Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin

Vierailija
06.12.2025 |

Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt. 

Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa. 

Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?

Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava. 

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74

Kommentit (319)

Vierailija
281/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.

Se kotivara?

Ei kestä loputtomasti. Influenssa voi kestää monta viikkoa. Harvalla on mahdollisuutta varastoida kotiinsa ruokaa viikkokausiksi. Etekään kerrostaloasunnoissa. 

Kahden viikon ruuat ei paljon tilaa vie. Eihän sairaana edes ruoka maistu.

Sinulla ehkä ei kun elät jollain pussinuudeleilla ja ihmettelet kun olet jatkuvasti kipeänä. Normaali aikuinen ihminen tarvitsee aika paljonkin ruokaa pysyäkseen kunnosssa. 

En minä ole paljon kipeänä. Päinvastoin. Hyvin harvo

Niin, sulla on helppoa, kun elät pyhällä hengellä. Meillä muilla ruokaa kuluu huomattavsti enemmän, koska syömme monipuolisesti. Siksi käymme kaupassa, vaikka sinua kuinka paljon pelottaisi yskivät ihmiset. Sinähän voit pysytellä suojassa kotona, kun sinulla on niin upeat ja kattavat kotivarat vaikka koko vuodeksi. 

Vierailija
282/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: Miksi panikoitte muiden ihmisten kauppareissuista, jos teillä itsellä on kahden viikon ruuat puolikkalla hyllyllisellä? Silloinhan teidän ei tarvitse käydä kaupassa kuin kerran kuussa, jos niinkään usein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä kylässä ei voi tilata.

Eli kauppaan lompsi.

Mitenkäs sinun kotivara? Etkö edes älyä järjestää tuollaista?

Influenssa kestää helposti viikon jonka jälkeenkin on huonossa kunnossa. Siinä ei kolmen päivän kotivara kauheen pitkälle riitä

Vierailija
284/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa käynnin vältät sillä, että pidät kunnollista hätävaraa kotona ja huolehdit, että pakastimessa on myös syötävää. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäiselle aikuiselle.

Ja minnehän minä täällä kerrostaloyksiössä säilön ruokavarat kahdeksi viikoksi? Pakastinta ei ole, koska keittokomeroon ei sellaista mahdu. Eikä esim. vihannekset edes säily viikkokausia. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäselle aikuiselle ymmärrä, että ihmisillä on eri kokoisia koteja. 

Kuulepas sinä vajaapäinen, minä olen onnistunut pitämään tuota hätävaraa useammassakin keittokomerollisessa yksiössä, keittiöllisessä kolmiossa sekä vanhan okt:n parissa peruskaapissa. Kylmäkellaria minulla ei ole ollut ikinä, joissakin yksiöissä ei ole ollut pakastintakaan. Taitaa olla vain omassa järjestelykyvyssäsi jotain ongelmaa. Pakastimen voi muuten sijoittaa eteiseenkin, mulla oli yhdessä yksiössä useamman vuoden 80 cm leveä pakastearkku siellä.

Vierailija
285/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin just influenssan. Niin kipeä olin, että vain vuoteessa makasin. Rinnassakin tuntui ja vähän päälle kolmekymppinen oon.

Jos mulla olisi ollut välttämättömyys käydä kaupassa niin hanskat käteen ja mahdollisimman varovaisesti, etten levitä tautia mikä itselläni on. 

On sitten kelläkin aivastelua tai yskää niin käden taive suun eteen. 

Vierailija
286/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa käynnin vältät sillä, että pidät kunnollista hätävaraa kotona ja huolehdit, että pakastimessa on myös syötävää. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäiselle aikuiselle.

Ja minnehän minä täällä kerrostaloyksiössä säilön ruokavarat kahdeksi viikoksi? Pakastinta ei ole, koska keittokomeroon ei sellaista mahdu. Eikä esim. vihannekset edes säily viikkokausia. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäselle aikuiselle ymmärrä, että ihmisillä on eri kokoisia koteja. 

Kuulepas sinä vajaapäinen, minä olen onnistunut pitämään tuota hätävaraa useammassakin keittokomerollisessa yksiössä, keittiöllisessä kolmiossa sekä vanhan okt:n parissa peruskaapissa. Kylmäkellaria minulla ei ole ollut ikinä, joissakin yksiöissä ei ole ollut pakastintakaan. Taitaa olla vain omassa järjestelykyvyssäsi jotain ongelmaa. Pakastimen voi muuten sijoittaa eteiseenki

No sittenhän sinun ei tarvitse panikoida, vaan voit pysytellä kotona turvassa kotivarasi kanssa ja antaa muiden elää omalla tavallaan. 

