Pikkujoulut ja olin liian kännissä
Firman pikkujouluista on nyt jo vähän aikaa, mutta edelleen mua häiritsee omat touhuni. Alkuilta meni hyvin, mutta juotiin siinä shotteja ja minähän vedin niitä tyhjään vatsaan, kun ei ollut ruoka maistunut. Ja loppuilta on pimennon peitossa. Olen suudellut useaa eri miestä baarissa kuulemma, en edes muista. Kiva kun esimies on nähnyt kaiken :/ En tiedä mitä kaikkea olen höpötellyt baarissa, kun en muista koko illasta mitään.
Olen keski-ikäinen ja juon alkoholia ehkä kaksi kertaa vuodessa. Aina iltani ovat vauhdikkaita, mutta tämä ilta oli kyllä pohjanoteeraus. Nyt mietin josko ihan oikeasti lopettaisin juomisen, vaikka jonkin harvoin. Mutta en vaan osaa ottaa nätisti, juon aina liikaa ja seuraavat päivät hävettää. Kadehdin ihmisiä, jotka juovat muutaman ja pitävät hauskaa. Nuorena jo join aivan hirvittäviä kännejä ja sekoilin ties mitä. Lapsia kun hankin, olin vuosia juomatta. Nyt lapset ovat isoja ja heitän aina äitiroolini narikkaan juhlimaan mennessä ja sitten on villi ilta edessä.
Onko kohtalotovereita tai muita ajatuksia? Näitä mä näemmä nyt lauantaiaamuna pohdin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Liian kännissä mihin?
Nainen ei ole ikinä liian kännissä ettei voisi nussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kännissä mihin?
Ei pidä paikkaansa. Se että sinä panet sammunutta ei ole sama kuin että pantava nussisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä muistan vielä kaudenkin vuoden takaa kun varatut kollegat kiehnäsi koko illan toisissaan. Kuuntele siinä sitten sen jälkeen töissä miten vaimo/mies ja lapset kotona sitä ja tätä. Eli kyllä muutti käsitystä näistä ihmisistä.
Jos ap olet sinkku etkä keltään väkisin vongannut pusuja niin ei paha. Tosin uskottavuus töissä ehkä vähän kärsii jos eri ihmisten kanssa säätänyt saman illan aikana. Ja vaativampia tehtäviä ei taida saada jos näyttää siltä ei ole illan vietoissa mitään kontrollia itsestään.
Pskat. Sitä parempia hommia näyttää tässä maassa saavan, mitä enemmän sekoilee. Ei tarvi kääntää katse ku hallitukseen tai kelaan.
No itse join viimeksi kunnolla pikkujouluissa 2019. Olin jäämässä tuosta työpaikasta pois ja olin viimeisessä työvuorossa to-pe yönä, kun pikkujoulut olivat tuon perjantain illalla. Menin palauttamaan autoa toimistolle ja olin varannut sixpackin lonkeroa valmiiksi. Yhden lonkerotölkin olin laittanut takin isoon taskuun niin, että sain sen sieltä nopeasti esille. Tein käteistilitykset, täytin ajopäiväkirjan jne valmiiksi ja sitten menin ajopäivystäjän tiskille. Laitoin autonavaimet ja viimeisen ajopäiväkirjan sivun tiskille ja samantien käsi taskuun ja tölkki esiin sekä auki ja ykkösellä tyhjään vatsaan. Toinen repusta käteen, kun olin lähdössä toimistosta pois. Illalla taisi mennä viiniäkin ihan kiitettävästi. Muistan kuiteenkin, että hauskaa oli. Lopulta jäi ihan hyvät muistot.
Pikkujouluissa on pääasia että saa ryypätä riittävästi ja pääsee panemaan vierasta.
Kaikki miettii omia tekemisiään, ei muiden. Niinhän sinäkin teet.
Pikkujoulut on parhaat, omankin miehen löysin sellaisista. Ehkä puoli vuotta jaksoivat juoruta asiasta töissä, pahimmat no-lifet vuoden. Aika hoitaa kaiken, jos joku aukoo päätä, ihmettele eikö tällä ole muuta elämässä kuin muiden miettiminen.
Häpeä voi olla tässä ihan hyödyllinen tunne. Suurin osa aikuisista ihmisistä ei pidä humalahakuista juomista fiksuna, joten se ei työympyröissä ole järkevää. Ei tosin missään muuallakaan.
Sen sijaan järkevää on, että olet tajunnut ongelman. Juot niin harvoin, että pystyt lopettamaan kyllä kokonaankin. Ei siihen nykyään kukaan mitään negatiivista yhdistä.
Liikaa ei kannata hävetä, kyllä ihmiset pääsevät siitä eteenpäin. Otat vain tästä häpeästä sen positiivisen muutosvoiman.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoisimme sellaisia, jotka ei ole koskaan juonut, tai juonut hyvin vähän ja lopettanut, niin siellä löytäisimme ne kaikkein terveimmät ihmiset.
