Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin
Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt.
Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa.
Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?
Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.
Se kotivara?
Ei kestä loputtomasti. Influenssa voi kestää monta viikkoa. Harvalla on mahdollisuutta varastoida kotiinsa ruokaa viikkokausiksi. Etekään kerrostaloasunnoissa.
Kahden viikon ruuat ei paljon tilaa vie. Eihän sairaana edes ruoka maistu.
Ruokakaupassa käynnin vältät sillä, että pidät kunnollista hätävaraa kotona ja huolehdit, että pakastimessa on myös syötävää. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäiselle aikuiselle.
Ja minnehän minä täällä kerrostaloyksiössä säilön ruokavarat kahdeksi viikoksi? Pakastinta ei ole, koska keittokomeroon ei sellaista mahdu. Eikä esim. vihannekset edes säily viikkokausia. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäselle aikuiselle ymmärrä, että ihmisillä on eri kokoisia koteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen vastustuskyky kasvaa sairastaessa. Teet karhunpalveluksen itsellesi, jos alat elämään jossain muovikuplassa.
Eikö tuolla logiikalla pitäisi käydä uimassa jossain septitankissa, saada sieltä kaikki mahdolliset virukset ja bakteerit, sairastaa rajusti ja sitten saada jokin supervastustuskyky, jonka jälkeen ei sairastaisi enää ikinä? Eikö tuolla logiikalla alituisesti sairastavilla pitäisi olla supervastustuskyky? Miksi vesijohtovesi puhdistetaan jos kerran sairastaminen kasvattaa vastustuskykyä? Miksi pesemme käsiä? Miksi siivoamme ja puhdistamme? Sairasta, jotta et enää sairastu? Ajattelussasi on looginen umpikuja, eikä se ole linjassa tieteellisen tutkimuksen kanssa.
Ihmisen vastustuskyky ei ole lihas jota pitää harjoittaa, vaan pikemminkin eräänlainen valokuvamuisti. Vastustuskyvylle tekee hyvää luonnossa liikkuminen ja luonnon erilaisille mikrobeille altistumine
"Toistuvasti erilaisille viruksille altistuminen ja sairastuminen taas ei tee hyvää vastustuskyvylle"
Myyräkuumeeseen tulee vastustuskyky vain sen taudin sairastamalla. Rokotetta siihen ei ole. Jos ei ole sairastanut myyräkuumetta, ei ole vastustuskykyä sitä sairautta vastaan. Sen sijaan myyräkuumeen kerran sairastanut saa käytännössä 100% suojan uutta myyräkuumetartuntaa vastaan koko loppuelämäksi. Ainakin kaikissa tietämässäni tapauksissa se on noin ollut. En tunne tai tiedä ketään, joka olisi sairastanut myyräkuumeen useammin kuin kerran.
Eli ei pidä ainakaan tuolta osin paikkaansa, ettei sairastaminen tekisi hyvää vastustuskyvylle.
Tosin myyräkuume voi olla niin rankkaoireinen tauti, ettei sitä haluaisi sairastaa sitä kertaakaan.
Ihmisestä toiseen myyräkuume ei tartu.
Täysin eri mieltä. Olen tekemisissä ihmisten kanssa, jos ovat sairaita. Elämme niin ylisteriilissä maailmassa, jossa immuunijärjestelmämme on jatkuvasti työttömänä. Niinpä se entistä useammin hyökkää itseään vastaan, ja seurauksena on allergioita, astmaa ja autoimmuunisairauksia.
Ei ole vahinko, että maalla eläimien parissa kasvaneet sairastavat noita huomattavasti harvemmin. Kaupunkilaisena itseäni taas varoitettiin visusti koskemasta mihinkään luonnoneläimiin.
Kipeänä alle kerran vuodessa, en näe syytä muuttaa tapojani vaan pidän immuunijärjestelmäni jatkossakin työllistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.
Se kotivara?
Ei kestä loputtomasti. Influenssa voi kestää monta viikkoa. Harvalla on mahdollisuutta varastoida kotiinsa ruokaa viikkokausiksi. Etekään kerrostaloasunnoissa.
Sinulla ehkä ei kun elät jollain pussinuudeleilla ja ihmettelet kun olet jatkuvasti kipeänä. Normaali aikuinen ihminen tarvitsee aika paljonkin ruokaa pysyäkseen kunnosssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte olla koko ajan kipeinä? Ylipaino?
Ilmeisesti, koska kipeänäkin nähtävästi ahmimaan ruokaa niin, että se on heti kotoa loppu.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa käynnin vältät sillä, että pidät kunnollista hätävaraa kotona ja huolehdit, että pakastimessa on myös syötävää. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäiselle aikuiselle.
Ja minnehän minä täällä kerrostaloyksiössä säilön ruokavarat kahdeksi viikoksi? Pakastinta ei ole, koska keittokomeroon ei sellaista mahdu. Eikä esim. vihannekset edes säily viikkokausia. Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäselle aikuiselle ymmärrä, että ihmisillä on eri kokoisia koteja.
Mulla on kahden viikon ruuat vie puolikkaan hyllyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kotivara?
Siitä pidetään huolta, eli jos jotakin tavaraa käyttää, ostetaan uutta tilalle. Sitä kotivaraa voi pitää vaikka viikon tai kahden varallekin. Ei influenssa yleensä viikkoa kauemmin vie, jos vie, on ne muita jälkitauteja huonon hoidon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti, koska kipeänäkin nähtävästi ahmimaan ruokaa niin, että se on heti kotoa loppu.
