Pikkujoulut ja olin liian kännissä
Firman pikkujouluista on nyt jo vähän aikaa, mutta edelleen mua häiritsee omat touhuni. Alkuilta meni hyvin, mutta juotiin siinä shotteja ja minähän vedin niitä tyhjään vatsaan, kun ei ollut ruoka maistunut. Ja loppuilta on pimennon peitossa. Olen suudellut useaa eri miestä baarissa kuulemma, en edes muista. Kiva kun esimies on nähnyt kaiken :/ En tiedä mitä kaikkea olen höpötellyt baarissa, kun en muista koko illasta mitään.
Olen keski-ikäinen ja juon alkoholia ehkä kaksi kertaa vuodessa. Aina iltani ovat vauhdikkaita, mutta tämä ilta oli kyllä pohjanoteeraus. Nyt mietin josko ihan oikeasti lopettaisin juomisen, vaikka jonkin harvoin. Mutta en vaan osaa ottaa nätisti, juon aina liikaa ja seuraavat päivät hävettää. Kadehdin ihmisiä, jotka juovat muutaman ja pitävät hauskaa. Nuorena jo join aivan hirvittäviä kännejä ja sekoilin ties mitä. Lapsia kun hankin, olin vuosia juomatta. Nyt lapset ovat isoja ja heitän aina äitiroolini narikkaan juhlimaan mennessä ja sitten on villi ilta edessä.
Onko kohtalotovereita tai muita ajatuksia? Näitä mä näemmä nyt lauantaiaamuna pohdin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoisimme sellaisia, jotka ei ole koskaan juonut, tai juonut hyvin vähän ja lopettanut, niin siellä löytäisimme ne kaikkein terveimmät ihmiset.
Edellyttäen, että he ovat eläneet muutenkin terveellisesti. Pelkkä alkoholin välttäminen ei terveyttä takaa jos elämäntavat muuten ovat retuperällä.
Alkoholin haitat ovat tutkitusti merkittävät. Välttämällä alkoholia on taatusti terveempi kuin alkoholia käyttäen. Toki liikunta ja kasvispainotteinen ruokavalio esimerkiksi ovat myös tärkeitä, mutta alkoholin välttäminen yksittäisenä terveystekona on oikesti isoimpia mitä voi tehdä.
Tupakointi, ylipaino jne. Ei se että et juo alkoholia tee sinusta automaattisesti terveempää kuin siitä joka juo. Ja tietysti
Tupakointi on iso riski, mutta oikeasti normi ylipaino ei ole yhtä vaarallista kuin alkoholinkäyttö. Vaikka jostain syystä moni haluaa niin ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulut on parhaat, omankin miehen löysin sellaisista. Ehkä puoli vuotta jaksoivat juoruta asiasta töissä, pahimmat no-lifet vuoden. Aika hoitaa kaiken, jos joku aukoo päätä, ihmettele eikö tällä ole muuta elämässä kuin muiden miettiminen.
Ei se juoruamisen loppuminen tarkoita etteikö kaikki silti yhä pitäisi sinua hrana.
Pikkujouluissa kuuluu sekoilla ja pitää hauskaa! Jos kukaan ei sekoilisi niin firman pitäisi palkata ulkopuolinen sekoilija. Ei töissä pikkujouluja muistella kahta päivää kauempaa 👍