Älkää menkö sairaana kauppoihin tai tilaisuuksiin
Toivoisin että jokainen käyttäisi maalaisjärkeä nyt kun influenssa ja muut taudit leviää yskiminen ja käsien välityksellä. Olen itse monisairas ja herkästi saan kaikki taudit koska vastustuskyky on heikentynyt.
Eilenkin kävin illalla kaupassa ja ihmiset räkii, yskii päin eikä hihaansa.
Miksi edes mennä kauppaan tai konserttiin yskimään ja levittämään tauteja?
Julkinen terveydenhuolto on muutenkin hätää kärsimässä ja nyt teholla jo makaa potilaita. En halua olla seuraava.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/5263845d-a107-404f-9b2b-4b0eca715f74
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.
No minäkin osaan tilata ruokaa kun on pakko. Aina ei pääse jalkojen takia edes asunnosta ulos, silloin tilaan. On monta palvelua monilla tahoilla. Ei tarvitse tartuttaa koko kansaa?
Kotiinkuljetukset koskevat lähinnä kaupunkialueita, eivät esim. lähitaajamia tai haja-asutusalueita. Eivätkä kaikki halua laittaa rahaa toimituskuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen parhaillaan influenssassa, mutta pakko se oli kaupassa käydä. Jotain ruokaa on sairaallakin oltava.
Kun itse olin influnssassa niin ruokahalu oli lähes nolla. Wolttaa/tilaa kaupan kotikuljetus tai pyydä jonkun käymään puolestasi kaupassa.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan ruoan kaupasta kun olen kipeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäkin osaan tilata ruokaa kun on pakko. Aina ei pääse jalkojen takia edes asunnosta ulos, silloin tilaan. On monta palvelua monilla tahoilla. Ei tarvitse tartuttaa koko kansaa?
Asun maalla ja täällä on yksi ja ainoa kyläkauppa, eikä siellä ole kotiinkuljetusta. Lähin kotiinkuljetusta tarjoava kauppa on 60 km päässä. Joten kyllä, kävin kaupassa ihan itse. En kylläkään tartuttanut ketään ja vielä vähemmän sinua.
Eikö teillä auteta naapuria, jos on sairastunut?
Vierailija kirjoitti:
tässä kylässä ei voi tilata.
Eli kauppaan lompsi.
Mitenkäs sinun kotivara? Etkö edes älyä järjestää tuollaista?
Nyt huivi sisällä kaulaan ja ulkona enemmän vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Silloin voi laittaa ffp tasoinen maski naamalle.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä 72h varmuusvarastolla ja kotivaralla olisit pärjännyt hyvin. Mikä rassaa päätäsi, kun et älyä varata säilyvää ruokaa kotiin? Järjenkäyttösi on näköjään nollassa.
Kuule, kun mä olen maannut kotona nyt yli viikon. Tiedoksesi, ettei kaikki sairaudet mene ohi 72 tunnissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan ruoan kaupasta kun olen kipeenä.
Olet selvästi hyvinkin kapeakatseinen kaupunkilainen, joka ei näe muuta kuin oman tilanteensa.
No minun 17 vuotiaalla tyttärelläni on ollut yskä KUUKAUDEN. Lääkärissä käyty kahdesti,saatu yskänlääkettä josta ei apua. Tyttö opiskelee eikä voi tai halua jäädä kotiin kun kuumettakaan ei ole, vain kauhea hakkaava yskä joka pistää tytön välillä melkein polvilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin voi laittaa ffp tasoinen maski naamalle.
T.eri
Usko jo, että ei laiteta mitään pellenaamareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla ja täällä on yksi ja ainoa kyläkauppa, eikä siellä ole kotiinkuljetusta. Lähin kotiinkuljetusta tarjoava kauppa on 60 km päässä. Joten kyllä, kävin kaupassa ihan itse. En kylläkään tartuttanut ketään ja vielä vähemmän sinua.
Miten syrjemmässä asuva ihminen voi olla niin tollo, että ei älyä varata minkäänlaista kotivaraa edes sairaustapausten varalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä 72h varmuusvarastolla ja kotivaralla olisit pärjännyt hyvin. Mikä rassaa päätäsi, kun et älyä varata säilyvää ruokaa kotiin? Järjenkäyttösi on näköjään nollassa.
Joillakin sairaus voi kestää päiviä, viikkoja ja 3kk:tta. Ellei ole lyhyempi tartunta-aika, joka menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
No sitten käytetään maskeja (FFP2) jos on pakko käydä ihmisten ilmoilla. On se kumma kun mitään ei haluta oppia koronapandemiasta, eikä kansanterveydellinen viestintäkään ole yhtään kehittynyt. Influenssa, korona ja monet muut virukset ovat ilmalevitteisiä!
Niin kun sairaiden pitää käyttää maskeja mutta tyhmät ei ymmärrä eikä välitä
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös on vastustukyky alentunut. Influenssa voi olla pahempi mulla kuin terveillä.
Etkö älynnyt ottaa rokotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten käytetään maskeja (FFP2) jos on pakko käydä ihmisten ilmoilla. On se kumma kun mitään ei haluta oppia koronapandemiasta, eikä kansanterveydellinen viestintäkään ole yhtään kehittynyt. Influenssa, korona ja monet muut virukset ovat ilmalevitteisiä!
Niin kun sairaiden pitää käyttää maskeja mutta tyhmät ei ymmärrä eikä välitä
Ei pidä käyttää yhtään mitään turhia maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syrjemmässä asuva ihminen voi olla niin tollo, että ei älyä varata minkäänlaista kotivaraa edes sairaustapausten varalta?
"Influenssan oireet kestävät tyypillisesti 37 päivää. Täydellinen toipuminen taudista voi kuitenkin vaatia kaksi viikkoa tai enemmänkin, jos sairastuneella on ollut vakava infektio tai hän kuuluu riskiryhmiin."
Yliopiston apteekki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun mä olen maannut kotona nyt yli viikon. Tiedoksesi, ettei kaikki sairaudet mene ohi 72 tunnissa...
Minä olen järjestänyt asian niin, että esim. mökillä, missä on pitempi kauppamatka, on kuivaruokaa yms ainakin kahdeksi viikoksi. Ei ole vaikeaa edes koota tuollaista varastoa. Sinultakaan ei ole järjenkäyttöä kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös on vastustukyky alentunut. Influenssa voi olla pahempi mulla kuin terveillä.
Etkö älynnyt ottaa rokotetta?
Piti ottaa mutta lääkekuuri sotki sen. Otan sen sitten kun voin.