Lopettakaa ulina deittailun vaikeudesta
Nyt kun olen ollut eronneena sinkkuna useamman vuoden neljänkympin molemmin puolin ja niin Suomessa kuin ulkomailla asuneena niin en jaksa lakata ihmettelemästä niin miesten kuin naisten ulinaa siitä, kuinka kamalaa deittailu ja vastakkaisen sukupuolen käytös on. Tämä siis heteromiehen näkökulmasta :)
Aikuiset miehet valittavat kuinka vaativia ja vaikeita naiset ovat eikä mikään kuulemma kelpaa, samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti. Oma kokemus taas on että treffiseuraa löytyy kivoista naisista nykyään enemmän kuin riittävästi, koska naiset eivät ole yhtä epätoivoisia kuin suuri osa miehistä ei deittiapeissa tietenkään tule vastaavaa tykkäämisten ja viestien tulvaa, mutta epäilen että laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.
Treffikumppanit ovat suurimmaksi osaksi olleet todella mukavia, fiksuja ja ainakin omaan makuuni kauniita ja viehättäviä, pikemminkin mietin että onpa monessa paikassa (Suomessa deittailin Helsingissä / pk-seudulla) paljon upeita sinkkunaisia. Deitit ovat olleet mukavia ja olen tutustunut kivoihin naisiin, kun deittailee fiksuja ihmisiä niin saattaa oppiakin paljon, deittiappeja haukutaan mutta toisaalta pääsee tutustumaan ihmisiin joita ei tulisi ainakaan romanttisessa mielessä tavattua. Jos epäilee että apeista löytyy vaan elämänkoululaisia kalluja, niin itse olen käynyt treffeillä lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneiden naisten kanssa. Ja nämä kaikki ovat olleet ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka ehkä elämässään syystä tai toisesta menestyneempiä.
Ainakin omassa ikäluokassani (35-45) en myöskään ole havainnut että useimmat naiset sen enempää pelailisivat mitään pelejä tai vaatisivat jotain erityistä prinsessakohtelua. Yleisesti riittää että omaa peruskäytöstavat, ei valehtele itsestään ja saavutuksistaan (kuka oikeasti laittaa vanhoja tai käsiteltyjä kuvia appeihin) ja kohtelee naista ihmisenä. Toki jotkut meistä ovat ujompia ja sukupuolesta riippumatta joillakin ihmisillä ei vain ole kovin kiinnostavia persoonallisuuksia.
Pikemminkin tuntuu että deittailu verrattuna siihen kun olin viimeksi sinkku parikymppisenä etenee nopeammin ja seksiä harrastetaan aikaisemmin. Isompi haaste kuin naisten kiinnostuksen puute on että hyvän parisuhteen rakentaminen on huomattavasti haastavampaa kuin tapailu ja seksin harrastaminen yhdessä, mikä tosin voi hyvinkin kertoa enemmän itsestäni kuin naisista joita olen tapaillut.
Mitä naisiin tulee, niin en jaksa valitusta kuinka miehet ovat niin kamalia ja haluavat vain seksiä, tuijottavat vain ulkonäköä ja ovat aina nuorempien naisten perään, varmasti idiootteja on paljon molemmissa sukupuolissa mutta miehet vain tuovat idioottimaisuutensa enemmän esille. Itse olen ihastunut eniten ja muistan parhaiten ne naiset, joiden persoonallisuus on tehnyt vaikutuksen, ja en tarkoita persoonallisuudella isoja tissejä vaan sanaa sen alkuperäisessä merkityksessä. Molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima on erittäin tärkeää ainakin itselleni, mutta suurimman muistijäljen ovat jättäneet naiset joiden kanssa käydyt keskustelut ja vietetyt hetket ovat jääneet mieleen pelkän mahtavan seksin ja upean ulkonäön sijaan. Toki nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita :)
Samoin mitä tulee ikään ja ulkonäköön niin itsestään huoltapitävä, urheilullinen ja tyylikäs 50-vuotias nainen on mielestäni huomattavasti viehättävämpi kuin keskiverto parikymppinen. Tottakai ikäisilläni naisilla on keskimäärin enemmän ryppyjä kuin nuorilla, mutta niin on itsellänikin ja tukkanikin alkaa olla aika heikossa hapessa, sellaista ikääntyminen on.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Näistäkin puhutaan yleensä täyttä skeidaa. Yleensä jos on aihetta valittaa on jotain vikaa itsessään. Itse kun olin miehenä tinderissä, huomasin kuinka tärkeää on oma profiili ja kun sen onnistui luomaan hyvin niin Tinderi on kuin karkkikauppa miehelle. Niitä mätsejä tulee todella paljon ja naisia aivan liikaa. Nopeasti on niin paljon naisia ettei ehdi puolienkaan kanssa tutustua.