Vierailija
287/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, sulla on helppoa, kun elät pyhällä hengellä. Meillä muilla ruokaa kuluu huomattavsti enemmän, koska syömme monipuolisesti. Siksi käymme kaupassa, vaikka sinua kuinka paljon pelottaisi yskivät ihmiset. Sinähän voit pysytellä suojassa kotona, kun sinulla on niin upeat ja kattavat kotivarat vaikka koko vuodeksi."

Mikä sua vaivaa? Kerroin vain, että kotona kannattaa pitää ruokaa, ettei sen vuoksi tarvitse kipeänä kauppaan lähteä. Luulisi tyhmemmänkin tuon verran ymmärtävän.

Vierailija
288/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas sinä vajaapäinen, minä olen onnistunut pitämään tuota hätävaraa useammassakin keittokomerollisessa yksiössä, keittiöllisessä kolmiossa sekä vanhan okt:n parissa peruskaapissa. Kylmäkellaria minulla ei ole ollut ikinä, joissakin yksiöissä ei ole ollut pakastintakaan. Taitaa olla vain omassa järjestelykyvyssäsi jotain ongelmaa. Pakastimen voi muuten sijoittaa eteiseenki

Mihin eteiseen? Et ole tainnut käydä uudemmissa taloissa, joissa on hyvinkin yleistä, että yksiössä tullaan suoraan huoneeseen eikä ole mitään erillistä eteistä. Olen käynyt muutamassakin yksiössä, jossa sisäänkäynti on suoraan keittökomeroon, joka on käytännössä vain yksi seinä tiskialtaalla, jääkääpilla ja parilla kaapilla. Normaaleilla ihmisillä on esim. astioita, jotka tarvitsevat myös säilytystilaa, joten kaikkia keittiön kaappeja ei voi varata ruualle. 

Vierailija
289/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko se on kauppaan ja apteekkiin mennä, kun ei ole mitään kotiinkuljetuspalveluita ja syötävä on joka päivä. 

Tajuatko va jakki, että kaikilla ei ole mitään hehtaarihalleja, joihin voisi säilöä ruokaa viikkokausiksi? Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäiselle aikuiselle laittaa se maski ihan omalle naamalle jos kanssaihmiset pelottavat ja tulee paniikki jokaisesta pikkunuhasta. 

Meillä mökillä eli vanhassa okt:ssa pidetään parin viikon varaa jatkuvasti. Pari normaalia keittiön yläkaappia niihin riittää. Tietysti jos joku on ollut ni

Joku älyvapaa kommentoija luulee kaikkien keittiöiden olevan yhtä isoja kuin hänen keittiö on. 

Vierailija
290/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahden viikon ruuat vie puolikkaan hyllyn.

Normaalilla ihmisellä ei vie, koska normaali ihminen syö monipuolisesti ja riittävästi eikä kituuta jollain nuudelipussilla per päivä. 

Kokeilepa vaeltajien käyttämiä pussiruokia. Joku aika sitten nuo maksoivat Motonetissä noin vitosen pussilta, jokaisesta tulee kahden hengen annos. Niihin on laitettu kaikki mahdolliset hivenaineetkin, eivätkä ne vie kaapistakaan tilaa, koska ovat tarkoitettu mahtumaan reppuunkin.

Vierailija
291/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: Miksi panikoitte muiden ihmisten kauppareissuista, jos teillä itsellä on kahden viikon ruuat puolikkalla hyllyllisellä? Silloinhan teidän ei tarvitse käydä kaupassa kuin kerran kuussa, jos niinkään usein. 

En minä panikoi. Ihan käytännön neuvohan tuo oli. Ruokakaupoissa käyn noin 2-3 kertaa kuukaudessa, koska en halua käyttää siihen enempää aikaa. En tosin tiedä, miten se tähän liittyy.

Vierailija
292/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, sulla on helppoa, kun elät pyhällä hengellä. Meillä muilla ruokaa kuluu huomattavsti enemmän, koska syömme monipuolisesti. Siksi käymme kaupassa, vaikka sinua kuinka paljon pelottaisi yskivät ihmiset. Sinähän voit pysytellä suojassa kotona, kun sinulla on niin upeat ja kattavat kotivarat vaikka koko vuodeksi."

Mikä sua vaivaa? Kerroin vain, että kotona kannattaa pitää ruokaa, ettei sen vuoksi tarvitse kipeänä kauppaan lähteä. Luulisi tyhmemmänkin tuon verran ymmärtävän.

