Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin

Vierailija
06.12.2025 |

Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt. 

Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa. 

Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?

Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava. 

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että netissä kokoontuu kaikista mielenvikasimmat! Syrjäytyneet & työttömät keillä ei ole elämää. Suurin osa on ihan normaaleja netin ulkopuolella.

Viittaan ihka aitoihin terveysnatzeihin.

Vierailija
162/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan taatusti menen myös sairaana kauppaan. Olen yksinäinen ja yksinasuva jolla ei kavereita ja auttajia ole, joten mä menen kyllä kauppaan sillon kun mun tarvitsee jos vain omat jalat kantaa, jos ei niin sillon olen sit sairaalassa ja tulee ruoka nenän eteen. Luuletko sä perkele että mä voin olla vaikka 3 viikkoa putkeen syömättä jonka ajan edellinen tauti kesti? Ei täällä ole mitään tilauspalveluita ja kotiin kuljetuksia. Et toivo mitä toivota, mä syön kyllä sairaanakin, myös jatkossa.

Kun olet tarpeeksi sairas, niin etpä paljon syö, etkä jaksa lähteä kauppaankaan. Voit sairaana ollesasi tilata ruokasi kaupasta kotiin kuljetettuna. Ja jokaisellahan on tietysti kotivara, jolla pärjää muutaman päivän ainakin. Jos ei ole, niin ehkä nyt on hyvä aikaa hankkia sitä kotivaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruokauppa teillä on lähinnä, josta et saa noudettua tilattua ruokakassia? Kaupan nimi ja sijainti?

Nyt ihmisten pitäisi postata sijaintinsakin😅

Vierailija
164/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan taatusti menen myös sairaana kauppaan. Olen yksinäinen ja yksinasuva jolla ei kavereita ja auttajia ole, joten mä menen kyllä kauppaan sillon kun mun tarvitsee jos vain omat jalat kantaa, jos ei niin sillon olen sit sairaalassa ja tulee ruoka nenän eteen. Luuletko sä perkele että mä voin olla vaikka 3 viikkoa putkeen syömättä jonka ajan edellinen tauti kesti? Ei täällä ole mitään tilauspalveluita ja kotiin kuljetuksia. Et toivo mitä toivota, mä syön kyllä sairaanakin, myös jatkossa.

Ffp maski naamalle.

Sä voit käyttää sitä maskia itse suojellaksesi itseäsi. Muiden maskien käyttämisestä sä et määrää etkä saa ihmisten mieliä muuttumaan tuolla lapsellisella jankuttamisella. 

Miten helvetissä ennen koronaa selvittiin kun kukaan ei käyttänyt maskeja? Miksi t

Räkätaudit jylläsivätkin paljon suuremmalla voimalla ennen koronaa, koska kauppojen rahoja käsittelevät kassatkin hilluivat töissä, vaikka olisi pitänyt olla sairaspedissä. Eivät raukat uskaltaneet saikuttaa potkujen pelossa.

Vierailija
165/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.

Käytä maskia tai monen joulu on pilalla

Vierailija
166/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se maskikin saattaa suojata juuri tarpeeksi, että ei ne toisten röhkimät virukset pääse tartuttamaan. Ehkä enemmä suojaa muita, kun ne omat yskät jää siihen maskiin.

Mutta mitäpäs sitä muista ihmisistä välittämään. Minä ja minun ostokseni on tärkeimmät.

Vierailija
167/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

156: Oletko ikinä kuullut pakastimesta? Meillä se on täytetty luonnonantimilla kaloja ja riistaa myöten, kaupasta ostettua tavaraa siellä on huomattavasti vähemmän.

Vierailija
168/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.

Et voi syyttää ketään jos joulusi menee taudin takia pilalle. Haloo, vähän järkeä kehiin!

Vierailija
169/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen taas joku idiootti oli saapunut pitkän matkan bussiinkin sairastamaan. 

Tartuntataudit leviävät busseissa todella tehokkaasti ja ainakin Helsingissä runkolinjat ovat todella täynnä. Yksi köhisijä voi tartuttaa monta pahimillaan. Valitettavasti raitiiovaunut ovat lähes yhtä täynnä mutta jos aikaisin menee töihin ja valitsee paikkansa huolellisesti niin saa helpommin luotua parin metrin suojan itselleen mikä bussissa on aivan mahdotonta. Käsineitä kannattaa myös käyttää eikä kosketella paljain käsin mitään liikennevälineen pintoja. Jos oikein huolellinen haluaa olla niin käyttää vielä maskia.

Vierailija
170/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se maskikin saattaa suojata juuri tarpeeksi, että ei ne toisten röhkimät virukset pääse tartuttamaan. Ehkä enemmä suojaa muita, kun ne omat yskät jää siihen maskiin.

Mutta mitäpäs sitä muista ihmisistä välittämään. Minä ja minun ostokseni on tärkeimmät.

Pysy siellä kotonasi äläkä mene ihmisten ilmoille vaatimaan, että muut eivät siellä saisi olla. Haloo, nyt vähän järkeä kehiin!

Vierailija
171/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä maskia TAI😡

Vierailija
172/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta voi nykyään tilata ruokaa kotiin, joten influenssaa sairastavana ei todellakaan tarvitse lähteä kauppaan. 

Ai myös silloin, kun lähimpään kauppaan on matkaa yli 40 kilsaa? Tällaisia asuttuja kolkkia tässä maassa on aika paljonkin.

Minusta on todella kummallista, miten moni suomalainen kuvittelee, että joka niemen notkossa ja korvessa Suomessa saa tilattua kotiinkuljetuksella ruokaa. Oikeastaan jopa huolestuttavaa, ettei tuon enempää ymmärretä todellisuutta.

Ivalossakin saa ostettua ruoat noutotilauksella. Mikä on se korpi, jossa ei edes 40 km säteellä ole vastaavaa kauppaa?

Oletko käynyt koskaan Ivalossa? Siellähän on isoja kauppoja, S-market ja Supermarket jne 😀 Kuvitteletko että jokaisessa Suomen kunnassa sellaisia on?? 😂

Vierailija
173/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa voi kestää 1- 2 vkoa. Lapseni ei voi olla niin pitkään koulusta pois. Eilen oli kuumetta 39 niin en voinut viedä maanantaina vietävä on kokeita. Autoa meillä ei ole.

Vierailija
174/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvat ihmiset käyttää mitään korkeatasoisia ffp maskeja jossain kaupoissa. Ne myös maksaa enemmän ja hengittäminen on vaikeaa. Myötätuntoa ei näköjään heru ihmisille, jotka saavat maskia käyttäen paniikkikohtauksen, koska happea ei riitä. Ei ole vaikea aivastamisen tai yskimisen ajaksi painella vaikka kaulaliinaa naamaan - itse teen näin. Suojaan suun ja nenän alueen yskimisen ja aivastamisen ajaksi. Ns tavallinen ja kotitekoinen maski ovat tehottomia. Jos siis ihmisellä on naamassa kangasmaski ja hän aivastaa suoraan sen läpi, kaikki pövöt lentävät ilmaan, koska hän ei laita maskin lisäksi myös kättä suun eteen. 

Ffp maskit ovat tosi halpoja nykyään, esim 25 kpl voi saada 5 e hintaan. Eli hinta ei voi olla este. Terveet keuhkot kestävät hyvin ffp maskin käyttöä.

No käytä sitten sitä maskia. Sä päätät pelkästään omasta maskin käytöstä, et muiden. Koita jo tajuta.

Monisairas pöpöjä pelkäävä suojaa itse itsensä tai tilaa ruoat kotiin tai noudolla eikä vaadi muita tekemään hänen tahtonsa mukaan.

Vierailija
175/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä 72h varmuusvarastolla ja kotivaralla olisit pärjännyt hyvin. Mikä rassaa päätäsi, kun et älyä varata säilyvää ruokaa kotiin? Järjenkäyttösi on näköjään nollassa.

Kuule, kun mä olen maannut kotona nyt yli viikon. Tiedoksesi, ettei kaikki sairaudet mene ohi 72 tunnissa...

ei influenssa tartu aikuisilla kuin viisi päivää yleensä. lapset tartuttaa jopa 12 päivää. mulla kerran oli influenssa en pysynyt edes menemään kauppaan ja vessaan piti kontata . sain korva tulehduksen ja keuhkokuumeen samaan aikaan . jos on oikeasti influenssa ei silloin jaksa mennä kauppaan. jos asuu hevon kuusessa silloin voi varata pidemmän

Monessa työpaikassa ei saa saikkua pikkunuhan takia. Joten pakko mennä töihin

Vierailija
176/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi syyttää ketään jos joulusi menee taudin takia pilalle. Haloo, vähän järkeä kehiin!

Luultavimmin perheen joulu pelastuu kun toi ei pääse sängystään valittamaan miten kukin on pilannut joulun häneltä ja kaikki asiat on muiden vikoja.

Vierailija
177/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta voi nykyään tilata ruokaa kotiin, joten influenssaa sairastavana ei todellakaan tarvitse lähteä kauppaan. 

Ai myös silloin, kun lähimpään kauppaan on matkaa yli 40 kilsaa? Tällaisia asuttuja kolkkia tässä maassa on aika paljonkin.

Minusta on todella kummallista, miten moni suomalainen kuvittelee, että joka niemen notkossa ja korvessa Suomessa saa tilattua kotiinkuljetuksella ruokaa. Oikeastaan jopa huolestuttavaa, ettei tuon enempää ymmärretä todellisuutta.

Ivalossakin saa ostettua ruoat noutotilauksella. Mikä on se korpi, jossa ei edes 40 km säteellä ole vastaavaa kauppaa?

Oletko käynyt koskaan Ivalossa? Siellähän on isoja kauppoja, S-market ja

Mikä on se korpi, jossa ei edes 40 km säteellä ole vastaavaa kauppaa?

Vierailija
178/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää edes yhden paikkakunnan jossa ei ole lähimaillakaan kauppaa, johon voi tehdä noutotilauksen.

Vierailija
179/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa voi kestää 1- 2 vkoa. Lapseni ei voi olla niin pitkään koulusta pois. Eilen oli kuumetta 39 niin en voinut viedä maanantaina vietävä on kokeita. Autoa meillä ei ole.

Älä ole itsekäs, vaan käytä silloin ffp tasoista maskia. Kiitos.

Vierailija
180/215 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas mennään. Näin ne koronavainotkin alkoivat. 

Tämä. Pelottavaa... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme