Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin

Vierailija
06.12.2025 |

Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt. 

Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa. 

Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?

Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava. 

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74

Kommentit (319)

Vierailija
221/319 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskiminen ja aivastelu ei sitten aina tarkoita influenssaa. Terveisin pölyallerginen astmaatikko.

Vierailija
222/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha väittää ettei lyhyt kohtaaminen voi johtaa sairastumiseen. Esim. Tampereen joulumarkkinoilla viime vuonna oli järkyttävästi yskivä myyjä, joka tartutti useampia, vaikka oltiin ulkotiloissa Hämeenpuistossa.

Älkää olko tekemisissä ihmisten kanssa, jos olette sairaita! Tai käyttäkää edes maskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha väittää ettei lyhyt kohtaaminen voi johtaa sairastumiseen. Esim. Tampereen joulumarkkinoilla viime vuonna oli järkyttävästi yskivä myyjä, joka tartutti useampia, vaikka oltiin ulkotiloissa Hämeenpuistossa.

Älkää olko tekemisissä ihmisten kanssa, jos olette sairaita! Tai käyttäkää edes maskia.

Joulumarkkinoilla on paljon porukkaa. Mistä tiedät, että tartunta tuli juuri myyjältä?

Tauti tarttuu helpoiten alkuvaiheessa. Entä jos tällä myyjällä on ollut ns. jälkiyskä ja se terveeksi luulemasi henkilö onkin juuri sairastunut, mutta ei ole saanut vielä isompia oireita?

Vierailija
224/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.

Miksi et tilaa kotiin?

Vierailija
225/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskää voi olla myös ilman lentsua. Kroonista, allergista.

Vierailija
226/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.

No minäkin osaan tilata ruokaa kun on pakko. Aina ei pääse jalkojen takia edes asunnosta ulos, silloin tilaan. On monta palvelua monilla tahoilla. Ei tarvitse tartuttaa koko kansaa? 

Entä jos tilanne on tämmöinen kuin meillä maalla, woltit, foodorat ja kotiinkuljetukset ei toimi?

Vierailija
227/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäkin osaan tilata ruokaa kun on pakko. Aina ei pääse jalkojen takia edes asunnosta ulos, silloin tilaan. On monta palvelua monilla tahoilla. Ei tarvitse tartuttaa koko kansaa? 

Entä jos tilanne on tämmöinen kuin meillä maalla, woltit, foodorat ja kotiinkuljetukset ei toimi?

Fatim Diarra tietää tähän vastauksen.

Vierailija
228/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yskä voi kestää myös pitkään vaikka tauti on jo poistunut.

Vierailija
229/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurikaupassa kaksi myyjää yskivät järkkyä jälkiyskäänsä ilman mitään suojauksia. Vaihdoin eka kertaa itsepalvelukassalle. Mistä sen tietää, milloin tuollainen röhä-köhä ri enää tartuta? T. Monisairaan omaishoitaja

Vierailija
230/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa kotiovelle.

Vierailija
231/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurikaupassa kaksi myyjää yskivät järkkyä jälkiyskäänsä ilman mitään suojauksia. Vaihdoin eka kertaa itsepalvelukassalle. Mistä sen tietää, milloin tuollainen röhä-köhä ri enää tartuta? T. Monisairaan omaishoitaja

Siinä vaiheessa kun työterveys antaa luvan palata töihin.

Teit kuten pitääkin. Jos sinua epäilyttää, niin toimit itse kuten näet parhaaksi. Kuten nyt menit itsepalvelukassalle.

Vierailija
232/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia kaupoissa ym. tungoksissa.

Olen pysynyt terveenä.

Influrokotus on.

Vierailija
233/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi tartuttaa flunssaa jo kauan ennen kuin hän tietää olevansa sairas.

Kuinka tällaista vastaan voi taistella? Ei mitenkään.

Vierailija
234/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulumarkkinoilla on paljon porukkaa. Mistä tiedät, että tartunta tuli juuri myyjältä?

Tauti tarttuu helpoiten alkuvaiheessa. Entä jos tällä myyjällä on ollut ns. jälkiyskä ja se terveeksi luulemasi henkilö onkin juuri sairastunut, mutta ei ole saanut vielä isompia oireita?

Tasan tarkkaan ei ollut mikään jälkiyskä vaan korona. Pari kertaa sairastaneena tunnistan kyllä. Myyjä yski ihan päin ihmisiä. Aivan turha puolustella moista toimintaa.

En käynyt muualla ihmisten ilmoilla kuin em. myyjäisissä ennen koronaan sairastumistani. Käytän hanskoja kaikkialla ja välttelen ihmiskontakteja talvikaudella. Kuljen omalla autolla.

Vierailija
235/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun 17 vuotiaalla tyttärelläni on ollut yskä KUUKAUDEN. Lääkärissä käyty kahdesti,saatu  yskänlääkettä josta ei apua. Tyttö opiskelee eikä voi tai halua jäädä kotiin kun kuumettakaan ei ole, vain kauhea  hakkaava yskä joka pistää tytön välillä melkein polvilleen.

Mykoplasma? Keuhkokuume? Vaadi hoitoa!

Minulla jälkiyskä kestää normaalisti 1-2kk. Eikä se ole koskaan aiheuttanut ihmetystä. Normaalia.

Vierailija
236/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan tarkkaan ei ollut mikään jälkiyskä vaan korona. Pari kertaa sairastaneena tunnistan kyllä. Myyjä yski ihan päin ihmisiä. Aivan turha puolustella moista toimintaa.

En käynyt muualla ihmisten ilmoilla kuin em. myyjäisissä ennen koronaan sairastumistani. Käytän hanskoja kaikkialla ja välttelen ihmiskontakteja talvikaudella. Kuljen omalla autolla.

Oletko lääkäri vai mistä tunnistat koronan ja jälkiyskän? Ja kuten koronasta on kerrottu. Oireettomallakin voi olla korona. Mistä siis tiedät, että se oli juuri tämä myyjä mistä sait tartunnan?

Vierailija
237/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on kauppaan ja apteekkiin mennä, kun ei ole mitään kotiinkuljetuspalveluita ja syötävä on joka päivä. 

Vierailija
238/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät käsiä niin maailmassa olisi puolet vähemmän kaikkia tauteja. 

Vierailija
239/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät käsiä niin maailmassa olisi puolet vähemmän kaikkia tauteja. 

Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät käsiä, niin maailmassa olisi paljon vähemmän ihmisiä nestehukan vuoksi.

Vierailija
240/319 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?

Miksi sinä menet kauppaan, jos tiedät olevasti monisairas ja herkästi tartunnan saava? Miksi ulkoistat vastuun sinusta muille etkä ota itse vastuuta ja pysy kotona tai käytä FFP3 maskia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi