Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin
Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt.
Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa.
Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?
Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74
Kommentit (319)
Kahden viikon varastahan täällä on jauhettu. Joillekin se vain tuntuu olevan aivan käsittämätön yhtälö, vaikka monella näillä käsittämättömillä taitaa olla pakastinkin olemassa.
Niin, teille kahden viikon varasta jauhajille on täysin mahdoton yhtälö, että kaikilla ei ole samanlaista kotia kuin teillä. Eikä kaikki elä jollain pussikeitoilla, jotka mahtuvat puolikkaalle hyllylle. Ja ihan oikeasti on olemassa paljnkin koteja, joissa ei ole pakastinta, vaan jääkaapissa on vain pieni pakstelokero.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan kotiin tai käyn hakemassa prisman lokerosta joka on kaupan tuulikaapissa.
Mahtava idea ihmiselle, jolla lähimpään Prismaan on matkaa esim. 30km :D
Vierailija kirjoitti:
Jos on sijaisena niin ei saa aluksi sairaspäivärahaa. Pakko olla kipeänä töissä.
Se on harmi, kun vakituinen on tilannut ulkomaanmatkan, mutta ei voi mitään. Me määräaikaiset ei saa ensimmäisiin kuukausiin sairaspäivärahaa ja jokainen ajattelee omaa taloutta, ei muiden ulkomaanmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan kotiin tai käyn hakemassa prisman lokerosta joka on kaupan tuulikaapissa.
Hyvä idea! Täällä ei ole kotiinkuljetuspalvelua eikä minulla ole omaa autoa. Eli lähden kipeänä kahdella eri bussilla Prismaan hakemaan ruokakassin tuulikaapista. Tartunta tapahtuu onneksi vain kaupassa sisällä, joten tämä vaihtoehto on kannattavampi kuin se, että kävelisin tuohon 300 metrin päähän pieneen lähikauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, sulla on helppoa, kun elät pyhällä hengellä. Meillä muilla ruokaa kuluu huomattavsti enemmän, koska syömme monipuolisesti. Siksi käymme kaupassa, vaikka sinua kuinka paljon pelottaisi yskivät ihmiset. Sinähän voit pysytellä suojassa kotona, kun sinulla on niin upeat ja kattavat kotivarat vaikka koko vuodeksi."
Mikä sua vaivaa? Kerroin vain, että kotona kannattaa pitää ruokaa, ettei sen vuoksi tarvitse kipeänä kauppaan lähteä. Luulisi tyhmemmänkin tuon verran ymmärtävän.
No miksi sä riehut muiden kauppareissuista, jos sinulla on hyvä kotivara? Luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että muut eivät elä elämäänsä sinun tahtosi mukaan, vaan sinä ihan itse olet vastuussa itsestäsi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta syystä tai toisesta varastoida ruokia kotiinsa. Jos se ahdistaa sinua, pysy kotona mässäämässä sitä kotivaraasi äläkä tunge kauppaan parkumaan, kun
En minä ole riehunut. Kuten sanottua, niin tuohan oli vain neuvo yksikertaisemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: Miksi panikoitte muiden ihmisten kauppareissuista, jos teillä itsellä on kahden viikon ruuat puolikkalla hyllyllisellä? Silloinhan teidän ei tarvitse käydä kaupassa kuin kerran kuussa, jos niinkään usein.
En minä panikoi. Ihan käytännön neuvohan tuo oli. Ruokakaupoissa käyn noin 2-3 kertaa kuukaudessa, koska en halua käyttää siihen enempää aikaa. En tosin tiedä, miten se tähän liittyy.
Ei ollut mikään neuvo. Oli tarpeeton moraalisaarna, joka kertoi vain sen, ettet ymmärrä ihmisten erilaisia elämäntilanteita. Haluat, että kaikki elävät samalla tavalla kuin sinä ja kuvittelet olevasi muita parempi, kun sinulla on vuodeksi pussikeittoja varastossa.
Ei mulla ole pussikeittoja, mutta ihan hyvä idea sekin.
En minä ole riehunut. Kuten sanottua, niin tuohan oli vain neuvo yksikertaisemmille.
