Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkujoulut ja olin liian kännissä

Vierailija
06.12.2025 |

Firman pikkujouluista on nyt jo vähän aikaa, mutta edelleen mua häiritsee omat touhuni. Alkuilta meni hyvin, mutta juotiin siinä shotteja ja minähän vedin niitä tyhjään vatsaan, kun ei ollut ruoka maistunut. Ja loppuilta on pimennon peitossa. Olen suudellut useaa eri miestä baarissa kuulemma, en edes muista. Kiva kun esimies on nähnyt kaiken :/ En tiedä mitä kaikkea olen höpötellyt baarissa, kun en muista koko illasta mitään.

Olen keski-ikäinen ja juon alkoholia ehkä kaksi kertaa vuodessa. Aina iltani ovat vauhdikkaita, mutta tämä ilta oli kyllä pohjanoteeraus. Nyt mietin josko ihan oikeasti lopettaisin juomisen, vaikka jonkin harvoin. Mutta en vaan osaa ottaa nätisti, juon aina liikaa ja seuraavat päivät hävettää. Kadehdin ihmisiä, jotka juovat muutaman ja pitävät hauskaa. Nuorena jo join aivan hirvittäviä kännejä ja sekoilin ties mitä. Lapsia kun hankin, olin vuosia juomatta. Nyt lapset ovat isoja ja heitän aina äitiroolini narikkaan juhlimaan mennessä ja sitten on villi ilta edessä.

Onko kohtalotovereita tai muita ajatuksia? Näitä mä näemmä nyt lauantaiaamuna pohdin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muista oliko yöllä hyvää seksiä ja monen miehen kanssa? Voi harmi.

Vierailija
2/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa taas vastaus, mutta vastaan silti ja nostan ketjua samalla.

Seksiä ei ollut, sen tiedän. Mutta tuntemattomien kanssa pussailua muiden edessä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo pikkujoulut ole järjestetty juuri tuollaista irroittelua varten. Mitä siellää ollisi sitten pitänyt tehdä, keskustella ensi vuoden strategiasta?

Ketään ei kiinnosta viikon päästä muistella pikkujouluja.

Vierailija
4/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussailu on vielä aika pientä siihen verrattuna mitä olen nähnyt ja kuullut, joten ei kannata murehtia liikaa. Mutta silläkin tavalla voi saada pöpöjä. Huolestuisin siitä.

Vierailija
5/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut ovat vapaan seksin aikaa. Välillä on hyvä vaan vähän hassutella. Elämän arki kuitenkin useimmiten rasittavaa puurtamista.

Vierailija
6/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeeta meininkiä...känniset eukot on hyviä" saaliita"..

Vierailija
7/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paska ilta jos ei edes parin kanssa ollut seksiä. Pussailu ei ole mitään, suudelmat edes jotakin.

Vierailija
8/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot jatkossa siten että päätät juoda vain mietoja juomia 1-2 kpl tai sitten teet päätöksen että et juo enää ollenkaan. Koska jos juot jatkossa tuo ongelma tulee jatkumaan. Tekisin vahvan suunnanmuutoksen jotta ei tarvitsisi jälkeenpäin noita asioita sitten ahdistella mielessä. Lisäksi kuulostaa siltä että jotain ikävämpääkin olisi voinut sattua kun et ollut enää itse ohjaimissa vaan alkoholi vei sinua.

Vierailija
9/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 jatkaa... myös alkoholin sieto heikkenee iän myötä huomattavasti ja krapulat pahenevat ja vaikuttavat mielialaan negatiivisesti useita päiviä juomisennjälkeen. 

Vierailija
10/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen esihenkilö ja nähnyt kaikenlaista. Ei mua kauhean kauaa kiinnosta pohtia työntekijöiden pikkujoulujen käytöstä, että ei hätää! Eli ei sun ainakaan tarvi miettiä loputtomiin, mitä pomo mahtaa asiasta tuumata. Sen sijaan alkon vähentäminen terveyden kannalta vois olla järkevää, vanhempana noin isoista känneistä kestää kehollakin toipua.

