Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin
Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt.
Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa.
Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?
Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen taas joku idiootti oli saapunut pitkän matkan bussiinkin sairastamaan.
Ja sinä toinen idiootti menit sinne myös.
Kyllä yksityisauton aika halvalla saa. Ei voi valittaa ettei ole varaa.
Töihin pitää mennä! Muuten menettää palkan ja saa lusmuilijan maineen. Ja tietysti joukkoliikenteen käyttäjä käyttää...
Vierailija kirjoitti:
Hattuvaara on kylä Ilomantsin kunnassa seututien 522 varrella noin 40 kilometriä keskustaajamasta koilliseen.
Joka tapauksessa näiden on lähdettävä Ilomantsiin saakka ruokaostoksille, joten mikä vaikeus on tilata ne noudolla?
Lähdetkö itse kovin kipeänä autoilemaan yhtään mihinkään? Kaupan kuljetuskustannukset ovat kumminkin isoja. Kyllä noilla kylillä kulkee asiointilikenne, mutta sitten pitäisi ahtautua tilataksiin tartuttamaan muu matkustajaporukka, ei hyvä homma sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen taas joku idiootti oli saapunut pitkän matkan bussiinkin sairastamaan.
Et voi olla tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi.
Mun kaveri ainakin makso siitä vaan pari donaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hattuvaara on kylä Ilomantsin kunnassa seututien 522 varrella noin 40 kilometriä keskustaajamasta koilliseen.
Joka tapauksessa näiden on lähdettävä Ilomantsiin saakka ruokaostoksille, joten mikä vaikeus on tilata ne noudolla?
Lähdetkö itse kovin kipeänä autoilemaan yhtään mihinkään? Kaupan kuljetuskustannukset ovat kumminkin isoja. Kyllä noilla kylillä kulkee asiointilikenne, mutta sitten pitäisi ahtautua tilataksiin tartuttamaan muu matkustajaporukka, ei hyvä homma sekään.
En muuta hattuvaaraan, jos en ole valmistautunut pitämään riittävää kotivaraa ja omistamaan autoa, jolla ajan itse sinne kauppaan. En tosin muuttaisi mihinkään hattuvaaraan kuin pakon edessä enkä varsinkaan silloin, jos olisin monisairas. Tuoltahan on lääkäriinkin joku 100 km.
Jos työterveyshoitajan mielestä ole pikkunuhassa tarpeeksi terve menemään töihin, niin olen tarpeeksi terve käymään kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta hattuvaaraan, jos en ole valmistautunut pitämään riittävää kotivaraa ja omistamaan autoa, jolla ajan itse sinne kauppaan. En tosin muuttaisi mihinkään hattuvaaraan kuin pakon edessä enkä varsinkaan silloin, jos olisin monisairas. Tuoltahan on lä
Kyllä se lääkäri löytyy Ilomantsistakin eli sieltä, missä on kauppakin. Ehkä noin todellisuudesta täysin vieraantunutta ihmistä ei kannata pitääkään muualla kuin jossakin kivierämaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi.
Mun kaveri ainakin makso siitä vaan pari donaa.
Oletko oikeasti noin tyhmä? Monelle 2000 euroa on paljon! Lisäksi pitää maksaa vakuutukset, vero ja bensa. Tuon hintaluokan autoissa pitää myös varautua korjauksiin eikä sekään ole ilmaista. Myöskin katsastus maksaa.
Vierailija kirjoitti:
No minun 17 vuotiaalla tyttärelläni on ollut yskä KUUKAUDEN. Lääkärissä käyty kahdesti,saatu yskänlääkettä josta ei apua. Tyttö opiskelee eikä voi tai halua jäädä kotiin kun kuumettakaan ei ole, vain kauhea hakkaava yskä joka pistää tytön välillä melkein polvilleen.
Mykoplasma? Keuhkokuume? Vaadi hoitoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta hattuvaaraan, jos en ole valmistautunut pitämään riittävää kotivaraa ja omistamaan autoa, jolla ajan itse sinne kauppaan. En tosin muuttaisi mihinkään hattuvaaraan kuin pakon edessä enkä varsink
Kyllä se lääkäri löytyy Ilomantsistakin eli sieltä, missä on kauppakin. Ehkä noin todellisuudesta täysin vieraantunutta ihmistä ei kannata pitääkään muualla kuin jossakin kivierämaassa
Löytyy kunhan muistaa sairastua vain virka-aikaan :)
Pointti on se, että jos tuollaiseen peräkylään muuttaa, niin on varauduttava siihen, että kaikki on tavallista hankalampaa. Mutta peräkylässä asuminen ei tarkoita sitä, että kauppaan on mentävä itse monisairaana keräilemään ostoksia vaan ne voi tilata noudettavaksi siitä samaisesta myymälästä, johon joka tapauksessa olisi menossa. Näin ap:n ei tarvitse närkästyä siitä, ettei hänen takiaan koko maailmaa ole kääritty muoviin ja desinfioitu.
Kaupassa voi ihan hyvin käydä. Siellä on niin väljää ja sen verran ilmanvaihtoa, ettei mikään tauti tartu toisen ohittamisesta kaupan käytävällä.
Voi helvetti näitä pöpökammoisia urpoja, jotka ei edes sellaista perusasiaa tajua, että taudin tarttumiseen tarvitaan riittävästi aikaa lähikontaktissa. Joku 1 sekunnin ajan toisen kohtaaminen kaupan käytävällä ei todellakaan ole sitä! Mitään tartuntariskiä ei tuollaisessa kohtaamisessa ole, vaikka toisella sattuisi tauti olemaankin.
Minusta monien ihmisten osalta ollaan menty jo aivan liiallisuuksiin tavallisten tautien pelossa ja aivan liian helposti tai aivan liian vähäisin oirein jäädään tärkeistä tai suhteellisen välttämättömistä eri jutuista pois. "Kun sattuu pikkuisen oleen kurkku kipeä tai pikkuisen nenä vuotamaan tai pikkuisen olemaan pää kipeä". Ei ihme, että moni juttu nykyään tarpeettomasti viivästyy tai pitkittyy tai asiat eivät muuten ajallaan suju, kun tuollaisten pikkuoireiden vuoksi ne jätetään tekemättä tai siirretään myöhempään ajankohtaan. Sitten kun on oikeasti sairaana, se on eri asia. Mutta tuollaisten pikkuoireiden vuoksi poisjäänti on lähinnä naurettavaa.
Turha syyttää muita asiakkaita tartunnoista. Tyttäreni oli kaupassa töissä, palvelutiskillä. Sairastui, kova yskä, nuha ja 39 asteen kuume, ilmoitti töihin ettei pääse tulemaan. Myymäläpäällikkö totesi että sijaista ei saada, joten töihin on tultava! Kuskasin tyttären lääkäriin, sai sairausloman, mutta ei sekään kelvannut esimiehelle. Potkut tuli.
Kyseinen supermarket muutenkin surullisen kuuluisa siitä, että työntekijät ovat flunssaisenakin töissä. Kassat niistää asiakkaiden välissä jne... Mutta kun kaikilla ei ole varaa jäädä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko käynyt koskaan Ivalossa? Siellähän on isoja kauppoja, S-market ja Supermarket jne 😀 Kuvitteletko että jokaisessa Suomen kunnassa sellaisia on?? 😂"
Pienissäkin kaupoissa on noutopalvelu.
EI KAIKISSA OLE. MIKÄ SUN AIVOISSASI ON VIALLA?
Eipä taida vauvapalstalla vaatimusten esittäminen hirväesti auttaa.