Eihän niitä naisia sitten montaa ole jos melkein puolien kanssa ehdit tutustua.
No minä sain kesällä 148 mätsiä kun olin tinderissä pari kuukautta. Heistä varmaan
Huh! Saisipa edes yhden matchin.
Tuo jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan kuolaamiseen. Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta ja se riittää.
Kun kattoo miesten profiileja niin ne on aivan järkyttäviä. Joko kiivetään aina vuorella tai sitten on likaisella linssillä otettu kalsari kuva sohvalta ja lippis päässä.
Mä en kattele miestä joka ei edes peseydy tai on urhelijahullu.
Miehen kannattaa panostaa enemmän omaan esittelytekstiinsä kuin kuviin. Toki perus siistit kuvat, parhaat kuvat ovat sellaisia joista ei tule ilmi esim harrastukset tai kiinnostuksenkohteet vaan mahdollisimman neutraalit. Itse sain varmaan 80 eri naiselta mätsin siksi että nainen kertoi että oli pakko tykätä koska sinulla on niin hyvä esittelyteksti ja sillä on todella iso merkitys. En itsekkään tykkäillyt naisista joilla ei ollut ollenkaan esittelytekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tavannut paljon upeita naisia joiden kanssa seksikin sujuu. Miksi olet siis yhä sinkku?
Minkä ikäinen itse olet?
Muutoin aloitus oli ihan järkevä ja selkeä mutta tämä minuakin jäi ihmetyttämään?
Mikä tuossa ihmetyttää? Jos naisia riittää niin ei ole mitään syytä sitoutua.
Eli siellä naisten puolella apn tarina näyttää siltä, että vaikka on itse lääkäri tms elämässään menestynyt, kiva, persoonallinen ja nätti, niin miehet yhä keski-ikäisenäkin etsii pelkkää hetken huvia.
Ap on varmasti komea ja kouluttautunut, koska tuskin muuten saa lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneet naiset jonossa treffeille. Ja pk-seutu helpottaa. Deittailepa amismiehenä Kälviällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Näistäkin puhutaan yleensä täyttä skeidaa. Yleensä jos on aihetta valittaa on jotain vikaa itsessään. Itse kun olin miehenä tinderissä, huomasin kuinka tärkeää on oma profiili ja kun sen onnistui luomaan hyvin niin Tinderi on kuin karkkikauppa miehelle. Niitä mätsejä tulee todella paljon ja naisia aivan liikaa. Nopeasti on niin paljon naisia ettei ehdi puolienkaan kanssa tutustua.
Eihän niitä naisia sitten montaa ole jos melkein puolien kanssa ehdit tutustua.
No minä sain kesällä 148 mätsiä k
Sulla ei lue varmaan mitään siellä esittelyssä. Tai tyyliin moi, oon Pertti ja mää tykkään hiihtää ja kalastaa, sitten itket kun ei löydy ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miehet saa aina seuraa ja löytää naisen, vaikka itse olisi minkälainen tahansa. Vaikeampi se on naisilla. Toiseksi, vaan lääkäri/yritysjohtaja on sinulle ihmisiä? Muut matalammin koulutetut naiset ilmeisesti "kalluja" wt ihmisiä? Mutta joo, pitäkää tunkkinne.