Juuri siksi sinä olet jatkuvasti kipeänä ja pelkäät tartuntoja, koska et syö riittävän monipuolisesti. Vastustuskyky tulee ravinnosta ei siitä, että muut kulkevat maskit naamalla, koska sinua pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla ihmisellä ei vie, koska normaali ihminen syö monipuolisesti ja riittävästi eikä kituuta jollain nuudelipussilla per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän puolikkaasta hyllystä riitä ruokaa kahdeksi viikoksi edes sylipuudelikoiralle, saati sitten aikuselle ihmiselle!
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri mieltä. Olen tekemisissä ihmisten kanssa, jos ovat sairaita. Elämme niin ylisteriilissä maailmassa, jossa immuunijärjestelmämme on jatkuvasti työttömänä. Niinpä se entistä useammin hyökkää itseään vastaan, ja seurauksena on allergioita, astmaa ja autoimmuunisairauksia.
Ei ole vahinko, että maalla eläimien parissa kasvaneet sairastavat noita huomattavasti harvemmin. Kaupunkilaisena itseäni taas varoitettiin visusti koskemasta mihinkään luonnoneläimiin.
Kipeänä alle kerran vuodessa, en näe syytä muuttaa tapojani vaan pidän immuunijärjestelmäni jatkossakin työllistettynä.
Luonnon eläimiin sulla ei todellakaan olekaan mitään oikeutta koskea. Jätä eläimet rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kotivara?
Siitä pidetään huolta, eli jos jotakin tavaraa käyttää, ostetaan uutta tilalle. Sitä kotivaraa voi pitää vaikka viikon tai kahden varallekin. Ei influenssa yleensä viikkoa kauemmin vie, jos vie, on ne muita jälkitauteja huonon hoidon takia.
Minulla influnssa kesti viimeksi melkein kuukauden. Helppo jeesustella, kun asuu isossa talossa, jossa voi pitää Prismallisen verran ruokaa. Kaikilla ei ole sama tilanne. Ja vaikka olisikin, ei ole muiden ihmisten vastuulla suojella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko se on kauppaan ja apteekkiin mennä, kun ei ole mitään kotiinkuljetuspalveluita ja syötävä on joka päivä.
Tajuatko va jakki, että kaikilla ei ole mitään hehtaarihalleja, joihin voisi säilöä ruokaa viikkokausiksi? Ei luulisi olevan vaikeaa täysipäiselle aikuiselle laittaa se maski ihan omalle naamalle jos kanssaihmiset pelottavat ja tulee paniikki jokaisesta pikkunuhasta.
Meillä mökillä eli vanhassa okt:ssa pidetään parin viikon varaa jatkuvasti. Pari normaalia keittiön yläkaappia niihin riittää. Tietysti jos joku on ollut niin älyvapaa, että hävitti keittiöremontissa trendien mukaisesti kaapit, on se tämän älyvapaan remontoijan oma häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kotivara?
Sinulla ehkä ei kun elät jollain pussinuudeleilla ja ihmettelet kun olet jatkuvasti kipeänä. Normaali aikuinen ihminen tarvitsee aika paljonkin ruokaa pysyäkseen kunnosssa.
En minä ole paljon kipeänä. Päinvastoin. Hyvin harvoin. On mulla silti aina ruokaa sen verran kaapissa, että kaksi viikkoa pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ne sairaat lapset kotiin, ei mihinkään muualle !!! Mikä siinä on ettei räkänokkia voi jättää kotiin. Kaupanmyyjänä näitä näkee, räkä valuu ja suu auki yskivät, miksi näitä kauppaan tuodaan ? En minä kipeitä lapsia kauppaan raahannut
Paitsi jos on yh, niin sitten on ehkä pakko
Meillä mökillä eli vanhassa okt:ssa pidetään parin viikon varaa jatkuvasti. Pari normaalia keittiön yläkaappia niihin riittää. Tietysti jos joku on ollut niin älyvapaa, että hävitti keittiöremontissa trendien mukaisesti kaapit, on se tämän älyvapaan remontoijan oma häpeä.
Niin, teillä riittää? Mutta ymmärrätkö, että kaikki eivät elä jollain kitudieetillä, jossa päivän ateriat mahtuvat yhdelle lautaselle. Älyvapaata on kiduttaa itseään nälkäkuurilla ja saarnata sitten muille, että heidänkin pitää tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Luonnoneläin jos puree, niin siinä on riski vähintäänkin jäykkäkouristukselle, jos rokotesuoja ei ole kunnossa. Pahimmassa tapauksessa on riski rabiekselle eli vesikauhulle. Varsinkin lepakkojen, kettujen ja supikoirien puremissa. Jos rabies on puremasta päässyt elimistöön, tarvitaan aika nopsaan useiden estorokotusten sarja. Oireet jos alkaa, seuraa satavarma kuolema melko nopeasti. Myös jäykkäkouristuksessa on melko korkea kuoleman riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi sinä olet jatkuvasti kipeänä ja pelkäät tartuntoja, koska et syö riittävän monipuolisesti. Vastustuskyky tulee ravinnosta ei siitä, että muut kulkevat maskit naamalla, koska sinua pelottaa.
En minä ole jatkuvasti kipeänä. Hyvin harvoin. Toissa talvena viimeksi. Sitä edellistä kertaa en muista.