No miksi sä riehut muiden kauppareissuista, jos sinulla on hyvä kotivara? Luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että muut eivät elä elämäänsä sinun tahtosi mukaan, vaan sinä ihan itse olet vastuussa itsestäsi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta syystä tai toisesta varastoida ruokia kotiinsa. Jos se ahdistaa sinua, pysy kotona mässäämässä sitä kotivaraasi äläkä tunge kauppaan parkumaan, kun joku yskii. 

Vierailija
293/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahden viikon ruuat vie puolikkaan hyllyn.

Normaalilla ihmisellä ei vie, koska normaali ihminen syö monipuolisesti ja riittävästi eikä kituuta jollain nuudelipussilla per päivä. 

Kokeilepa vaeltajien käyttämiä pussiruoki

No en tasan varmasti kokeile. Haluan syödä kunnollista ruokaa enkä jotain pussipaskaa. Kunnollinen ruoka tehdään itse alusta asti. Näin vältyy muun muassa järjettömätlä suolamäärältä ja täysin turhilta lisäaineilta. Terveys ja lompakko kiittää. 

Vierailija
294/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mökillä eli vanhassa okt:ssa pidetään parin viikon varaa jatkuvasti. Pari normaalia keittiön yläkaappia niihin riittää. Tietysti jos joku on ollut niin älyvapaa, että hävitti keittiöremontissa trendien mukaisesti kaapit, on se tämän älyvapaan remontoijan oma häpeä.

Niin, teillä riittää? Mutta ymmärrätkö, että kaikki eivät elä jollain kitudieetillä, jossa päivän ateriat mahtuvat yhdelle lautaselle. Älyvapaata on kiduttaa itseään nälkäkuurilla ja saarnata sitten muille, että heidänkin pitää tehdä niin. 

Ei todella kituutella, tuo on vain oma tulkintasi. Totta hvetissä me normaalitilanteessa käytetään jääkaapin sisältöä, välillä otetaan höysteitä kotivarasta, koska nekin ovat aikanaan vanhentuvia tuotteita.

Vierailija
295/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä panikoi. Ihan käytännön neuvohan tuo oli. Ruokakaupoissa käyn noin 2-3 kertaa kuukaudessa, koska en halua käyttää siihen enempää aikaa. En tosin tiedä, miten se tähän liittyy.

Ei ollut mikään neuvo. Oli tarpeeton moraalisaarna, joka kertoi vain sen, ettet ymmärrä ihmisten erilaisia elämäntilanteita. Haluat, että kaikki elävät samalla tavalla kuin sinä ja kuvittelet olevasi muita parempi, kun sinulla on vuodeksi pussikeittoja varastossa. 

Vierailija
296/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mökillä eli vanhassa okt:ssa pidetään parin viikon varaa jatkuvasti. Pari normaalia keittiön yläkaappia niihin riittää. Tietysti jos joku on ollut niin älyvapaa, että hävitti keittiöremontissa trendien mukaisesti kaapit, on se tämän älyvapaan remontoijan oma häpeä.

Niin, teillä riittää? Mutta ymmärrätkö, että kaikki eivät elä jollain kitudieetillä, jossa päivän ateriat mahtuvat yhdelle lautaselle. Älyvapaata on kiduttaa itseään nälkäkuurilla ja saarnata sitten muille, että heidänkin pitää tehdä niin. 

Ei todella kituutella, tuo on vain oma tulkintasi. Totta hvetissä me normaalitilanteessa käytetään jääkaapin sisältöä, välillä otetaan höysteitä kotivarasta, koska nekin ovat aikanaan vanhentuvia tuotteita.

Hienosti puhuit itsesi pussiin :D Kova oli uho, että pari keittiön yläkaappia riittä, mutta nyt ei sitten riitäkään, vaan tarvitset jääkaapin niin kuin normaalit ihmiset tarvitsevat. Nythän ei ole aiheena joku tilapäinen mökkiratkaisu, vaan normaali arki. 

Vierailija
297/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et panikoi, miksi olet meuhkaamassa ketjussa, jossa yritetään kieltää ihmisiä käyämästä kaupassa? 

Vierailija
298/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä kylässä ei voi tilata.

Eli kauppaan lompsi.

Mitenkäs sinun kotivara? Etkö edes älyä järjestää tuollaista?

Influenssa kestää helposti viikon jonka jälkeenkin on huonossa kunnossa. Siinä ei kolmen päivän kotivara kauheen pitkälle riitä

Kahden viikon varastahan täällä on jauhettu. Joillekin se vain tuntuu olevan aivan käsittämätön yhtälö, vaikka monella näillä käsittämättömillä taitaa olla pakastinkin olemassa.

Vierailija
299/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu meni taas kahden lapsenasteelle jääneen riitelyksi. Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
300/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kotiin tai käyn hakemassa prisman lokerosta joka on kaupan tuulikaapissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi