Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut nyt 2,5 vuotta sinkku avioeron jälkeen ja välillä kaipasin aikuista miestä rinnalleni, mutta alkaa tuntua siltä, että ei

Vierailija
05.12.2025 |

sellaista mulle enää löydy.

Olen 46v nainen. Ylipainoa on ja kasvoiltani olen tavallinen. Parisuhteita on aina ollut ylipainosta huolimatta, mutta enää ei ilmeisesti kelpaa tämän ikäisenä. Yritän koko ajan pudottaa painoa, mutta vaikeaa se on. Eikä se painon pudottaminen musta silti kaunista tee. Tuntuu, että pitäisi olla nätimpi niin kelpaa.

Kaipaan siis aikuista miestä vierelleni, seurustelua, läheisyyttä, yhdessä oloa jne. En vain osaa tätä nykyajan nettideittailua, se ei tunnu yhtään mun jutulta. Mulle on tosi iso kynnys lähteä tapaamaan täysin tuntematonta ihmistä. Siksi olenkin poistanut Tinderit yms. Ennen oli mun mielestä parempi, kun tavattiin livenä ja siitä juttu sitten lähti. Tuntuu, että tätä ei enää pahemmin tapahdu. Tai sitten kukaan ei vain ole kiinnostunut musta.

Lisäksi tuntuu, että olen jotenkin lukossa. En osaa, halua enkä uskalla etsiä ketään. Mulla ei ole koskaan ollut oikein rohkeutta tehdä aloitetta. Pari kertaa nuorena tein aloitteen ja sain todella rumaa kohtelua näiltä miehiltä. Ei voineet vain asiallisesti sanoa, että ei kiinnosta. Mulla on heikko itsetunto ollut aina eikä tuollainen auttanut. 

Lisäksi avioero satutti todella pahasti. En tiedä olenko edes kunnolla selvinnyt siitä. Lisäksi syöksyin liian nopeasti eron jälkeen seksisuhteeseen joka jatkuu edelleen. Kaipasin niin toisen kosketusta. Pelkkä seksisuhde ei vain riitä siihen, että kaipaisin oikeaa parisuhdetta, läheisyyttä jne.

Ehkä en edes ole valmis parisuhteeseen. Työterveyden kautta meillä on vain kolme psykologin käyntiä yhdellä lähetteellä. Psykologin kanssa puhuessa tuli esille se, että tunnen itseni arvottomaksi ja en niin tärkeäksi. Näin on ollut lapsesta asti. Olin hiljainen ja arka lapsi eikä vahvaluonteinen äiti helpottanut mun tilannetta. Olen aikuisenakin saanut äidiltäni tuta hänen voimakkaan luonteensa, kun olen tehnyt hänen mielestään väärin.

Taidan olla aika rikkinäinen ihminen monesta syystä. En vain haluaisi jäädä yksin ja ilman parisuhdetta tämän ikäisenä. Haluan, että joku mies vielä joku päivä rakastaisi mua ja välittäisi musta. En vain taida olla sen arvoinen.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kysy chatgpt:ltä, täältä saat liikaa ilkeilyä kun olet muutenkin heikolla itsetunnolla varustettu ja herkillä oleva ihminen. Chatgpt osaa neuvoa ja jutella paremmin kuin palsta. 

Ongelmahan sulla on jomenomaan tuolla itsetunnon ja omanarvontunteen puolella, minkä varmasti itse tiedostatkin. Vasten tahtoasi tapahtunut ero kenties vielä lisännyt nuita haasteita? Jos on jo lapsesta asti ollut arka ja huonohko itseluottamus, niin ei keski-ikäisenä jätetyksi joutuminen ja deittailu varmasti asiaa paranna. 

Uskon kuitenkin täysin siihen, että sä voit todellakin saada vielä vahvan itsetunnon, oppia rakastamaan itseäsi, olla itsevarma nainen ja löytää päälle vielä rakkauttakin - siis ulkopuolelta, uudelta kumppanilta.

Tsemppiä! 

Vierailija
82/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aika ilmeistä, että en pidä parisuhdetta järin korkeassa arvossa? Ja ap ei saa parisuhdetta. Näin se menee kaikki ei saa kaikkea. Mikä olisi näppärä kirjainumyhdistelmä vastentahtoaan parisuhteeton henkilölle? Insingle. 

Miksi sitten kitiset parisuhteista, kun et kerran pidä sellaisia korkeassa arvossa etkä selvästikään sellaista halua? Ihmeellistä nurinaa aikuiselta ihmiseltä asiasta joka ei sua edes kosketa.

Sitä me ei tiedetä tuleeko ap vielä saamaan parisuhteen. Se on asia josta me emme päätä.

Ap siitä kitisee. Muutenkaan ei käy järkeen että ei voisi sellaista asiaa käsitellä mitä ei arvosta. Arvostatko esim hallitusta? Koska et et saisi tämän logiikan mukaan siitä kitistä. Et ole mikään cicero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Ap hyväksikäyttää seksiin jotain poloista miestä.

Jos olisin kiinnostunut ap parisuhdemielessä, ja tuo tulisi esille, niin kiinnostus kyllä loppuisi. On niitä kunnollisiakin naisia parisuhteeseen kaipaamassa. En halua olla mikään elävä dildo

m50

Vierailija
84/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun kannattaa hoidattaa itsesi kuntoon. Raivostut vähän turhan herkästi ja se on todennäköisesti myös syynä sille, että et löydä parisuhdetta, eivätkä suhteesi kestä.

Sun pitää rauhoittua. Et voi huutaa muille ja hyvät käytöstavat pitäisi säilyttää, vaikka harmittaisi. Voit aloittaa käytöstapojen harjoittelun sillä, että lopetat kirosanojen viljelemisen.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Se, että mä täällä raivoan kusipäille EI tarkoita sitä, että raivoan tuosta noin vain parisuhteessa. Äly hoi taas. Mähän vit tu kiroilen jos mä haluan sä et siitä päätä. Sitä saatte mitä tilaatte, kun aloitte mulle vittuilemaan. Heti ensimmäinen kommentoija vittuili mulle todella kipeästä asiasta eli avioerosta. Sairasta.

Ap

Älä lämpeä! Mene nussimaan sen sonnin kanssa

Vierailija
85/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Ap hyväksikäyttää seksiin jotain poloista miestä.

Jos olisin kiinnostunut ap parisuhdemielessä, ja tuo tulisi esille, niin kiinnostus kyllä loppuisi. On niitä kunnollisiakin naisia parisuhteeseen kaipaamassa. En halua olla mikään elävä dildo

m50

Mistä te jotkut keksitte, että se mies on poloinen hyväksikäytetty? :D Eiköhän mies ihan yhtälailla käytä hyväkseen ap:ta.

Vierailija
86/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aika ilmeistä, että en pidä parisuhdetta järin korkeassa arvossa? Ja ap ei saa parisuhdetta. Näin se menee kaikki ei saa kaikkea. Mikä olisi näppärä kirjainumyhdistelmä vastentahtoaan parisuhteeton henkilölle? Insingle. 

Miksi sitten kitiset parisuhteista, kun et kerran pidä sellaisia korkeassa arvossa etkä selvästikään sellaista halua? Ihmeellistä nurinaa aikuiselta ihmiseltä asiasta joka ei sua edes kosketa.

Sitä me ei tiedetä tuleeko ap vielä saamaan parisuhteen. Se on asia josta me emme päätä.

Ap siitä kitisee. Muutenkaan ei käy järkeen että ei voisi sellaista asiaa käsitellä mitä ei arvosta. Arvostatko esim hallitusta? Koska et et saisi tämän logiikan mukaan siitä kitistä. Et ole mikään cicero

Sähän kitisit. Etkö enää muista mitä itse kirjoitit?

Vierailija
87/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän kitisit. Etkö enää muista

No en kitise. Olen vastuussa vain omista kirjoituksista, en muiden. Vaikka kitisisinkin, ei sinun retoriikka käy silti järkeen. Toistan siksi: jos jotain ei arvosta se siis sinun mielestäsi poistaa oikeuden kommentoida aihetta? Ymmärtänet tämän älyttömyyden?

Vierailija
88/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi muita keinoja tuottaa itsellesi hyvää oloa ja rakastettuna olemisen kokemuksia. Hemmottele itseäsi, vietä spa-hetkiä, ota lämmin kylpy, suihku, anna itsellesi tai osta hieronta, jne. Mielestäni ylipäätään ajatus siitä, että saisit "rakkautta" mieheltä on absurdi ja ehkä jopa syy siihen, miksi itsetuntosi on niin huono. Miehet kun eivät tunnetusti ole mitään "rakastajia" vaan lähinnä siittäjiä ja kuhnureita, jotka sen lisäksi tappelevat ja riitelevät. 

Elikkäs aikasi on nyt opetella, mitä oikea rakkaus on. Voit antaa sen itse itsellesi. Kun opit tämän ja palaat tekemisiin miesten kanssa, ihmettelet että mitä ihmettä olet heistä yrittänyt nyhtää - sillä se mitä olet halunnut, ei heissä ole ollut.

Ihmishuomion (terapia, psykologi, mies) sijaan voisit opetella antamaa huomiota itse itsellesi ja ajatuksillesi, käymään sisäisiä (lempeitä) dialogeja, jne.

