Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin
Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt.
Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa.
Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?
Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitäs eristää FLUNSSAN takia
huh huh
Influenssa ei ole " pelkkä" flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla influenssa ja kyllä se vaan pakko liikkua. Mm pitää viedä lapset eskariin ja kouluun bussilla. Harrastuksiin jne..kaupassa pitää käydä. Ei voi kotona maata, kun on vanhempi
Ai kun ihanaa; kuljet influenssassa vähän jokapaikkaan tartuttamassa, ja varmaankin ilman maskia. Järki jäässä, ja itsekkyys huipussaan!
Ei lapset voi olla koulusta pois jos vanhempi on sairaana. Itsellä sama tilanne. Toista vanhempaa ei ole kuvioissa.
Ottakaa rokotteet ja huolikaa vain omista asioistanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi joka tapauksessa käyttää maskia, koska uskoakseni se suojaa paremmin jopa influenssan kuin koronan suhteen. Influenssa ei käsittääkseni tartu yhtä herkästi kuin korona?
Ihmettelin muutama viikko sitten apteekissa asioidessani kun farmaseutilla oli suojamaski. Tajusin syyn siihen kun alkoi olemaan uutisia, joissa varoiteltiin tästä influenssaepidemiasta.
Nyt on vielä suurempi syy käyttää suojamaskia kuin pelkän koronakriisin aikaan. Jopa rokotus ei välttämättä auta influenssaa vastaan, koska se ehti muuntautumaan rokotteen kehittämisen jälkeen yllättävän monella tavalla.
Maski. Ei. Suojaa. Viruksilta. Menikö perille???
maskista ei tule hapenpuute, paitsi jos on polttanut keuhkonsa pilalle, tai on muusta syystä johtuva keuhkojen vajaatoiminta, kuten esim vaikea astma.
Terveet keuhkot kestävät maskin käyttöä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan taatusti menen myös sairaana kauppaan. Olen yksinäinen ja yksinasuva jolla ei kavereita ja auttajia ole, joten mä menen kyllä kauppaan sillon kun mun tarvitsee jos vain omat jalat kantaa, jos ei niin sillon olen sit sairaalassa ja tulee ruoka nenän eteen. Luuletko sä perkele että mä voin olla vaikka 3 viikkoa putkeen syömättä jonka ajan edellinen tauti kesti? Ei täällä ole mitään tilauspalveluita ja kotiin kuljetuksia. Et toivo mitä toivota, mä syön kyllä sairaanakin, myös jatkossa.
Ffp maski naamalle.
Sä voit käyttää sitä maskia itse suojellaksesi itseäsi. Muiden maskien käyttämisestä sä et määrää etkä saa ihmisten mieliä muuttumaan tuolla lapsellisella jankuttamisella.
Miten helvetissä ennen koronaa selvittiin kun kukaan ei käyttänyt maskeja? Miksi teistä joistakin tuli täysin tolloja hysteerikkoja ja maski-pakkomielteisiä?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Maksan käteisellä, joten en tilaa ruokia kotiiin. Wolt on boikotissa muistakin syistä.
Saa tilattua ilman wolttia tai foodoraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.
No minäkin osaan tilata ruokaa kun on pakko. Aina ei pääse jalkojen takia edes asunnosta ulos, silloin tilaan. On monta palvelua monilla tahoilla. Ei tarvitse tartuttaa koko kansaa?
Asun maalla ja täällä on yksi ja ainoa kyläkauppa, eikä siellä ole kotiinkuljetusta. Lähin kotiinkuljetusta tarjoava kauppa on 60 km päässä. Joten kyllä, kävin kaupassa ihan itse. En kylläkään tartuttanut ketään ja vielä vähemmän sinua.
Miten syrjemmässä asuva ihminen voi olla niin tollo, että ei älyä varata minkäänlaista kotivaraa edes sairaustapausten varalta?
Sä et paljon tuoreista ruoista taida välittää jos oot valmis pupeltaa sitä sun pastaa, säilykettä jne. kotivaraasi esim 3vko putkeen. En mä vaan ole. Mä syön myös sairaana päivittäin tuoreita salaatteja, kasviksia, hedelmiä, liha ja maitotuotteita jne Ja ne eivät todellakaan säily 3 viikkoa jonka esim. viimeksi sairastin. Mulle ihan yksi lysti mitä ulisette, mä käyn myös sairaana kaupassa, jatkossakin. Pankaa maski päähän jos ahdistaa, minä en pistä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan taatusti menen myös sairaana kauppaan. Olen yksinäinen ja yksinasuva jolla ei kavereita ja auttajia ole, joten mä menen kyllä kauppaan sillon kun mun tarvitsee jos vain omat jalat kantaa, jos ei niin sillon olen sit sairaalassa ja tulee ruoka nenän eteen. Luuletko sä perkele että mä voin olla vaikka 3 viikkoa putkeen syömättä jonka ajan edellinen tauti kesti? Ei täällä ole mitään tilauspalveluita ja kotiin kuljetuksia. Et toivo mitä toivota, mä syön kyllä sairaanakin, myös jatkossa.
Mistähän johtuu, että sinulla ei ole kavereita? Kas, siinäpä sulle miettimistä loppupäiväksi.
Muistakaa, että netissä kokoontuu kaikista mielenvikasimmat! Syrjäytyneet & työttömät keillä ei ole elämää. Suurin osa on ihan normaaleja netin ulkopuolella.
Otin punkkirokotukset, influenssa ja korona. Sitten pneumokokki. Jos ryyppään niin kotona. Hyv its pv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.
No minäkin osaan tilata ruokaa kun on pakko. Aina ei pääse jalkojen takia edes asunnosta ulos, silloin tilaan. On monta palvelua monilla tahoilla. Ei tarvitse tartuttaa koko kansaa?
Mistä h el vet ist ä sä apina kuvittelet kaikkien tilaavan ruokaa? Et sä voi olla noin tyhmä. Meillä lähin ravintola on 42 kilometrin päässä. Kuten myös ne kaupat. Luuletko että on kotiinkuljetus? Miten voi olla niin todellisuudesta voeraantunut ettei kykene ymmärtämään etteivät kaikki asu kaupungeissa. Eikä kaikilla kaupungissakaam asuvilla todellakaan ole varaa tilata ruokaa vaan käyvät esim leipäjonoissa ylipäätään pysyäkseen elossa. Kaiva se pääsi pois perseestäsi.
Monilla on myös työpaikka tai opiskelevat eivätkä voi niin vaan olla poissa.
Harvat ihmiset käyttää mitään korkeatasoisia ffp maskeja jossain kaupoissa. Ne myös maksaa enemmän ja hengittäminen on vaikeaa. Myötätuntoa ei näköjään heru ihmisille, jotka saavat maskia käyttäen paniikkikohtauksen, koska happea ei riitä. Ei ole vaikea aivastamisen tai yskimisen ajaksi painella vaikka kaulaliinaa naamaan - itse teen näin. Suojaan suun ja nenän alueen yskimisen ja aivastamisen ajaksi. Ns tavallinen ja kotitekoinen maski ovat tehottomia. Jos siis ihmisellä on naamassa kangasmaski ja hän aivastaa suoraan sen läpi, kaikki pövöt lentävät ilmaan, koska hän ei laita maskin lisäksi myös kättä suun eteen.
Mikä ruokauppa teillä on lähinnä, josta et saa noudettua tilattua ruokakassia? Kaupan nimi ja sijainti?
Taas mennään. Näin ne koronavainotkin alkoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla influenssa ja kyllä se vaan pakko liikkua. Mm pitää viedä lapset eskariin ja kouluun bussilla. Harrastuksiin jne..kaupassa pitää käydä. Ei voi kotona maata, kun on vanhempi
Lapsillasi lie isäkin, vai lisäännyitkö täysin holtittomasti?
Isä on juuri nyt Norjassa töissä. Ei sieltä lennetä minkään nuhan takia Suomeen.
Jamitään vaippaa en naamalle laita. Laitatko on ne jotka pelkää.
Jos ei ole äitiä auttamassa, pitää uskaltaa pyytää anoppi apuun.
Miksi teidän pitää sitten tunkea sinne kauppaan, jotka epäilette, että voitte kuolla jos saatte tartunnan? Miksi ette tilaa vaan kotiin? Miksi muiden pitäisi heikentää elämänlaatuaan teidän vuoksi? Suurimmalle osasta ihmisistä kausiflunssa ei ole vaarallinen (jankkaaja: ei myöskään influennsa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaostosten kotiinkujeltuspalvelu! Ainut asia, mitä kaupungissa asumisesta kaipaan.
t. flunssaisena ruokaostoksilla käynyt ex-kaupunkilainen
Vierailija kirjoitti:
Harvat ihmiset käyttää mitään korkeatasoisia ffp maskeja jossain kaupoissa. Ne myös maksaa enemmän ja hengittäminen on vaikeaa. Myötätuntoa ei näköjään heru ihmisille, jotka saavat maskia käyttäen paniikkikohtauksen, koska happea ei riitä. Ei ole vaikea aivastamisen tai yskimisen ajaksi painella vaikka kaulaliinaa naamaan - itse teen näin. Suojaan suun ja nenän alueen yskimisen ja aivastamisen ajaksi. Ns tavallinen ja kotitekoinen maski ovat tehottomia. Jos siis ihmisellä on naamassa kangasmaski ja hän aivastaa suoraan sen läpi, kaikki pövöt lentävät ilmaan, koska hän ei laita maskin lisäksi myös kättä suun eteen.
Ffp maskit ovat tosi halpoja nykyään, esim 25 kpl voi saada 5 e hintaan. Eli hinta ei voi olla este. Terveet keuhkot kestävät hyvin ffp maskin käyttöä.
Yskin kroonisesti, turha pelätä tai syyllistää. Pölyävän ammatin jäljet.