Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin

Vierailija
06.12.2025 |

Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt. 

Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa. 

Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?

Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava. 

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa sanotaan, että tämä on ilkein influenssavirus  sitten Honkongilaisen. Siellä on jo halukkaat yli 65 -vuotiaat rokotettu ja joulukuun alusta kaikki 18-vuotta täyttäneet saavat halutessaan rokotteen./SVT

Vierailija
122/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi joka tapauksessa käyttää maskia, koska uskoakseni se suojaa paremmin jopa influenssan kuin koronan suhteen. Influenssa ei käsittääkseni tartu yhtä herkästi kuin korona? 

Ihmettelin muutama viikko sitten apteekissa asioidessani kun farmaseutilla oli suojamaski. Tajusin syyn siihen kun alkoi olemaan uutisia, joissa varoiteltiin tästä influenssaepidemiasta.

Nyt on vielä suurempi syy käyttää suojamaskia kuin pelkän koronakriisin aikaan. Jopa rokotus ei välttämättä auta influenssaa vastaan, koska se ehti muuntautumaan rokotteen kehittämisen jälkeen yllättävän monella tavalla. 

Maski. Ei. Suojaa. Viruksilta. Menikö perille???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy itse kotona, jos vastustuskyky on heikentynyt. 

Vierailija
124/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi joka tapauksessa käyttää maskia, koska uskoakseni se suojaa paremmin jopa influenssan kuin koronan suhteen. Influenssa ei käsittääkseni tartu yhtä herkästi kuin korona? 

Ihmettelin muutama viikko sitten apteekissa asioidessani kun farmaseutilla oli suojamaski. Tajusin syyn siihen kun alkoi olemaan uutisia, joissa varoiteltiin tästä influenssaepidemiasta.

Nyt on vielä suurempi syy käyttää suojamaskia kuin pelkän koronakriisin aikaan. Jopa rokotus ei välttämättä auta influenssaa vastaan, koska se ehti muuntautumaan rokotteen kehittämisen jälkeen yllättävän monella tavalla. 

Ffp tasoinen maski suojaa, jos on tiiviisti naamalla! Olet  tietämätön!!

T. Eri

Vierailija
125/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla influenssa ja kyllä se vaan pakko liikkua. Mm pitää viedä lapset eskariin ja kouluun bussilla. Harrastuksiin jne..kaupassa pitää käydä. Ei voi kotona maata, kun on vanhempi

Ai kun ihanaa; kuljet influenssassa vähän jokapaikkaan tartuttamassa, ja varmaankin ilman maskia. Järki jäässä, ja itsekkyys huipussaan! 

Vierailija
126/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla influenssa ja kyllä se vaan pakko liikkua. Mm pitää viedä lapset eskariin ja kouluun bussilla. Harrastuksiin jne..kaupassa pitää käydä. Ei voi kotona maata, kun on vanhempi

Ffp tasoinen MASKI naamalle, kiitos! 

Suksi nyt kuuseen maskeines!

Vierailija
127/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyshullut vauhdissa

Vierailija
128/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan taatusti menen myös sairaana kauppaan. Olen yksinäinen ja yksinasuva jolla ei kavereita ja auttajia ole, joten mä menen kyllä kauppaan sillon kun mun tarvitsee jos vain omat jalat kantaa, jos ei niin sillon olen sit sairaalassa ja tulee ruoka nenän eteen. Luuletko sä perkele että mä voin olla vaikka 3 viikkoa putkeen syömättä jonka ajan edellinen tauti kesti? Ei täällä ole mitään tilauspalveluita ja kotiin kuljetuksia. Et toivo mitä toivota, mä syön kyllä sairaanakin, myös jatkossa.

Vierailija
129/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilausnouto ruokakaupasta onnistuu. Eli teet ruokatilauksen noudolla. Haet ruokakassin kaupan tuulikaapista lokerosta. Ei tarvitse mennä kauppaan.