Neuvo on sellainen, josta on oikeasti hyötyä. Neuvo ei ole ylimielinen paasaus, jonka tarkoitus on luoda muille mielikuva, että sinä olisit mukamas jotekin parempi ihminen kuin muut. Viestisi oli juuri tuollainen paasaus, joka vain korosti sitä, miten yksinkerainen ihminen olet. Täytyy nimittäin olla poikkeuksellisen tyhmä, jos ei edes sen vertaa ymmärrä, että kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia kuin sinulla eikä kahden viikon kotivara ole mitkään saavutus.
Kiitos vinkistä! Itsellä ärhäkkä norovirus, joten täytyypä alkaa kierrellä tilaisuuksissa, joissa on oikein kunnon tungos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: Miksi panikoitte muiden ihmisten kauppareissuista, jos teillä itsellä on kahden viikon ruuat puolikkalla hyllyllisellä? Silloinhan teidän ei tarvitse käydä kaupassa kuin kerran kuussa, jos niinkään usein.
En minä panikoi. Ihan käytännön neuvohan tuo oli. Ruokakaupoissa käyn noin 2-3 kertaa kuukaudessa, koska en halua käyttää siihen enempää aikaa. En tosin tiedä, miten se tähän liittyy.
Ei ollut mikään neuvo. Oli tarpeeton moraalisaarna, joka kertoi vain sen, ettet ymmärrä ihmisten erilaisia elämäntilanteita. Haluat, että kaikki elävät samalla tavalla kuin sinä ja kuvittelet olevasi muita parempi, kun sinulla on vuodeksi pussikeittoja varastossa.
Ei mulla ole pussikeittoja, mutta ihan hyvä id
Tuli jo selväksi, että sulla ei ole mitään. Ei edes aivoja. Jankkaat vain jankkamisen ilosta, kun ei kapsiteetti muuhun riitä.
Parasta viihdettä mennä Prismaan pelottelemaan hysteerikkoja yskimällä keuhkojen täydeltä. Aina saa hyvä naurut, kun eukot paniikissa luikkivat pakoon ja lotraavat käsidesiä pari litraa kerralla, ettei vaan tauti tartu :D
Minulla on monen kuukauden kotivara.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monen kuukauden kotivara.
Luuseri! Kyllä kotivaran pitää vähintään 7 vuodeksi olla! Itsellä on vieläkin armeijan vanikkaa varastossa vuodelta 1987. Kun hankkii kerralla kunnon määrän, ei tarvitse jatkuvasti rampata kaupassa tauteja hakemassa.
S kaupassa on appelsiinisairaus eli hamasin ideoima boikotti
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 000 allekirjoittanut jo boikotin vastaisen addressin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisesta sitä ihmiset voimaantuvat. Monikohan noistakin allekirjoittaneista rientää kuitenkin Prismaan, kun asiakasomistajapäivät alkavat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisesta sitä ihmiset voimaantuvat. Monikohan noistakin allekirjoittaneista rientää kuitenkin Prismaan, kun asiakasomistajapäivät alkavat :D
Ymmärrätkö lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ylim. poonuksia jos lupaa kannattaa hamasia
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon varastahan täällä on jauhettu. Joillekin se vain tuntuu olevan aivan käsittämätön yhtälö, vaikka monella näillä käsittämättömillä taitaa olla pakastinkin olemassa.
Niin, teille kahden viikon varasta jauhajille on täysin mahdoton yhtälö, että kaikilla ei ole samanlaista kotia kuin teillä. Eikä kaikki elä jollain pussikeitoilla, jotka mahtuvat puolikkaalle hyllylle. Ja ihan oikeasti on olemassa paljnkin koteja, joissa ei ole pakastinta, vaan jääkaapissa on vain pieni pakstelokero.
Missäpä nykyaikaisessa jääkaapissa on pakastelokero? Aivan, ei missään. Kyllä ne ovat vähintään jenkkikaappeja, joissa pakasteosa on moninkertainen verrattuna ammoisiin kaapin sisällä oleviin pakastelokeroihin.
Jos on sijaisena niin ei saa aluksi sairaspäivärahaa. Pakko olla kipeänä töissä.