Vierailija
11/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42v ja vuosia sitten tehnyt päätöksen, että en enää juo koskaan mitään. En sekoillut, eikä ollut mitään sellaita merkittävää tapahtumaa, mikä johti päätökseen, en vaan enää saanut mitään positiivista irti juomisesta.

Ja onhan se aika järjetöntä, että vapaaehtoisesti käyttää ainetta, joka on myrkyllistä. Ei ole olemassa mitään turvallista tai terveellistä määrää. Ne jotka sanoo, että pari lasi viiniä on terveellistä, ovat menneet tilastoharhaan. Yleensä ne, jotka juo vähän, on terveempiä kun ne, jotka ei juo ollenkaan. Se liittyy siihen, että ne jotka on lopettanut kokonaan, on yleensä tehnyt sen siinä vaiheessa kun terveys brakaa. Jos katsoisimme sellaisia, jotka ei ole koskaan juonut, tai juonut hyvin vähän ja lopettanut, niin siellä löytäisimme ne kaikkein terveimmät ihmiset. 

Vierailija
12/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lohduttaa. Ymmärrän että nolottaa ja rehellisesti, jos oma kollegani tekisi noin niin luultavasti puhuisin siitä ainakin kotona. Mutta viiden vuoden päästä ei kukaan muista mitään. Ehkä kukaan ei edes nähnyt? Baarissa on paljon ihmisiä ja seurue kännissä, ei silloin kiinnitä huomiota muihin niin paljoa. Lisäksi, aina voi vaihtaa työpaikkaa ja tämäkin häpeä on sitten taaksejäänyttä elämää.

Vierailija
13/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on ikävä tunne mutta se kertoo siitä että tarvitset muutoksen. 

Vierailija
14/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo pikkujoulut ole järjestetty juuri tuollaista irroittelua varten. Mitä siellää ollisi sitten pitänyt tehdä, keskustella ensi vuoden strategiasta?

Ketään ei kiinnosta viikon päästä muistella pikkujouluja.

No ei ole. Luulin, että ap on joku teini. Tuollainen pussailu on noloa.

Kannattaa laittaa korkki kiinni, kun et osaa juoda sivistyneesti.

Vierailija
15/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kännissä mihin?

Vierailija
16/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa taas vastaus, mutta vastaan silti ja nostan ketjua samalla.

Seksiä ei ollut, sen tiedän. Mutta tuntemattomien kanssa pussailua muiden edessä.

Ap

Kannattaa käydä varmuuden vuoksi sp-tauti testeissä, paljaalla on kuitenkin pantu ja vielä usean kanssa, muistamattomuus onneksi helpottaa. Muistithan jälkiehkäisyn?

Vierailija
17/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muista oliko yöllä hyvää seksiä ja monen miehen kanssa? Voi harmi.

Mitään ei tapahtunut jos mitään ei muista. Terv. Suomen naiset

Vierailija
18/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä muistan vielä kaudenkin vuoden takaa kun varatut kollegat kiehnäsi koko illan toisissaan. Kuuntele siinä sitten sen jälkeen töissä miten vaimo/mies ja lapset kotona sitä ja tätä. Eli kyllä muutti käsitystä näistä ihmisistä.

Jos ap olet sinkku etkä keltään väkisin vongannut pusuja niin ei paha. Tosin uskottavuus töissä ehkä vähän kärsii jos eri ihmisten kanssa säätänyt saman illan aikana. Ja vaativampia tehtäviä ei taida saada jos näyttää siltä ei ole illan vietoissa mitään kontrollia itsestään.

Vierailija
19/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SS- Prisma uber alles. 😡

Vierailija
20/43 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisiahan nuo pikkujoulut tuppaavat olemaan. Siellä erottuu jyvät akanoista ja siveelliset horatsuista. 

Suosittelen lopettamaan juomisen ja jos on aivan pakko juoda, niin päätät etukäteen rajoittaa sen esimerkiksi 2 juomaan. Silloin ei lähde jalat alta eikä muisti päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan