Aina kun olen lähdössä reissuun niin äitini yrittää keksiä tekosyitä miksen voi lähteä
esim. ulkmaille niin sanoo että se on niin pelottava maa ei sinne kannata mennä. Onko äitini oikeassa ettei kannata matkustaa???
Kommentit (46)
Mitä ihme vastauksia olet saanut.
Lähde ihmeessä ja nauti matkasta. Älä anna äitisi kontrolloida sinua. Kotiinsakin on moni kuollut.
Ei susta ole siihen. Odota muutama vuosi niin mietitään uudestaan. Jos vaikka tapaat jonkun kivan miehen sillä välin. On niitä täällä Suomessakin. Ja paljon komeempia. Sama kulttuuri ja tavat.
Kuten itsekin ap sanot: tekosyitä.
Hyvää matkaa!
Älä mene. Saat sieltä jonkun taudin. Jos syöt pilaantunutta ruokaa? Joudut sairaalaan verenmyrkytyksen vuoksi? Kuka sinut sieltä pelastaa? Eihän ne edes osaa hoitaa potilaita!
Sinut raiskataan. Tai ryöstetään. Tai tulee maailmanluokan myrsky. Lentokone voi tippua? Tai laiva upota.
Ostat myrkkyrihkamaa ja sokeuttavaa viinaa. Tuhlaat rahasi. Eksyt sinne! Jos sinut kidnapataan?
Älä vaan mene sinne. Tulen surulliseksi. Mitä naapuritkin ajattelee jos teet niin äidillesi? Älä mene, minäkin jäin kasvattaakseni sinut.
Joskus kolmekymppisenä erehdyin sanomaan äidille lähteväni mieheni kanssa sukulaisiin sadan kilometrin päähän, ihan sovittu reissu. Äiti sanoi "älkää menkö, ei ne tykkää siitä että te menette". Mentiin ja kiva reissu olikin. Äiti nyt ihan minun lapsuudesta asti yritti sabotoida minun alkavatkin ystävyyssuhteet. En edelleenkään tiedä miksi.
Mun vaimo on ihan samanlainen.
Joka ikinen kerta joku tunti ennen lähtöä alkaa voihkiminen "ai hitsi olenkohan mä tulossa kipeäksi, onkohan mulla kuumetta? Luuletko kuinka lapsi yskäs, se on varmaan tulos kipeeksi!"
Se sama maailma siskosi vei. Mä sanon viimeisen sanani ja se on ei!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä Ap siellä sitten edes tekisit. Et osaa maan tapoja. Et tunne ketään. Olet helppo uhri siellä. Ne kuule heti alkaa seuraan siellä. Huomaa, että olet yksin.
Ai, että miestäkö sieltä lähdetään hakemaan. Ei kannata niin kaukaa tyttö kuule. Eikä tarvii.
Mulle annettiin töissä harvinainen mahdollisuus, että pääsin erääseen työ/hyväntekeväisyysprojektiin Afrikkaan pariksi viikoksi. Kun anoppi kuuli tämän, hän totesi miehelleni "sano sille, ettei mene sinne".
Naurettiin molemmat miehen kanssa, että mitähän helvettiä nyt taas. Ei kyllä kiinnosta tippaakaan, mitä joku peräkylällä koko ikänsä asunut vanhempi rouvashenkilö ajattelee reissuistani.
Jos äiti itse on vähän matkustanut, hän saattaa peltä matkustamista. Ja toki on maita, joihin ei kannata matkustaa. Mutta jos matkustat ns. turvallisiin matkuatusmsihin, niin huoli on aiheeton. Anna mennä vaan. Ei kukaan voi toisen matkustamista kontrolloida. Fiksuja neuvoja kannattaa aina kuunnella.
Menisit treffeille
Siitähän tässä on oikeasti kyse
Eikä mistään muusta
Menen jalkaisin kunhan meressä jäät kestää.
Äidilläsi on kova kontrollin tarve. Hän haluaa määrätä sinun menemisistäsi, vaikka olet aikuinen ihminen. Ota etäisyyttä häneen, sen voi tehdä ystävällisesti mutta tiukasti.
Itse jouduin vääntämään äidilleni rautalangasta, että olen aikuinen ihminen ja että minulla on omat ystävät, oma työ, oma aviomies, oma koti, omat lapset, omat raha-asiat, omat lomasuunnitelmat... Ei meinannut millään mennä perille, mutta se oli välttämätöntä. Muuten hän olisi ollut kimpussani jatkuvasti vaatimuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Menisit treffeille
Siitähän tässä on oikeasti kyse
Eikä mistään muusta
Haluan jonkun mun kainaloon
-ap
Niin ajatelkaa maailma on meidän koti pois lukien pallopäät pohjoiskorea russakka.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä.
Lapsia tappavat ihmissyöjäsudet aiheuttavat kauhua Intiassa - pedot surmanneet useita ihmisiä, kymmeniä loukkaantunut
https://yle.fi/a/74-20110012😬
Intiaa välttäisin antibioottoresistenttien bakteerikantojen takia. Ikävä tuliainen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet velkaa äidillesi sen, että pysyt elossa
Mieti sitä jos itsekkyydeltä pystyt
Kukkaan ei oikeasti ole kenellekään mitään velkaa, elämällään.
Ainoastaan jokainen itselleen sen, että elää juuri sellaisen elämän kun itse tahtoo ja oikeaksi kokee.
No jos oot noin epävarma, että kyselet täältä, niin ehkä sitten ei kannata