Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö ristikoruja vaikka et ole uskossa?

Vierailija
14.08.2024 |

Miten on? 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin pitää riipuksena, vaikka en kuulu kirkkoon tai lahkoon. Mutta ristissä ei saa riippua kuollut pyhimys. Mielellään ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään sen enempää kuin daavidin tähteä, puolikuuta tai mitään muutakaan uskonlahkon symbolia.

Vierailija
4/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin kävellä muinaisen kidutusvälineen kuva kaulasta roikkuen?

Vierailija
5/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin pitää riipuksena, vaikka en kuulu kirkkoon tai lahkoon. Mutta ristissä ei saa riippua kuollut pyhimys. Mielellään ilman.

Jeesus nousi kuolleista, älä unohda sitä. Ja kuoli siinä ristillä, että sinä saisit elää.

Vierailija
6/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. 

Vierailija
7/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus nousi kuolleista, älä unohda sitä. Ja kuoli siinä ristillä, että sinä saisit elää.

Odin lupasi voittaa kaikki jättiläiset maan päältä. Oletko nähnyt enää jättiläisiä sen jälkeen? Aivan.

Vierailija
8/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten on, että ex muijani vei kaikki koruni, niin rippiristit kuin perinnöksi saamani vanhempieni kihla ja vihkisormukset sekä isovanhempienikin vanhat perintökorut. En siis käytä niitä, sillä ilmeisesti ne on exän toimesta myyty romukultana eteenpäin. Naiset yleensä ovat kovin tunteettomia sekä rahan perässä olevia varkaita, vanha totuus.

Vierailija
9/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se uskossa nyt sitten tarkoittaa. Jos se tarkoittaa jotain sellaista vapaiden suuntien juttua, että pitäisi tehdä henkilökohtainen uskonratkaisu, niin en varmaan ole uskossa, ja joo käytän ristikorua toisinaan. Olen kyllä luterilaisen kirkon jäsen, kastettu ja rippikoulun käynyt. Kunnioitan kirkkoa ja kristillisyyttä ja sen arvoja, ja usein toivon että pystyisin uskomaan tosissani kirkon sanomaan pelastuksen osalta - eli haluaisin olla sellainen varsinainen uskovainen, mutta vahva usko vaan puuttuu, olen aika lähellä agnostikkoa käytännössä kuitenkin. Agnostikko, joka vaikka ei pysty uskomaan että Jumala on, ja on juuri sellainen kuin kristinusko opettaa, niin toivoo että Jumala olisi ja jotenkin vielä voisin hänet löytää.

Vierailija
10/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotkut uskovat käyttävät nimenomaan tyhjää ristiä merkkinä ylösnousemuksesta, siitä voitosta. Krusifiksit ovat enempi katolisten juttu, luterilaiset käyttävät pelkkää ristiä.

Vierailija
11/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaulakoruna goottityylistä ristiä jonka ympärillä on kietoutuneena lohikäärme. Mieheni osti sen minulle neljä vuotta sitten joululahjaksi. Lempikoruni.

Vierailija
12/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on VAIN  sinun mielipide ..minä ja monet pitää , sinunlaiselle en ala selitellä omia päätöksiäni.

Vierailija
13/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotkut uskovat käyttävät nimenomaan tyhjää ristiä merkkinä ylösnousemuksesta, siitä voitosta. Krusifiksit ovat enempi katolisten juttu, luterilaiset käyttävät pelkkää ristiä.

Olen luterilainen ja kaulassani on krusifiksi. Ja omistan myös pari muuta, tyhjää ristiä.

Vierailija
14/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KuolluTTA pyhimySTÄ. 

Vierailija
15/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toisinaan tunnearvon vuoksi, mulla on äidin vanha ristikaulakoru, pieni hopeinen krusifiksi. Se on niin hieno, että käytän joskus, muutoin roikkuu korutelineessä. Äiti antoi sen kun pääsin ripille, oli itse saanut sen aikoinaan rippilahjaksi. Tuntui hienolta että äiti antoi omansa minulle <3

Vierailija
16/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.  Kunnioitan Jeesusta mutta en ole kristitty. Ristin roikottamisen kaulassa koen negatiiviseksi symboliksi mutta käytän koruani välillä silti koska se näyttää hienolta.

Vierailija
17/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten on, että ex muijani vei kaikki koruni, niin rippiristit kuin perinnöksi saamani vanhempieni kihla ja vihkisormukset sekä isovanhempienikin vanhat perintökorut. En siis käytä niitä, sillä ilmeisesti ne on exän toimesta myyty romukultana eteenpäin. Naiset yleensä ovat kovin tunteettomia sekä rahan perässä olevia varkaita, vanha totuus.

Mitä ihmettä, siis varasti korusi?

Vierailija
18/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ota, jos et anna.

Vierailija
19/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on VAIN  sinun mielipide ..minä ja monet pitää , sinunlaiselle en ala selitellä omia päätöksiäni.

Ei se ole VAIN minun mielipiteeni. Suurin osa maailman ihmisistä ei halua kantaa ristiä kaulassaan.

Vierailija
20/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luterilainen ja kaulassani on krusifiksi. Ja omistan myös pari muuta, tyhjää ristiä.

Lisäksi krusifiksini alaosassa lukee.. exe homo agnus Dei eli katso ihminen, Jumalan karitsa