Edellyttäen, että he ovat eläneet muutenkin terveellisesti. Pelkkä alkoholin välttäminen ei terveyttä takaa jos elämäntavat muuten ovat retuperällä.
Vierailija kirjoitti:
No olipa taas vastaus, mutta vastaan silti ja nostan ketjua samalla.
Seksiä ei ollut, sen tiedän. Mutta tuntemattomien kanssa pussailua muiden edessä.
Ap
Pussailu on myös seksiä, ainakin jossain määrin.
Siinä taas oiva esimerkki suomalaisesta, olipa mies tai nainen, niin vedetään viinaa oikein kaksin käsin kun ilmaiseksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoisimme sellaisia, jotka ei ole koskaan juonut, tai juonut hyvin vähän ja lopettanut, niin siellä löytäisimme ne kaikkein terveimmät ihmiset.
Edellyttäen, että he ovat eläneet muutenkin terveellisesti. Pelkkä alkoholin välttäminen ei terveyttä takaa jos elämäntavat muuten ovat retuperällä.
Alkoholin haitat ovat tutkitusti merkittävät. Välttämällä alkoholia on taatusti terveempi kuin alkoholia käyttäen. Toki liikunta ja kasvispainotteinen ruokavalio esimerkiksi ovat myös tärkeitä, mutta alkoholin välttäminen yksittäisenä terveystekona on oikesti isoimpia mitä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miettii omia tekemisiään, ei muiden. Niinhän sinäkin teet.
Kuka voi tietää, mitä muut miettii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kännissä mihin?
Ei pidä paikkaansa. Se että sinä panet sammunutta ei ole sama kuin että pantava nussisi.
Se on raiskaus.
Tyypillistä suomi-juntti puuhaa. Ei, en voi juoda lasillista viiniä ruoan kanssa koska se on alkoholismia. Mutta vedämpä perseet pikkujouluissa ja nolaan itseni, sitten ei enää koskaan! Ainakaan siihen asti kunnes morkkis unohtuu
Minulla muuten ihan sama mutta muisti ei kyllä mene, vaikka paljon juonkin silloin kun pari kertaa vuodessa juon. Enkä humalassa niin erilainen ole kuin muutenkaan. Vähän rohkeampi vain.
Joku ehdotti rajoittamista pariin juomaan, niin ei kyllä toimi. Kun on hauskaa niin ei siinä jarruttelemaan voi alkaa. Helpompi olla sitten kokonaan juomatta, jos oma käytös niin paljon kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipa taas vastaus, mutta vastaan silti ja nostan ketjua samalla.
Seksiä ei ollut, sen tiedän. Mutta tuntemattomien kanssa pussailua muiden edessä.
Ap
Pussailu on myös seksiä, ainakin jossain määrin.
Pussailua voi tehdä ihan kavereidenkin kanssa. Siinä ei ole mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin haitat ovat tutkitusti merkittävät. Välttämällä alkoholia on taatusti terveempi kuin alkoholia käyttäen. Toki liikunta ja kasvispainotteinen ruokavalio esimerkiksi ovat myös tärkeitä, mutta alkoholin välttäminen yksittäisenä terveystekona on oikesti isoimpia mitä voi tehdä.
Tupakointi, ylipaino jne. Ei se että et juo alkoholia tee sinusta automaattisesti terveempää kuin siitä joka juo. Ja tietysti riippuu juotko joka päivä vai kerran vuodessa.
Ei toi nyt kovin pahalta kuulosta. Eihän ihminen tarvitse alkoholia ollenkaan, ja pienikin määrä on haitaksi, mutta itse ajattelen, että ei tämä elämä toisaalta niin vakavaakaan ole. Mullekin on käynyt nyt keski-iässä joitakin kertoja niin että juon pahempaan humalaan kuin suunnittelin. Onneksi olen osannut välttää pussailut ja sekoilut työkavereiden kanssa koska olen naimisissa, eikä muisti ole mennyt, mutta ymmärrän sinua silti. Kyllähän tässä kohtaa tulee sellainen uusi vapaus kun on 20 vuotta ollut sidottuna lapsiin ja aikuismaiseen vastuullisuuteen. Kunnon humalasta tulee silti aina vähintään viikon morkkis ja se on osittain ihan aivokemiaa. Toisaalta kun muistelen pikkujouluja joissa olen juonut hyvin maltillisesti, niin klo 23 viimeistään on ruvennut väsyttämään/kyllästyttämään ja on tehnyt mieli lähteä kotiin nukkumaan. Ei ole morkkista mutta fiilis joka jää on myös aika laimea. Asiallisia keskusteluja työkavereiden kanssa ja ihan hyvää ruokaa ja ohjelmaa. Kun otan kunnolla niin minulla on pirun hauskaa ja silläkin on arvoa. Kun en ole meidän työpaikalla ainoa kuitenkaan joka ottaa enemmän. Enkä käytä alkoholia muuten juuri ollenkaan. Ei tämä elämä nyt niin vakavaa touhua ole.
Sinua ei kiinnosta joten ketään pomoa ei mitenkään voi kiinnostaa. Upeaa Naisen Logiikkaa!