Uskon vakaasti, että jos suhtaudut avioeroonkin jumalan lahjana, ymmärrät parin vuoden päästä, miksi se oli oikeasti parempi sinulle kuin se, että olisit jatkanut miehen kanssa.  

Vierailija
89/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kysy chatgpt:ltä, täältä saat liikaa ilkeilyä kun olet muutenkin heikolla itsetunnolla varustettu ja herkillä oleva ihminen. Chatgpt osaa neuvoa ja jutella paremmin kuin palsta. 

Ongelmahan sulla on jomenomaan tuolla itsetunnon ja omanarvontunteen puolella, minkä varmasti itse tiedostatkin. Vasten tahtoasi tapahtunut ero kenties vielä lisännyt nuita haasteita? Jos on jo lapsesta asti ollut arka ja huonohko itseluottamus, niin ei keski-ikäisenä jätetyksi joutuminen ja deittailu varmasti asiaa paranna. 

Uskon kuitenkin täysin siihen, että sä voit todellakin saada vielä vahvan itsetunnon, oppia rakastamaan itseäsi, olla itsevarma nainen ja löytää päälle vielä rakkauttakin - siis ulkopuolelta, uudelta kumppanilta.

Tsemppiä! 

Lapsena voi olla vaikea muuttaa ja hallita ympäristöään, joka huonoa itsetuntoa aiheuttaa. Aikuisella on kuitenkin lähes rajaton valta hallita sekä itseään että omia olosuhteitaan. Ai sukulainen sättii tai kohtelee sinua huonosti? Blokkaa hänet. Ai ympäristö, jossa elät, on levoton ja ahdistava? Vaihda sitä. Jne. Jne. Jne.

Toinen juttu, joka kannattaa aikuisen tehdä on laihduttaminen. Ylipaino ja jatkuva nälkä aiheuttavat itsessään apatiaa ja stagnaatiota. Kun keho on kevyt, on mielikin helpompi pitää kirkkaana. Aikuisella vain taivas on rajana, kun valitsee sen päämääräkseen. 

Vierailija
90/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on hyvä vaihtoehto, olen koiran kanssa onnellisempi ja elämääni tyytyväisempi kuin ikinä olen miehen kanssa ollut. Ei ole yksinäistä, koira on mieluusti kaverina mukisematta tai murjottamatta minun valitsemissani aktiviteeteissa. Pitää vain päästää irti siitä ajatuksesta, että tarvitsee miehen voidakseen elää täysipainoista elämää. T. Nainen 53v, takana avioliitto ja kaksi muuta pidempää suhdetta

Vierailija
91/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on hyvä vaihtoehto, olen koiran kanssa onnellisempi ja elämääni tyytyväisempi kuin ikinä olen miehen kanssa ollut. Ei ole yksinäistä, koira on mieluusti kaverina mukisematta tai murjottamatta minun valitsemissani aktiviteeteissa. Pitää vain päästää irti siitä ajatuksesta, että tarvitsee miehen voidakseen elää täysipainoista elämää. T. Nainen 53v, takana avioliitto ja kaksi muuta pidempää suhdetta

Joidenkin pitäisi päästä irti siitä ajatuksesta, että oma tapa on ainoa oikea ja omat ajatukset ovat ainoita oikeita. Ihmiset haluaa eri asioita. Ei ole mitään väärää siinä, että aikuinen nainen haluaa parisuhteen. 

Vierailija
92/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen ei kyllä ole sinkku vaan eronnut. T.eronnut

Vierailija
93/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sanoa itseään sinkuksi, jos haluaa. Sä et päätä asiaa muiden puolesta. Olen mäkin omasta mielestäni sinkku vaikka olen eronnut avioliitosta.

Vierailija
94/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen hyväksyttävä maksimipaino on pituus miinus 110.

Yhdenkään naisen ei tarvitse kysyä painolleen hyväksyntää sulta. 

Vierailija
95/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vttuako sitten erosit? Naiset luulevat kun saavat seksiä niin helposti, ettö aina löytyy joku parempi mies kumppaniksi kun vanha kyllästyttää.  Se että nykyään sanotaan  eron suorstaan kuuluvan modernin naisen elämään,  niin ei se mitään autuaaksi tekevä juttu ole. Lusikoi soppasi nyt kiltisti, itse sen kyhäsit.

Jos haluaa hyvän parisuhteen niin suomalainen mies kaikkine alkoholi- ja väkivaltaongelmineen sekä pettämisineen on kyllä huonoin valinta. Se on jo kansainvälisissä tutkimuksissa todettu.

Suomalaiset miehet on euroopan toiseksi vai oliko jo peräti kaikkein väkivaltaisimpia. Niin että ero tulee melkoisen suurella varmuudella otat minkä vaan suomimiehen ja siihen vielä lapsetkin kärsimään.

Juu ei suomalaista miestä enää koskaan.

Vierailija
96/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ylipäätään ajatus siitä, että saisit "rakkautta" mieheltä on absurdi ja ehkä jopa syy siihen, miksi itsetuntosi on niin huono. Miehet kun eivät tunnetusti ole mitään "rakastajia" vaan lähinnä siittäjiä ja kuhnureita, jotka sen lisäksi tappelevat ja riitelevät. 

Kun opit tämän ja palaat tekemisiin miesten kanssa, ihmettelet että mitä ihmettä olet heistä yrittänyt nyhtää - sillä se mitä olet halunnut, ei heissä ole ollut.

;D

Vierailija
97/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on hyvä vaihtoehto, olen koiran kanssa onnellisempi ja elämääni tyytyväisempi kuin ikinä olen miehen kanssa ollut. Ei ole yksinäistä, koira on mieluusti kaverina mukisematta tai murjottamatta minun valitsemissani aktiviteeteissa. 

:D

Vierailija
98/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hyvän parisuhteen niin suomalainen mies kaikkine alkoholi- ja väkivaltaongelmineen sekä pettämisineen on kyllä huonoin valinta. Se on jo kansainvälisissä tutkimuksissa todettu.

Suomalaiset miehet on euroopan toiseksi vai oliko jo peräti kaikkein väkivaltaisimpia. Niin että ero tulee melkoisen suurella varmuudella otat minkä vaan suomimiehen ja siihen vielä lapsetkin kärsimään.

Juu ei suomalaista miestä enää koskaan.

Tämä

Vierailija
99/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin ongelma on sinkkumarkkinoille saapuvalle on se, että hän ei tiedä ja tunne omaa parisuhdemarkkina-arvoaan. Tästä syystä haetaan yleensä sitten väärän tason ihmistä ja petytään, heitetään tinderit seinään ja manifestoidaan jotain muuttoa nunnaluostariin tai lapin erämajaan erakoitumaan.

Naisilla markkina-arvo on 90%:sti ulkonäkö. Se ei ole yksin elopaino, mutta toki se on ulkonäön suhteen hyvin merkittävä. Mutta ei todellakaan kuitenkaan ainoa. Siinä on kasvojen piirteet, silmät yms. ja lisäksi asioita, joihin voi itse jopa vaikuttaa, kuten naisellinen pukeutuminen, pitkät hiukset, meikit, kynnet, ripset sun muut. Lyhyesti voisi sanoa, että mitä naisellisempi, sitä enemmän markkinat antaa plussaa ja mitä maskuliinisempi, sitä enemmän markkinat antavat miinusta. Loppu 10% tulee sitten huumorintajusta, herttaisuudesta, hymystä ja näin.

Miehillä parisuhdemarkkina-arvo määräytyy huomattavasti monimutkaisemmin. Siinä on toki ulkonäkö ja urheilullisuus, mutta mies vaikka olisi mikä valokuvamalli, ei yleensä pelkällä ulkonäöllään ole siellä markkinoiden halutuimpien urosten joukossa. Ulkonäön lisäksi tyypillisiä vaikuttavia asioita on pituus, työelämän status, varallisuus, verbaaliset taidot, itsetunto ja vaikka nyt rohkeus.

Kun oppii tietämään sen oman arvon, niin sitten tulee se että MITEN pariudutaan. Naiset pariutuu vertaistensa kanssa, tai pikkuisen yli. Miehet pariutuu vertaistensa kanssa, tai pikkuisen alle. Eli suomeksi sanottuna seiskan nainen hakee seiskan tai kasin miestä. Kasin mies hakee kasin tai seiskan naista.

Jos ajatusleikkinä sinun markkina-arvosi olisi ikäsi, ruumiinrakenteesi ja muun ulkonäkösi perusteella 7- tai 6, niin on valitettavasti turhaa koittaa onkia se 8+ mies haaviin. Se käy korkeintaan kerran panemassa. Oikea elämä ei tietenkään toimi minkäänlaisilla numeroilla ja nuo olivat vain esimerkin vuoksi. Mutta kun opit huomaamaan sen, että minkälaisiin miehiin sulla on mahkuja ja mihin ei, niin tuo peli tuolla parisuhdemarkkinoilla helpottaa kummasti.

Vierailija
100/109 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa sanoa itseään sinkuksi, jos haluaa. Sä et päätä asiaa muiden puolesta. Olen mäkin omasta mielestäni sinkku vaikka olen eronnut avioliitosta.

mun 6vuotias kuulostaa samalta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän