulle rakas ihminen joutuu luopumaan elämästään minun vuokseni.
Juuri näin.
Todellisuudessa, jos se rakas jättäisi niin uhriutuisin ja itkisin kaikille ketkä kuuntelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Missä menee raja kertomisessa?
Jos on vaikka sairastanut joskus syövän, mutta se ei näy millään tavalla ulkonäössä, niin pitäisikö tuntemattomalle deitille kertoa tästä ennakkoon deittiäpin viesteissä? Syöpäpotilastahan käy kontrolleissa vielä vuosia syövän jälkeen, ja syöpä saattaa vielä uusiakin.
Jos kertoo ihan rehellisesti tilanteestaan niin voi löytää juuri sen oikean partnerin jolla on samanlaisia haasteita ollut elämässään. Niin kyllä mä laittaisin sen profiiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Todellisuudessa, jos se rakas jättäisi niin uhriutuisin ja itkisin kaikille ketkä kuuntelisivat.
Jos sinusta se tuntuisi tarpeelliselta, niin eihän sitä kukaan estä. Ehkä se jopa auttaisi pääsemään erosta ylitse.
Mulla on peräpukama mutta en minä hyvänen aika sitä ensitreffeillä kertoisi
Vierailija kirjoitti:
No pitää. Jos ei siinä ole mitään hävettävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärtyvän suolen oireyhtymä tekee myös hunajalomat Karibialla haastaviksi. kun ei siellä ole kuulemma tuttu käsite.
Eikö ne pasko siellä, minne sattuu. Harva pääsee muutenkaan sinne, ainakaan palstalaisilta
Eli ota sie poika suolisto-oireinen, ku et sie sinne havajille kuitennaan piäse ikänäs akkas kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.
No jos se diagnoosi on pyörätuoli niin valitettavasti se on ensimmäinen asia mitä jalallinen henkilössä näkee. Miksi pyörätuoli-ihminen ei tapaile itse vaikkapa kehitysvammaista vaan yrittää pariutua ylöspäin?
Taidat olla vähän kehitysvammainen.
Taidat itse olla, kun lasket yhden vamman haitaksi ja toista katsot täysin läpi sormien.
Et vastannut minulle, ja sitäpaitsi jos käsket ei kehitysvammaista seurustelemaan kehitysvammaisten kanssa, vain koska ei pysty kävelemään, olet kehitysvammainen.
Kehitysvammalla tarkoitetaan henkilön ymmärryksessä ja oppimiskyvyssä olevia huomattavia vaikeuksia. 20-vuotias ihminen voi olla henkisesti samalla tasolla kuin 4-vuotias tai 9-vuotias lapsi. Jotkut kehitysvammaiset kykenevät oppimaan asioita ja voivat oppia lukemaan helppoa tekstiä, mutta osa on täysin ulkopuolisen avun varassa syömisen, pukeutumisen ja hygienian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peräpukama mutta en minä hyvänen aika sitä ensitreffeillä kertoisi
Onko sulla myös huuliherpes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"niin myötä- kuin vastoinkäymisissä" on ilmeisesti nykyään menneen maailman muistoja vain?
Vierailija kirjoitti:
Olisi se reilua. Vrt. tapailin autistijätkää, joka oli *tun outo, mutta ihana. Suhde päättyi, mutta asia jäi vaivaamaan. Diagnosoin itse hänet autistiksi, niin *tun outo oli tapaus.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos parisuhteen aikana joku sairastuu. Kippaatteko tyypin ulos korttikärryillä? Tai esität että jaksat.
No raaka totuushan on että moni ei jaksa ja halua jaksaa. Varsinkin miehet yleensä jättävät sairastuneen puolisonsa ja etsivät tilalle terveen.
Mielestäni perusteeton yleistys miehistä ainakin oman tuttavapiirini perusteella.
Olisiko linkkiä tuollaisen osoittavaan tilastoon ettei jää pelkän väitteen varaan? "Miehet yleensä jättävät" tarkoittaisi että yli puolet sairastuneiden puolisoiden miehistä jättäisivät sairastuneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"niin myötä- kuin vastoinkäymisissä" on ilmeisesti nykyään menneen maailman muistoja vain?
Sano tuo perheväkivallan uhrille...
Kyllä. Kaipaatko oikeasti aikaa jolloin avioero oli käytännössä mahdotonta? Kaksi ihmistä ovat yhdessä vaikka se olisi molemmille kärsimystä.
Toivon todellakin, että puolisoni jatkaa elämistään eikä jää tuhlaamaan sitä omaishoitajana tai joudu elämään yksin, kun minä olen hoitolaitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko linkkiä tuollaisen osoittavaan tilastoon ettei jää pelkän väitteen varaan? "Miehet yleensä jättävät" tarkoittaisi että yli puolet sairastuneiden puolisoiden miehistä jättäisivät sairastuneen.
Tilastohullu saapui paikalle...
AP tuo on tietenkin kurjaa. Näitä kuitenkin tapahtuu, joten se kuukauden tuhlaaminen tähän menee kyllä omalle vastuulle. Juuri tämän takia ei tuhlata aikaa lörpöttelyyn loputtomasti, vaan mennään niille treffeille nopeasti.