Olen eri, mutta katoin huvikseni kyläkaupan palvelut ja kotiinkuljetukset ovat täynnä koko viikon ja noutohakukin täynnä seuraavat kolme päivää 

Vierailija
130/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhet pelkää paria pöpöä kuollakseen😅

Vierailija
131/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kööh puh. Itse en ole syyllistynyt tuollaisiin usein. 

Muistan kerran kun menin lievässä yskässä baletti esitystä katsomaan. Se oli tarjottu ja ajattelin ensinnäkin, että seuralainen pettyisi. 

Lisäksi en ollut niin kipeä, että olisin hirveästi katsonut tartuttavan muita. Ei siis mitään kuume flunssaa tai kamala räkäisyyttä. . 

Yskä on tietenkin siinä  mielessä häiritsevä, että näkyy ja kuuluu muille selvästi ja saatat näyttääntyä sairaampana, mitä olet. 

Lisäksi joskus, kuten tuolloin oli kyseessä yskänpuuskista, joita esiintyi ehkä 2 tunnissa. Ei tuollaisen takia viitsi peruuttaa asiaa, mitä ei voi siirtää. Tottakai saattaa käydä huono tuuri ja vsikka et yski kun 2 kertaa tunnissa, juuri näytöksen aikana saattaa yskittää useammin. Saat sitten niitä paheksuvia katseita kun tullaan sairaana ihmisten ilmoille konserttiin? 

Tai pitääkö jättää kaupassa käymättä vain, jos on flunssa? Kerran oli juuri tuollainen eli vain muutamia yskän kohtauksia. En siis varmaan  pahemmin tsrtuttele, jos en yski suorasn mihinkään , en yski usein, eikä muita oireita. 

No tietenkin eräällä kauppareissulla kävi niin, että juuri kassalla sain kamalan yskänpuuskan,  muuten en koko 2 tunnin aikana. No, onko ajattelematonta muita kohtaan, mennä yskässä kauppaan? 

Vierailija
132/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ffp tasoinen MASKI naamalle, kiitos! 

Suksi nyt kuuseen maskeines!

En suksi. Kaikkea hyvää sulle, kuiteinkin. Ehkä elämä kasvattaa sinua vielä.

T. 55 vee

Vierailija
133/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen taas joku idiootti oli saapunut pitkän matkan bussiinkin sairastamaan. 

Ja joku lähti sairaana lentokoneella Brysseliin.

Vierailija
134/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäs eristää FLUNSSAN takia

huh huh

Vierailija
135/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi kärsiä parin tyypin takia, jotka ovat liian hauraita selviämään flunssasta? Voi tätä itsekkyyden määrää!

Vierailija
136/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan taatusti menen myös sairaana kauppaan. Olen yksinäinen ja yksinasuva jolla ei kavereita ja auttajia ole, joten mä menen kyllä kauppaan sillon kun mun tarvitsee jos vain omat jalat kantaa, jos ei niin sillon olen sit sairaalassa ja tulee ruoka nenän eteen. Luuletko sä perkele että mä voin olla vaikka 3 viikkoa putkeen syömättä jonka ajan edellinen tauti kesti? Ei täällä ole mitään tilauspalveluita ja kotiin kuljetuksia. Et toivo mitä toivota, mä syön kyllä sairaanakin, myös jatkossa.

Ffp maski naamalle.

Vierailija
137/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä, joten en tilaa ruokia kotiiin. Wolt on boikotissa muistakin syistä.

Vierailija
138/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsillasi lie isäkin, vai lisäännyitkö täysin holtittomasti?

Isä on juuri nyt Norjassa töissä. Ei sieltä lennetä minkään nuhan takia Suomeen. 

Jamitään vaippaa en naamalle laita. Laitatko on ne jotka pelkää.

Vierailija
139/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Ja mikä tärkeintä, se maski suojaa muita ihmisiä että et pärski ympäriinsä niitä pisaroita ja levitä tautia muihin.

-sivusta

Vierailija
140/211 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Ja muidenkin pitää kehittää itselleen joku keuhkotulehdus ja hapen puute noilla maskeilla, että monisairaat ovat tyytyväisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi