Aina kun olen lähdössä reissuun niin äitini yrittää keksiä tekosyitä miksen voi lähteä
esim. ulkmaille niin sanoo että se on niin pelottava maa ei sinne kannata mennä. Onko äitini oikeassa ettei kannata matkustaa???
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet velkaa äidillesi sen, että pysyt elossa
Mieti sitä jos itsekkyydeltä pystyt
Niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet velkaa äidillesi sen, että pysyt elossa
Mieti sitä jos itsekkyydeltä pystyt
Kukkaan ei oikeasti ole kenellekään mitään velkaa, elämällään.
Ainoastaan jokainen itselleen sen, että elää juuri sellaisen elämän kun itse tahtoo ja oikeaksi kokee.
Häpeä!
Eikä kannata juoda mitä ne miehet tarjoo. Ne haluaa vaan yhtä asiaa siellä.
Äitini oli samankaltainen, mutta näkökulma liittyi aina osaamiseen. Minä en osaa ja aina kaiken osaa joku muu paremmin. Tätä jatkui siihen asti kun olin 40v
Sinänsä jännä juttu, kun lapsesta lähtien olen pärjännyt koulussa, yo kokeetkin meni hyvin arvosanoin läpi kirjan kirjaa lukematta. Tunneilla kun kuuntelin, se riitti.
Kannattaako sun Mikko vaihtaa autoon renkaita, sattuu vielä jotain? Pyydä isoveljeäsi vaihtamaan. (Olin omaan autooni vaihtanut itse jo 15v ajan)
Älä Mikko putsaa lattialaivoa, saat vielä vesivahingon! Soita Seppo eno laittamaan. (Itse tätäkin tehnyt niin kauan kun asunut omillani, vuosikausia)
Älä hae Mikko sitä työnjohtajan paikkaa, ne on tosi vaativia hommia ja pitää olla lukenut ihminen että sinne pääsee (olin valmistunut 4v tutkinnosta AMK:sta tuolloin)
Älä Mikko laita sitten palkkatoivetta kuitenkaan liian kovaksi, ihan maksimissaan vajaa kaksi tonnia kuussa, ettei jää siitä kiinni! (Silloisessa työssäni tienasin 3200€/kk)
Älä Mikko osta autoa, tai kysy nyt ainakin isoveljeltäsi että onko tuo nyt sellainen mikä on varmasti hyvä.. (useamman auton tuolloin hankkinut ja ehtinyt niillä ajaa yhteensä varmaan puoli miljoonaa km vuosien varrella)
Älä Mikko lapsia mieti, niistä on hirveä vaiva ja vastuu ja maksavat miljoona euroa rahaa kun kaikki pitää ostaa helistimistä lähtien.
Älä Mikko teetä omakotitaloa, siinä on ihan mahdoton homma, isoveljesi vaimokin teki päiväkausia töitä pelkästään rakennuslupaan ja joutui ihan kunnan konttorilla käymään että sai lopulta rakentaa! Asu ennemmin siellä kerrostalossa... (Jos hoiva-avustaja saa rakennusluvan haettua, enköhän itsekin siitä selviä kun rakennusalan työnjohdossa olen ollut tuolloin 10 vuotta)
Eikä sulla Mikko ole siihen omakotitaloon varaa, nehän on hirmu kalliita, etkä sä sun palkalla saa edes lainaa kuin ihan maksimissaan 50 tuhatta! (Sen hetkisessä asuntolainassa velkaa mulla oli 140 tuhatta).
Vasta siinä vaiheessa kun olin aikaansaanut:
-Päällikön aseman isossa raksafirmassa
-Karvan vajaa 100ke vuosipalkan
-Ostanut uuden auton
-Rakennuttanut uuden omakotitalon ja toiminut projektipäällikkönä siinä hankkeessa
-Ostamalla ja myymällä edellisiä asuntoja oikea-aikaisesti tehnyt 80ke rahaa, jonka sijoitin omakotitalon rakentamiseen
-Mennyt naimisiin jaa tehnyt 3 lasta
Vasta tämän jälkeen äitini on pikkuhiljaa kääntänyt asian niin, että
"no mut Mikko, menihän ne ihan hyvin mutta älä riskeeraa toista kertaa"...
T. Äitin pikku mussukka Mikko 45
Vierailija kirjoitti:
Muista, että Suomi on maailman onnellisin maa
🙏 Älä lähde
Tuo on juuri paha juttu, että vanhempi antaa ymmärtää ettet osaa ja selviä. Oma äiti oli tuollainen, ja teki kyllä hallaa itsetunnolle.