Tää on täysin totta!! Mulla on paljon tuttuja ja kavereita sekä miehiä että naisia.
Miehillä on aina joku nainen. Naiset taas ovat eronnut ja ollut jopa vuodia yksinäisiä ja hirveästi kaipaavat miestä mutta kun miehen puolelta ei koskaan haluta sitoutua.
Nainen sitoutuu paljon helpommin kuin mies. Miestuttavien naiskaverit ovat heti mukana.
Miestä on älyttömän vaikee löytää ja pitää jotenkin osata vietellä sitä et se pysyis tai jopa pakottaa seurusteluu jotta se tajuaa.
No oisko se että miehille kelpaa vähän vaatimattomampikin nainen kun taas nainen hakee ensikädessä menestykseikkäitä komistuksia. Olen niin kypsynyt naisten ulinaan miten miehiä ei muka kiinnosta, joka meinaa että juuri heitä kiinnostavia miehiä ei kiinnosta (koska tietävät saavansa parempiakin naisia).
Minä olen ollut jo suhteessa, jossa selvisi toisen tyytyneen minuun, kun niitä sovelluksen suosituimpia kaunottaria ei saanut treffeille.
Ei kiitos enää.
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.
N38
Vierailija kirjoitti:
Olipas pitkä lässytys. Minulla ei mitään deittailua edes ole. Lienee naisen kirjoitus tai sitten ap on typerys. Jos on tosi tarina niin ap kuuluu siihen pieneen ryhmään joka naisia saa ja on sokea sille ja muiden miesten tilanteelle.
M36
Onko tavoitteesi löytää parisuhde, vai olla mahdollisimman suosittu monen naisen silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.
N38
Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoa että työskentelet miesmallina kertomatta että työskentelet miesmallina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas pitkä lässytys. Minulla ei mitään deittailua edes ole. Lienee naisen kirjoitus tai sitten ap on typerys. Jos on tosi tarina niin ap kuuluu siihen pieneen ryhmään joka naisia saa ja on sokea sille ja muiden miesten tilanteelle.
M36
Onko tavoitteesi löytää parisuhde, vai olla mahdollisimman suosittu monen naisen silmissä?
Kaikki käy, parisuhde tai vaikka yksittäinen tapaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan kuolaamiseen. Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta ja se riittää.
Kun kattoo miesten profiileja niin ne on aivan järkyttäviä. Joko kiivetään aina vuorella tai sitten on likaisella linssillä otettu kalsari kuva sohvalta ja lippis päässä.
Profiileja.🥱 Mitä
Jos se nettideittailu ei toimi pitäisiköhän tosiaan kokeille jotain muuta ettei katkeroidu miehille siitä, että he kaikki ovat jotain järkyttäviä kalsarikalluja. Jos jokin uskomus selvästi häiritsee elämää tai parinhakua, kannattaa tätä uskomusta alkaa työstämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Aina tätä samaa. Jippii, jos ne samat sarja matchaajat tykkäilevät profiilistasi. Ei se määrä vaan se laatu ja en nyt puhu mistään ulkonäkö ja varallisuusasioista. Miehet aina valittaa, miten naiset on nirosja kun eivät kelpuuta ketå tahansa. Samaan aikaan mies taas erikseen korostaa, ettei hän nyt ala olla kenen tahansa kanssa, vaan mi
Ei se tuota tarkoita. No minä sain miehenä kait ymmärtääkseni paljon mätsejä, 148 parissa kuukaudessa. Todella kauniita naisia ja oikein mukavia, hyvin tulimme juttuun ja oli sitä kemiaa treffien jälkeenkin. Mutta ei ne naisetkaan ole niitä helmiä kaikki. En todellakaan ota ketä tahansa. Esim. Ihan surullisen paljon joutuu kohtaamaan naisia jotka exiensä takia aivan rikki, on ollut seksuaalista väkivaltaa, yhden exä on suljetulla osastolla, on paniikkihäiriöitä miehen seurassa jne. Kyllä se työkin vaikuttaa jos ei ole, kun itsellä asiat aika hyvällä mallilla. M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M36
Kaikki käy, parisuhde tai vaikka yksittäinen tapaaminen.
Niin. Minut edellinen parisuhteen alku sai hätisteltyä pois tuomalla rivien välistä ilmi harmiaan, kun vientiä ei ollut enemmän. Kuin minun olisi pitänyt häntä lohduttaa siitä, että sai vain minut.
Että sen takia hyvä pohtia vähän syvemmän, että mitä oikeastaan edes haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
Miehen kannattaa panostaa enemmän omaan esittelytekstiinsä kuin kuviin. Toki perus siistit kuvat, parhaat kuvat ovat sellaisia joista ei tule ilmi esim harrastukset tai kiinnostuksenkohteet vaan mahdollisimman neutraalit. Itse sain varmaan 80 eri naiselta mätsin siksi että nainen kertoi että oli pakko tykätä koska sinulla on niin hyvä esittelyteksti ja sillä on todella iso merkitys. En itsekkään tykkäillyt naisista joilla ei ollut ollenkaan esittelytekstiä.
Tee teennäinen CV kun haet töitä, asuntoa, seuraa, jne. Ihminen on lista pelkkiä ominaisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Aina tätä samaa. Jippii, jos ne samat sarja matchaajat tykkäilevät profiilistasi. Ei se määrä vaan se laatu ja en nyt puhu mistään ulkonäkö ja varallisuusasioista. Miehet aina valittaa, miten naiset on nirosja kun eivät kelpuuta ketå tahansa. Samaan aikaan mies taas erikseen korostaa, e
Ei se tuota tarkoita. No minä sain miehenä kait ymmärtääkseni paljon mätsejä, 148 parissa kuukaudessa. Todella kauniita naisia ja oikein mukavia, hyvin tulimme juttuun ja oli sitä kemiaa treffien jälkeenkin. Mutta ei ne naisetkaan ole niitä helmiä kaikki. En todellakaan ota ketä tahansa.
Tuo juuri olisi itselleni melkoinen turn-on. Koska itse en halua olla parisuhteessa se kuka tahansa, niin että tilallani voisi olla lähes kuka tahansa muukin.
Helsingissä on miesten markkinat ja jotenkin onnistuit hakeamisista huolimatta olemaan vuosia sinkkuna?
Kokeile deittailua jossain Imatralla, vaikeustaso nousee huomattavasti kummallekin sukupuolelle. Jos olet mies, suomalaisia naisia (puhumattakaan, että ikäisiäsi naisia) ei olisi paljoa. Naisena taas ongelmana on tarjonta, josta näkee, että helpompi olla sinkku seksittä kuin ottaa siellä pyörivä ongelmamies tai "normaali ukko".
Minusta on turha vähätellä toisten vaikeuksia deittailussa, kun itsekin sanoit olleesi sinkku vuosia yrittämisestä huolimatta.
Panoseuraa löytyy mutta naiset ei halua seurustella eikä ne halua lapsia. Minulla ollut 100 yhden yön juttua 3 vuoden aikana. En minäkään kohta enää lapsia halua, vuosi tai kaksi niin olen jo liian vanha perhettä perustamaan.
Aika hyvä vertaus.
En ymmärrä, miksi jaksetaan kadehtia sitä, että saa paljon tykkäyksiä sen johdosta, että osa vetää kaikki oikealle.
Jos ne tykkäyksien määrät on tärkeimpiä, niin tuohonhan voisi kehittää jonkun pelisovelluksen. Sellaisen, joka näyttää ihan deittisovellukselta, teet sinne samaan tapaan oman profiilin jne, ja sitten alat saada sadoittain tykkäyksiä pelin bottihahmoilta.
On meinaan aikalailla sama asia, kuin saada niitä tykkäyksiä "kaikki oikealle" -taktiikan takia. Eli aluksi ihan jännä katsella luvun suurenemista, mutta samalla on syvä ymmärrys siitä, etteivät ne ole oikeita tykkäyksiä.